atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Par ticīgā laulības šķiršanu.
dafne
Iesūtīts: 2013.11.14 10:08:25
"...kas šķirtu prec,tas pārkāpj laulību"(Mt.5:32)
..un katrs,kas prec šķirtu no cita vīra,arī parkāpj laulību"(Lk.16:18)
"Ja nu neticīgais šķiras,lai šķiras,šādā gadījumā ticīgais vīrs vai sieva nav saistīti,jo Dievs jūs aicinajis mieram."(1.Kor.7:13)

Jautājums.
Ko nozīmē "ja neticīgais šķiras,ticīgais vīrs vai sieva nav saistīti "?
Vai ticīgais var precēties otro reizi,ja viņu atstājis neticīgais?Vai arī tadā gadījumā otra puse pārkāpj laulību,ja prec šķirteni.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
dafne
# Iesūtīts: 2013.11.14 10:22:09
Tāds man lūk jautājums

Aivars
# Iesūtīts: 2013.11.14 10:55:05
dafne
Vispirms jau var jautāt, ko nozīmē `saistīti`. Vai tas, kā Pāvils to domāja, ir tas pats, kā šodien šis teikums tiek saprasts? Vai Pāvils te runā par mīlestību kā pilnības saiti un to, ka kristieši ir ne vien ģimenes saitēm bet Kristus aicinājumā vienoti? Vai arī Pāvila nodoms būtu bijis pavēstīt, ka kristieti ar tādu nekristieti, kas nav pat viņa ģimenes loceklis, nekas nesaista? Vai kopīgi bērni, kredītsaistības utt - skaitās vai neskaitās `saistoši`?

Manuprāt, te nevar pieiet tik liekulīgi kā RKB, kas praktiski visus nekatoļus uzlūko kā pagānus, jo no tiem var šķirties un atkal precēties, bet lūk katoļu draudzē slēgta laulība, tā gan ir nešķirama (vienīgi anulējama).
Vai šķirteņa/šķirtenes vienīgais trūkums un vienīgā kvalitāte ir šķirtība? Vai citādi viņš/viņa ir bezgrēcīgi un šķīsti? Vai citādi viņš/viņa nav ar neko īpaši arī pozitīvā nozīmē?
Pieņemu, ka tad, ja apsverot iespējamu laulību, pēdējais arguments ir tas, ka otrs ir šķīries un bail ir ar viņu `apgrēcināties`, tad varbūt arī nevajag laulāties, jo tas varētu liecināt par jau šajā brīdī pastāvošām attiecību problēmām. Taču, ja tā ir tante Alma, kas šausminās: "meitiņ, viņš taču ir šķirtenis, priekš kam tev tāds, neatkārto manas kļūdas, piecas reizes ar šķirteņiem precējos, bla bla bla`, tad der atcerēties, ka visi ir grēcinieki, un neviens nav perfekti šķīsts, taču Kristus varā ir grēkus piedot un visu darīt jaunu.
Kursis
# Iesūtīts: 2013.11.14 12:07:20
dafne , ja neticīgais šķiras ,ticīgais vīrs vai sieva nav saistīti nozīmē elementāro - ticīgais tādā gadījumā nav saistīts ar izirušo laulību un var doties jaunā laulībā.

Lai gan mūsdienu ticīgais vai neticīgais diemžēl dodas jaunā laulībā kad vien rodas šāda nepieciešamība.

Un RKB patiesi iebrauc auzās ar savu laulību nolikumu -
viņi pat tāda katoļa, kas šķīries no katolietes , bērnus nekristī.

Luterāņiem, pateicība Dievam, nav vēlmes atstāt kādu ārpus Kristus Baznīcas.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2013.11.14 12:22:37
Kursis
Bieži vien tie, kurus šis jautājums pašus nav skāris, domā, ka pie šķiršanās svarīgākais ir atrast pamatojumu, pirmkārt, ka tas tur otrs laulātais ir vainojams (bijis ārlaulības sakars, neticīgs, citticīgs, neīsta laulība, nepilda pienākumus u.c.). Un ja tas tiek formāli atrasts kā attaisnojums, tad gan vairāk problēmu nav. Taču, ja arī nav jurisdiskas, ekonomiskas saistības, tad tik un tā paliek neizdzēšamas emocionālas.
Grūti pārdomu jautājumi, manuprāt, vairāk būs ne tik daudz par jaunajām attiecībām (šķirteni vai nešķirteni), cik par "vecajām attiecībām".
krake [82.145.211.127]
# Iesūtīts: 2013.11.14 15:50:58
Raimonds, ja jau otrā puse tais jaunajās laulībās ir tāds mīļumiņš un labumiņs, tad emocionālais no iepriekšējās daudz nenomocīs.
Mani vairāk uztrauc ne jau laju klupieni un kritieni,
bet daža vēl pajauna cienīgtēva „māka” sapīties atkal jaunos brunčos un pamest iepriekšējo ģimeni.

Pēdējā laikā ik pa brīdim neuzvaramā Amora bultas izsit kādu no Kristus kareivju
ierindas.
Var pat saprast iekrišanu saldajā grēkā,
bet bezatbildību-ne.
skolnieks.
# Iesūtīts: 2013.11.14 18:49:03
dafne kam Tev tas?

Katrs cilvēks zina kas ir labs un kas ir slikts, bet dara. Vai viņš kristietis vai nē.
Vai ja ir izdarīts kas slikts, tas nozīmē, ka dzīve pa galam? Iespēja ir vienmēr. Vienmēr ir iespēja sākt, bet ne aizmirst.
dafne
# Labojis dafne: 2013.11.14 21:51:30
Aivars
Vai šķirteņa/šķirtenes vienīgais trūkums un vienīgā kvalitāte ir šķirtība? Vai citādi viņš/viņa ir bezgrēcīgi un šķīsti? Vai citādi viņš/viņa nav ar neko īpaši arī pozitīvā nozīmē ?
it kā jau nē,bet kāpēc Kristus saka"Kas šķirtu prec,tas pārkāpj laulību"?
dafne
# Iesūtīts: 2013.11.14 22:15:16
Kursis
Lai gan mūsdienu ticīgais vai neticīgais diemžēl dodas jaunā laulībā kad vien rodas šāda nepieciešamība.

ja par ticīgajiem,tad varbūt nav skaidri tie jautājumi...korintiešus jau ar nomocija šīe jautājumi..ka tur īsti ir
dafne
# Iesūtīts: 2013.11.14 22:17:24
skolnieks.
kam Tev tas?
"diplomdarbam"
Aivars
# Iesūtīts: 2013.11.14 22:56:43
dafne
Starp citu, gaidīju, ka Tu kā Bibliska luterāne šo jautājumu uzdosi.
Sirmais Plāte (ne Modris) apcerēja to kā formulu, izejot no tā, ka jaunā laulība ir šķērslis vecās sadziedēšanai. No otras puses, ja ņemam vērā, ka pats jautājums par laulības šķiršanu bija dažu reliģiozo aprindu provokācija, ko rabīns Ješua saka jautājumā, par kuru viņa brālēns Johanāns no galvas šķīrās, kritizējot Hēroda nama netikumus, iespējams Jēzus runā par mērķtiecīgu laulības šķiršanu, kuras nolūks ir "atbrīvot" ceļu jaunai laulībai.
Tai pat laikā Jēzus Kalna/Līdzenuma Sprediķi dod vielu nopietnām pārdomām par Bauslības/Evaņģēlija lomu kā tādu. Jēzus jau neteica, ka bauslību pārkāpj tikai tas, kas atšķirtu precē, bet arī tas, kurš spēlējas ar iekāri, kurš ļauj dusmām sevi pārņemt utt. Bet vai vienlaikus Viņš neteica, ka nācis meklēt un glābt grēkos pazudušos?
Laulības dzīves antičempione- samariete pie akas; akmeņiem nomētājamā laulības pārkāpēja; Hēroda finanšu ministra Kūzas sieva, kas gluži nesekoja sabiedrības priekštatiem par to, kā sievām jāuzvedas; par sabiedŗibā pazīstamām `grēciniecēm` nemaz nerunājot (tai skaitā tām, ko Jēzus adoptēja savos ciltsrakstos Mateja evaņģēlijā) - vai Jēzus šos cilvēkus nežēloja un nesvētīja?
Skaidrs, ka izirusi ģimene ir traģēdija, ar savu smagu un sāpīgu pēcgaršu, bet vai tiešām šī nelaime lai būtu varenāka par Dievu, kurš sevi pieteic kā "Augšāmcelšanos un Dzīvību"?
skolnieks.
# Iesūtīts: 2013.11.15 09:37:54
dafne Bakalaurs, Maģistrs vai Doktors?
Raimonds
# Iesūtīts: 2013.11.15 11:07:43
krake [82.145.211.127]
Pieminētie Kristus kareivji ir tādi paši zēni un meitenes kā visa pārējā sabiedrība. Un nebūt vienmēr Amors, bet arī citi eņģeļi izšauj ar savām ugunīgajām bultām. Savukārt, otra lieta, ka šo laiku ģimenēs sievietēm bieži vien ir noteicošā un galvenā loma. Sievas ir pietiekami patstāvīgas un patstāvīgi lemjošas un vīriem mēģinot uzstāt uz savu vārdu, rezultāts var sanākt pilnīgi pretējs. Tāpat latviešu sievām pa lielam ir raksturīgi vienā frontē cīnīties pret vīriem un mēģināt viņus pārmācīt, nevis par saviem vīriem. Kā likumsakarība, citi t.sk. veči šitiem izgājieniem parasti arī piespēlē. Tādā veidā ar citu palīdzību, cik nav nodedzināti tilti?

Viens piemērs no Kristus kareivjiem, sieva savam vīram piedeva un salaba un dzīvo atkal kopā, bet citi nespēj vēl līdz šai baltai dienai piedot. Tad kapēc un ko nespēj piedot?
krake [141.0.11.34]
# Iesūtīts: 2013.11.15 15:31:12
Raimonds, jā, tādas nu ir tās latvju zeltenes.
Neļauties pabāzties zem sievas tupeles ir īsta cīņas māksla.
Bet tai pašā laikā mūsējās pamanās būt diezgan sievišķīgas, nekā tās zirdzīgās skandināvu un citu auslanderu feministes.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.11.16 01:13:40
krake [141.0.11.34]Raimonds
Nus, nus.. vai nu tiešām latvju dūdiņas būtu tādas draggernauta forsmažora fūrijas? Pat ja kāds nožēlojams procents tāds arī būtu, vai tiešām mīļais Kungs Jēzus būtu apdalījis šo meridiānu ar būtnēm, kas vīrus spārno?
sabio
# Iesūtīts: 2013.11.17 15:07:21
vai ar "neticīgais šķiras" domāts tāds cilvēks, kas neiet baznīcā, nav kristīts utt, vai arī cilvēks, kurš formāli var būt ir kristīts, varbūt par baznīcā laulājies, bet reāli ticīgs īsti nav?
Aivars
# Iesūtīts: 2013.11.17 16:03:25
sabio
Nez, ko gan Pāvils varēja būt domājis?
Un ko Tev tas maina?
dafne
# Iesūtīts: 2013.11.17 21:49:45
krake [141.0.11.34]
Raimonds, jā, tādas nu ir tās latvju zeltenes
man tā vien prasījās ko sālītu pateikt,bet atturēšos šoreiz
dafne
# Iesūtīts: 2013.11.17 21:50:47
Lai jums jauki svētki!
sabio
# Iesūtīts: 2013.11.18 11:36:09
Nezinu, ko viņš ar to domājis. Un ko vispār maina šis forums un šīs diskusijas?
Aivars
# Iesūtīts: 2013.11.18 13:25:29
sabio
Manuprāt, Pāvils tomēr rakstīja vajātai un apdraudētai, taču Kristus aicinātai draudzei bez smukiem dievnamiem, kur kāds laulātos vai kristītos prestiža pēc, lai gan Kristus šim pie lampiņas. Pāvilam noteikti prātā nenāca 21. gadsimta juridiski korektā laulību reģistrācija un ķeskāšanās ap "baznīcas tiesām", bet gan konkrētas konfliktsituācijas ģimenēs starp ebreju kristiešiem un viņu radiem, kas tos uzskatīja par Dieva noliedzējiem un izslēdzamiem no cilvēku loka, visas saites saraujot, vai arī kristiešiem un viņu pagānu dzīvesbiedriem, kuri varbūt ne tikai pukojās par to, ka otra pusīte ir `zektē` iesaistījusies, bet arī negribēja, ka viņu pašu vai kopējo bērnu dzīve un labklājība būtu kā apdraudēta kristiešu vajāšanām noritot. (iedomājies padomju gadus, kad arī daži radi bija `neērti un nevēlami" )
Līdz ar to, manuprāt, nav godīgi ar šiem Pāvila vārdiem kādus citus dicelēt, jo īpaši ja pašu personīgi tas nekādi neskar.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 87 , pavisam kopa bijuši: 1510