atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Kas dvēselei ir glītāk:netaisnību pieciest,vai netaisnību nodarīt?
Sandis
Iesūtīts: 2008.07.21 02:02:52
Noesveidīgais.

Jēzus ir "kulta figūra" (izsakoties ar Taviem vārdiem) tāpēc, ka kristieši uzskata - tikai un vienīgi Viņā mēs ieraugām Dieva būtību - tos Dieva dziļumus, līdz kuriem mūsu cilvēcīgā pieredze mūs nevar aizvest. Katram muļķim ir skaidrs, ka Dievs ir liels, stiprs, varens, gudrs u.t.t. - tās ir visas tās īpašības, kuras mēs vēlētos redzēt paši sevī. Dievs ir uzvarētājs, varonis. Mūsu vēlmju projekcija.

Bet - Dievs kā tāds, kurš panes pazemojumus? Dievs, kurš gatavs pieņemt noziedznieka un lūzera tēlu? Dievs, kurš pazīst sāpes un tiek kails pienaglots pie koka, visiem par apsmieklu? Kurš var kaut ko tādu redzēt un gribēt redzēt Dievā?

Un tieši tāpēc Kristus mums ir Kungs, lai mēs nekad neaizmirstu - ja mēs nepazīstam šīs Dieva īpašības, mēs neko, pilnīgi neko būtisku par Dievu vēl nezinām. Vienīgi Jēzus no Nācaretes - viņa dzīve, nāve un augšāmcelšanās - mums atklāj Dievu.
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
S.R...
# Iesūtīts: 2008.07.21 17:09:41
ko tu ierosini? dibināt kādu partiju?
nedomāju, ka pasauli ir iespējams salāpīt.
bet par manu personisko atbildību tad es varu iemācīt savam bērnam(varbūt vēl kādam) atšķirt labo no sliktā un ieteikt viņam izvēlēties labo. viss. tālāk ir katra cilvēka personiskā izvēle.
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2008.07.21 17:39:50
Sandi,

es varētu strīdēties ar putām uz lūpām par tēmu: vai pasaule līdz ar Kristus nākšanu ir vai nav mainījusies. Kad es sacīju: kristieši par to meditē, es nedomāju kaut kādu psihotehniku vai austrumu meditācijas veidus, bet gan - skatīšanus uz to, ko esam nokāvuši, vienlaikus atskārstot, ka tas (nokautais) bijis pats labākais, kas mūsu vidū noticis, lai tad mācītos pazīt līdzīgas problēmas šodienas pasaulē.

Tas, ka Tu vari šādi (brīvi, patvaļīgi) izteikt savus spriedumus par Dievu, ticību, valsti un reliģiju, ir tiešs kristietības rezultāts - Kristus "padošanās" sekas. Jo Kristus nevis vienkārši padevās, bet nodeva sevi ļaundaru rokās tā, lai tiem uz mūžīgiem laikiem atņemtu jebkādu ticamību tam, ko viņi dara.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.21 18:30:25
a_masiks

a man labāk patīk šitais joks:

Dievs ir miris.
/K.Markss/

K.Markss ir miris.
/Dievs/
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.21 19:18:14
Ingars
Bet Jēzus taču ir tik pat miris,cik miris ir Sokrāts.
Kur tev Jēzus ir dzīvs?
Kur!
Sandis
# Labojis Sandis: 2008.07.21 19:24:32
Ingars
Tas,ka senajā Ēgiptē priesteri faraonu pasludināja par dzīvā dieva dēlu,vēl taču nenozīmē,ka faraons ir dzīvā dieva dēls,bet tāds skaitās tikai tāpēc,ka priesteri uz viņu tā saka.
tas,pats ar Jēzu.Tas,ka Jēzus ir pasludināts par dzīvā dieva dēlu,vel taču nenozīmē,ka Jēzus ir dzīvā dieva dēls,bet tāds skaitās tikai tāpēc,ka priesteri uz viņu tā saka.

Tu tak neesi tik dumšs,lai vestos uz sen atspēlētu ideologisku matricu?
Viena lieta ir pasludināt kādu par dievu,bet cita lieta būt dievam.
Tas,ka tu tici bībeles rakstiem,tas nebūt nenozīmē,ka tu tici Jēzum dievam,bet gan sākotnēji tu uzticies teologijas tēviem,kas apkopojuši rakstus.Vēl jau nav teikts,vai teologijas tēvi rakstus nav teologiski un ideologiski pieslīpējuši,lai atrisinātu politiskus uzdevumus.
Tātad tev visupirms ir jāuzticas teologijas tēviem un tikai pēc tam jānotic pārcilvēciskotam Jēzum.
Elementāra formula.
Kāds dievs,kāds augšāmcēlies.Šis ideologija sen jau pirms Kristus tika atspēlētas.
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.21 19:30:24
Noasveidīgais
bet gan - skatīšanus uz to, ko esam nokāvuši, vienlaikus atskārstot, ka tas (nokautais) bijis pats labākais, kas mūsu vidū noticis, lai tad mācītos pazīt līdzīgas problēmas šodienas pasaulē.

pag,pag,pag.
Nevajag vispārināt.Es nevienu neesmu nokāvis.Es pat acī neesmu Jēzu redzējis.Kādu negantību tu man tagad te centies piesiet,ja es pat pirkstu neesmu Jēzum pieskāris.
Es tevi palūgšu mani neiepīt negantībās,kas veiktas vairāk kā divi tūkstoši gadu atkapal,-citādi es tev sākšu piesiet kristiešu negantības inkvizīcijas un krusta kara laikā.Tev patiks?
protams ka tev nepatiks.Bet kāpēc tu vispārini un man piedēvē negantības,pie kurām es nesmu bijis klāt?
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.21 19:33:07
Dīvaina jums kristiešiem retorika.Redz jūs varam cilvēkiem piesiet negantības,pie kurām cilvēki nav līdzvainīgi.Bet,kad jums kristiešiem piesien negantības,tad jūs attaisnojaties,ka redz mēs esam īstie kristieši,bet negantības pastrādāja viltus,jeb neīstie kristieši.
Lūdzu,tiksim skaidrībā.Ja tu man piesien pagānu negantības,tad es tev piesiešu kristiešu negantības.
Vai tā darīsim?
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.21 19:38:14
Noasveidīgais
Tas, ka Tu vari šādi (brīvi, patvaļīgi) izteikt savus spriedumus par Dievu, ticību, valsti un reliģiju, ir tiešs kristietības rezultāts - Kristus "padošanās" sekas.

Uhtiii,kas par nopelniem kristietībai tiek piedēvēts.Sākumā etnisko apziņu izposta ar zobenu.Svētvietu un altāru vietā saceļ savus altārus un svētvietas.Un tad cīnās par izpostītā etnosa pašapziņu.
Un man par to ir jāpasakas kristietībai?Par to,ka kristietība izpostīja etnisko apziņu?Par to,ka kristietība izpostīta senrakstību.
Es tev iesaku nedaudz painteresēties par slāvu senkultūru un par kristiešu svētajiem,kas atnāca evangelizēt kristus mācību un faktiski izpostīja etnisko apziņu,līdz ar rakstību un pašapziņu,etnisko identitāti.
vai man par to ir jāpasakas kristietībai?
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.21 19:42:58
Par slāvu rakstības izveidotājiem kļuva izglītotie brāļi Kirils (īstajā vārdā Konstantīns) un Metodijs. Viņi 863. gadā atveda uz Morāviju grāmatas slāvu valodā, kuras bija domātas dievkalpojumiem un slāvu apgaismošanai. Pazīstami ir pirmie vārdi, uzrakstīti ar roku slāvu ābecē :”Искони было слово...”.2 Apmēram 1300 gadu atpakaļ sākās pirmais tulkojums no grieķu valodas uz slāvu valodu Evaņģēlija sarakstītam no brāļiem Kirila un Metodija.

Senslāvu valodas pieminekļi uzrakstīti divos alfabētos- glagoliskajā un kiriliskajā. Kirilica ir izveidota galvenokārt no grieķu burtiem. Par šā alfabēta rašanos nav nekādu ziņu. Daži pētnieki domā, ka tas pastāvējis jau pirms glagolicas, bet tā kā glagolicas raksts bija sarežģītāks, tad kirilica ieņēmusi tā vietu. Citi zinātnieki domā, ka kirilica pastāvējusi agrāk, bet glagolica ieviesusies vēlāk. Glagolica netika plaši ieviesta, jo ir sarežģītāka.


Lūdzu,tev atspēriena punkts.Tālāk meklē pats globālajā tīmeklī,tai skaitā rus portālos par Kirila nopelniem.Bet papēti neoficiālās versijas par Kirila un Metodija nopelniem etnosa izpostīšanā.
Sandis
# Labojis Sandis: 2008.07.21 19:50:30
Noasveidīgais
Protams,teokrātiskās valstīs,baznīcas valstīs,par to nav pieņemts oficiāli runāt.
Lasīju redakciju krievu ziņu portālā,kur Putins personīgi vēsturniekiem pavēlēja pārskatīt tradicionālos priekštatus,ka pirms Kirila un Metodija slāvi bija neizglītoti mežoņi.Pavēlēja pārskatīt tradicionālos priekštatus,ka pirms Kirila un Metodija slāviem nebija augsti attīstīta rakstība un kultūra.
Viss jau ir procesā,jo nekas nav apslēpts,kas netiktu atklāts.
Reiz šiem tumsonīgiem priekštatiem tiks pielikts punkts.
Bet tas jau ir oftopiks-tēmu nepaplašināšu.
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2008.07.21 19:53:48
Sandi,

Tu pavisam droši drīksti man piesiet inkvizīciju un visas kristiešu negantības. Es nepretošos un teikšu: āmen, es esmu līdzdalīgs.
Lūk, kāpēc.

Kad es saku: "mēs piesitām Jēzu krustā", es apliecinu kristiešu pārliecību, ka Jēzus izstaigāja daudzu mocekļu ceļu - pirms un pēc Viņa. Kristus krusts nav unikāls notikums, jo mēs visu laiku to atkārtojam - atkal un atkal kādu atstumjot, nepatiesi apsūdzot un "patiesības", "zinātnes" vai "reliģijas", Dieva vai ateisma vārdā krustā sitam kādu vai kādus, kas mums nepatīk. Tādā nozīmē mēs visi esam līdzdalīgi pie Jēra nāves, kurš nokauts kopš pasaules pirmsākuma.

Sabiedrība ir celta uz savu upuru kauliem. Skaudri, bet tas tā ir. Cilvēku sabiedrība nespēj pastāvēt bez grēkāžiem un upuriem. Cilvēki iedomājas, ka viņi var dzīvot tikai tad, ja tiek iznīcināti visi tie (katram savi), kuri ir "sliktie", "grēcīgie", "aizspriedumainie", "liberālie", "ateisti", "ideoti kristieši" u.t.t.

Jēzu piesita krustā reliģiski pārliecināti cilvēki. Domādami, ka dara labu, pilda Dieva gribu. [Varbūt šodien viņu piesistu krustā R. Davkins un līdzīgie "karojošie", par to, ka izplata "murgus par dievu", kas apdraud pasaules stabilitāti, jo rada reliģisko fanātismu].

Bet kristieši sacīja: Viņš ir augšāmcēlies! Ko mēs piesitām krustā, to Dievs ir uzmodinājis. Dievs iebilst pret to, ko esam darījuši. Kristietība sākas ar jautājumu: un ko nu? brāļi, ko lai mēs tagad darām?

Es saku "mēs piesitām krustā", jo tiklīdz es teikšu: "viņi piesita krustā", es būšu jau radījis atkal pretstatījumu - sliktie viņi un labais es.

Meditācija par to, kas šobrīd ir tas vai tie, kurus es (personiski) vai mēs (tauta, baznīca, skolas klase, darba kolektīvs, rietumu civilizācija, ielu banda, slavēšanas grupa vai jebkurš cits sociāls veidojums) krustā situ/-am, un kā man saprast, ka es to daru nepamatoti - tas ir patiesās kristietības pamats.

Diemžēl man jāsaka - es nespēju šim ideālam vienmēr sekot. Vēl vairāk - praktiski nekad es nenostājos upura pusē, jo man bail, ka mani apsmies un atstums kopā ar tiem, kurus sabiedrība ienīst. Tāpēc es apzinos, ka esmu grēcīgs. Jo es ienīstu bez pamata...

Un jā, arī es esmu līdzdalīgs pie inkvizīcijas. Jā, es raganas nededzināju un it kā šodien nededzinu. Bet es mierīgi noskatos, kā kristieši mūsu zemē lamā gejus tā, it kā gejisms būt lielāks grēks par melošanu, un piedalās viņu demonizēšanā, piedēvējot viņiem sazvērestības un visādus iespējamos grēkus, lai tā viņus iznīcinātu, ticēdami, ta tam ir kaut kāds sakars ar Dieva gribu un viņu pašu svētumu. Man ir bail iebilst, jo citādi es pats tikšu uzskatīts par herētiķi un grēcinieku. Ļaunākais ir tas, ka es brīžiem patiešām jūtos labāks un pareizāks! Kaut arī es pat neesmu teicis, ka tas nav grēks, pat neliels mēģinājums viņus aizstāvēt novestu pie agresijas izpausmēm no mīlestības sludinātājiem.

Bet Kristus man saka: ņem savu krustu, tikai tā tu vari Man sekot.
Un es mācos. Es ticu, ka Viņš ir tur, kur cieš krustā sistais, nevis stāv pūlī un kūda uz agresiju...

Es nāku pie Vakarēdiena un atceros, ka Viņš ir atdevis savu miesu un asinis par mani. Ka viņš mira tikai tāpēc, ka pasludināja man (labi, "tādiem kā man" ) grēku piedošanu, bet farizeji sacīja, ka neklājas svētumu dot tiem, kas nepieder pie svētajiem.

Es nepiedēvēju ļaunumu Tev. Es to piedēvēju mums visiem. Jo zinu - tiklīdz es pārstātu būt paškritisks, es vienā mirklī atkal tiktu ierauts tajā pašā procesā, kurā tika ierauti pirmie apustuļi Lielās nedēļas beigās.
Balss
# Iesūtīts: 2008.07.21 20:06:44
Noasveidīgais
Jā, es raganas nededzināju un it kā šodien nededzinu. Bet es mierīgi noskatos, kā kristieši mūsu zemē lamā gejus tā, it kā gejisms būt lielāks grēks par melošanu, un piedalās viņu demonizēšanā,
pat neliels mēģinājums viņus aizstāvēt novestu pie agresijas izpausmēm no mīlestības sludinātājiem.
No tik gudra kristieša kā tevis es negaidīju šādus tekstus...
Es neesmu pamanījusi, ka kopumā kristieši pie mums tā lamātu gejus, kā tu to šeit apraksti.
No manis izteiktiem mēģinājumiem viņus saprast es neesmu vēl nekur piedzīvojusi ne agresiju, ne lamāšanu no kristiešu puses. Taisnība, es gan neaizstāvu viņu dzīves praksi tad, kad to mēģina pamatot ar Bībeles tekstiem, tos aizinterpretējot tik tālu no oriģināla, ka kopsakars vairs nav saskatāms.
Sandis
# Labojis Sandis: 2008.07.21 20:07:20
Noasveidīgais
Bez ticības veselīgumam,veselīgumu nevairosi.Ticība savam slimīgumam,citos vairo slimīgumu.
pavisam īsi un konkrētis,kas man nesaista dogmatikā.Man nesaista slimīguma sugestēšana,jo es gribu vairot veselīgumu citos,nevis budams slimīgs,slimīgs apziņā par sevi,vairošu slimīgumu citos,citus par slimiem uzskatot.
Lai gan ne vienmēr es pieturos pie tiko kā sacītā un bieži pārkāpju savus principus citus par slimiem saukdams,bet te nu arī izpaužas Kristus sacītas"Ar kādu mēru mērosit,ar tādu atmērīs un pieliks klāt"
"Ar kādu tiesu tiesāsiet,ar tādu tiesu jums attiesās"
To der paturēt prātā.Ja tu mani sauc par slimu,es tevi saukšu par slimu un mēs abi kopā vairosim slimīgumu,slimīgumu sugestējot viens otram un citos.
Tā jau labu galu nedabūsim,ne es,ne tu,ne citi.
Man acu priekšā stāv situācija ar tiekas ķerto uz kuru Kristus saka"celie un ej mājās"
Ta ir sugestija,tik cik triekas ķertais savam slimīgumam ticēja vairak,neka veselīgumam.Bet kristus triekas ķertajam,ir ārējs simbols,tīrs,gaišs,veselīgs un ticību viesošs kuru redzot,dzirdot "Celies un ej mājās"triekas ķertais notic,ka ir vesels,izveseļojies,atlabis.
kaut kas līdzīgs placebo efektam.Lūk,kas ir svarīgi.Ir svarīga informācija,kas tiek sugestēta tautas apziņā.
Es ticu,reiz tiks pielikts punkts kristietības sugestētajam slimīgumam un pienāks gaišāks cilvēces evolūcijas peridos,kad primāri būs no veselīguma neatgriezties slimīgumā,nevis no slimīguma tiekties uz veselīgumu.
Nezinu,kas to veicinās,kas būs nepieciešams,lai kas tāds notiktos cilvēces mērogā.Varbūt kārtējais pravietis,vai kārtējais dzīvā dieva dēls,vai pats nelabais,bet tā ir mana dziļa,nelokāma pārliecība.
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2008.07.21 20:10:26
Balss ,

paldies par aizrādījumu. Redzi - kā sanāca... Gribēju izskaidrot kaut ko, bet radīju atkal "sliktā tēlu", piedēvējot lamāšanos kristiešiem. Piekrītu - tādus vispārinājumus izdarīt nevar. Es gan personiski pazīstu dažus labus no tiem, kuri būtu gatavi mest mēslu maisiņus vēl un vēl, ja vien policija netraucētu. Bet attiecināt to uz "kristiešiem" man nav tiesību. Varu runāt tikai par sevi.

Lūk, esmu pats savas ticības ilustrācija. Es atkal kādam "uzlēju uz galvas" apsūdzības, lai parādītu sevi labāku - progresīvāku, liberālāku, pareizāku un patiesāku. Kādu mini formātā piesitu krustā...

Mia culpa...
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2008.07.21 20:12:57
Sandi,

Nīče un Hitlers varētu viegli parakstīties zem Taviem vārdiem par "gaišāko nākotni pēc kristietības".
Problēma ir tā, ka veselīgs skatījums uz sevi ietver sevī arī zināmu devu paškritikas. Tas, ka daži kristieši ar to pārmēru aizraujas, ir cits jautājums.
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.21 20:15:23
Noasveidīgais
Pavisam reāls atgadījums iz dzīves.Jauns būdams,es bieži dzīvojos pie omes.Netālu no tuvējā ciema dzīvoja omes draudzene,pie kuras uz vasaras mēnešiem arī brauca dzīvoties mazbērni.Puisis manos gados un viņa māsa-jaunāka par mani.Vārdus vairs neatceros,tas bija dikti sen.Bet lieta tāda,ka vienudien puisi sadzēla bites.RIktīgi sapampušas rokas,kājas-galīgi beigts,bezmazvai.Viņa tētim piemit spēcīgas sugestijas spējas un dziednieka spējas.Ar vārdiem,ar rokām tētis puisi uz kājām nolika jau nākošajā dienā,lai gan vēl vakarā,kad tētis tiko kā uzsāka dziedināšanu puisis knapi elpoja-noklājies sviedriem ar augstu temperatūru.Nevaru tev atkārtot vārdus kurus tētis sugestēja dēlam,ar kuriem cēla puisi kājās,bet caur durvju spraugu redzēju,kā tētis puiša kājas ar rokām glāstīja.Pieļauju tā bija sava veida negatīvas energijas izsūkšana,vai izkliedēšana.
Vārdam piemīt liels spēks.Tāpēc ir jāpārdomā ko viens otram sugestējam,jo neizbēgami līdzdarbojamies apziņas veidošanā.
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2008.07.21 20:17:53
Sandi,

iesuģestēt cilvēkā nepamatotu iedomību par savu taisnību ir nesalīdzināmi vieglāk, nekā iemācīt viņam pārdomāt, pirms pacelt pirmo akmeni...

Kristietība runā ne tikai par grēku, bet arī par grēku piedošanu. Un daudzām citām patiesi labām lietām. Katrā ziņā nekad neesmu sajutis, ka kristietim būt nozīmētu kaut kādā ziņā būt "negatīvistam".
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.21 20:22:51
Noasveidīgais
Tu pats saproti,ka ar visu kristietību gaišāka nākotne nav pienākusi.
Sociālā matrica sevi nav attaisnojusi,lai gan,es nedrīkstu nepieminēt,ka uz kristietības rēķina ir daudz labu padarītu lietu.Visa kristiānisma pastāvēšanas laikā.
Gribu,lai tu mani nepārproti.tas būtu,kā lai to pasaka,stulbi,laika,ja es kristietības dārziņā tikai mestu un mestu akmeņus,bet necenstos saskatīt kristietības gaišākās puses.Kas nav nemaz tik maz.Un tas ir godīgi.Bet sociālā matrica-bibliskā pasaules koncepcija,sevi vai nu jau ir izsmēlusi(globālā krīze),vai nu ir procesā uz norietu.
Pats saproti,bez jaunām vēsmām cilvēce stāv uz vietas.
Kristietība zaudē monopoltiesības uz vēstures interpretāciju.Tātad zaudē ietekmi uz viedokļa veidošanu sabiedrībā.Tātad zaudē potenciālu modelēt sabiedrības uzvedību un domāšanu.
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2008.07.21 20:28:47
a_masiks,

Kristus sacīja: ja kas neņem savu krustu, tas nevar man sekot. Jebkuri mēģinājumi aizstāvēt tos, kurus nomētā ar akmeņiem, beidzas ar to, ka tiec pievienots "melnajam sarakstam".
Kāpēc? tāpēc, ka tāda ir mūsu sabiedrības struktūra. Iedzimtais grēks.
Balss
# Iesūtīts: 2008.07.21 20:33:06
a_masiks
lamā ne tikai gejus, bet arī napaka Cālīti...
Vai tad kristieši lamā?!
Bet Cālītis, kas bija gudrs teologs LU un ir interesants, pievilcīgs cilvēks, ir arī veikls manipulators, kas manipulē ar terminiem un jēdzieniem.
Cik zinu, tad neviens Cālīti nelamā, viņam gan pamatoti pārmet divas konkrētas lietas, kas nav savienojamas ar kristietību, vismaz tās luteriskajā izpratnē.
1) Publisku piedalīšanos svešas reliģijas (mūnisma) rituālos un aizlūgšanu par tā izplatību Latvijā,
2) Dievkalpojuma vadīšanu un dievgalda pasniegšanu cilvēkiem, kas deklarē, ka dzīvošana grēka pilnās attiecībās (saskaņā ar Bībeli) esot Dievam pieņemamas un saskaņā ar Viņa gribu.
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 69 , pavisam kopa bijuši: 1413