atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu maize vai vafele?
Svilpaste
Iesūtīts: 2007.04.07 17:50:35
Kāpēc Vakarēdienā tiek izmantota nevis maize, bet kaut kas līdzīgs mazām apaļām vafelītēm? Un arī maize netiek lauzta? Vai tad drīzumā arī vīnu pasniegs mazās glāzītēs un apmainīs , piemēram,ar ābolu sulu vai limonādi?
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
Vienkāršais [87.110.5.74]
# Iesūtīts: 2007.04.07 19:31:09
Es saņemu Kristus miesu un asinis.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.04.07 19:43:30
A tu gribeeji taadu kaartiigu riku ar sviestu un desu? Ij viinu, veselu buteli?
jānis no rīgas [212.93.97.131]
# Iesūtīts: 2007.04.07 20:07:39
svilpaste, Tavs jautājums šķiet tik dumjš, ka nevar saprast ko lai Tev atbild...

Varbūt aizej pie sava mācītaja un aprunājies? No kurienes Tev tāds nemiers muļķības runāt?
Balss
# Labojis Balss: 2007.04.07 23:24:38
Mulders

Nu gan sasmīdināji - skaļā balsī!
Tīri vai nepiedienīgi iznāca - Klusajā Sestdienā, kā to citur norāda juzis ...
+Jānis
# Labojis +Jānis: 2007.04.08 23:51:34
Svilpaste,
Aptuvens paskaidrojums: principā varētu lietot arī parastu maizi un dažviet tādu arī lieto, taču, ja vien iespējams, Baznīca cenšas darīt iespējami tuvāk tam, kā varētu būt darījis Kungs Jēzus. Ir pamats domāt, ka, saskaņā ar sava laika likumiem par passā mielastu, pēdējo vakariņu laikā viņiem galdā bija neraudzēta maize. "Vafelīte" ir vienkāršākais veids kā pagatavot neraudzētu maizi tādā formā, kādu ērti lietot.
Tai saucamajā "A" formas liturģijā ir paredzēta arī maizes laušana - tā paša iemesla dēļ, jo Jēzus "ņēma maizi, pateicās, pārlauza ...", un Baznīca dara tāpat.
Balss
# Labojis Balss: 2007.04.09 08:32:31
Interesanti, vai Tuvajos Austrumos vēl mūsdienās ceptā un arī Latvijā nopērkamā pita (mīkstais, neraudzētais plācenis) nav tuvāks Jēzus laika neraudzētajai maizei kā Sv.Vakarēdienā lietotā sausā vafeles tipa maize? (Jo lauzt vai plēst maizi oriģinālvalodā varbūt ir sinonīmi?)
Kad vispār ir parādījušās oblātas? Vai to konsistence un forma nav pieņemtas vienkārši aiz praktiskiem apsvērumiem? (Ilgi glabājamas, ne tā, kā svaigi ceptie neraudzētie plāceņi.)
então vilkasuns
# Iesūtīts: 2007.04.10 11:55:42
es reiz biju kādā luterāņu baznīcā, kur Vakarēdiena laikā tika izdalīts- ķieģelītis. Man gandrīz acis izkrita no pieres.. bet caur Dieva vārdu, kas izskanēja dievkalpojumā, man radās pārliecība, ka tā ir patiesa Kristus miesa (kā jebkurš Sv. Vakarēdiens)
vienkāršais [83.223.129.249]
# Iesūtīts: 2007.04.11 14:19:28
Laikam jau svarīgākais ir kāda ir šī sirds, kas saņem Sv.Vakarēdienu. Ja tur ir durtiņas ciet-proti ja nepamani Jēzu, tad dod kaut torti. Ja Jēzus tiek pamanīts un uz viņu ir skats, tad pārējam domāju ir tikai simboliska tradīcijas nozīme.
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2007.04.11 19:29:44
Diskusijas par to kādus elementus izmantot Svētajā Vakarēdienā Baznīcas vēsturē nav nekas jauns. Rietumu un Austrumu tradīciju starpā nav bijusi vienprātība par neraudzētas/raudzētas maizes izmantošanu. Vienprātība gan bijusi jautājumā par kviešu maizes un vīnogu vīna pielietošanu. Vai izmantot speciāli tam ceptās hostijas, vai citu kviešu maizi, ir baznīcas kārtības jautājums. Citu elementu, kas nav kviešu maize un vīnogu vīns izmantošana varētu likt apšaubīt sakramenta derīgumu.
Svilpaste
# Iesūtīts: 2007.04.11 21:44:19
Vienkāršais! Ja Jēzus teica maize un vīns (nevis vienkārši jebkurš ēdiens), tad man domāt tam ir un bija nozīme. kāpēc mēs atkāpjamies no tā?
Jāni Ginter ! Piedāvāju eksperimentu - parādiet oblāti 10 neticīgiem cilvēkiem un pajautājiet, kas tas ir. Cik no viņiem atbildēs, ka tā ir kviešu maize?
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.04.12 08:50:21
domajams tikpat,cik no vinjiem bus parliecinati,ka vakarediena laika sanjemam Kristus miesu un asinis,kas par mums izlietas greku piedoshanai.
Vienkāršais [83.223.129.249]
# Iesūtīts: 2007.04.12 09:32:45
Svilpaste! Piedod es nedaudz pārveidoju tavu jautājumu
Ja Jēzus teica Mana miesa un asinis (nevis vienkārši tāda vai tāda maize), tad man domāt tam ir un bija nozīme. Kāpēc mēs diskutējam par lietu kas -vismaz es domāju- neietekmē pestīšanu?
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2007.04.12 10:07:00
Svilpaste: Piedāvāju eksperimentu - parādiet oblāti 10 neticīgiem cilvēkiem un pajautājiet, kas tas ir. Cik no viņiem atbildēs, ka tā ir kviešu maize?
Ko gribat ar to teikt? Vai to, ka cilvēku nezināšana, ka tā ir kviešu maize, to padarīs par kaut ko citu? Tāpat arī nezināšana, ka Dievgaldā saņemam Kristus miesu, to nepadarīs par parastu maizi. Iepriekš minēju to, ka Baznīcā nav bijušas nozīmīgas domstarpības par to, ka atbilstoši Kristus pavēlei jāpielieto kviešu maize.
LELB paredzēts lietot jēdzienu “hostija” nevis “oblāte”.
Svilpaste
# Iesūtīts: 2007.04.15 22:44:05
Nu man vienkārši tā ir nevis maize, bet vafele. Domāju, ka vairumam cilvēku tā neasociējas ar maizi. 100% esmu pārliecināta, ka Jēzus neēda sāda veida hostiju pēdējo vakariņu laikā. Kā atšķiras hostija no oblātas?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2007.04.15 23:31:03
Svilpaste
Diez vai, piemēram, maize, kādu to tradicionāli pazīst austrumos, vairumam mūsu ļaužu apziņā arī tūlīt asociēsies ar maizi. Tas ir otršķirīgs un kultūras jautājums, kuram nevajadzētu (neapzināti?) piešķirt par daudz uzmanības.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.04.16 11:52:00
Svilpaste, tas saucaas - pamaini attieksmi! Tu centies savu iedomu uzspiest pasaulei un tad dikti neapmierinaata esi, ka visa cilveece nepakljaujas un nepiekriit tavai iedomai par realitaati. Nu tad pamaini tu attieksmi! Pietam kas tad ir vafele? Vai taa nav miltu izstraadaajums, neraudzeeta maize?
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.04.16 12:27:09
Vareetu arii teikt chipsis, ja kaadam patiktu labaak. RKB viss ir atkariigs no rita, kaadaa mise tiek svineeta. Esmu piedziivojis gan bulcinjas, gan rupmaizes rikas, bet buutiibaa man no taa pashaa misee nekas nemainiijaas.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.04.16 12:47:23
Personīgi man arī šai gadījumā nav tik svarīgs materiālais veids, svarīgāk ir, kas notiek konsekrēšanā - ka tā ir patiesa Kristus Miesa.
Taču - pieņemu, ka ir cilvēki, kuri šim apstāklim ir pievērsuši īpašāku nozīmi, un domāju, ka nevajadzētu viņus tūdaļ nopelt tikai tālab, ka viņi kādas lietas uztver savādāk, t.i., ne kā varbūt vairākums.
Tikko iedomājos - apstākļu dēļ mana garīgā dzīve rit divās draudzēs, vienā no tām Sv.V. tiek lietots izcils vīns, otrā - skābāks laikam nevar vairs būt... Gan man, gan manam iesvētītajam bērniņam ir grūti pieņemt, ka var būt arī tā... Taču noteikti ir vairākums, kam garšas izjūtas ir vienaldzīgas, jo pāri visam - tās ir Kristus patiesas Asinis.
Esam dažādi.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2007.04.16 14:58:04
Saulespuķe
Bieži vien tā nopelšana jau nāk tieši no cilvēkiem, "kuri šim apstāklim ir pievērsuši īpašāku nozīmi" un domāju, ka nevajadzētu vairākumu tūdaļ nopelt tikai tālab, ka viņi kādas lietas uztver savādāk.
Tas var liecināt par pārspīlētu ietekmēšanos no mūsdienu "cilvēktiesībām".
Svilpaste
# Iesūtīts: 2007.04.16 22:13:25
Kā jūs reaģētu, ja rīt jūsu draudzē vīna vietā vakarēdiena konsekrēšanā izmantotu limonādi? Tikai godīgi!
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 114 , pavisam kopa bijuši: 35832