atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Vai LELB un citas tradicionālās konfesijas neizdarīja kļūdu?
Kristofers
Iesūtīts: 2009.07.28 15:13:34
Vai LELB un citas tradicionālās konfesijas neizdarīja kļūdu, atbalstot no sektām nākušo pret-Jāņu kampaņu? Tagad Dāvis Stalts met ēnu uz visām tradicionālajām kristīgajām konfesijām sakarā ar Leģajeva rīkoto latviešu grāmatu dedzināšanu, kuru laikā liesmām tika nodotas Latviešu tautas pasakas un Jāņa Mārtiņa Zandberga izdotā grāmata „ Mārtiņa dziesmu grāmata”.
Skat. Dāvja Stalta rakstu Delfos: Pretlatviskais vājprāts
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>
AutorsZiņas teksts
Dāvis Stalts [195.122.30.197]
# Iesūtīts: 2009.07.28 18:33:43
Prieks, ka esat pievērsuši uzmanību šai vandālisma akcijai, tikai tradicionālajām konfesijām jāsaprot, ka es nevēršos pret kristietību, bet gan latvisko vērtību iznīcināšanu - dedzināšanu. Ja tradicionālās konfesijas turpmāk sadarbosies ar Ļeģajevu tad tas var vienīgi būt beigu sākums, jo šīs sektas demoniskumu jebkurš var noskatīties www.youtube.com ierakstot krievu valodā vārdu Ļeģajevs. Arhibīskapa kunga savādā nostāja šinī gadījumā rada manī papildus interesi par šādām un tādām kopsakarībām..
Dāvis Stalts [195.122.30.197]
# Iesūtīts: 2009.07.28 18:34:59
Es līdz šim apkopoju pierādījumus šai akcijai un tagad tādi ir..Neuztraucaties viss tiks pacelts pietiekoši augstā līmenī.
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.07.28 18:41:28
Aivars

Cik noprotu, "privātā telpa", kurā "valstij nebūs iejaukties", attiecas arī uz grāmatām: mana grāmata - ko gribu, to daru! Gribu dedzinu, gribu - nededzinu! Apgalvojums būtu patiess valstī, kurā vienīgā patiesi svētā lieta ir privātīpašums. ... . Ja, kādi vēlas, lai netiktu zaimoti viņu Svētie raksti, piemērām Bībele, tad viņiem ir jāciena un jāizrāda pietiekoši toleranta attieksme pret to, kas arī citiem liekas svēts un nozīmīgs, pat tādā gadījumā, ja viņi tur nekā svēta un nozīmīga neatrod. Ar ko ir laba laicīgā vara? Ar to, ka tā ir uzspiedusi savstarpēju iecietību dažādu savstarpēji izslēdzošu viedokļu paudējiem. Cerēsim, ka laicīgā vara nebūs nolaidīga un savu "peace-makera" funkciju pildīs arī nākotnē. Laicīgās varas nolaidības gadījumā, mēs agri vai vēlu sagaidīsim kaut ko vēl stipri nepatīkamāku par hipotētisko grāmatu dedzināšanu. ... . Godīgi sakot, laicīgā vara ir vienīgā cerība, ka miers un saprašanās valdīs teritorijā, kas atrodas tās jurisdikcijā. Cerēt, ka paši kristieši uztaisīs "razborku" savā starpā ir veltīgi - vārna vārnai acī neknābj!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.07.28 18:53:52
+Jānis

Paldies par skaidrojumu! Tagad ir divi viedokļi un lai nu katrs izdomā, kam tic un kam netic!

p.s. un vienalga ar "jaunajām kustībām" vajag uzmanīties, kā jūs paši sakāt, pieredzes viņiem nekādas
Merlins
# Iesūtīts: 2009.07.28 18:53:56
*Duksis

Vai tavuprāt adekvāti funkcionējošai laicīgajai varai vajadzēja aizliegt Rīgas Jaunā teātra izrādi "Salome" R.Vaivara režijā, par kuru bija sašutuši daudzi kristieši?
+Jānis
# Labojis +Jānis: 2009.07.28 19:08:25
Mulders

Lai gan visumā esmu par saskaņas meklējumiem arī ar jaunajām kustībām, tomēr Tavam p.s. brīdinājumam nākas piekrist. Nedomāju, ka Ļeģajevs ir tik dēmoniska figūra, par kādu viņu mēdz iztēlot, tomēr publiska grāmatu dedzināšana ir apšaubāma fanātisma izpausme, un arī no PR viedokļa neko sliktāku nevarēja izdomāt. Bet, ja tiešām ir dedzinātas latviešu tautas dziesmas un pasakas, tas, protams ir barbarisms, bet pirmkārt apjēgas trūkums, kur tu atrodies un ko tava rīcība nozīmē. Ja tas apstiprināsies, tad kaut kāda tālāka sadarbība ar JP ir grūti iedomājama.

Taču es arī domāju - nebūtu slikti, ja viņam kāds izskaidrotu, ko latviešiem nozīmē tautas dziesmas un pasakas un kādas stīgas viņš ir smagi skāris latviešu dvēselē. Jo visdrīzāk ne jau viņš pats izdomāja dainas dedzināt, bet viņam bija slikti padomdevēji no latviešu vidus.
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.07.28 19:17:41
Merlins

Cilvēkiem patīkot šī izrāde, neesot nevienas tukšas vietas. Ne jau spļaudīties un vaimanāt par kristīgo vērtību zaimošanu viņi, pārsvarā gados jauni cilvēki, tur ierodas. ... . Laikam jau nebūtu īsti pareizi "ticīgo jūtas" pacelt "svētās govs" statusā un skriet uz Kultūras ministriju žēloties gadījumos, ja tās tiek aizskartas, jo, kā par nelaimi, citiem, t.sk. nekristiešiem, arī ir jūtas, kas pašas par sevi nav mazāk godājamas un cienījamas. Nuja, dažkārt mākslinieciskās vērtības var arī nesakrist ar teoloģiskām vērtībām, bet pirmās tiek sludinātas no skatuves un otrās no - kanceles. Re, katrām ir sava vietiņa. Un nav problēmu, kamēr starp šīm divām vietiņām netiek likta vienlīdzības zīme.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.07.28 19:18:32
+Jānis
Nedomāju, ka Ļeģajevs ir tik dēmoniska figūra...

Ir gan. Vēl jau bija arī tie nožēlojamie kakmetēji no viņa t.s. jaunās kustības, kā atceramies.

Bet kamēr vēl neesiet pilnīgi visu pīāru dēlī salaiduši, ar tik klaji šaubīgiem grupējumiem brāļodamies, varētu izlasīt:
http://www.bernutiesibas.lv/?gr_id=13&id=292


Merlins
# Labojis Merlins: 2009.07.28 19:31:46
*Duksis

Tā nu nebūs mēraukla. Droši vien Ļeģājeva pasākumā nebija mazāk dalībnieku kā "Salomes" izrādē. Droši vien cilvēkiem patika, sevišķi gados jauniem. Ar ko barbariska attieksme pret kristiešu jūtām un evaņģēlija tekstiem ir labāka nekā barbariska attieksme pret latviešu jūtām (kādas piemīt arī kristiešiem). Kāpēc, aizskarot reliģiskās vērtības, nedrīkst skriet uz kultūras ministriju žēloties, bet, aizskarot kultūras vērtības, jāiesaista kriminālkodekss un varas iestādes? Vai tikai neiznāk tāds jauks oportūnisms?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.07.28 19:36:34
*Duksis
Nu re.. nonākam pie tā, ka policejiska valsts nav arī tavs ideāls, tikai katram gribās pašam savas jūtas par to `svēto govi` iztaisīt.
Es neatbalstu tos dedzinātājus, bet negribu, ka valsts bāž savu degunu kur nevajag, īpaši, ja tie ļautiņi dedzināja savas grāmatas, nevis no bibliotēkām atnestās.
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.07.28 19:54:31
Merlins

Mēraukla ir sabiedrības intereses. ... . Protams, latviešiem taču vajadzēja būt pieradušiem, ka cittautieši viņus pazemo un noniecina savā dzimtenē. Piemērām, šoreiz dedzina viņu pasaku un tautas dziesmu grāmatas. Bet, laiku pa laikam, tā bauru tautele sāk spītēties un to apsēž lepnības gars un viņī neklausa tos, kas pilni kristīgas mīlestības grib pamācīt viņus, kā pareizi vajag dzīvot. Ko gan darīt šādos gadījumos, kad kādi ieradušies neviena neaicināti sāk izrīkoties kā saimnieki un noteicēji citu mājā? Ak Dievs viņiem esot devis šādas tiesības?! Nuja, tas gan pamatīgi sarežģī šo jautājumu... .
pizza boy [87.110.84.116]
# Iesūtīts: 2009.07.28 19:58:12
*Duksis Mēraukla ir sabiedrības intereses. tadi jedzieni ka tauta, sabiedriba parasti ir parak izpludushi (vel jo vairak - tas intereses), lai kads veikls demagogs ar tiem manipuletu! Labakaa gadijumaa ir dazu galvinas miiti par tautu vai sabiedribu un iespejamajam tas interesem
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.07.28 20:09:48
pizza boy [87.110.84.116]

Ja ir kas sakāms diskusijas tēmas sakarā, tad lūdzu dariet to. Ja nav vairāk ko teikt, tad klapēsim šo bodīti ciet un pievērsīsimies kam svarīgākam.
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.07.28 20:16:15
*Duksis

Ehh, biju no tevis gaidījis vairāk, nevis novazātu melodrāmu par bauru tauteli, kuru apspiež kristiešu pamācītāji. Īsti nav ko atbildēt... Tu tak saproti, ka neatbildēji pēc būtības, bet aizslēpies aiz tautiskas daiļrunības fontāna.
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.07.28 20:27:21
Merlins

Ceru, kad nākošreiz tiks dedzināts kas cits, piemērām kāda ragana, tu pilns kristietības pazemības pasniegsi saviem "krutajiem" ticības brāļiem savus sērkociņus vai šķiltavas. Uz to pusi taču iet, vai ne? Tu taču nemaz nenosodi šo grāmatu dedzināšanas akciju, bet gan esi ieklupis *Duksim krāgā par to, ka tas uzdrošinās ieņurdēties šajā sakarā.

Atbildu negaidu, jo sagaidīt pat puslīdz jēdzīgu atbildi, šķiet, nav lielas cerības. Visu labu!
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.07.28 21:19:02
*Duksis

"Nav bīstamāku pret velnu vērstu ieroču par tinti un grāmatu iespiešanu; tie kaut kad pilnīgi to izdzīvos ārā no pasaules." /lai cik tas nebūtu dīvaini - H. K. Andersens (1802-1875),- tas pats Andersens/ Hmm, kas tik cilvēkiem laiku pa laikam neienāk prātā. Ko gan šamais ir domājis, to sakot? Iespējams, ko līdzīgu, ko savulaik ir domājis Sokrāts, uzskatot, ka visu ļaunumu cēlonis ir neziņa: "Ir tikai viens dievs - zināšanas, ir tikai viens dēmons -
neziņa." Skumji, kad grāmata apgaismo pasauli sadegot. Grāmatai ir jāapgaismo pasauli kaut kā savādāk.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.07.28 21:29:04
*Duksis
Noteikti Andersens, kristietis būdams nedomāja to, ko tu te ietulko. Diez vai arī boļševiku un naciķu brošūras, vai pārkrievotāju mācību līdzekļi viņam bija padomā. Bet vispār interesanti, ka pats nupat iebildi pret noteiktu uzskatu rakstisku izteikšanu.
Bibliofīlija izrādās arī nevar būt absolūta vērtība.
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.07.28 21:48:20
<quote>
Noteikti Andersens, kristietis būdams nedomāja to, ko tu te ietulko. ... . Bet vispār interesanti, ka pats nupat iebildi pret noteiktu uzskatu rakstisku izteikšanu.
</quote>

Ne sūda nesaprotu, kas ar to visu domāts, bet nemaz nejūtos sarūgtināts šajā sakarā. Pirms pazūdu no šīs dieva pamestās vietas, vēl mirkli nodošos savai mīļākajai nodarbei - neauglīgai spriedelēšanai:

1) kritērijs, kā atšķirt vairāk un mazāk vērtīgo Gūtenberga galaktikā: "No visa, kas rakstīts, es mīlu tik to, ko kāds savām asinīm rakstījis. Raksti ar asinīm un tu redzēsi, ka asinis ir gars." (kāds N. kungs);


2) sabiedriskais satricinājums, ko var izraisīt kāda grāmata, ir apgriezti proporcionāls tās apjomam: "Nekad divdesmit milzīgi sējumi neradīs revolūciju, to radīs mazas kabatas formāta grāmatiņas par divdesmit santīmiem gabalā." (kāds V. kungs). Cik no minētā ir noprotams,- bībele ir stipri nekaitīga grāmata.

Tas laikam arī būtu viss.

a_masiks
# Iesūtīts: 2009.07.28 22:28:36
Merlins
Ar ko barbariska attieksme pret kristiešu jūtām un evaņģēlija tekstiem ir labāka nekā barbariska attieksme pret latviešu jūtām (kādas piemīt arī kristiešiem). Kāpēc, aizskarot reliģiskās vērtības, nedrīkst skriet uz kultūras ministriju žēloties, bet, aizskarot kultūras vērtības, jāiesaista kriminālkodekss un varas iestādes? Vai tikai neiznāk tāds jauks oportūnisms?

Hmmm... pienjemu, ka Merlins ir maaciitaajs vai kaukas tam pieliidzinaams? Un shis cilveeks vandaalisma aktam liek vienaadiibas ziimi ar teaatra izraadi, tb - maakslu? Aiz viena vienkaarsha iemesla - abi izsauc kaut kaadas sabiedriibas daljas neapmierinaatiibu!? Iipashi sevi neapgruutinot ar spaarnotiem saliidzinaajumiem, njemshu mdoga alegoriju: peec Merlina tad sanaak, ka arii pirxts ir pinpis, aiz taa vienkaarshaa iemesla ka abi aug uz cilveeka kjermenja...

>>>+Jānis
mazliet paardomaajot, naakas secinaat, ka tomeer Jums nav taisniiba. Ledjaajeva izgaajiens ir likumsakariigs vinja uzskatiem un riiciibai. Krievs, kursh atlajujas pakairinaat latvieshu nacionaalo pashapzinju ar "mi latishi" - ir gluzhi vai materializeejusies anekdote par Chapajevu un Petjku vai 3 chistajiem latvieshu streelniekiem. Tas ka vinjsh ir labs cilveeks, nenoziimee, ka vinjsh nededzinaas graamatas. Shiklgruubers arii bija kaartiigs gjimenes cilveeks, ja kas...
PS - ziimiigi ka neviens iisti neapstriid graamatu dedzinaashanas faktu, nemeegjina noliegt ka kaukas taads nemaz nav iespeejams.... bet taa vietaa briinas - kaa tad taa vareeja gadiities, "neviens ko taaadu negaidiija" (??), ij kaa mees augstaak redzam - meegjina attaisnot, ka teaatra izraade, redz, ir taada pat graamatu dedzinaashana ij principaa dots pret dotu....
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.07.28 22:54:24
Īstenībā es pat nemēģināju pielīdzināt grāmatu dedzināšanu teātra izrādei, lai gan šeit mērauklas ir ārkārtīgi subjektīvas. Tavs mdoga salīdzinājums arī bija tikai veikls vārds, ne vairāk. Man drīzāk likās slidena *Dukša ideja par to, ka šeit vajadzētu iesaistīt valsts varu, tb radīt policejisku valsti, kas, neņemot vērā likumus, pēc saviem ieskatiem ar varas līdzekļiem aizstāvētu kaut kādas nedefinētas sabiedrības intereses. Tā nu gan būtu rīcība pret latviešu tautas interesēm, pirmkārt, pret viņas brīvību un demokrātiju. Tādēļ mēģināju piedabūt *Duksi, lai viņš man parāda robežu, kur valsts varai būtu jāsāk iejaukties. Diemžēl sagaidīju tikai līdz apnikumam nodeldētas frāzes par raganu dedzināšanu un šķiltavām.

Par pašu notikumu piekrītu Aivaram - varētu pat parakstīties zem viņa "Es neatbalstu tos dedzinātājus, bet negribu, ka valsts bāž savu degunu kur nevajag, īpaši, ja tie ļautiņi dedzināja savas grāmatas, nevis no bibliotēkām atnestās."

P.S. Tā jau domāju, ka Salomes sakarā kāds uzvilks veco ziņģi par mākslinieka brīvību, ko nedrīkst ierobežot. Bet kas tad Tev liedz uztvert Ļeģājeva sārtu kā postmodernās mākslas performanci? Skaties un priecājies vai šausminies - skatītāju reakcija pieder pie performances mākslas darba.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 21 , pavisam kopa bijuši: 3242