atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē notiks diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu.
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2009.11.01 10:58:09
Ko teiksiet? Sākam diskusiju.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.04 10:06:23
Ivo Pavlovičs
Aivars Lapšāns Tu saki:Tāpēc mācītājs šajā kategorijā neietilpst. Mācītājs arī nav draudzes pāārraugs pēc rakstiem , bet Vecās derības un Kristus sludinātājs. Viņam ir jāsagatavo svētie kalpošanai. Tīri teorētiski. Jo rakstu mācītāji jau no septiņu gadu vecuma mācījās Mozu. Tad daudzi no šiem rakstu mācītājiem pārgāja Kristus pusē.
Mācītāji JD nav no gaisa nokrituši. Viņi bija reālas personas - rakstu mācītāji, kuri nostājās, pārgāja Kristus sekotāju pusē. Kāda informācija. Lasi Bībeli.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 10:15:49
Ivo Pavlovičs
Tas ir labs jautājums. Kad studēju, biju radis uzskatīt, ka pērminderis atbilst presbiteriem, un bīskapi bija tolaik mācītāji, bet nu kāda tam nozīme.

Mārtiņš
Bet tur pie presbiteriem, viņu validitāte ir atvasināta no viņu sievām un paklausīgajiem bērniem, ne? Tad jau sievas sanāk vēl svarīgākas par vīriem?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.04 10:16:08
Ivo Pavlovičs
Un kam atbilst pērminders

Draugi, beidzam spēlēt šīs "vai tu zini?" spēles.
Ja šis jautājums ko svarīgu atklāj, tad uzreiz klājam vaļā.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.11.04 10:23:04
Aivars
Man izskatās, ka mācītāja amats lielā mērā ir tradīcija. Savukārt bīskapi, presbiteri un diakoni ir, ja tā drīkst teikt, praktiskāki amati draudzēs, ko uzsver arī Pāvils, teikdams par bīskapa amatu, ka tas ir labs darbs (nevis tikai tituls). Kaut kur bija minēts arī par bīskapiem (vai presbiteriem?), kas arī sludina.
Tiesa gan, es daudz nezinu, lai izdarītu secinājumus. JD laikā bija apustuļi un viņu iecelti vai akceptēti pārstāvji, kuri smēlās autoritāti tiešā īsi pārskatāmā "apustulības ķēdē" no Jēzus personīgi izredzētiem ļaudīm. Tagad šī situācija ir mainījusies. Un tamdēļ jo vairāk svarīgi ir skatīties kopsakarā, kas tad ir kas, kam jāatbilst kādām prasībām un nevis tikai selektīvi reaģēt uz kaut ko atsevišķu.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 10:24:19
Mārtiņš
Un vai drīkst ordinēt neprecējušos mācītāju?

Starp citu, tu uzdod ļoti labu jautājumu, kas liek risināt jautājumu, cik tad skrupulozi pie šīm Rakstu vietām, kā ordinācijas standartiem jāpieturas.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 10:43:44
Mulders
Viss jau ir kā tu saki, bet problēma ir vēl interesantāka. Proti, vai Pāvils bez sievas un labiem bērniem (+ kriminālu pagātni) atbilst kritērijiem, kādi tiek minēti šajā Sv. Rakstu vietā. Jeb tie neattiecas uz apustuļiem? Vai arī mēs tos pārāk šauri interpretējam?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 10:47:38
Mulders
Nu re, un ja vēl pieliksim klāt tos Pāvila vārdus, par labo slavu ārpusē, sāk izskatīties, ka viņa norādījumi vairāk izriet nevis no Radīšanas kārtības, bet no maksimāli efektīvi funkcionējošā varianta tā laika kultūrā.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 10:55:43
Mulders
Zini kā ir ar tiem izņēmuma gadījumiem...
Uz šitā pamata var attīstīt arī tādu versiju, kad veči Israēlā bija lupatas, Dievs aicināja pravieti Deboru, vai meiteni Ruti, uttt. nu un tā arī pie zināma iztrūkuma Viņš ir aicinājis dažas mācītājas.

Bet principā domāju, ka Tavi ieskati par to, ka ordinācijas nosacījumiem ir kaut kā jāsatiekas ar attiecīgā brīža situāciju, atbilst tam, ka reizēm jāskatās nevis pēc burta, bet pēc gara arī attiecīgās Sv. Rakstu vietas.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.04 10:56:26
Dievs nepārkāpj Pāvila vārdus, jo tie ir Dieva teikti caur Pāvilu. Ja tā būtu, tad varētu būvēt teoloģiju uz izņēmumu principa, kas ir absurdi.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 11:04:28
Mulders
viss jau ir forši ar to ūberkruto hermeneutiku, bet pagaidām nav gadījies redzēt, kā tiešām loģiski un pārliecinoši kāds būtu pierādījis, kāpēc šī pati Rakstu vieta neattiecas uz skolotājām, priekšniecēm utt.
Nu tas ka Pāvils runā par draudzi? Ok. Ir Baznīcā gan sv. skolotājas, gan akadēmijas pasniedzējas, visādu līmeņu priekšnieces utt.
Ja reiz piesaucam Radīšanas kārtību, tad arī dara`m to līdz galam! Esmu dzirdējis, ka vecticībniekiem sievietes stāv kājās un apkalpo vīrus, kamēr šie paēd pie galda, jo lūk, kad Ieva tika radīta, Ādams jau dusējis. Forša kārtība, ko derētu ieviest!
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.04 11:06:46
Dievs cilvēku par grēkiem vairs nesoda, jo visu sodu ir uzlicis uz Jēzus. Cilvēks pats sevi soda grēkojot un atverot durvis velnam, un grēks un velns izposta viņa dzīvi, arīdzan cilvēks nopļauj to, ko ir iesējis.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.04 11:06:53
Aivars
(..)bet problēma ir vēl interesantāka. Proti, vai Pāvils bez sievas un labiem bērniem (+ kriminālu pagātni) atbilst kritērijiem, kādi tiek minēti šajā Sv. Rakstu vietā. Jeb tie neattiecas uz apustuļiem? Vai arī mēs tos pārāk šauri interpretējam?

Pāvils, šķiet, nekur sevi tieši neidentificē ar kādu no šiem Baznīcas amatiem, bet viņš personīgi ievieš kārtību draudzēs, kā arī nominē citus kārtības ieviesējus (Timoteju, Titu, ...).
Pāvils saka arī:
Tit. 1:4 Titam, savam īstam bērnam kopīgā ticībā , žēlastība un miers no Dieva Tēva un Kristus Jēzus, mūsu Pestītāja.

Tā kā jautājums tiešām nav tik vienkāršs
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 11:07:46
Bet uz to es arii noraadiiju... ka vispaar shis jautaajums par sievieshu ordinaaciju ir arii jautaajms par to... a kur vechi ir izkuupeejushi? Un atkal... vai taa nav Dieva ziime shai Bazniicai?

Ko arī mēģināju aprādīt, ka problēma nav atrisināma ar vienkāršu nobalsošanu, un vairāk par iespringšanu uz vienu tēmu kā `kvalitātes zīmi` ir jāmeklē kopēja nākotnes vīzija.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 11:09:32
Mārtiņš
Aha, un vispār Pāvils te iesaka Titam vedeklu grožos turēt.

Raimonds
# Iesūtīts: 2009.11.04 11:11:11
Aivars
Ir jau vēl iespējas kā to sacīja Mulders, piegriezt skrūves un prasības. Tā mēs varam līdz mūža beigam kompleksēt, viens otru uzpasēdami un kontrolēdami, ar to domādami ka kalpojam Dievam. Kamēr ar to ņemamies tiešām atnāks pasaules gals.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 11:12:50
Mulders
Te nevar atrunaaties, ka taa ir vecaa Mozus bausliiba, kuru tad nu mees meegjinaam iesmugleet jaunajaa deriibaa!
Vispār ielasies tajā saitē, ko te viens anonīmais ielicis uz to katoļa apceri par Pāvila vārdiem.
Godīgi sakot, daudz kas man tur nav pieņemams īsti, bet šis tas tur ir, īpaši saistībā ar to bauslības piesaukšanu.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 11:14:24
Raimonds
Un tas interesantākais, ka arī tam pienākot, mēs tā uzpasēdami vai nu to nemaz nepamanīsim, vai atradīsim vainīgo
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2009.11.04 11:16:05
Aivars
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 11:24:37
Raimonds
Pareizi! Paldies par atgādinājumu, brāl! Šis taču ir vislabvēlīgākais laiks, šī ir pestīšanas diena! Pašiem arī vēl šis tas jāpaspēj šodien padarīt.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.04 11:43:19
Mīlestībā visu daram , mīlestibā, ja brāļi ? Necenšamies nevienu aizskart aizvainot, ok ?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 158 , pavisam kopa bijuši: 3348