atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mūsu attiecībām ar tautiešiem ārzemēs LELB – LELBĀL Sadarbības padomes sēdes Rīgā 17.02.2012 lēmumi un atziņas
Talis
Iesūtīts: 2012.03.10 11:12:32
Aicinu un lūdzu šajā diskusijā piedalīties vien tikai LELB un LELBĀL garīdzniekus un ieinteresētos draudžu locekļus no Latvijas un pasaules luterāņu saimei piederīgajiem. Citu konfesiju ļaudīm vai nekristīgajiem interesentiem lūdzu šai diskusijai sekot līdz, paliekot vien kā lasītājiem...
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.13 13:38:31
Pater Henricus
Kāda preses konference?!
Būtu bijis pietiekoši, ja ieliek īsu paziņojumu par to, ka cilvēks turpmāk nebūs tajā un tajā amatā "personisku iemeslu dēļ", un, kas notiek ar viņu tālāk (kalpo draudzē, vai kaut kā tā). Citādi sanāk tā, ka, te nu bija cilvēks ļoti svarīgā amatā, bet nu viņš ir emer. Ko tas nozīmē? Tieši nenoformulētas lietas raisa visvairāk jautājumus, baumas utt. Jo te nav runa par privātu personu (piemēram, Aigaru no Varakļāniem), bet par vadošā amatā (bīskaps!) bijušu cilvēku. Vai tas patīk, vai nē, cilvēkiem rodas jautājumi.
Ja nav īsas un skaidras atbildes, tad ieslēdzas tāda lieta, ko psīcholoģijā sauc par kompensēšanu, proti, nezināmais tiek aizpildīts ar minējumiem no zināmā. Un vēl jau, protams, ir "sabojātais telefons". Kuram no tā visa ir kāds labums?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.13 13:45:18
Voldemārs tomēr, cik ir nācies redzēt baznīcas amatpersonu mēģinājumu komunicēt ar sabiedrību tai svarīgos un īpaši sāpīgos jautājumos - norej , nekomunicē - norej tāpat. Bet vismaz triecieni nav tik personiski.
Un visbiežāk trāpa luterāņiem, kuri , būdami protestanti, cenšas būt vispiezemētākie un cilvēkiem tuvāki.
Mans personisks secinājums - mācīties no pāris brālīgajām neprotestantu konfesijām un - labāk paklusēt.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.13 13:52:50
Pater Henricus
varbūt ne tik smukas situācijas ir labs atgādinājums, ka baznīcai ir jābūt kalponei, nevis kundzei?
Vai Tava klusēšanas ideja, patapināta no "neprotestantu konfesijām" nav kādas nebibliskas baznīcas svētuma radīta? Protams, "netīro veļu" jāmazgā iekšienē, bet labi redzamas lietas var noklusēt tikai ar apziņu, ka vēlāk tas nāks gaismā [ne]daudz nesmukāk, nekā pašu vārdiem sacīts. Tas ir, ir pašiem jābūt skaidrībā, vai kādu jautājumu noformulē vadība, vai arī to izdara citi. Kurš variants ir labāks?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.13 15:15:27
Voldemārs
Ko tu sagaidi no LELB un LELBāL sarunām? Kas, Tavuprāt, būtu tās būtiskākās lietas?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.13 15:54:45
Aivars
Paldies ka pajautāji
Pirmkārt, abām baznīcām, kas ir nākušas no kopējas saknes, ir jārunā. Citādi, manuprāt, kaut kas nav kārtībā.
Otrkārt, ir lietas, kas ir labas, tās nebūtu jāatstāj nepamanītas.
Tomēr, galvenokārt, ir skaidri jādefinē, kur ir atšķirības, jāapzinās, cik tālu tās ir savstarpēji savienojamas, un, kāda ir iespējamā sadarbība šo atšķirību gaismā.
Pie tam, es nedomāju, ka LELB ir tikai ņēmējs šinī dialogā. Lai gan, manuprāt, LELB varēja arī būt krietni līdztiesīgāks, ja sakārtotos, taču tas ir cits jautājums.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.13 16:21:01
vilks un ieinteresētos draudžu locekļus no Latvijas un pasaules luterāņu saimei piederīgajiem. Citu konfesiju ļaudīm
Piedod, bet vai tu nepārzini latviešu valodu?
Tātad - diskusijā lūgts nepiedalīties citu konfesiju ļaudīm un nekristīgajiem interesentiem. Bet Latvijas un pasaules luterāņu saimei piederīgie, tostarp jūsu padevīgais kalps, laipni lūgti, vai ne.
Voldemārs vai tu domā, ka baznīcai jābūt kalponei sabiedrībai?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.13 16:31:57
Pater Henricus
"vai tu domā, ka baznīcai jābūt kalponei sabiedrībai?"
Vai tad uz to nemudina tuvākmīlestības bauslis?
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2012.03.13 16:42:07
Voldemārs
šajā līmenī pareizi - kalpojot tai ar evaņģēliju un ar tā augļiem.
Bet ne jau sekojot tās kaprīzēm, kā tas ir noticis vienā otrā baznīcā.
Talis
# Iesūtīts: 2012.03.13 16:55:51
Manuprāt viens ārkārtīgi svarīgs jautājumu loks, kurā iezīmējas arvien lielākas atšķirības, tamdēļ vajadzētu skaidrus formulējumus, ir jautājumu loks par garīgā amata un vispārējās priesterības izpratni abās Baznīcās. Noformulējot šo jautājumu loku, visiem skaidrāka kļūtu arī sieviešu kalpošana vienā Baznīcā un tās ierobežojumu cēloņi otrā... Citādi līdz šim diezgan bieži ir nācies lasīt vien visai neargumentētu apsaukāšanos citādi domājošo virzienā.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.13 17:09:30
Talis
sieviešu ordinācija tomēr ir viens nesens baznīcu šķeļošs jaunievedums, ko ar misionārisku dedzību tiek mēģināts uzspiest tradicionālajām vīriešu priesterību atzīstošām baznīcām.
Tā ir arī zināma garīga robežšķirtne , jo apliecina Svēto Rakstu vietu un autoritāti iepretīm cilvēciskām atziņām katras baznīcas praksē.
Interesanti, kāpēc LELBāL tik ļoti vēlas piedalīties SO apspriešanā manā mīļajā lielajā māsu baznīcā LELB, lai gan LELB viedoklis viennozīmīgi ir pret SO un, manuprāt, tai atliekt tikai meklējumi kā to iespējami diplomātiskāk likt saprast LELBĀL.
Vai iedomājams ka LELB arhibīskaps, piedodiet, par velti nervus būtu bendējis ar SO ieviešanas uzspiedējiem, lai tagad padotos SO piekritējiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.13 17:15:01
Pater Henricus
Ak, kas tikai nav `baznīcu šķeļošs jaunievedums", ja tā vēsturē paskatās.
Vien nesaprotu, kāpēc Tu atkal uzurpē primāta tiesības formulēt `viennozīmīgu LELB viedokli`? Manuprāt, LELB ir ļoti dažādi viedokļi šajā sakarā, vai tas patīk vai nē
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.13 17:16:39
Talis
mans priekšlikums būtu tikt skaidrībā jautājumā par Rakstiem To nokārtojot pareizi, arī pārējās lietas lēnām sastāsies savās vietās.

Pater Henricus
Vai es kaut kur rakstīju, ka LELB ir jāseko nebibliskām mācībām?
Pie SO. Cik atceros, brīdī, kad LELB pacēla šo jautājumu pāris gadus nesenā pagātnē, LELB viedoklis nemaz neizskatījās tik "viennozīmīgi pret SO".
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.13 17:22:42
Voldemārs
Vai tu redzi, ka ir pilnīgi vienota izpratne par Rakstu un tradīcijas attiecībām kaut vai atsevišķi ņemot LELB un LELBāL? Kādās robežās būtu jādefinē skaidrība?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.13 17:29:27
Aivars kas tev tā par psiholoģisku nepieciešamību manus komentārus uztvert par "viennozīmīgu LELB viedokli" ? Vēro politiskos komentētājus un domā, vai tie komentējot kādu valsti un tās politiku, pārstāv viennozīmīgu tās viedokli.
Voldemārs man drīzāk šķiet, ka viedoklis arī toreiz kopumā bija pret SO, bet kā parasti parādījās mazliet juceklīga viedokļu dažādība par to "kā?" -jo vieni gribēja būt džentlmeņi, citi diplomāti, citi bija pret, bet uzskatīja zem "pret" goda to formulēt Satversmē , kas reiz ir skaidri pateikts Rakstos. Un tad nāca GASN krahs...
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2012.03.13 17:45:08
Pater Henricus
man drīzāk šķiet, ka viedoklis arī toreiz kopumā bija pret SO, bet kā parasti parādījās mazliet juceklīga viedokļu dažādība par to "kā?" -jo vieni gribēja būt džentlmeņi, citi diplomāti, citi bija pret, bet uzskatīja zem "pret" goda to formulēt Satversmē , kas reiz ir skaidri pateikts Rakstos. Un tad nāca GASN krahs...

Skaidri? Bet blakustēmā apspried, ka ap. Pāvils idealizē valsts varu un "Varbūt vnk viņš tik skaistus vārdus rakstīja vēsturiskās situācijas iedvesmots, lai parādītu kristietības lojalitāti pret impēriju." Tas tak tas pats apustulis, kurš Timotejam rakstīja. Ej nu saproti, ko tu sauc par skaidru valodu.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.13 17:47:48
Aivar!
tas, protams, ir katras atsevišķās organizācijas iekšējās sakārtošanas aspekts.
Manuprāt, LELBāL vienprātība mācības jautājumā ir grūti panākama, jo tā ir ģeogrāfiski pārāk daudzveidīga, un jau gadu desmitiem vienotu izpratni par Rakstiem nav meklējusi. Šajā ziņā LELBāL ir nedaudz līdzīga romiešiem, kuriem arī Rakstu izpratne ir otršķirīga lieta. Tāpēc, ārējās struktūras līnijās LELBāL ir sava vienotība, bet iekšēji, to atrast varētu būt grūti.
Manuprāt, arī LELB varētu krietni vēl piestrādāt pie šī jautājuma sakārtošanas.
Tomēr, nevienā no gadījumiem tas nav neiespējami.

Pater Henricus
Vai nav tā, ka Tu vēlamo uzdod par esamo?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.13 17:55:21
Pater Henricus
Nevis man ir psiholoģiska nepieciešamība, bet esmu radis analizēt tekstu, un ņekijs Indriķis raksta: "lai gan LELB viedoklis viennozīmīgi ir pret SO "
Tā kā ne man te pie Ziga konsultēties par zemapziņas izvirdumiem
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.13 17:57:00
Voldemārs
Vai Tev nešķiet, ka arī LELB pēdējos gados ir vērojama dažāda izpratne par tradīcijas attiecībām ar sv. Rakstiem?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.13 18:21:15
Aivar!
vai, Tavuprāt, tās būtu savstarpēji izslēdzošas?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.13 18:37:42
Voldemārs
Manuprāt tās izpratnes ir uz šādas robežas. Katrā ziņā neesmu pārliecināts, ka sola scriptura varētu būt viennozīmīgi saistoša platforma kaut vai pašā LELB, uz kā tad būvēt vienotu izpratni arī LELB un LELBāL starpā diskutējot kutelīgus jautājumus
Tādēļ vienkārši ir interesanti dzirdēt viedokļus par to, kas ir `primāras` doktrīnas un kas `sekundāras`, ko varētu pieciest deklaratīvas vai strukturālas vienības vārdā. Varbūt, ka faktiski jau šajā brīdī nav problēmas novienoties zināmas Latvijas un ārpuslatvijas diecēžu autonomijas ietvaros par vienotu Latviešu Luterāņu Baznīcu, ja, protams, tas šķiet kas svarīgs?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 140 , pavisam kopa bijuši: 3303