atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Achtung! Dzīves indētāji! Mazvērtības kompleksi u.c. draņķības.
*Duksis
Iesūtīts: 2009.12.16 12:44:33
Interesants raksts (vismaz no nespeciālista viedokļa raugoties):
http://www.tvnet.lv/women/life/gimene/article.php?id=5169479
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Dona Leone
# Iesūtīts: 2009.12.18 14:32:02
S.R.(katole)
aha, Eseriit, un kristiigs aerobikas treneris noteikti ir labaaks par nekristiigu
izlog.S.R. [95.68.48.76]
# Iesūtīts: 2009.12.18 14:36:24
Dona Leone
nu jā, manuprāt tomēr ir baigā šķirba, vai cilvēks, kurš ir apzinājies savas problēmas var lūgt par to Dievu, vai arī viņam pašam ar tām kaut kā jācenšas tikt galā - un lai cik tas banāli un nodrāzti skan - nav labāka ārsta par J.K.
par vingrošanu - neņemos spriest, nav bijusi iespēja izvest kādas aptaujas un noskaidrot statistiku.
incognito
# Labojis incognito: 2009.12.18 14:38:50
S.R.(katole)
laime ir tad, kad izdzerts daudz alus un beidzot var tikt pačurāt!

Šāda laimes definīcija perfekti atbilst tam, ko sauc par pārmaiņu ciešanām budismā. Proti, bieži par laimi uzskata ciešanu līmeņa samazināšanos.
Dona Leone
# Iesūtīts: 2009.12.18 14:42:23
izlog.S.R. [95.68.48.76]
Eseriit, piedod, bet tev saprasha par psihologiem ir tada pati, kaa filmas " Ugunsgreeks" veidotaajiemm apmeram
Ja,a tas skan gan banaali un ne vienu vien cilveeku shaadi sauklji no bazniicas ir aizbaidiijushi.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2009.12.18 14:43:13
incognito
tātad bez ciešanām nav iespējama kāda līmeņa samazināšanās - tas ir, kaifa ķeršana. tāpat kā nav miera bez nemiera, melna bez balta, laba bez ļauna u.tt.
a kas visam šitam paceļas pāri ieiet nirvanā - vārdu sakot - izčab.
Dona Leone
# Iesūtīts: 2009.12.18 14:45:38
incognito
bieži par laimi uzskata ciešanu līmeņa samazināšanos.
hmmm, man liekas ka tas ir gan viens no laimes paveidiem.
S.R.(katole)
# Labojis S.R.(katole): 2009.12.18 14:47:41
Dona Leone
protams, tur ir līdzjādarbojas ticībai, ja tās nav - tad čau. tukši saukļi un bikses pilnas. da nav ko tur strīdēties - es zinu apmēram par ko tu domā tā runādama, un varu tev daļēji piekrist. situācija nav tik vienkārša kā koks, un arī tam ir divi gali.
Dona Leone
# Iesūtīts: 2009.12.18 14:49:51
S.R.(katole)
nevis ticiibaa vaina, be tajaa, ka " gudrie un pareizie kristieshi" cilveekam nepaskaidro sho vardu noziimi. A lielaalo tiesu nepaskaidro, taapeec, ka pashi nemaz nesaprot, kas ar to domats. Nenjem personiigu, vnk saku savus noveerojumus.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2009.12.18 14:58:50
Dona Leone
neņemu,neņemu. es pati arī esmu diezgan "aplauzusies" ar gudrajiem un pareizajiem.
tas ir process - nevis čiki-briki - visi esam dziedināti, skaisti un laimīgi.
Dona Leone
# Iesūtīts: 2009.12.18 15:02:47
S.R.(katole)
vot, otro teikumu tev rakstiit nevajadzeja.
incognito
# Iesūtīts: 2009.12.18 20:54:50
Gnidrologs
Nu, ja godīgi, tad Gautamičs teica, ka daudzas lietas dzīvē ir ciešanas. Daudzās lietas -
birth is suffering, aging is suffering, illness is suffering, death is suffering; sorrow, lamentation, pain, grief and despair are suffering; union with what is displeasing is suffering; separation from what is pleasing is suffering; not to get what one wants is suffering; in brief, the five aggregates subject to clinging are suffering.
Kā var pamanīt, te nebūt nav aprakstīts viss, no kā sastāv dzīve. Līdz ar to sacīt, ka dzīve ir ciešanas, ir pārāk plašs vispārinājums.

Kas attiecas uz nirvānu, tad tas ir apzināti neskaidrs jēdziens, ko dažādas budisma skolas traktē dažādi. Tas var būt gan miers, gan laime, gan izbeigšanās, gan cits kas.
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2009.12.18 21:22:02
To, kura tēvu sauca par Suddhodanu, laikam jau precīzāk ir dēvēt par Suddhodaniču, nevis par Gautamiču.
inakentijs
# Iesūtīts: 2009.12.18 22:30:30
Atvainojos,bet izkrienot cauri diskusijai man gribas teikt - katrs pats savas laimes kalējs. Bet patiesībā man domāt, ka pilsoņa labsajūtas indekators ir sabiedrībā notiekošais. Tātad, ja pilsonis jūtas slikti un nespēj ietekmēt savu labklājību būdams piederīgs kādai sabiedrības daļai, tad viņš meklē citu iespēju. Ja par iepriekšējo modeli viņš ir stāvējis un kritis, tad pārorientējoties viņam ir zināma diskomforta sajūta. Vai arī apzinoties bezjēgu, turpina eksistēt idejas vārdā, tajā pat laikā grimstot mēslos. Jāatzīst, ka mūsu patērātāju sabiedrības modelis raugās ar aizdomām vai nicinājumu uz katru kurš negrib pieņemt esošo kārtību. Domāju, ka būt patiesam kristietim ikdienas dzīvas situācijās ir liels pārbaudījums.
rainars
# Iesūtīts: 2009.12.18 22:38:37
inakentijs Domāju, ka būt patiesam kristietim ikdienas dzīvas situācijās ir liels pārbaudījums.
Ir jau gan pārbaudījums.
Atliek vienīgi paļauties uz Dieva apsolījumiem un neatļaut tos sātanam nozagt:Mt.6: jums nebūs zūdīties un sacīt: ko ēdīsim, vai: ko dzersim, vai: ar ko ģērbsimies?
32 Jo pēc visa tā pagāni dzenas; jo jūsu Debesu Tēvs zina, ka jums visa tā vajag.
33 Bet dzenieties papriekš pēc Dieva valstības un pēc Viņa taisnības, tad jums visas šīs lietas taps piemestas.
34 Tāpēc nezūdaities nākamā rīta dēļ, jo rītdiena pati par sevi zūdīsies. Ikvienai dienai pietiek pašai savu bēdu.

*Duksis
# Labojis *Duksis: 2009.12.18 22:42:25
35 Gan jau tad, kad būs jauni sūdi - vecie aizmirsīsies.
Saulespuķe
# Labojis Saulespuķe: 2009.12.19 09:57:30
Tas, ko mazvērtības kompleksu sakarā saka Baznīcas Tēvi, ir šokējoši un nepieņemami daudziem, proti - mazvērtības kompleksi ir ĻOTI lielas LEPNĪBAS izpausme (tikai polarizēta pretējā ārējā izpausmē).

Izeja? Tas it tik nepieņemami, jo pilnīgi pretēji, sekulārai pasaulei, bet pilnīgi atbilstoši kristīgajai mācībai - aizliedz sevi! Un jo vairāk aizliedz sevi, jo brīvāks kļūsti un vieglāk dzīvot. Ļoti lēnām un ar lielu pretestību (nu bet protams, jo lepnība mirst 5 minūtes pēc nāves! ) to mēģinu pie sevis. No tā, cik Dieva žēlastībā izdevies sevi pazemināt, redzu - tas stādā perfekti!
Svētie zina, ko runā, jo tas nāk no askēzes un svētdzīves pieredzes, ne "rakstāmgalda teoloģijas".
P.S. Bet tas ir ĻOTI pret cilvēka grēkā kritušo, sacelties mīlošo un lepno dabu... ĻOTI!

Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2009.12.19 13:42:48
Gnidrologs
Svētie zina, ko runā .
Taisnība - tas tiešām ir labs. Un pareizs. Un pārbaudīts.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.12.19 14:06:00
Nevaru nepiekrist par svētajiem
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2009.12.19 14:09:34
Saulespuķe

Paldies! "Vārds, kas teikts īstā laikā, ir kā zelta āboli greznos sudraba traukos." Sal. pam. 25:1



*Duksis
# Iesūtīts: 2009.12.19 16:14:44
[Nedaudz lirikas:] Saprotama ir cilvēku vēlme izteikties, tā vai citādi atgādināt citiem par savu eksistenci. Klusēšana taču ir vislielākās ciešanas. Piemērām, svētie nekad neklusēja. Pati izteikšanās ir svarīgāka par izteikto šajā vēkšķošajā pasaulē. Vai ir iespējams, ka kādreiz pasaulē vairāk nebūtu vēkšķēšanas? Nav. Tātad ir jārod sevī spēja samierināties ar pasauli, kāda tā ir.

[Tagad par lietu:]

> ...mazvērtības kompleksi ir ĻOTI lielas LEPNĪBAS
> izpausme (tikai polarizēta pretējā ārējā izpausmē).

Nu, ļoti slidens apgalvojums! Drīzāk mazvērtības kompleksa "polarizēta pretējā ārējā izpausme" ir lieluma mānija. Lepnība ir saistāma ar neadekvāti augstu pašvērtējumu, bet mazvērtības komplekss, kā tas izriet jau no tā nosaukuma, saistāms ar neadekvāti zemu pašvērtējumu. ... . Tomēr nevaram neatzīmēt, ka lepnība ir viens no dzīves indētājiem un pelna kādu uzmanības devu šīs diskusijas ietvaros. "Lai neviens savā uzpūtībā nepaceļas pāri otram... .Kas tev ir, ko tu nebūtu saņēmis? Bet, ja esi saņēmis, kapēc tad kļūsti lepns, it kā nebūtu saņēmis?" - vaicā Pāvils, likdams vienlīdzības zīmi starp uzpūtību un lepnību. Ļausim arī kādam citam izteikties par to, kas viņprāt ir lepnība: "Lepnība ir prieks, ko pavada ideja par kādu mūsu darbību, kuru, kā mēs iedomājamies, citi slavē." (Spinoza) Tādad, jo mums nozīmīgāki liksies apkārtējās sabiedrības vērtējumi, jo mēs vairāk alksim pēc apkārtējo uzslavām, jo lielāka ir iespēja, ka mēs ar lielu troksni iegāzīsimies lepnības grēkā. Alkst jau tas cilvēciņš pēc kaut kā priekšākarama, piemērām pēc bleķa gabaliņa, ko sauc par ordeni vai medāli un citādām atzinības izpausmēm. Ko tur viņam izdarīsi? Tik vien ir iespējams. kā izmantot šo vājību. Dažs labs šī bleķa gabaliņa dēļ, lai ar to paplātītos sava tuvākā priekšā, ir gatavs pat nāvē doties. "Tā sauktā tukšā lepnība ir tāda pašapmierinātība, ko uztur vienīgi pūļa viedoklis, un, kad tas zūd, tad zūd arī paša pašapmierinātība, proti, tas augstākais labums, kas katram mīļš. Šā apstākļa dēļ tas, kura lepnībai pamatā ir pūļa viedoklis, ikdienā allaž ir norūpējies. Viņš nopūlas un izmēģina visu, lai tikai saglabātu savu reputāciju. Pūlis taču ir svārstīgs un mainīgs, un tāpēc, ja labo slavu nesargā, tā ātri izgaist. Turklāt tā, ka visi alkst pūļa atzinības, tad katrs viegli aizēno cita reputāciju un visa minētā rezultātā, tā kā apstrīdēts tiek tas, ko uzskata par augstāko labumu, rodas milzīga vēlme citam citu jebkādā veidā apspiest, un tas, kas galu galā izrādās uzvarētājs, savu lepnību vairāk var pamatot ar to, ka kaitējis citiem, nekā ar to, ka darījis labu pats sev" - turpina savu domu gaitu Spinoza. Diemžēl, es kaut kā neesmu atradis, ko Spinoza ir izteicies par goda jēdzienu. Gods un negods taču arī ir atkarīgi no "pūļa vērtējuma". Ja Pāvils ir licis vienlīdzības zīmi starp uzpūtību un lepnību, tad iespējams Spinoza ir licis vienlīdzības zīmi starp lepnību un godkāri.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 120 , pavisam kopa bijuši: 35416