atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Zaļās ceturtdienas rīta dievkalpojums Domā
Saulespuķe
Iesūtīts: 2007.04.09 16:29:45
2007.g. bija šāda diskusija:
Zaļajā ceturtd. Domā ir vienīgā reize gadā, kad arhibīsk. visu draudžu vajadzībām iesvēta 3 veidu eļļas – katehūmenu, slimnieku un hrizmu, un ikviens mācītājs arhibīskapa, amata brāļu un ticīgo priekšā var atjaunot savu ordinācijas solījumu.
Šis dievk., protams, nav obligāts, tomēr jāvaicā:
* Mīļie mācītāji , kā tas nākas, ka no LELB > kā 100 mācītājiem bija tikai 22?
*Vai ir tik mazsvarīgi – atjaunot solījumu?
*Vai ir tik mazsvarīgi, pirms vakarā svinēsiet Sv.Vakarēdiena iedibināšanu jau savās draudzēs, būt kopā ar savu Ganu un amata brāļiem līdzīgi kā Kristus ar Saviem Apustuļiem dienā, kad Viņš uzticēja mācekļiem šo pilnvaru – izdalīt Sv.V.?
*Vai jūsu draudžu iesvētību dievk. vienmēr klāt ir arhib., ka jums nav nepieciešama sv.hrizma? Kā tad jūs redzamā veidā piepildāt vārdus “Svētā Gara zīmogs”? Kā jūs līdz savām draudzēm aiznesat arhib. svētību, kad viņš nav klātesošs, ja nelietojat viņa svētītas eļļas?
__________
Nu ir 2009.g. Kas mainījies?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
R.Pauls [85.254.179.155]
# Iesūtīts: 2007.04.24 11:00:48
ddauka [80.232.218.143]Pietam, tā, nevis cilvēku spiež tos darīt kā bauslība, bet gan PATI tos veic.

Lūdzu atšifrē to! Vai tas nozīmē, ka ir atšķirība pārvarot slinkumu un nolaidību jūdam un kristietim? Paskaidro to tā lai miesā esošam kristietim, kas svētdienā ar prieku klausos sprediķi, nevaru notvert šito it kā luterisko tēzīti savā ikdienā. Nu kā PATI? Man šķiet, ka es diezgan piespiežos savu miesu pārvarēt u.tt.
ddauka [80.232.218.143]
# Iesūtīts: 2007.04.24 12:20:12
Brāli RP!
Palasies galatiešu vēstuli un tu skaidri ieraudzīsi atšķirību! Ieraudzīsi arī to, ka kādi maldinātāji gribējuši, Pāvilam promesot uzspiest kristiešiem pildīt bauslību. Diemžēl arī šodien to var dzirdēt no kancelēm. Pieņemu, ka tur vainojama nezināšana, ne ļaunprātība. Ipaši lasi 2:20 un lūdzu pārdomā to, kas tagad ir tas darītājs.
Bonifācijs [87.226.46.69]
# Iesūtīts: 2007.04.25 01:45:05
Es tik tā lasu cauri. Argumentu daudzveidība tikai pierāda to cik niansēta un sarežģīta, arī dziļi personiska ir šī iekšējās un ārējās ticības saskaņošana. Ja iedziļinās viens otra izpratnē, tad , skiet, `augstie` saprot zemos un `zemie` `augstos`. Negācijas to starpā man skiet tikai individuāla paštaisnuma rezultāts. Protams, nekas jau nav tik vienkārši,....... bet varētu taču saprasties.
Saulespuķe
# Labojis Saulespuķe: 2009.03.30 17:50:08
Ir 2009.gads....
Pa šo laiku funkcionāli mainījies tas, ka šādus dievkalpojumus nu svin Latvijas trīs vietās - trīs katedrālēs, bet kas mainījies izpratnē un attieksmē?
Vai draudzēs eļļas svaidīšana tiek pielietota biežāk? Diskusijā par svētkiem redzu, ka joprojām tas nav pašsaprotami.

Un vēl - mani personīgi, domājot par šo skaisto dievkalpojumu, mulsina kāds fakts - nu nespēju redzēt sievieti mācītāja amatdrānās. Saprotu, ka tā ir mūsu Baznīcas objektīva realitāte, bet tas ir tik - piedošanu, briesmīgi. (Kurš nu uz mani metīs pirmo akmeni?)
P.S. Pēdējā sakarā kāds mācītājs norādīja, piem., uz sekojošu linku:
http://www.lelb.lv/lv/?ct=draudzes&fu=i&id=265, īpaši pievēršot uzmanību bildēm. Tas tiešām ir briesmīgi!
nesapratne [87.110.228.45]
# Iesūtīts: 2009.03.30 19:03:27
Vai katrs mācītājs šo eļļu nevar iesvētīt pats? Katrai lietai svētību piedod Dieva vārds un lūgšana. Vai draudzes mācītāja lūgšana ir citāda nekā bīskapa vai arhibīskapa?
Mekletajs
# Iesūtīts: 2009.03.30 20:00:54
Saulespuķe, par to sieviešu ordināciju--- arii mani šajā laikā nomoka šis jautājums! Nomoka tādēļ, ka no abām pusēm esmu saņēmis diezgan pamatotus argumentus( gan no tiem, kas noliedz; gan no tiem, kas atbalsta).
Par tām bildēm--- tā sieviete ir evaņģēliste nevis mācītāja, viņa vienkārši uzņēmusies draudzes vadību! Nezinu vai tur ir kas nosodāms! Būšu priecīgs, ja kāds man paskaidrotu šo lietu!
Saprotu, ka ši problēma ir visās baznīcās- gan protestantiem, gan katoļiem-- tikai protestantiem daudzviet sieviešu ordinācija notiek legāli, bet katoļiem nelegāli(t.i. bez pāvesta svētības). ESmu YouTube redzējis daudzas katoļu priesteres- tikai protams tiem, kas viņas ordinējuši- uzglūnējusi pāvesta vajāšana, draudi izslēgt no baznīcas(laikam sevi iedomājas Kristus vietā- ka vienkārši var tā paņemt un kādu izslēgt no Kristus miesas).

vilks
# Labojis vilks: 2009.03.30 20:49:17
Saulespuķe
Nu un Tu atnāci pašausmināties par to šai lapā? Man gribētos jautās, citējot Dāvidu: "Vai Tu nebīsties pacelt roku pret tā Kunga svaidīto?" Ja Baznīca (mūsējā, neviena cita) ir kādas māsas aicinājusi kalpošanā, viņas ir saņēmušas iekšējo aicinājumu un uzticīgi kalpo Dieva Vārda pasludināšanai (ne jau naudas dēļ, viņas visas sākušas kalpošanu pirms mācītāju algu plāna), kā mēs varam, Taviem vārdiem izsakoties, "mest viņām ar akmeni"?
Ja Baznīca Dieva vārdā viņas ir svētījusi kalpošanai, kā mēs varam viņām ko pārmest?

Sauls bija ļauna gara apsēsts un darīja ļaunu, pie tam vēl vajāja Dāvidu, lai viņu nokautu - un pat tad Dāvids neuzdrošinājās pret Saulu pat runāt ļaunu, kur nu vēl ko nodarīt viņam. Jo Sauls bija Dieva svaidīts. Vai tad šīs māsas būtu mazāk?

Bet šī nav tā vieta, kur jautājumu iztirzāt. Ja kādam ir vēlēšanās par to runāt plašāk, vai nu jāatrod kāda no vecajām tēmām, vai jāsāk jauna.
Boriss
# Iesūtīts: 2009.03.30 22:51:34
vilks Man šķiet, ka neviens roku pret svaidītajiem nepaceļ. Arhibīskapa nostāja, ka viņš sievietes neordinē, tad jau arī ir mēma rokas pacelšana. Jo ja reiz to nedara, tad par pareizu neatzīst. Ko tur pērmest cilvēkam, kurš drusku konsekventāks?
vilks
# Iesūtīts: 2009.03.30 23:08:58
Boriss
turpinam šo sarunu tēmā, kas ir piemērotāka šim jautājumam?
Boriss
# Iesūtīts: 2009.03.31 10:46:12
vilks Sapratu, paldies. Tur tiešām ir trāpīgāk runāt par šitām lietām.
Vikentijs
# Iesūtīts: 2009.04.02 10:07:23
A, kur notiks tāds dievkalpojums no rīta, kas Tukuma rajonā dzīvo?
vilks
# Iesūtīts: 2009.04.02 10:11:04
Vikentijs
Man šķiet, ka no rīta ir tikai Domā (un varbūt citās katedrālēs - Daugavpilī un Jelgavā vai Liepājā), bet pārējās luterāņu draudzēs vai nu pa dienu, vai vakarā. (Tas tādēļ, lai visi mācītāji var paspēt no rīta būt sev tuvākajā katedrālē.)
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.02 10:52:34
Tāds naivs jautājums, vai mācītāju Ordinācijai derīguma termiņš ir viens gads? Tad šis jāatjauno, jo novecojis? Iļi kur tas prikols?

Kas ir hrizma?
vilks
# Iesūtīts: 2009.04.02 11:01:10
Mulders
Mulder, Mulder, runā ar kā tāds nesapraša.

Ordinācijas solījuma atjaunošana nav jauna ordinācija, tāpat kā kristību solījuma atjaunošana, kas daudzviet notiek Lieldienu naktī (un faktiski katrā grēksūdzē un absolūcijas saņemšanā), nav jauna kristība.

Par hrizmu - izlasi šīs pašas tēmas pirmajā lapā.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.02 11:05:39
vilks, labi pateici, kas tas nav!
Tagad pasaki, kas tas IR?

Jo vismaz manā izpratnē "atjaunot X" nozīmē "defektīvu, sabojājušos X restaurēt, atjaunot iepriekšējā kvalitātē"

TB nekad neatjauno to, kas ir labs un derīgs jau tāpat!

lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2009.04.02 11:13:47
Pēc manas saprašanas ordinācijas solījuma atjaunošana pēc būtības ir mācītāju grēksūdze - mēs neesam bijuši tādi, kā solījāmies toreiz pirms N gadiem, mēs neesam pildījuši visu to, ko teicām ordinācijas solījumā. Tad nu ar Dieva palīgu iesim uz priekšu ar visu savu spēku centīsimies šo solījumu pildīt.

Es domāju, ka daudzi mācītāji gada laikā šo to aizmirst, kas teikts visai garajā ordinācijas solījumā. Tāpēc ir labi vismaz reizi gadā svinīgos apstākļos to no jauna atgdādināt sev un pārējiem.
vilks
# Iesūtīts: 2009.04.02 11:18:02
Mulders
nekad neatjauno to, kas ir labs un derīgs jau tāpat!

Nu, no mūsu puses solījumi jau nekad nav nesabojāti. Nedz mēs, cilvēki, tos no visas sirds spējam dot, nedz solītajam 100% paklausīt. No Dieva puses solītais, protams, vienmēr ir spēkā, kā arī Bībelē daudzreiz apliecināts. Bet kristiešiem šī solīijuma atjaunošana nozīmē 1) atcerēšanos, ko Dievs mums ir solījis un devis (dod) un ko mēs esam solījuši un 2) pateicību Dievam par Viņa uzticamību un jaunu apņemšanos pildīt savu solījuma daļu.

Vairāk par kristību solījuma atjaunošanu var lasīt un runāt tam paredzētajā tēmā.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.02 11:18:03
lēnprātīgais, ahā... tas nav tā, ka Dievs ko būtu piemirsis, vai neizdarījis... tā ir tāda kā grēksūdze... tas jau skan ticamāk un pieņemami!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.02 11:18:41
vilx, tenkajū rek lēnprātīgais jau paskaidroja!
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2009.04.02 21:50:00
lēnprātīgais
Tu skaisti un lakoniski pateici, paldies.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 136 , pavisam kopa bijuši: 575