atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristieši un askēze
Sheksna
Iesūtīts: 2007.11.15 09:07:39
Tātad, jautājums, CIK populāra kristiešu vidū ir askēze? Cik lielā mērā kristietis PRAKSĒ (iztiksim šoreiz bez skaistajiem vārdiem) ir imūns pret patērēšanas kultu, ērtībām, brendu? Debesu valstības, nabago vai dajebkā cita vārdā?
<< . 1 . 2 .
AutorsZiņas teksts
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.11.15 13:50:25
Labi, vilks, pārliecināji... bet jautājumu var pārformulēt - kristietis un pieticība praksē?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.15 14:21:07
Šeksna, to gan var novērot!
Balss
# Iesūtīts: 2007.11.15 14:22:54
Re, cik labi, Šeksna , ka tu pieņem vilka domas - tieši gribēju tev norādīt uz viņa labo formulējumu!
Ko tur daudz runāt par pieticību praksē - tā daudzi cenšas dzīvot. Būt pateicīgiem par to, kas viņiem ir, un netiekties pāc nejēdzīgām lietām, kuras nav dzīvei nepieciešamas.
Apsveicu ar jauno bildi! Nu tu esi daudz smukāks!
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.11.15 14:42:09
Šeksna, to gan var novērot!
A vot nepiekritīšu... gan var novērot, gan nevar, t.i. - kristieši šajā aspektā ir tādi paši kā VISI CITI un ne ar ko īpaši neizceļas. T.i. korelācija `kristietis ir pieticīgāks nekā nekristietis` praksē tomēr īsti nav novērojama...

man personīgi nav gadījies LV satikt cilvēkus, kas definētu sevi kā kristieši un būtu izteikti ne-pieticīgi.
A DRUSKU nepieticīgi?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.15 14:42:17
vilks, pieticība vispār interesants jēdziens...
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.15 14:44:04
Šeksna, nē bik cits prikols... Kristiešu pieticības cēlonis biežāk ir ideoloģisks!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.15 16:25:04
Ctulhu, a bet atomzemūdenes ražotājs ir svarīgs? Atkal jau tikai zīmēties gribi ar konkrētiem brendiem... neapmierina parasta ikdienišķa zemūdene?

A bet ateistiem nav pieticības, viņi ir heidonisti un tas nozīmē, ka vērš savu existenci uz savu iegribu apmierināšanu, bet apetīte aug ēdot.
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.11.15 16:37:59
A bet ateistiem nav pieticības, viņi ir heidonisti un tas nozīmē, ka vērš savu existenci uz savu iegribu apmierināšanu, bet apetīte aug ēdot.
Ateistiem arī nav direktīvas būt pieticīgiem, ja viņi tādi ir, tad tikai paši uz sava voluntāra lēmuma pamata, taupot resursus visai planētai, vai tikai sev kādam konkrētam mērķim.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.15 17:28:22
Ateisms pats par sevi nenosaka ne pieticību, ne heidonismu.
Tieši tāpat kā teisms.

Tas, par ko jūs runājat, ir konkrētas virsbūves, tipa "kristietība" un "humānisms".
deprofundis
# Iesūtīts: 2007.11.15 17:37:22
brīnumsons ir stilīgs

nabadzība, šķīstība un paklausība ir tikumi, tomēr, ja uz tām pārlieku koncentrējas, tās kļūst par elkiem. manuprāt īstā kristieša attieksme ir, atvainojiet, bet pofigs. baiļu trūkums un pofigs - vienalga vai tev ir, vai nav naudas, tas nav svarīgi, no tā nav atkarīga tava pestīšana un arī dvēseles labklājība šajā dzīvē. tāpēc no tā nevajag teorijas veidot vai pat teoloģijas. kristietis ir kā ceļinieks, kam ir vienalga, kur tas nakti pārlaidīs - vai gulēs zem krūma vai viesnīcā, neko nevar zināt un nav par ko baiļoties. uz to nav jākoncentrējas.

bet vispār, teikšu kā ir, nav īstais forums, kur to vaicāt. luterāņi vairāk domā par teoriju, kristietības praktizēšanas teoloģija ir rudimentāra. (kur arī bija vieta kur rasties visādiem murgiem, kas integrē politiskās/ekonomiskās teorijas un kristietību. skat. labklājības evaņģēliju un lūgšanu brokastis.) - nē! "mana valstība nav no šīs pasaules."

Mulders ja kas atkal muld. tas, ka ateisti būtu hedonisti, ir pilnīgas muļķības, viens no mītiem kristiešu starpā. starp ateistiem daudz biežāk ir izplatīts karjerisms un tas parasti nozīmē pieticību citās dzīves sfērās. mans priekšnieks reklāmas aģentūrā, piemēram, guļ piecas stundas diennaktī jau 7 gadus, un neviens nekad nav redzējis, kā viņš ēd vai piedzeras vai smejas.
Balss
# Labojis Balss: 2007.11.15 18:16:09
deprofundis
Tev tāda kristīgā klaidoņa - askēta filosofija. OK! Bet tiem, kam ir ģimene un kam par to jārūpējas, nevar būt pofigs arī ģimenes praktiskās vajadzības.

Labklājības evaņģēlijs NAV luterāņu, bat jauno kustību izgudrojums!
Viss, ko TU neatzīsti, tātad ir stulbs? Piem., Lūgšanu brokastis? Tātad nav labi pulcināt kopā tos, kam valstī ir ietekme, likt viņiem domāt par atbildību Dieva priekšā par to, ko viņi savās amata pilnvarās dara? Ap.Pāvils, šķiet, mācīja aizlūgt par tiem, vai ne? Vai nav vēl labāk viņus pašus mācīt lūgt Dievu?

Ne jau visi ateisti ir karjeristi. Bet hedonisti taču ir sastopami tikai starp neticīgajiem, ne kristiešiem!
(P.S. pārējiem rakstītājiem: pareizi = hEdonisti, ne hEIdonisti.)
Balss
# Iesūtīts: 2007.11.15 20:20:09
Ctulhu
Tu gribetu, lai tur aicinätu ari krishnaiitus, budistus, shintoistus u.c.? Nu, ko lai dara, ka kristieshi grib tuseet savä starpä? Un lügt to Dievu, kas radijis Debesis un Zemi, un cilvekus un visu, kas redzams un neredzams...
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.11.16 09:00:47
Ir jau vēl viena lieta - relatīvi pieticīgs Rietumu pasaules kristietis/nekristietis patērē REIZES vairāk resursu nekā vidējais statistiskais indietis, ķīnietis vai āfrikānis...
Viens_no_trim
# Labojis Viens_no_trim: 2007.11.16 17:22:50
SheksnaTātad, jautājums, CIK populāra kristiešu vidū ir askēze?
Savādi jautāts. Svēta dzīvošana jeb kristīga dzīve ir tā pati askēze. Kristietis nevar nebūt askēts, pretējā gadījumā tā ir prāta un rakstāmgalda kristietība. Bez askētiska dzīves veida ir grūti pārliecināties par patiesību.
Viens_no_trim
# Iesūtīts: 2007.11.16 18:27:37
Ctulhu
Jā, sinonīmi. Tu nu ar jautā...
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.11.16 19:23:34
Viens_no_trim
"Svēta dzīvošana jeb kristīga dzīve" - tā vajadzētu būt joprojām, taču, manuprāt, jau kādu laiku tie vairs nav kā agrāk pašsaprotami sinonīmi. Šodien "kristīgu dzīvi" visdažādākajos variantos var atļauties valkāt ikviens, kam nav slinkums vai nekaunība, ar "svētu dzīvi" gan vēl neuzdrošinās (pagaidām) spēlēties un piesavināties, piedēvējot to sev vai piekabinot tur, kur no tās nav ne vēsts. Kaut personīgi man bieži vien neizdodas vairāk kā vien ilgoties pēc patiesas svētdzīves īstenošanas, tikai piekrītu, ka - ja nav svētas atturības, nav arī kristietības.
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.12.11 11:13:54
Viens_no_trim
Svēta dzīvošana jeb kristīga dzīve ir tā pati askēze. Kristietis nevar nebūt askēts, pretējā gadījumā tā ir prāta un rakstāmgalda kristietība. Bez askētiska dzīves veida ir grūti pārliecināties par patiesību.
Kā Tavuprāt izpaužas šī askēze praksē?
<< . 1 . 2 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 136 , pavisam kopa bijuši: 37004