atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu apustuliskā sukcesija un Misūri Sinode
indriķis
Iesūtīts: 2009.09.01 13:04:15
Mans jautājums - vai Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca atzīst savas māsu baznīcas un ilggadējās sponsores - Misūri Sinodes - Luterāņu baznīcas kalpošanas amatu un vai misūriešu mācītājam būtu jāpār-ordinējas pie LELB bīskapa, ja tas gribētu kalpot līdzīgā amatā LELB?
Cik zinu, tam visam pa vidu ir tā pati "apustuliskā sukcesija.LV"!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 21 . 22 . >>
AutorsZiņas teksts
+Jānis
# Iesūtīts: 2009.09.05 23:05:18
p.l.studente dassy

Baznīcai svarīgākais ir vienība, svētums, katoliskums un apustuliskums. Mācība ir svarīgākais, bet ne vienīgais tā visa elements.
studente dassy [91.188.37.79]
# Iesūtīts: 2009.09.05 23:20:47
mums tagad sanāks iziet no diskusiju tēmas +Jānis
svarīgākais ir Kristus un Viņa darbs... bet pārējiem baznīcas elementiem nava jāaizēno svarīgākais... jo kā tad lai cilvēks uzzina, kas ir Krsitus nopelns, ja ne caur skaidru pareizu mācību, caur ko Kristus roda patiesu(arī pareizu) ticību Dievam... - pēc man mācība liekas primārāka/svarīgāka! pārējās lietas nesvarīgākas(bet ne jau viss uzreiz tāpēc, ka nesvarīgs 100% atmetams, bet arī ne jau viss nesvarīgais jālieto)
+Jānis
# Labojis +Jānis: 2009.09.06 04:49:29
studente dassy [91.188.37.79]

Baznīcas apustuliskums nekādi nevar aizēnot Kristu un Viņa darbu. Baznīca caur to ir viena, svēta, katoliska un apustuliska, ka tic, dzīvo un māca saskaņā ar Kristus novēlējumu. Skaidra, pareiza mācība ir centrālais, lai arī ne vienīgais, baznīcas katoliskumu, apustuliskumu un vienību veidojošais elements.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.09.06 10:06:42
+Jāni!
"Baznīcai svarīgākais ir vienība, svētums, katoliskums un apustuliskums"
tā ir ticības apliecība un tai nevar nepiekrist, bet vai ticības apliecības uzdevums nav skaidrot Rakstus, kuri saka, ka izšķirošais ir Kristus (sal. I Kor.3:11)?
Vai nav tā, ka tur, kur ir kopēja izpratne par Kristu, jeb mācības vienprātība ir viss minētais - vienums, svētums, katoliskums un apustuliskums. Un forumlējot negatīvi, vai ir iespējams kristīgs vienums, svētums, katoliskums un apustuliskums bez vienprātības bibliskajā mācībā (Kristū)?
Par sarunām. Protams, vēsturiskā un teoloģiskā sarežģītība ir tāda, kāda ir un risināt to nav viegli. Cik saprotu, ar LELBāL vismaz kaut kādas sarunas notiek, kā minimums, skata pēc. Ar pārējiem luterāņiem tādas nenotiek pat teorētiski. Cik vienību meklējoši, svēti, katoliski un apustuliski ir LELB, ja nesniedzas pēc tik tuviem bet šķirtiem brāļiem?
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.09.06 10:22:05
Voldemārs, +Jānis...

Vai nav tā, ka tur, kur ir kopēja izpratne par Kristu, jeb mācības vienprātība ir viss minētais - vienums, svētums, katoliskums un apustuliskums.

Bet kopēja izpratne kādā līmenī... varu saderēt, tu neatradīsi 2us cilvēkus kam ir kopēja izpratne par Kristīgo mācību...

Kaut vai notiekošais Luteriskajā baznīcā iekš Latvijas... VIENMĒR atradīsies matu skaldītāji, kas vienmēr spēs jebkuru jautājumu un nesaskaņu padarīt par mācības jautājumu - tādējādi leģitimizējot šo nošķiršanos...

Tāpēc ir svarīgi saprast... Bibliski... kas šķir un kas nē...

Ja mēs paskatāmies Pāvila vēstules dažādām draudzēm, tad tomēr viņš no tām nenošķirās lai arī tur nobīdes ir kudī lielākas nekā tajās, ko šodien dažādas baznīcas viena otrai meklē acē...

Kāpēc tad Baznīca radīja tās TA? Ja tās nav gana vienojošas un pietiekošas, tad kāda ir to nozīme?
studente dassy [91.188.37.79]
# Iesūtīts: 2009.09.06 11:59:14
es jau tāds vienkārš cilvēks no tautas, tāpēc varbūt nemāku tā pareizi izteikties...

+Jānis
lasot Voldemāra rakstīto. varbūt mēs katrs ar vārdu mācība domājam ko citu?

Voldemārs
piekrītu šim:
Vai nav tā, ka tur, kur ir kopēja izpratne par Kristu, jeb mācības vienprātība ir viss minētais - vienums, svētums, katoliskums un apustuliskums. un es arī to biju domājusi, ka mācība ietver arī sukcesiju(lai nu kādu kuram, citam mācības, citam apustulisko)


Mulders
svarīga ir vienotība būtikos jautājumos... protams starp draudzēm ir taču nianses, bet tās ir otršķirīgas un ne tik būtiskas! piemēram, kādu liturģiju izmantot, kādā krāsā ir mācītāja apģērba elementi..
galvenajos žēlastības līdzekļos, kas ir Evaņģēlija sludināšana, Kristība, Altāra sakraments, Atslēgu amats(šeit pēdējā arī būtu runa par sukcesiju)
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.09.06 14:33:32
studente dassy! [91.188.37.79]
man reizēm liekas, ka sukcesijas jautājums ir nevajadzīgi saproblematizēts. Ja ir vienprātība izpratnē par Kristu (mācības sukcesijā), tad tā ir saikne un pēctecība ar viesiem kristiešiem visos laikos. Vai šāda vienprātība (concordia) uzliek kādus papildus pienākumus vienādos cilvēciskos rituālos?
Tātad, vienkāršoti pieejot lietai, ir kopēja Kristus atziņa, var veidot kopību. Kopējas izpratnes par Kristu nav, par ko tad var būt runa vēl kristīgi?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.09.07 00:40:53
+Jānis

Baznīcas apustuliskums nekādi nevar aizēnot Kristu un Viņa darbu. Baznīca caur to ir viena, svēta, katoliska un apustuliska, ka tic, dzīvo un māca saskaņā ar Kristus novēlējumu. Skaidra, pareiza mācība ir centrālais, lai arī ne vienīgais, baznīcas katoliskumu, apustuliskumu un vienību veidojošais elements.

Jā , skaisti vārdi. Tāpat mēs , tiklīdz ķērāmies pie komunisma rakstu izpildes , tā ....stop! Lode pakausī!
Kurš atbild par galaproduktu? Dievs? Baznīca?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.07 10:19:44
Voldemārs, to "sukcesiju" ko aizstāvēja, piemēram Merlins un kam es piekrītu (es nepiekrītu RKB sukcesijas izpratnei) manuprāt ir tāda, ka tas ir šīs "vienprātības" garants... Tādā ziņā, ka tu vai es vai kāds dajebkāds jau var ārēji nocitēt visas TA un tad ko... tā apriori ir vienprātība...
Tā sukcesija, cik sapratu, ietver arī šo "uzticības sukcesiju"... ka nākamie jaunie bīskapi manto to autoritāti no saviem priekštečiem, kuras dēļ viņu priekštečus draudze vispār par pilnu ņēma... Protams, ja mācība ir garām, tad sukcesija tur neko nepalīdz... Taču... kaut vai šeit LV notiekošajā... galvenajos mācību jautājumos tač esam vienoti... visi zem tās pašas TA parakstās... un tomēr... šī uzticība nav savstarpēja... jo... ja es uzticos un ticu, ka mans mācītājs nerunā blefu no kanceles un altāra, tad man ir papildus garants viņa skolniekiem, ja mans mācītājs viņus "sukcesē", jo man ir pamatotas aizdomas, ka viņš nesukcesēs kādu par kuru pats apšaubīs, vai tas spēs turpināt to darbu... lai arī moš visu Bībeli un Rakstus zin no galvas... Jo bīskapa amats ietver arī tādas piezemētas lietas kā draudzes vadīšanu, organizēšanu... jeb to, ko raksti ietver vienā vārdā "ganīt"...

Tāpēc hmm... man iepatikās šis termins "uzticības sukcesija"... ja es zinu, ka konkrēto man nepazīstamo mācītāju ir ordinējuši vīri, kuri ne tikai vārdos, bet arī ticības augļos ir parādījuši šo vienprātību... tad mana sirdsapziņa ir mierīga... Bet ja nez no kurienes nokrīt frukts, kurš smukus pareizus textus runā... bet tā teikt par kuru var teikt "... bet kas tu tāds esi..." tad atvaino... es atturēšos iet pie altāra tā uzreiz...
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.09.07 11:54:36
+Jāni ,paldies par atbildi,
gribu precizēt, pirmkārt, ELBL nav KLB bērns, otrkārt,
ELBL nav reālā sadraudzībā nedz ar KLB( pēc KLB gribas) , nedz ar KELK ( johaidi, kāda reāla sadraudzība var būt, ja mūsu delegātiem uzrīdīja policiju , KELK oficiāļiem noplātot rociņas ) un, treškārt, ELBL
patreiz cenšas noskaidrot, kāda tad ir ši sadraudzības mācība tās praktiskajās izpausmēs pie šīs mācibas paudējiem - vecbiedriem no WELS.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.07 12:09:55
indriķis...

Nu... un vai tad es neteicu, ka tad, kad gribās skaldīt matus, tad arī juridiski-teritoriālus jautājumus un baznīcpolitiku var padarīt par teoloģiju un pasludināt par "vienprātības jautājumu"!!!

Es kaut kā nesaprotu, kāds sakars kašķim ap policiju ar teoloģiju? Jeb citiem vārdiem, kāda daļa Imperatoram gar Baznīcu? Bet tu tieši šo jocīgo argumentu pats pasludini par to iemeslu, kāpēc nav vienprātības - tāpēc, ka kāds kādu ar policijas palīdzību renderēja prom no kāda fiziskas teritorijas?

Lūk šis tavs texts un notikuma interpretācija parāda, ka īstenībā runa neiet par teoloģiju, bet par elementāru (baznīc)politiku un sadraudzība, kas ir pieminēta TA tiek saputrota ar sadraudzību, kas ir laicīgā, kura arī parasti tiek formēta līgumos, papīros etc... Abām kopīgs ir tikai fonētiskais rakstījums "sadraudzība", bet būtības atšķirās... Un tā kā manuprāt daudz vienkāršāk ir neiedziļināties šajā būtiskajā detaļā, tad vienkārši jebkuru - es uzsveru jebkuru nesaskaņu - vai tā būtu jautājums par organizācijas struktūru, vai par naudas dotācijām, vai par algām, vai teoloģiju, vai kristoloģiju, vai īpašumiem... viss tiek pasludināts par "sadraudzības jautājumu" un ar to tiek pamatota altāra sadraudzība!
Kas interesanti... uz citām baznīcām - šeit es domāju LELB - ARĪ tiek skatīts tieši caur šo dīvaino sadraudzības prizmu, un otrs tiek mērīts ar paša olekti... Un protams... ja policija var būt iemesls, lai sarautu sadraudzību ar kādu baznīcu... tad tāds sīkums kā gejpriesteri Anglikāņu draudzēs jau nu toč noteikti ir sadraudzības jautājums!

Man šķiet jums ar to sadraudzību ir riktīga putra... un nekādas saprašanas par Biblisko garīgo sadraudzību, kas ir sekas mūsu ticībai uz Evanģēliju... un tādas figņas kā policija, teritorijas, (baznīc)politiski sadarbības papīri tas viss ir tikai tās pašas adiaforas par tonzūru formu un krāsu!

Prātā nāk Rakstu vārdi - Dievu tie godā tikai ar lūpām, bet viņu sirdis ir tālu no Viņa!

Tajā dienā, kad sapratīsiet, ka policijas eskadrons nav jautājums par teoloģiju, iespējams būsiet tuvāk sadraudzībai, par kuru Raksti māca!

Mulders
# Labojis Mulders: 2009.09.07 12:12:22
kāda tad ir ši sadraudzības mācība tās praktiskajās izpausmēs pie šīs mācibas paudējiem - vecbiedriem no WELS

Te jau tā problēma... ka jebkura izpausme tiek traktēta, kā mācības konsekvence! Incanti... vai tas, ka es ik dienas grēkoju (vismaz domās/vārdos) ir Luteriskās mācīabs konsekvence? Vai tas ka +Jānis gan jau ka arī dara pa kādam grēkam ir LELB mācības konsekvecne? Kā tur Kristus teica - ko viņi runā, to klausait, bet pēc viņu darbiem nedariet!
Nedzīvo tu vēl Paradīzē, kur darbi ar mācību saskan... Mēs visi esam tikai mazi bērni, kuriem ir iedots pamācība kā lidot, bet mēs vēl pat staigāt nemākam... tas, ka mēs krītam un klūpam savās ikdienas praktiskajās izpausmēs, vai tad tas ir tāpēc, ka mūsu mācības aerodinamikas formulas ir nepareizas?

Īpatnēji... ka Kristus mācību var izšaubīt grēcinieku rīcība uzrīdot citiem grēciniekiem policiju! Dīvaini vājš jums Kristus sanāk!

Jeb es teiktu - jūsu ticība ir mazāka kā manai 2gadīgajai meitai!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.09.07 13:56:55
Mulder!
"to "sukcesiju" ko aizstāvēja, piemēram Merlins un kam es piekrītu (es nepiekrītu RKB sukcesijas izpratnei) manuprāt ir tāda, ka tas ir šīs "vienprātības" garants"
Kristīgajā Baznīcā nav nekāda cita garanta kā Kristus un skaidrs Kristus pasludinājums veido vienību. Ārpus tā nav ne vienības ne vienprātības, bet tikai cilvēku "situatīvie" risinājumi, kuri var būs saskaņā ar Kristus mācību, un arī var nebūt.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.07 14:19:58
Voldemārs, nu redz... te mēs esam uz vienas "lapaspuses"!!! Manuprāt Luteriskajā Baznīcā arī citas sukcesijas nav!

Tādējādi... hmmm... ja mēs varam pārmest +Jānim pīšanos ar Pāvestu, tad manuprāt pirms teikt, ka +Jānis ir slitks cilvēks, mums derētu noskaidrot, vai tomēr +Jānis īstenībā nemēģina veidot šīs uzticības saiknes... jo... ja mēs izejam no personīgās TA imperatīva, ka arī RKB adeptu vidū ir īstenticīgi Kristus bērni, tad tas ir tikai normāli un pareizi, ka mēs meklējam veidus kā ar viņiem būt vienā apustuliskā katoliskā baznīcā! Tb citiem vārdiem, manuprāt +Jāņa centieni ir veidot kaŗeiz šo "vienprātības garantu" jeb uzticības sukcesiju pie RKB brāļiem...

Un, cik sapratu no +Jāņa textiem savulaik 100 pantā, neviens vēl te nav garantējis, ka tas, ko varētu gribēt, vispār ir sasniedzams pārskatāmā nākotnē vai vispār... Taču, ja darīsim - var nesanākt, bet ja nedarīsim - nesanāks noteikti!

Kā pirmo paredzamo šķērsli jau mēs visi redzam bez apbruņotas acs... RKB un Luteriskā izpratne par pašu jēdzienu "sukcesija" ir kā zirgs un knīpstangas... kopīgs tikai tas, ka abi nav Elvis Preslijs! Vot ij tāpēc manuprāt ir labi +Jāņa centieni ar RKB bīskapiem vismaz par to, lai noskaidrotu terminus, novāktu patiešām blatantus misconceptionus, lai tad, kad no istabas izšķūrētas nevajadzīgas sarūsējušas mēbeles, varētu sākt vispaŗ runāt par to, par ko gribam runāt
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.09.07 15:16:53
Mulder!
Nevienam neko nepārmetu. Man rodas jautājumi, tos arī uzstādu. Saņemu labas un argumentētas atbiles, uzklausu tās un apsveru. Ja man tiek "kārti makaroni" vai kāds kaut ko izgudro, tad gan esmu neapmierināts.
Konkrētajā sukcesijas gadījumā, man nav skaidrs, kāpēc tāds uzsvars tiek likts uz cilvēku mācību. Kāpēc attīstīt kaut kādu "pēctecības teoriju", vienalga romiešu, zviedru vai angļu, ja Dieva vārdā nekā tāda nav. Vēl vairāk, vēsturiskā liecība uzrāda to, cik šāda pēctecības mācība ir savā būtība nedroša un tukša. Protams, romiešiem uz to ir jāpastāv, tas ir visa Romas primāta pamatojums, bet evaņģēliskiem kristiešiem vajadzētu meklēt mierinājumu un stiprinājumu drošos Dieva apsolījumos (proti, Rakstos), nevis kaut kādās vēsturiski nedrošās un aplamās cilvēku mācībās. Tieši tas ir spēks (ne mūsu, bet Kristus), ko mēs, luterāņi, varam atgādināt un nest ikvienam, kas vēl nav pametis cilvēku gudrības maldinošo stabilitāti.
Par sarunām ar romiešiem. Pats kristiešu sarunas fakts ir tikai apsveicams. Jau rakstīju par savu neizpratni par LELB dedzību runāt ar Pujatu, bet nevis ar dažādiem luterāņiem. Tas ir jautājums, kas man nav skaidrs. Un, ja nu mēs skatāmies pāri "luteriskajām robežām", tad kāpēc mēs nesākam runāt ar tiem, kas mums ir nesalīdzināmi tuvāk par pāvestiešiem, piemēram, baptistiem, metodistiem vai pentakostāļiem? Pāvestieši [nerunāju par kādu konkrētu (ne mazums pāvesta baznīcā ir ticīgo, kuri varētu man kalpot kā labs paraugs), bet par Romas baznīcu kā organizāciju un konkrētu ticības apliecību pārstāvošu struktūru] kopš Reformācijas laika nav mainījušies uz biblisko pusi ne par "mata tiesu". Tas, ka Otrais Vatikāna koncils atļāva lajiem biķeri lietot un dievkalpošanu dzimtajā valodā ne par gramu nav mazinājis Tridetnes lāstus evaņģēlija mācībai vai nebibliskās mācības par pāvesta primātu vai Marijas maldīgās dogmas. Mēs nereti priecīgi uzskatām atsevišķu pāvestiešu pozitīvos izteikumus par labu zīmi, bet pati RKB struktūra no tā netiek ietekmēta.
Tādi, lūk, man tie jautājumi, kurus es nevaru saprast, bet gribētu gan. Ja nu +Jānis būtu tik gribošs un varošs man atklāt minētās lietas, būtu ļoti pateicīgs. Es gan arī zinu, ka viņam ir ne mazums citu pienākumu, tādēļ nekādā ziņā viņu nevaru vainot par klusēšanu (lieliem vīriem lieli darbi), tomēr, kā baznīcēnam mani interesē baznīcas vadības ieturētais virziens.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.07 15:27:26
Voldemaars

Par to sukcesiju. Palasi tak Rakstus... Dievs ne reti vien sveetii kaadu viiru peectechus tikai taapeec, ka vot teevs bij Daavids! Taatad... pat shai cilveeciskajai "sukcesijai" aiz muguras staav pasha Dieva labveeliiba... galu galaa tas apsoliijums "kas labu dara, to sveetiis liidz 1000ajam augumam" paliek... Chem ne sukcesija? Pietam pasha Dieva iestaadiita?
Protams ka Romieshu un PB uzziimeetaa sukcesija, kur sukcesija garantee maaciibas pareizibu nevis otraadi, ir garaam!

Par taam sarunaam imo +Jaanis tach pateica...

Ij kad te palasa shos "saveejos", tad tach shie pirms runaat uzstaada akuunaas prasiibas... tb sarunas ir tupikaa veel nesaakushaas, jo muusu mazie oponenti ar lielajaam ambiicijaam pat principaa nepieljauj ideju, ka vinjiem vareetu nebuut taisniiba un taapeec vinjiem arii kaut kur naaktos pamainiit attiexmi... Cik saprotu tad no RKB shaada prasiiba pret LELB nav bijusi... kas gan neliecina, ka RKB taisiitos ko mainiit, driizaak vinjiem ar diplomaatiju ir kudii labaaka situaacija nekaa muusu mazo muizhinju iipashniekiem!

Par sarunaam ar pentakostiem un baptistiem... ir pamatotas aizdomas, ka arii notiek sarunas... varbuut zinaataaji pateiks!

Citiem vaardiem - sarunas iespeejamas tikai
a) Ja abas puses grib sarunaaties
b) Ja abas puses seezh pie viena galda vienaadaa liimenii, nevis viens ir luudzeejs, otrs vagars zheeliigais!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.09.07 16:22:41
Mulder!
Liekas, beidzot sapratu, kur ir Tavu un manu viedokļu atšķirība. Ja Baznīcu veido ticīgie - Kristus avis, kas dzird sava Gana balsi, tad jautājums, protams, ir par to, kas ir ticība.
Tas, ko Tu mini no VD piemēra NAV ticības paraugs. Jo tādā gadījumā ir jājautā, kāpēc Dāvida pēcnācēji sita krustā Kristu, ja jau Dievs Dāvidu bija solījis svētīt līdz 1000tajam augumam (arī Mozus, kurma Dievs sacīja šos vārdus, tas nevarēja būt, jo pat pēc Mozus diez vai bija jau "svētības" 1000paaudze pagājusi)? Tieši tādēļ šie svētības apsolījumi NAV attiecināmi uz ticību (līdz ar to, kā to var attiecināt uz sukcesiju?), bet gan uz laicīgajiem labumiem. Tos Dāvida pēcnācēji (par spīti biežajam un izplatītajam antisemītismam) arvien ir baudījuši.
Tātad, kas ir Tava izpratne par ticību? Jo ja tā ir bibliskā izpratne, ka "ticība nāk no sludināšanas" (Rom. 10:17), tad par kaut kādu cilvēcisku vietas, ģimenes, struktūras pēctecību, laikam nebūs runas. Protams, noteiktā laikā un vietā ticība var tikt sludināta un sludināšanas kārtā pārmantota. Tomēr, tas nav noticis ne VD (kas, manuprāt, būtu mināma kā pirmā un galvenā paraugdraudze), ne Palestīnā, ne Romā, ne Konstantinapolē, nedz arī Vitenbergā. Vēl vairāk, vietā, kur Dievs bija pats klātesošs - tuksnesī, eksodus laikā - atkrišana notika visuzskatāmāk. Tikai tur, kur ir skaidra mācība, tur ir Baznīca un "pareizā pēctecība" un vienīgais kā to var nodot ir sludinot šo skaidro mācību. Tā "iedarbojas" ne jau tur, kur mēs gribētu, lai tā būtu, bet tikai tur, kur Svēto Garu nenoraida, nenoniecina un nepadzen.
bitukas
# Labojis bitukas: 2009.09.07 16:30:51
Mulder!
Pagrūti būs ar mums runāt Kuru draudzi izvēlēsieties? Zināmā mērā katra ir autonoma!
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.09.07 16:37:54
Voldemārs viss pareizi, bet laikam, lai saprastu to funktieri, es pamēģināšu ar pretjautājumu!

Tu raksti "Tikai tur, kur ir skaidra mācība, tur ir Baznīca un "pareizā pēctecība" un vienīgais kā to var nodot ir sludinot šo skaidro mācību."

Es tev 100% piekrītu!

Bet jautājums tagad ir tāds... vot vidējais - neticīgais vulgaris izdomāja, ka grib būt ticīgs!

Grand jautājums ir Kur man jāiet (adrese, telefons, pieņemšanas laiks) - KUR ir tā vieta, kur ir tā skaidrā mācība! Nu tu teixi - Luterāņu Baznīcā! Bet tūlīt pat RKB teiks - nē RKB baznīcā, vēl kāds dīvains brīvticīgais teiks - skaties manu raidījumu pa TV 6os no rīta - TUR tas ir!

Nu... un viss... cilvēks, kas meklē ir sprukās... Kur meklēt! Ļausi viņam lasīt Rakstus un pašam izlemt? Nu ok... bet vai akceptēsi viņa izvēli pēc izlasītiem rakstiem, ja viņš aizies Baptistos vai Adventistos bet ne Luterāņos? Tu labprāt gribētu viņam blakus sēdēt un "uz pirxtiem skatīties" lai viņš "pareizi lasa"... RKB adepts arī gribētu klāt sēdēt un pieskatīt, lai pareizi izlasa un saprot!

Redzi... tev un man varbūt ir viegli izpīpēt kur tā mācība dzīvo, jo esam "dresēti" tajā! A ko darīt parastam cilvēkam... ticību tak pats piekrīti, ka neredzam... neredzam Baznīcu kā to redz Dievs... tad kur iet tam nabaga cilvēkam, lai neiepītos vispār kādā sektā/kultā tikai tāpēc, ka gribās "garīgumu"?

Kā teoloģijā netrennēts lajs varētu pastāvēt ticībā, ja viņa ticības objekts ir subjektīvā izpratne par mācības jautājumiem (Labi ja mazā katehisma apjomā, kas ir retums)... kā nodrošināties, ka kāds lielākas mutes bajārs viņam nesagroza galvu... jo mācība tak būs pareiza, un to ka "tīrā mācība" tiek sludināta, to tač teix ikviens dajebkuras mācības sludinātājs... šo Jehovas Liecinieks, šo Mormonis... tīrāku mācību nekur neatradīsi (no viņu viedokļa)...

A vot ja mēs paskatamies uz sukcesiju... un jā - mācības sukcesiju - tad uzreiz atkrīt Jehovas Liecinieki un tamlīdzīgas jaungrupas... pat Pentakostāļi! Jo visi viņi māk ar pirxtu pa rakstiem braukt un netrennētus prātus viegli sagrozīt un izlocīt. Tas ko šie frukti nespēj... pārrakstīt vēsturi (tb Jehovas Liecinieki gan mēģina... viņiem grūti sanāk)...
Un vai neesi ievērojis... ka pat vakar radusies jauna sekta vienmēr sitīs dūri pie krūts un piesauks, ak tieši tā ticēja jau Pāvils, Irenejs, Augustīns, Akvīnas Toms, Dekarts etc. etc. etc. Visi viņi apzināti vai neapzināti iepin kāreiz šo sukcesiju lai leģitimizētu šodien sludināto vēsti!

Tāpēc... nepietiek, ka šodien kāds sludina "Tīro Biblsiko Mācību", ir jāparāda, ka tieši to pašu skaidri un nesagrozīti sludināja gan Kristus gan Apustuļi un visi citi kristieši visos laikos un vietās!

Jo... kaut vai... ja Luterānis nevar demonstrēt vēsturiski, ka arī pirmkristieši ticēja pestīšanai no ticības bez darbiem, tad mums kaut kā jocīgi sanāk... ka a) Vai nu tas nav pestīšanas jautājums b) Vai nu tā ir sveša mācība pirmajām draudzēm!

Protams, ka, lasot arī pēcapustuļu lielo ticības vīru darbus mēs šo mācību saskatām tur un tā tur ir... protams Baznīca vēsturiski ir bijusi spiesta pirms tam sludinātas bet vēlāk herēžu aptraipītas mācības formulēt īsi un kodolīgi - tāpēc mums ir TA - un tā tad ir mūsu sukcesija!

Bet kā jau es tev teicu - es neticēšu "Pareizi Mācošam" fruktam, ja pār viņa galvu stāvēs jautājums ... "Bet kas tu tāds..."??? Jo kā jau teicu... skaistus vārdus māk runāt visādi vīreļi... svarīgi, lai šos pašus skaistos vārdus būtu runājuši visi vīreļi līdz viņam!

Protams... runa neiet par īpašiem gadījumiem, kad pats Dievs "ordinē" visādus aizdomīgus Mossad aģentus uz putekļainiem Damaskas ceļiem! Un pat viņi tiks mērīti un vētīti ar Dieva Vārdu, jo pat ja Eņģelis ko bubina, kas nav no iesākuma pateikts, tad lāsts pār to!
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.09.07 16:39:52
Pagrūti būs ar mums runāt Kuru draudzi izvēlēsieties? Zināmā mērā katra ir autonoma!

Nu un tāpēc pasākuma "nopietnība" ir apšaubāma... Sākumā tad jums pašiem vajag "opredeļitsa" kam kurš tic... a to tač putrojat cilvēkiem galvu, visi zem viena vārda palienot!

Nupat jau tas pats arī Luterāņiem draud... pasaki ka esi Luterānis... a tad izrādās, ka šie nāk dažādās formās un krāsās, it kā LTA būtu kādas 15 dažādas!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 21 . 22 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 22 , pavisam kopa bijuši: 32629