atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par Baznīcu un kristīgo konfesiju vienotību
Viesturs
Iesūtīts: 2006.11.25 14:14:27
Baznīca ir aicināta uz vienotību:
"Lai visi ir viens, itin kā Tu, Tēvs, Manī un Es Tevī, lai arī viņi ir Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani esi sūtījis. Un to skaidrību, ko Tu Man esi devis, Es esmu devis viņiem, lai viņi ir viens, tāpat kā Mēs esam viens." Jāņa Ev. 17:21-22
Mūsdienās vairs neder virspusīgs oikumēnisms pieklājības frāžu un konferenču veidā. Laiks ir pārāk nopietns, lai šķeltos un otrai konfesijas vai kristīgai denominācijai meklētu vainas. Te nav runa, protams, par maldu sludinātājiem, kas neatzīst mūsu Kunga Jēzus Kristus dievišķīgumu vai Trīsvienības dogmatu. Runa ir par vienotības trūkumu, ko viegli pārvarēt, tuvāk iepazīstot otra uzskatus. Kas mums, tavuprāt, jādara lietas labā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2007.01.19 20:39:32
Rob, atgaadinaashu, ka tieshi taa iemesla deelj, ka forumaa nav rakstiiti nekaadi regjistraacijas, uztureeshanaas noteikumi, tad vieniigais likums ir foruma iipashnieku mainiigaa suvereenaa autonomaa griba! No seerijas 1. Redaktoram vienmeer ir taisniiba 2. Ja tev shkjiet savaadaak, tad skat punktu #1
Mulders
# Iesūtīts: 2007.01.19 20:40:20
Rob, bet uz jautaajumu neatbildeeja, jo tas bij no seerijas "Kaapeec tu sit savu sievu"
Робертс Галванс
# Labojis Робертс Галванс: 2007.01.19 21:01:15
Jāni, protams, tev ir pilnīga taisnība - ar vārdu "ticības apliecība" tika domātas visas, kuras iekļautas Vienprātības Grāmatā [patlaban esošajā LELB Satversmē uz to vēl ir atsauce, bet jaunajā, gan tas aizstāts ar mistisko LELB mācību]
- - -
Protams, ka baznīcpolitiski ērtāk un izdevīgāk iežmiegt asti kājstarpē, paciest un palūgties ar tiem, kuri uzlikuši Tridentas koncila lāstus.
- - -
Esiet svētīti, bērniņi, Ēģiptes zemē, kurā visa ir pārpārēm!
Roberts Galvāns
# Iesūtīts: 2007.01.19 22:07:12
Vai, vai... man nav grūti piereģistrēties vēlreiz
- - -
Ziniet musulmaņus reliģiskās jūtas aizskar sieviešu seju un suņu attēli.
Krustā sistais Pestītājs liek justies neomulīgi daudziem cilvēkiem.
Šādu uzskaitījumu var turpināt līdz absurdam – vienmēr kāds tiks aizskarts.
koments [62.84.24.213]
# Labojis redaktors: 2007.01.19 23:55:30
Apbrīnojami, cik daudz patosa un cik maz apdoma vai zināšanu ir pašos kaismīgākajos komentāros. Protams, ka LELB cenšas tuvoties tiem, ar kuriem sakrīt ticības apliecības. Par to liecina kaut vai sadraudzības līgums ar Misūri Siodi. Arī ar luterāņu baznīcām, kuras gan atzīst Vienprātības grāmatā ietvertās apliecības, bet rīkojas no LELB viedokļa nepareizi, LELB cenšas, cik tālu un ilgi tas būs iespējams, saglabāt tuvību, ar tām runājot un vajadzības gadījumā tās brīdinot vai norājot.
Tieši tas, ka starp luterāņiem un katoļiem ir uzlikti savstarpēji lāsti un nosodījumi, ir iemesls, kādēļ ir nepieciešami kontakti, diskusijas un daudz lūgšanu, lai varbūt ar Dieva palīgu kādreiz šie lāsti tiktu atcelti. Tas jau ir ekumenisko centienu mērķis un ideja.
Personu apspriešana nemaz nav nevietā, personibas nozīmē daudz. Iespējams, personību dēļ Reformācija izvērtās par šķelšanos, kas nebūt nebija tās sākotnējais mērķis.
koments [62.84.24.213]
# Labojis redaktors: 2007.01.20 00:09:29
Ja minētajos kaismīgajos komentāros saklausāms pārmetums par LELB nevēlēšanos tuvināties ar KLB, tad domāju, ka arī šeit personību aspekti ir ļoti nozīmīgi. Dr.R.Slencka bieži mēdza uzsvērt, ka neredz starp LELB un KLB tādas teoloģiskas atšķirības, kas pamatotu šķelšanos (KLB droši vien domā citādi). Skaidrs, ka plaisu starp LELB un KLB lielā mērā uztur personību faktors. Pēdējā laikā KLB darbojas kā dažādu ex-LELB dīvaiņu uztvērējs. No vienas puses tas priekš LELB ir tāds kā "meža sanitāru" serviss, kas tiek ar pateicību pieņemts. No otras puses tas protams padara tuvināšanos ne tikai grūti iespējamu, bet arī maz vilinošu. Ilustrācijai varat palasīt Roberta Galvāna ieguldījumu šai forumā. Kam gan būs vēlēšanās šķiest laiku un spēkus tādai bezperspektīvai un neinteliģentai konversācijai? LELB runā ar tiem, ar kuriem ir iespējams sarunāties un ir vismaz teorētiskas cerības uz pozitīvu attīstību. Turklāt nevaru iedomāties sekmīgu dialogu starp kristiešiem bez kopīgas lūgšanas.
jete. [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.01.22 09:21:11
Робертс Галванс
Tu vari taisīt visādas kariģējošas bildes un kāpaēc lai mēs nerunātu par Tevi? Kas Tu kāds neaizskaramais?
Vot nevari Tu man aizliegt runāt laikā un nelaikā par Tevi! :P
p.s. un es iemācījos no Tevis runāt sliktu Bet gan jau paies laiks kamēr atradināšos, skolotāj!
Redz kā, slikti netikumi ātri pielīp negribot
talis
# Iesūtīts: 2007.01.22 23:37:45
Baznīca allaž (visos laikos) ir stāvējusi pretim velna meliem
aicinot un pulcinot Kristum ticīgos
(no pasaules izrautos)

1. Baznīca ir Kristum ticīgo kopums
2. Baznīca ir tur, kur pareizi tiek Sludināts vārds un Sakramenti pārvaldīti
3. Baznīca patur atslēgu (grēku piedošanas vai paturēšanas) varu un tās pienākums ir mierināt ar Evaņģēliju grēka nožēlas sagrauztās sirdsapziņas

pāvestība (organizācija-RKB) pretendē uz vienīgās patiesās baznīcas statusu
- - -
luterisms bija ir un aizvien nošķirsies no tādiem, kas ar savu miesas pātu grib aptvert, formulēt un savā spēkā un neprātā veidot un celt baznīcu (ko šie izprot ko līdzīgu laimīgās-paradīzes veidošanai) zemes virsū.
- - -
pāvestība runā pretīm Dieva vārda patiesībai sakot, ka cilvēks ir labs savā būtībā (it sevišķi ja pacenšas tāds būt). pāvestība iet vēl tālāk, sakot, ka daži no labajiem cilvēkiem (sevišķi centīgie) kļūst svēti. pāvestība saka, ka labākais no labākajiem (svētākais svētais) ir pāvests
- - -
luterisms savukārt tikai atkārto to pašu, ko saka (stāv rakstīts) Dieva vārds : "...nav neviena taisna, it neviena... " rom3:11; Ps143:2 uc

Latvijas situācijā šodien ir iegrozījies tā, ka par vienīgo īsto baznīcu sevi uzskata daudzas jo daudzas denominācijas, konfesijas, sektas, vai kulti
ja iet runa par tiem, kas kļuvuši pāvestībai līdzīgie, tad ņemsim par piemēru latviešu tautas baznīcu LELB.
:o x(
tai ir savs minipāvests (uz mūžu ievēlēts (iecelts svēto kārtā) arhibīskaps). tai ir sava hierarhiskā struktūra (sākot ar uzticamiem prāvestiem (pretendentiem uz bīskapu godpilno nosaukumu), kuru pakļautībā atrodas perspektīvie/pielaizīgie mācītāji un to kandidāti evaņģelisti/diakoni un dedzīgie pakalpiņi laji, kuri raujas par pusvelti par atziņas druskām no garīdzniecības lepnīguma galda.
- - -
un tie vēl grib paturēt nosakumu luterisks 8( nožēlojamie liekuļi ;(
(tie domā, ka ja paturēs vārdu, tad paturēs būtību
taču vai kā tie maldās un maldina citus)
= = =
to es saucu kļuvuši pāvestībai līdzīgi
koments [62.84.17.25]
# Iesūtīts: 2007.01.22 23:56:39
tali, ne Tu zini, ko saka pāvestība, nedz ko zini par LELB. Pats uzbūvē dzirnavas un pats ar tām cīnies. Un tā ir paranojas pazīme.
talis
# Iesūtīts: 2007.01.23 00:19:53
ja nu kādam arī izdosies realizēt lozungu
"visas pasaules x-tieši apvienojieties"
- - -
... ja nu vienīgi antikristam
(jo Vārds saka, ka novirzieniem jābūt...
... lai ticībā stiprinātie nāktu redzami)
koments [62.84.17.25]
# Iesūtīts: 2007.01.23 07:13:30
Iespējams, ka Tev taisnība, ka kristiešiem neizdosies apvienoties līdz pat Kunga dienai, bet tas nenozīmē, ka uz to nevajadzētu censties. Tāpat kā Tev neizdosies dzīvot bez grēka, sevišķi redzot Tavu profilbildi un pieminot Ef.5:18 18 "Neapreibinaities ar vīnu, no kā ceļas izlaidīga dzīve", bet tas nenozīmē, ka nav jācenšas pēc svētas dzīves.
Tiešām, Pāvils raksta, ka novirzieniem jābūt (1.Kor.11:19), bet viņš raksta par novirzieniem vienas draudzes ietvaros, vienas draudzes dievkalpojumos, t.i. par novirzieniem vienā baznīcā.
Gvido Ozoliņš
# Iesūtīts: 2007.01.23 12:04:52
Koment, par baznīcām var spriest pēc to ticības apliecībām un prakses, tādēļ katrs ir aicināts to izvērtēt - jo katram galu galā būs jāatbild par sevi.
Moralizēt arī vajag - īpaši attiecinot uz sevi, kaut arī interneta vidē ļoti viegli ir būt šizofrēniķim.
Balss
# Iesūtīts: 2007.01.24 02:24:08
Gvido Ozoliņš Tavā atbildē komentam tāļa zākāšanos par LELB (Skat.Iesūtīts: 2007.01.22 23:37:45 ) grūti nosaukt par izvērtēšanu...
talis
# Iesūtīts: 2007.01.25 15:25:51
vienprātība, kas balstīta uz "ārēji garīgām" lietām nav nekāda
http://www.luteranis.lv/read_phorum.php?f=5&i=1885&t=1885
vienprātība, bet labākajā gadījumā vienošanās [vairāk vai mazāk savtīgos nolūkos]
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.02.15 10:11:44
jaa, robert...
"2] Pirms man draudēt, par kaut kādiem mistiskiem foruma noteikumu pārkāpumiem izstrādājiet tos. Kad reģistrējos tādu nebija un tā kā ar atpakaļejošu datumu nekas nav spēkā, nav pamata mani no šī foruma izslēgt."
***
te nu piepildaas vaards: dots deveejam atdodas...
eskaliburs [87.110.5.105]
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:49:55
No tēmas - tas varētu jūs interesēt: Misūrija paņēma LELB sadraudzībā saskaņā ar savu jaunizstrādāto "sadraudzības" mācību- paņemt daudzmaz konservatīvu heterodoksā sadraudzībā esošu baznīcu un mēģināt to pārveidot. Savdabīgi, vai ne? Jāņem vērā, ka savā laikā MS ar diezgan vieglu roku atteicās no sadraudzības ar Viskonsīnu, kas, blakus citam, nosodīja vēsturiskā kriticisma mācīšanu Misūrijas semināros un kas eventuāli sašķēla Misūriju. Jāpiebilst, ka vēsturiskais kriticisms ir moderno ķecerību "tēvs", tāpēc Viskonsīnas bažas bija saprotamas.
eskaliburs [87.110.5.105]
# Iesūtīts: 2007.02.16 16:02:19
(Viskonsīnai bija neizprotama Misūrijas attieksme viena iemesla dēļ - tieši Misūrijas Sinodes jaunizveidotās mācības un prakses padarīja sadraudzību neiespējamu. Savukārt iepriekšējā sadraudzībā starp MS un VELS šo šķeļošo mācību nebija.)
Morāle: Aizvainojums, aprēķins, jaunieviestas mācības, personiskās simpātijas un antipātijas, vēsturiskās saites nedrīkstētu spēlēt savu pārspīlēto lomu vienādi ticošo kristiešu turpinošā sašķeltībā dažādās sadraudzībās.
eskaliburs [87.110.5.105]
# Iesūtīts: 2007.02.16 16:18:12
Arī LELB un KLB sašķeltība ir rezultāts LELB vēsturisko saišu ar PLF stiprumam, pat ja ticības vienprātības vairs nepastāv. Tāpat episkopālisma praktiskās izpausmes LELB ir paveikušas savu, jo kāda komentētāja vārdiem, KLB veido ex-LELB dīvaiņi, kas praktiski nenozīmē neko citu, kā augstprātīgas attieksmes pret viņiem parādīšanu un pastorālā darba kļūdas.
eskaliburs [87.110.5.105]
# Iesūtīts: 2007.02.16 16:25:26
Arī sarunas starp LELB un KLB patreizējā interneta formātā (jāņem par labu, kādas nu tās ir) ir sākušās tikai pēc 10.gadiem, jo tika sagaidīts, ka ārpus Rīgas un Visas Latvijas...esošā luterāņu kopība nomirs dabīgā nāvē.
Merlins
# Labojis Merlins: 2007.02.20 09:40:15
ekskaliburs, kaut kā vienpusīgi sanāk, ka visas vainas ir LELB, bet visa taisnība KLB pusē.
Pat ja LELB ir pastorālā darba kļūdas, tas nenozīmē, ka KLB nav dīvaiņu. Šajās diskusijās pats tādus esmu redzējis savām acīm. Un ir tādi dīvaiņi, kurus nekāds pastorālais darbs un nekādas sarunas neizlabos. Piemēram, saukt to, kas te sarakstīts šajā formumā par sarunām ir patiešām dīvaini. Un ko tu domāji ar "vienādi ticoši kristieši". Visi KLB ļauži te to vien rakstīja, cik atšķirīgi tic KLB no LELB.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 53 , pavisam kopa bijuši: 200