atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Zinātkāre un ziņkārība.
S.R...
Iesūtīts: 2008.05.15 10:08:26
kur ir robeža? kad viens kļūst par otru?
<< . 1 . 2 .
AutorsZiņas teksts
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.05.15 11:36:48
Ziņkārību varētu definēt kā neveselīgu interesi par citu cilvēku privāto dzīvi. Zinātkāri - kā veselīgu interesi par visu pārējo.
Donachka
# Iesūtīts: 2008.05.15 11:44:20
Masik, protams, ja Bibele tev liekas nesvariiga, droshiibas peec nelasi to, lai kads tevi nenosauktu par zinjkaariigu
Donachka
# Labojis Donachka: 2008.05.15 11:47:08
Cht - viss ir daudz vienkaarshaak...nu, zinaama deva no visa tevis teiktaa ariidzan ir
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2008.05.15 12:05:29
Kad suns ir izslāpis, viņam sāk interesēt dzeramlietas un dzeramvietas... . Tātad, lai rastos [pastiprināta] interese, ir nepieciešama kāda problēma, kādas vajadzības apmierināšana, kas stimulē izziņas procesa aktivizāciju. Diemžēl, no šāda viedokļa raugoties, nav starpības starp "zinātkāri" un "ziņkārību." ... . Starp citu, angliski, piem. "He (she) is very curious." Vārdam "curious" nemaz nav tās negatīvās nozīmes, kas mums ir vārdam "ziņkārīgs." Ar ko gan zinātnieka "zinātkāre" ir labāka par lauku sieviņas "ziņkārību", ja pirmā izziņu stimulē, piemērām, godkārība pirmajam kaut ko uzzināt, kas nav zināms citiem, paspīdēt citu priekšā ar savām zināšanām, pagozēties slavas un popularitātes saulītē?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.15 12:07:24
Duksis, tātad internālie motīvi noteiks vai tā ir zinātkāre vai ziņkāre! Jo zinātnieks to var darīt arī lai citiem palīdzētu, lai padarītu piejamus kaut kādus resursus tiem, kam tie nav bijuši un tamlīdzīgi!
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2008.05.15 12:22:51
Mulders Ierosas galvas smadzenēs par sevi nav ietilpināmas kādās ētiskās kategorijās. Tā suns domā.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.15 12:25:33
tādējādi noskaidrojām jau zināmo, ka šī robeža ir subjektīva un sociālas dabas, nevis objektīvi nosakāma un reglamentējama!
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.05.15 12:30:03
Uzmanība ir selektīva. Gudrs ir tas, kas zina, kam ir vērts pievērst uzmanību un kam nav, kas pelna uzmanību un kas nepelna, atšķirt būtisko no nebūtiskā. Tas, kas subjektīvi ir būtisks, ne vienmēr tāds ir objektīvi.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.15 12:32:35
Duksis

Kā tur bij tas teiciens - Dievs dod man pacietību samierināties ar nebūtisko, spēku - ietekmēt būtisko, un gudrību atšķirt pirmo no otrā!
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.05.15 12:37:29
Mulders "...spēju samierināties ar to, ko mainīt nav manos spēkos; apņēmību mainīt to, ko mainīt ir manos spēkos..." un tālāk pēc teksta. Manuprāt, tas ir no Talmuda. Šeksņa varbūt domā savādāk. Viņš šo domu citē atsaucoties uz K. Vonnegūtu.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.15 12:50:50
a_masiks, nu es jau nezinu... ateistiem jau nav īsti externāla gudrības avota... pašiem jākuļās cauri!
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.05.15 12:55:11
..ateistiem jau nav īsti externāla gudrības avota... Nav bijības Dieva priekšā. Nebaidās ne velna, ne elles. Tādi ir tie ateisti - nemaz negrib saprast, ka bailes ir gudrības avots!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.15 13:07:03
Duksis, a nevajag jau saprast... bailes nav noteikti pārāk labs gudrības avots! Tākā tur saprast nav ko! Toties ateistiem vot tā ir kā ir... visa gudrība aprobežojas ar personīgajiem grābekļiem! Daži tomēr ir gudrāki un pamanās ieklausīties citu grābekļos, tā dažkārt pamanās iemantot gudrību, kas nāk no ārienes... ne pašizdomātu one!
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.05.15 13:16:49
Mulders Es i dumjš un man i labi!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.15 13:19:34
kurš tur teica... matrixā... Ignorance is Bless!
<< . 1 . 2 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 136 , pavisam kopa bijuši: 741