atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi kas ir laulība? TĒMA KRISTIEŠIEM
Ingars
Iesūtīts: 2010.01.17 12:15:17
Ar ko atšķiras kristīgā laulība no vienkārši sarakstīšanās vai vienkārši kopā dzīvošanas?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
vilks
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:34:52
Nja, man arī ir pagrūti saskatīt lielu atšķirību starp baznīcā noslēgtu laulību un dzimtsarakstu nodaļā. Īpaši tāpēc, ka man grūti iztēloties, ar ko baznīcā notikusi ceremonija būtiski būtu savādāka no dzimtsarakstu nodaļā notikušās (svinīgums, smukums u.tml. manuprāt ir nebūtiskas detaļas).
Vienīgā būtiskā atšķirība būtu tāda, ka laulāšanās baznīcā nozīmētu, ka vīrs ir kristietis, un tā ir būtiska atšķirība.
Bet pati ceremonija/noslēgšanas fakts nez vai kaut ko maina. (Tāpat kā diez vai būtu starpība, ja visas laulības juridiski tiktu slēgtas dzimtsarakstu nodaļā, bet uz baznīcu ietu saņemt svētību laulībai.)

Starp tikai kopā dzīvošanu un formālu laulību gan ir liela starpība. Kā rakstīja viens gudrs autors Valters Trobišs, mīlestība ir kā telts ar trim mietiņiem - mīlestību (pieķeršanos), seksu un solījumu (juridiski saistošu apņemšanos būt kopā ar otru). Ja iztrūkst viena no šiem, telts (tātad laulība) ir nepilnīga un nestabila.
*Duksis
# Iesūtīts: 2010.01.17 22:41:47
vilks Lai "telts nesagāztos", pilnīgi pietiek ar to, lai ar laiku viens otram nesāktu krist uz nerviem. Tas var notikt gadījumā, ja laulība ir noslēgta starp diviem ētiski attīstītiem (ar tikumu apveltītiem) radījumiem. Laulības noslēgšanas vietai acīmredzot tieša ietekme uz lauleņu savstarpējo attiecību kultūras līmeni nav.
vilks
# Iesūtīts: 2010.01.17 23:10:15
*Duksis
Laulības noslēgšanas vietai acīmredzot tieša ietekme uz lauleņu savstarpējo attiecību kultūras līmeni nav.
Man arī tā šķiet

pilnīgi pietiek ar to, lai ar laiku viens otram nesāktu krist uz nerviem.
par šo gan es neesmu droša. šķiet, cilvēkiem laulībā vienam pret otru mēdz būt vairāk vēlmju kā tikai "galvenais, ka nekrīt uz nerviem."
armilo
# Iesūtīts: 2010.01.17 23:31:20
Jānis Kalniņš, „armilo - kur tu esi rāvis visas šīs idejas? Rakstos nu gan nekā tāda neatrodam.”
Rakstos arī nav atrodami vārdi Bībele un trīsvienība. Raksti ir jāprot lasīt arī starp rindiņām. Tu redzi, ka laulība ir laicīga padarīšana, bet es saskatu tajā ko vairāk. Ok, nesatrauc savu jauno sirdi, un neuztver manas idejas kā jaunu draudu mācību. nasing spešal!
dassy [87.110.43.24]
# Iesūtīts: 2010.01.17 23:45:33
es uzskatu:
Dieva priekšā teikts - jā
valsts priekšā teikts - jā
tad kad ievācies pie kāda dzīvot kopā gulēt vienā gultā, otra cilvēka priekšā teikts - jā

uzskatu ši ir pareiz secība, bet mūsdienās jau reti tas tā notiek!
Briinumz NVK
# Iesūtīts: 2010.01.17 23:58:14
Kristiešiem svarīgi ir saglabāt nv līdz laulībām un meklēt sev to otru, kas tāpat ir nv! tāpat svarīgi atrast ideālo dzīves draugu, jo ko Dievs savienos, to cilvēkam nebūs šķirt!
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.17 23:58:42
Manuprāt laulība vispār ir publisks solījums, sabiedrisku saistību apņemšanās un tiesību pretedendēt uz noteiktām privilēģijām iegūšana.
Kristīga laulība ir tas pats + publisks solījums Dievam + Dieva svētības lūgšana caur kristīgo draudzi.
Vienkārši Dieva svētību var lūgt arī tikai kopā dzīvojot, var pat dot solījumu, bet problemātiski būs gūt kopēju draudzes lūgšanu, jo ... tas nozīmē laulību.

Vēl, manuprāt, diviem cilvēkiem dzīvojot kopā, tie Dieva priekšā kļūst par vīru un sievu, neskatoties uz publisku solījumu esamību vai dažādu formalitāšu un rituālu veikšanu. Un atbildība par laulības pārkāpšanu iestājas nevis pēc šāda publiska pasākuma, bet gan no šādu attiecību uzsākšanas brīža. Bet velns melo, teikdams, ka nekādas laulības nav, ka tas tikai ir pieslīpēšanās eksperiments, ka var viens otru pamainīt utt.
sica. [78.84.150.225]
# Iesūtīts: 2010.01.18 08:55:45
Luterāņi var izlaist vietas, kas attiecas uz Medžugorje un priesterību, bet šorīt atradu suoper labu citātu, nezinu... cerams, ka brāļus un māsas luterānus, tas neievainos līdz sirds dziļumiem ar tiem dažiem vārdiem, kas tekstā
Runa ir par laulību,.... par nesaskaņām laulībā

Kāds varbūt sarauks pieri - tā vēsts dzirdēta Medžugorjē - sātans visvairāk nīst ģimenes, tāpēc laikam nav jābrīnās, ka tur parādās vislielākie šķēršļi. Bez Dieva svētības - nekā. Kāds priesteris tepat Latvijā man teica, ka laulība esot otrais cēlēkais paaicinājums aiz priesterības.
Donachka
# Iesūtīts: 2010.01.18 09:08:43
Mārtiņš
Un atbildība par laulības pārkāpšanu iestājas nevis pēc šāda publiska pasākuma, bet gan no šādu attiecību uzsākšanas brīža. Bet velns melo, teikdams, ka nekādas laulības nav, ka tas tikai ir pieslīpēšanās eksperiments, ka var viens otru pamainīt utt.
Protams, ka atbildiiba iestaajas, tachu parasti viens no shaa paara locekljiem tomeer uzskata taapat kaa velns. Jo ja abiem buutu doma par to, ka taa ir lauliiba, tad nebuutu nekadas probleemas to apstiprinat arii publiski. Turklat, apkaarteejie to varetu arii neuzskatiit par lauliibu, Piemeram es arii uzskatu,ka kopdziivee bez saistiibaam esosh viirietis ir briivs.
vilks
# Iesūtīts: 2010.01.18 11:11:23
Kristiešiem svarīgi.. ..meklēt sev to otru, kas tāpat ir nv
Tas nu gan Bībelē nav rakstīts.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.18 11:20:07
kopdzīvē bez saistībām - tas nav kaut kāds oksimorons, ne?
vilks
# Iesūtīts: 2010.01.18 11:35:37
Aivars
tīri tehniski pāra attiecības var būt gan monogāmas, gan nemonogāmas, kā arī vienošanās var būt gan īslaicīga, gan slēgta uz nenoteiktu laiku.
Tikai nemonogāmas īslaicīgas attiecības cilvēki nemēdz saukt par laulību.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.01.18 11:41:17
vilks
Priekš tām īslaicīgā grupveida pasākuma latviešu valodā ir kāds piemērots vārds jau no Glika laikiem. Tāpēc jau nav ar oksimoroniem eifēmismiem sev un citiem `smadzenes jāpūderē` .
Ingars
# Iesūtīts: 2010.01.18 12:38:09
Nav teikts, ka kristiešu laulības ir bez problēmām, strīdiem utt. Bet vai nav tā, ka kristīgā laulībā centrā ir Kristus un tikai tad viss pārējais? Un vai vienkārša sareģistrēšanās bez Dieva klātbūtnes maz saucama par laulību?

Donachka

Ir jau skaisti runat par Dieva svetiibu tajaa visa ( kjipa, lauliibas bazniicaa), bet mana pieredze rada, ka lauliibas ilgspeeleejamiiba atkariiga tikai no cilveeku velmes to uzturet un saglabaat.

Šādai vēlmei ir jābūt kaut kādam pamatam, uz kā balstīties. Nu un lai mums pašiem nebūtu jāeksperimentē, Raksti jau uzreiz pasaka, ka jebkurā lietā, ja ir kāds cits pamats, nevis Kristus, tad agri vai vēlu šāds nams sabruks
vilks
# Iesūtīts: 2010.01.18 12:41:29
Ingars
vai vienkārša sareģistrēšanās bez Dieva klātbūtnes maz saucama par laulību?
Kāpēc tu tā domā, t.i., kādi bibliski vai citi argumenti tam ir?
Donachka
# Labojis Donachka: 2010.01.18 12:48:07
Ingars
Es jau augstaak rakstiiju, ka paziistu pa pilnam kristieshus, kuri ir shkjiirushies un tie nebija kaut kadi ZS bazniicaa gaajeeji un arii tagad nav. Ne vis sir tik vienkarshi, kaa 20 gadiigiem jaunuljiem izskataas
Ingars
# Iesūtīts: 2010.01.18 13:09:49
vilks

Jo, pirmkārt pats Dievs to iedibināja. Tas nozīmē, ka nav svarīga ceremonija, svinības un viss pārējais, bet gan lūgšana un Dieva vārds. tas ir ar jebkuru svarīgu lēmumu dzīvē, īpaši jau attiecībā uz paša Dieva iestādījumiem. Ja tu esi kristietis, tad attiecies preet Dievu, kā pret savas dzīves Kungu un noteicēju.

Donachka

Nu ir arī ticīgie, kuri daudzus gadus ir ticīgi un tad atkrīt no ticības, piemēram, Salamans. Līdzīgi arī ar kristiešu laulību - ilgus gadus Dievs ir viņu laulības centrā, bet tiklīdz attiecības ar Viņu laulātajiem aiziet otrajā plānā, tad arī nonāk pie šķiršanās. Viss atkarīgs no tā, kas valda tavā sirdī un ja tur nevalda Kristus, tad tu nespēsi nedz piedot, nedz izlīgt. Normāli ir, ja katrā problēmā ir lūgšana un cīņa par laulību, kas arī parāda cilvēka briedumu, bet ja egoisms ņem virsroku, tad diemžēl laulība izjūk
Sicilia
# Iesūtīts: 2010.01.18 13:14:12
Ingars
nea tu tomēr neko nesaproti
Nu labi.. klausies piekāp pēc 40 gadiem kopā ar savu starojošo no laime sun mīlestības sievu, un tad parunāsim. I pieredze tev būs, i sakāms tev būs vairāk nekā Bībeles citēšana
vilks
# Iesūtīts: 2010.01.18 13:49:43
Ingars
Tas nozīmē, ka nav svarīga ceremonija, svinības un viss pārējais, bet gan lūgšana un Dieva vārds.
nu bet ko maina, piemēram, tas, ja laulību ceremonija notiek dzimtsarakstu nodaļā, a baznīcā ir svētbrīdis?
Sicilia
# Iesūtīts: 2010.01.18 13:51:04
vilks
Tak liecies mierā. Ingaram ir savs viedoklis, ko mainīt viņš negrasās. tas jau vienā citā tēmā bija ievērots.
tāpēc es neizprotu šīs tēmas jēgu.... kāpēc jāļurina par kaut ko, ja tēmas autors tāpat ir pārliecināts par savu taisnību.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 139 , pavisam kopa bijuši: 34366