atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīgā meditācija muļķības?
Kaarlis
Iesūtīts: 2009.11.23 12:18:33
LKR 20. novembra raidījumā "Aktuāla diskusija" Tālbergs kristīgo meditāciju nosauc par muļķībām. Vai tas nav vandālisms, kas būtu bāla pravieša cienīgs ?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 25 . 26 . >>
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2009.11.23 13:00:57
partraukt domat kaa ultimativais teologizeshanas veids.

Pārtraukt Domāt nozīmē pārstāt existēt... bet Dievs ir dzīvo nevis mirušo Dievs! Dzīvot Dievā nozīmē arī domāt Dievā! Mīli Dievu ar visu savu sirdi, dvēseli, spēku un prātu! Rakstos arvien no jauna varam dzirdēt un redzēt ka Dievs aicina uz domāšanu, nekad no tās neatteikties, tieši otrādi - nedomājošos sauc par ģeķiem... gan kanoniskās gan deiterokanoniskās gudrības grāmatas ir viena liela dziesma dievišķai domāšanai... Pats Kristus vārds - Logoss - ir vērsts uz domāšanu, saprātu, dzīvu apziņu... nevis uz bezdomu "peldēšanu nirvānā"

Kārlis es gan apmeŗam saprotu ko tu ar to domā tā sakot... bet tā ir robeža kurai es negribu pārkāpt, tur es apstājos un saku - neuzticos es tādai "technikai", ja es nevaru paņemt Dieva Vārdu līdzi savā ceļojumā (bet bez domāšanas es to nevaru), tad es tur neiešu un citiem neieteikšu!
Kaarlis
# Labojis Kaarlis: 2009.11.23 13:05:34
Jošs Mulders, parstat domat ari nemaz nevar, ja domashana nav uzsakta, tapec domashana ir ljoti svariga - taa naak pirmaa. Kad domashana beidzas, tad ir jaklusee, lai atkal varetu saakt domat. Shada metode apgalvo, ka ir labaaka kaa tikai domat. Par to var, protams, strideties, kas ir labak un kas katram individuali ir labak. Bet taas tachu nav muljkjibas vai kaut kas nekristigs.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:05:43
Ctulhu, redzi, tā kā kanāls specifisks, tad arī infa specifiska... a tāds "vispārīgā atvērtība" tad kļūst kā caurstaigājams koridors... nekad nezini ko vējš no ielas ienesīs!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:06:59
Jošs Mulders
Pārtraukt Domāt nozīmē pārstāt existēt... bet Dievs ir dzīvo nevis mirušo Dievs! Dzīvot Dievā nozīmē arī domāt Diev ā!
Aha, cogito (šaubos) ergo sum. Bet vai tad, ja esi aizmidzis tu joprojām tici Dievam? Vai bezsamaņā joprojām esi Kristū? Vai arī katrs parkinsonietis vai citādas vecuma demences piemeklētais automātiski pieskaitāms bezdievju pulkam?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:08:32
Kārlis, redzi, tu es varbūt varam par to sarunāties... bet cilvēkam, kura viss garīgais saistās ar brošūriņu plānos vākos, kur uz vāka kāds smaidīgs feiss lotosa pozā... ja visa meditācija saistās ar 21 gadsimta fast-food garīgumu, tad šāds cilvēks ir tik viegli "sačakarējams" ar šiem visai paradoxālajiem meditācijas technikiem, ka viņš var kļūt par scam mērķi uz skaitli trīs, pietam scammers pat var nezināt, ka viņš maldina... Cilvēki iedomājas, ka, ja viņi var mājas apstākļos sagrieztu pirxtu "saremontēt" tad varēs arī sev aklo zarnu izoperēt...
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2009.11.23 13:10:30
Aivars, nu lūk... vai cilvēks, kas ir bezsamaņā, aizmidzis, parkinsona slimnieki spēj sevi pasargāt no uzbrukuma? No tās lauvas, kas staigā apkārt rūgdams... Uz ko tad ir vērsta vakara lūgšana, ja ne uz šo palikšanu Dievā pat tad, kad tu vairs pār savu apziņu nevaldi? Bet šeit ir aicinājums pašam no šīs kontroles atteikties... priekš kam? Kurš grib labprātīgi pazaudēt apziņu vai kļūt par parkinsonieti... kā vārdā? Ar kādu mērķi?

Es jau sapratu un Kārlis precizēja, to ko es iezīmēju... Tikai redzi... vai to saprot tas nominālkristietis, kurš nu ir ieguvis jaunu sparu "garīgumam" ar kādu brošūriņas palīdzību, ka tagad šitā sēdēsi, šitā elposi un šitā (ne)domāsi un sasniegsi pašu Dievu... A līdz vakarēdienam aizšļūkt slabo... tur Dievu ne tikai var sasniegt, tur tu ar viņu savienojies burtiski... kas vainas šādai "meditācijai", vai tad Dievkalpojums nav tieši šāda meditācija ar tieši tādu garantēto rezultātu - Dieva un Cilvēka savienošanos miesā un Garā - kādu sola šie "kristīgie meditatori"?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:20:39
Ctulhu, es nesaku, ka nevar... tik vienalga neieteikshu to darīt nevienam mājas apstākļos, kad ir iespēja pie speča to izdarīt, vai vismaz, kad ir iespēja no kāda gudrāka to iemācīties, ja nu galīgi nav ko darīt...
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:24:45
Jošs Mulders
Šoreiz es vairāk komentēju Tavu uzsvaru, kur viss atvasināts no domāšanas, un pats arī lieliski atbildēji, ka tā drošība ir nevis mūsu intelektuālajās aktivitātēs, bet Dievā, kuram lūgšanā sevi uzticam.

Par Rubeņa grāmatu esmu jau kaut kur iepriekš teicis, ka vispirms jau pats nosaukums ir ļoti godprātīgs. Vienkārši nevajag prasīt no tās vairāk nekā autors ir pretendējis. Tāpat, ja tas ir tikai viens no daudziem lūgšanu iespējamiem variantiem... kāpēc ne? Zini, pirmoreiz par to dzirdēju pirms gadiem 15 Zviedrijā no mācītāja, kas ar šo tehniku bija kaut kā sirdsmieru meklējis laikā, kad dzīvesbiedrei konstatēts vēzis, un nav spējis savādāk lūgt. Varbūt, tieši `izdegšanas` gadījumā, šī ir noderīga tehnika?
incognito
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:25:03
imho koncentrēšanās meditācija (fokusēšanās uz elpu, kādu vārdisku formulu, piem. maranata) pati par sevi nav ne laba ne slikta. Tā ir metode kā padarīt prāta darbību kvalitatīvāku, mazāk izkliedētu.
Ko cilvēks pēc tam ar šo prātu dara, ir nākošais jautājums. Tāpēc ir ļoti pareizi apvienot koncentrēšanās meditāciju ar sekojošu apceres meditāciju. Kristīgā kontekstā tas nozīmētu pārdomāt kādu Rakstu jautājumu.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:26:33
Ir vērts to raidījumu noskatīties (LKR interneta lapā ir videoversija) un rūpīgi `ar atvērtu prātu` paklausīties ko diskutanti saka - pa lielam tur tika teiktas visas atbildes uz visiem jautājumiem, kuri arī šeit tiek uzdoti. Diemžēl raidījuma vadītājs tās nedzirdēja, tikai mala savu, brīžam pat neļaujot oponentiem izteikties. Varu tikai apbrīnot šo cilvēku (Georga Indulēna un Didža Skuškas) izturību šajā situācijā, kad (tēlaini izsakoties) namatēvs agresīvi sit viesus, bet viņiem šis pārbaudījums (raidījums) ir jāiztur līdz galam.
Paulus
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:27:48
Mārtiņš
kādas, Jūsuprāt, ir šīs atbildes?
Kaarlis
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:32:55
Mārtiņš, kad (tēlaini izsakoties) namatēvs agresīvi sit viesus

jaa, tieshi taa!

Pedeja laika ir sanacis noklausities vairakus namateeva vaditus raidijumus, un shada viesmiliba tiek izradita regulari. Tas izskatas pec Sodomas greka, kas publiskaa telpaa tiek demonstrets kaa uz paplates.
bifri [80.232.253.110]
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:38:12
Ctulhu būs interesanti paklausīties Muldera mahaču ar masiku un Ctulhu audio formātā
Kaarlis
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:38:24
Jošs Mulders, vai to saprot tas nominālkristietis ...

Tas jau tikai ir izglitoshanas jautajums. Tapec piedavat visadas tehniku apmacibu kursus bez Vakarediena butu noteikti nepareizi.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.11.23 13:39:58
Paulus

Atbilde īsumā - tas ir mērķis kālab kaut kas tiek darīts.

Kāpēc meditāciju daži uztver kā būtisku veidu kā tuvoties Dievam - tieši tā paša iemesla dēļ kā citas garīgās metodes. Garīgā metode ir visas lūgšanas, liturģijas, apceres, dziesmas, rožukroņi, slavēšanas utt. - visi speciāli veikti pasākumi, kas vērsti uz Dievu. Raidījumā tika skaidrots, ko nozīmē jēdziens meditācija, kāpēc klusa apcere ir vajadzīga, kā tas saistās ar Dieva vārdu Rakstos.
Paulus
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:47:03
Mārtiņš,
jā, es dzirdēju raidījumu. Vienkārši gribēju saprast uz kādiem jautājumiem tad tika sniegtas atbildes. Man gan šķita, ka raidījumā bija milzīga putra, jaucot kopā kristietībā gadsimtiem praktizēto konteplāciju, klusu apceri ar Svētajiem Rakstiem utt ar kristīgo meditāciju, tādu kā to saprot Rubenis&Co. Jo viņiem kristīgā meditācija ir tomēr šīs budistu meditācijas prakses paņemšana un "kodola" maiņa.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:50:43
Paulus
Raidījumā jau nebija iespējas gana strukturēti izteikties. Es zinu no pieredzes, cik grūti ir kaut ko pastāstīt, kad tevi apriori uzskata par muļķi.

Bet par Rubeni&co - vai esi runājis ar kādu no viņiem personīgi?

Paulus
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:51:19
Jo es arī praktizēju gan klusu apceri ar Svētajiem Rakstiem, gan Vissvētākā Sakramenta adorāciju, kas savā būtībā arī ir Dieva kontemplācija. Tomēr vai tā ir kristīgā meditācija Rubeņa un Indulēna pārstāvētā jaunā virziena izpratnē. Domāju, ka nē.
Manuprāt ir ļoti būtiski nejaukt vienā putra visus šos jēdzienus
Paulus
# Iesūtīts: 2009.11.23 13:55:22
Mārtiņš,
jā, esmu runājis ar Rubeni personīgi daudzas reizes. Tiesa, ne par meditāciju.
Neuztraucies, es jau nenoliedzu šo jauno virzienu pašos pamatos un nesaku, ka tas ir no nelabā. Jā, es izturos pret to piesardzīgi, jo saskatu pāris bīstamības. Bet ja nu kādu tas tiešām tuvina Trīsvienīgajam Dievam un palīdz augt tuvākmīlēstībā, tad uz priekšu. Pats to negatavojos praktizēt, taču nenosodu, tos, kuri to dara
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.23 14:01:24
Paulus
Tad jau viss ok

Es arī nepraktizēju, mani šis veids neuzrunāja. Bet mani neuzrunā arī dievkalpojumā dziedamās dziesmas. Katram savs.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 25 . 26 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 86 , pavisam kopa bijuši: 6264