atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Klusuma meditācija un dēmoni
Merlins
Iesūtīts: 2010.05.28 19:20:50
Palaikam ir dzirdētas bažas, ka meditēšana rada briesmas nonākt dēmonu varā. Lasīju par to interesantu spriedumu pie Tomasa Kītinga:
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 29 . 30 . >>
AutorsZiņas teksts
Merlins
# Iesūtīts: 2010.05.28 19:21:58
Jautājums: Vai mans sargeņģelis zina, kas notiek manā “Sakopotajā lūgšanā” (Centering Prayer)?

Kītings : Nē, ja vien tu viņam to nepasaki. Eņģeļi un velni nevar uztvert to, ko tu dari kontemplatīvajā lūgšanā, ja tā ir pietiekami dziļa. Viņi var zināt tikai to, kas ir tavā iztēlē vai atmiņā un piemest malku šīm tavām spējām. Bet, kad tu esi dziļā, iekšējā klusumā, tas, kas tur notiek, ir Dieva noslēpums. Tikai Viņš zina, kas norisinās dvēseles dziļumos. Daži cilvēki domā, ka, nomierinot prātu, tu sevi atver velnišķīgiem spēkiem. Bet pēc Sv.Jāņa no Krusta, tu nekad neesi drošākā vietā kā tad, kad esi pilnigi Dieva klātbūtnes pārņemts, viņpus domām un jūtām, jo tur dēmoni nespēj tev pieskarties. Tikai tad, kad tu iznāc laukā no iekšējā klusuma, tie spēj tevi tirdīt ar kārdinājumiem. Tādēļ arī viens no labākajiem veidiem, kā pārvarēt kārdinājumus, ir ieslīgt tai pašā attieksmē, kādā tu atrodies kontemplatīvās lūgšanas laikā. Tas ir, ko Dāvids domā, kad viņš psalmos dzied par Dievu - mans patvērms, mans stiprums, mana klints, mana stiprā pils, mans augstais tornis, mans nocietinājumu valnis. Praktizējot kontemplatīvo lūgšanu, mums nav jābaidās atvērties nezināmām briesmām. Tajā līmenī neviens nespēj mums pievienoties, izņemot To, kurš ir dziļāks par šo līmeni, Dievs, kurš mājo mūsos un no kura radošās mīlestības mēs izšķiļamies ik mirkli.
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.05.28 20:21:35
tieši tā, lieliski paskaidrota pati būtība.
par laimi, mūsu Kungs ir pietiekami `greizsirdīgs`, lai it nevienam nebūtu atļauti tml. sitieni zem jostasvietas Viņa dārgajiem palaidņiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.28 21:48:35
Vai runa ir par `eņģeļiem` un `dēmoniem`, kas dzīvo cilvēka apziņā, vai par tiem, kas atrodas ārpus tās? Vai lūgšanas augstākā jēga ir `eskeipisms` un iziešana no aprites, vai taisnība ir Lutera katehismam, ka "Mūsu Tēvs" noslēgumā pieminētais ļaunais, atgādina, ka lūgšanas aicinājums ir sitiens pa zobiem nelabajam?
Pirtniece
# Iesūtīts: 2010.05.29 00:21:44
Savādi ka arī mēlēs runātāji apgalvo ka viņi savā lūgšanā esot Dieva slavēšanā kur viņu prāts vairs līdzi nedarbojoties, bet toties viņi saņemot lielisku ticības stiprinājumu.
Divas ārēji ļoti atšķirīgas parādības. Vai tām ir kāda līdzība pēc būtības? (Ar kontemplatīvo meditāciju)
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.05.29 01:00:14
Jā.
(Lutera vakara lūgšana no Mazā katehisma )... Tavās rokās es lieku visu sevi, savu miesu un dvēseli. Tavs svētais eņģelis lai stāv man klāt, lai ļaunajam ienaidniekam nav varas pār mani. Āmen!
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.29 10:00:08
Pirtniece
Interesanta paralēle, ne?
Svētais
# Labojis Svētais: 2010.05.29 10:08:21
Savādi ka arī mēlēs runātāji apgalvo ka viņi savā lūgšanā esot Dieva slavēšanā kur viņu prāts vairs līdzi nedarbojoties, bet toties viņi saņemot lielisku ticības stiprinājumu.

nekā tur savāda nav, ja skatās uz Rakstiem, un sim izpausmem rakstu gaismā.

1. Kor. 14:14 Jo, kad es, mēlēs runādams, lūdzu Dievu, tad mans gars gan lūdz, bet mans prāts paliek neauglīgs.

4 Kas runā mēlēs, tas ceļ pats sevi;

Turklāt Dievs ir vēlējies, lai ludz skaidrojumu no Viņa un to saņem. Taču ne vienmēr obligāts nosacījums ir pieslēgt prātu šīm lūgšanām. Tā var reizēm būt stiprināšanaās tikai garā.

1. Kor. 14:13 Tādēļ, kas mēlēs runā, lai lūdz Dievu, ka viņš to var arī izskaidrot.

Par mēlēm vispār raksti saka tā:

1. Kor. 14:5 Es gribētu, ka jūs visi varētu runāt mēlēs, ...
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.29 10:15:37
Svētais
Labi ir ja, mēs necitējam tikai puspantus, kas mums patīk!
Svētais
# Labojis Svētais: 2010.05.29 10:18:39
Aivars
Jā, protams, tur ir teikts tālāk par pravietošanu. Cik daudzi no mums pravieto? Un varbūt dara abus? Un viens otram nekaitē? Kāpēc jāizslēdz viens būtu? Tāpat kā`ja ir mīlestība, tad vai tāpēc nav vajadzīgas gara dāvanas? Jeb labāk šīs Gara davanas izpaust,pielietot, un īstenot savā dzivē milestibā ? Tas ir principā jautājums. vai Pavils teiktu, ka grib lai mes runajam meles? lai mes visi runajam? un lai mes pravietojam, j otas pat labak, neka meles runasana, et kapec janonicina viens salidzinajuma pret otru?

Ok, si tema nav par melem, bet kapec tiem, kas neruna ( kaut kadu apsverumu del, lai gan Dievs to ir gribejis) ir janonicina tos, kas runa?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.29 10:29:02
Svētais
Šī tēma tiešām nav par `mēlēm`.
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.05.29 11:16:44
Vēl viena īsa atsauce no Rakstiem, kas runā par eņģeļu subordināciju. Diezin vai kaut kas notiek bez Tēva ziņas. Eņģeļu darbība nav autonoma ne patvaļīga. Tādā virzienā rasts domāt gan par labajiem, gan ļaunajiem eņģeļiem. "Vai visi tie nav kalpotāji gari, izsūtāmi kalpošanai to labā, kam jāmanto pestīšana." (Ebr.1:14)
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.29 11:33:31
Es iisti nesaprotu kaads Skripturaalais pamatojums ir shamiem Kiitings un arii Krusta Jaanja zajavaam...

Tieshi otraadi, izskatas, ka ir pagraabta kaut kaada koncepcija par meditaacijas buutiibu un tad tam pieliimeeti aiz ausiim pievilkti raksti...

Bet briefli lasot autora citeeto Daavida psalmu, nu sorry, tas viss, ko Kiitings raksta no shiis rakstu vietas neizriet kaut uz ausiim staavi!

Ko Daavids runaa par Dieva pasargaajumu, nekaadiigi no rakstiem neizriet, ka tas ir kaut kaads meditaacijas efekts... bet gan saprotams ir skaidri un gaishi, ka pat tad, kad neesi iedzilinaajies savaa meditaacijaa, Dievs joprojaam paliek muusu stirpaa pils un muuris etc. etc. etc.

Pietam interesanti kontrastee Kiitings u.c. meditatoru aicinaajums - "Iedziljinaaties sevii, satikt Dievu" un Apustulja teiktais "Veersiet savus skatienus uz augshu"

Manupraat pilniigi preteejie... viens ir aicinaajums uz intraversiju, otrs uz Dieva mekleeshanu aarpus, paari seviim!

Es tomeer palikshu pie taas idejas, ka es Dievu mekleeju un atrodu aarpus sevis...

Ego sum pauper
Nihil habeo
Omnia dabo
Pirtniece
# Iesūtīts: 2010.05.29 12:32:04
Jošs Mulders Es tomeer palikshu pie taas idejas, ka es Dievu mekleeju un atrodu aarpus sevis...

Tad kas ir lūgšana Garā un Patiesībā? Ko nozīmē "ārpus sevis"? Nelūdz jau onku uz mākoņa maliņas? Tu lūdz un meklē saskarsmi ar Dievu Garā. Kur tad ir tavs gars? Kur viņš sastopas ar Dieva Svēto Garu? Vai ne tavā iekšienē?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.29 12:38:35
Tad kas ir lūgšana Garā un Patiesībā? Ko nozīmē "ārpus sevis"? Nelūdz jau onku uz mākoņa maliņas? Tu lūdz un meklē saskarsmi ar Dievu Garā. Kur tad ir tavs gars? Kur viņš sastopas ar Dieva Svēto Garu? Vai ne tavā iekšienē?

Laikam jau katrs pa savam saprot "Gara Dislokaaciju"
Pirtniece
# Iesūtīts: 2010.05.29 12:45:28
Jošs Mulders Atbildi par lietu, lūdzams!
Memekija
# Iesūtīts: 2010.05.29 13:05:09
meditēšana rada briesmas nonākt dēmonu varā
Kam varētu būt lielākas briesmas nonākt dēmonu varā- tam, kurš palūdz Dievu pāris minūtes dienā, vai tam, kas to dara nepārtraukti?
Pirtniece
# Iesūtīts: 2010.05.29 13:07:52
Memekija Runa jau ir par lūgšanas veidu, metodi.
Lūgt ar vārdiem, prātu, valodu vai lūgt, prātu izslēdzot, ieejot savas esības dziļumā un tur sastopoties ar Dievu? Jeb vai tādējādi draud briesmas sastapties un atvērties kam citam?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.29 13:27:36
Lūgt ar vārdiem, prātu, valodu vai lūgt, prātu izslēdzot, ieejot savas esības dziļumā un tur sastopoties ar Dievu? Jeb vai tādējādi draud briesmas sastapties un atvērties kam citam?

3 Jūs jau esat tīri to vārdu dēļ, ko Es uz jums esmu runājis.
4 Palieciet Manī un Es - jūsos. Kā zars nevar nest augļus no sevis, ja tas nepaliek pie vīnakoka, tāpat arī jūs, ja nepaliekat Manī.
5 ES ESMU vīnakoks, jūs tie zari. Kas Manī paliek un Es viņā, tas nes daudz augļu, jo bez Manis jūs nenieka nespējat darīt.
6 Ja kas nepaliek Manī, tas kā zars izmetams ārā un sakalst; tos savāc un iemet ugunī, un tie sadeg.
7 Ja jūs paliekat Manī un Mani vārdi paliek jūsos, jūs varēsit lūgt, ko gribat, tas jums notiks.

31 Tad Jēzus sacīja jūdiem, kas bija sākuši ticēt Viņam: "Ja jūs paliekat Manos vārdos, jūs patiesi esat Mani mācekļi,

17 Svētī tos patiesībā; Tavi vārdi ir patiesība.


Taatad atbilde - Metode ir - Ar Vaardiem un Pratu - jo shiem vaardiem ir Dieva Apsoliijums par Dieva klaatesamiibu!

63 Gars dara dzīvu, miesa neder nenieka; vārdi, ko Es jums runāju, ir gars un dzīvība.

Taatad veelreiz - Es palieku pie Rakstu apsoliijumiem. Tur es redzu, ka Dieva Vaardos ir Dieva dziiviibas apsoliijumi. Nekaadus apsoliijumus par gremdeeshanos savaa ego tukshumaa es rakstos neatrodu, kur nu veel kaut kaadus Dieva Apsoliijumus, ka vinjsh tur buutu klaatesoshss!

Taakaa...

Izveele ir taada... vai nu ticam visaadiem gudri rakstoshiem onkuljiem, vai vecajiem labajiem mulkjiem - Apustuljiem
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.29 17:43:24
ex-Kombulis, tur jau tas punkts...

Bet Dievs mums paveel vinju miileet ar visu savu sirdi, dveeseli... un prātu

Ja cilvēks atslēdz savu prātu vispār... tad tā teikt... visiem vējiem atvērts kļūst!
Merlins
# Iesūtīts: 2010.05.29 19:04:58
Jošs Mulders

"Ja cilvēks atslēdz savu prātu vispār... tad tā teikt... visiem vējiem atvērts kļūst!"

Un kāds skripturāls pamats ir šādām Joša zajavām?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 29 . 30 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 46 , pavisam kopa bijuši: 1308