atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mīlestību kristīgā teoloģija un jaunava Marija
Voldemārs
Iesūtīts: 2007.01.22 16:39:41
Kādu laiku atpakaļ Dievs man deva laiku un iespēju iedziļināties jautājumos par Mariju, Jēzus Kristus māti. Šis bibliskais personāžs ir viens no sarežģītākajiem Latvijas kontekstā, jo tepat blakus ir liela un ļoti laba Marijas kulta kustība, kas sasniedz savu augstāko kulmināciju ikgadus augusta vidū.
Esmu saskāries ar ļoti daudziem un dažādiem viedokļiem. Lielākoties, tos ir iespējams sadalīt 2 polāros skatos - par un pret.
Savu pētījumu gaitā sadūros ar to, ka nav tikai viena atbilde, bet Bībele liek iet ceļu, kur ir lietas par, bet - ir arī pret.
Labprāt padalītos ar viedokļiem par šo tematu, jo domāju, ka skatījuma punktu netrūkst.
No savas puses vēlos tik sacīt, ka mans izejas punkts ir tikai Rakstos balstīts, tādēļ, piedodiet, ja neesmu ar kādu vienā viedklī.
Jau iepriekš pateicos par piedalīšanos!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.01.31 09:45:20
Jānis_Bitāns
Vēlreiz vēlos uzsvērt, ka mana vēlme ir diskutēt, ko arī daru. Mans izejas punkts ir Raksti, tādēļ visas nesaskaņas aicinu risināt uz šī pamata.
Tavs un mans atšķirīgais viedoklis izriet no atšķirīgiem pamatiem. Man tie ir Raksti (vienīgais pamats un norma), Tev tā ir tradīcija (pēc formulas Raksti +). Tieši tādēļ Tev Marija ir kādā īpašā vietā - starp Kristu un cilvēkiem, kamēr man viņa ir Dieva veidota un svētīta savam lielajam uzdevumam, bet nevis sava nopelna dēļ. Mana vēlme ir rādīt Dieva darbu, arī Marijā, tādēļ ikviena sieva un māte, kas ticībā apzinīgi pilda savu pienākumu, ir Marijai līdzās noliekama, kamēr Tavām ausīm/acīm, tā liekas teju vai ķecerība.
Viss ir pamatā, no tā arī izriet secinājumi.
Palasi lūdzu sava 2007.01.30. 21.46,28 komentāra pēdējo rundu un Tu redzēsi, ka tā ir pretrunā ar Ef.2: 8, 9
Eņģeļu Marķīze
# Labojis Eņģeļu Marķīze: 2007.01.31 19:57:00
Jānis Bitāns

Pilnībā piekrītu Voldemāram - "ikviena sieva un māte, kas ticībā apzinīgi pilda savu pienākumu, ir Marijai līdzās noliekama" - viedi vārdi!
Un tajā nav ne druskas sievišķīgas greizsirdības, kuru Jūs iepriekš man piedēvējāt. Drīzāk gan sievišķīga izpratne par dzīves pamatvērtībām.

Es vēl aizvien palieku pie sava viedokļa, ka pasaulē ir ļoti daudz sieviešu, kas izdarījušas daudz vairāk, nekā Marija (ja neskaita Pestītāja dzemdēšanu ). Nu kaut vai kā vienu no populārajiem piemēriem varētu tīri teorētiski minēt arī Princesi Diānu, kura ļoti daudz darīja slimo, vājo un noniecināto labā. Par Mariju es neko tamlīdzīgu neesmu dzirdējusi. Un pat ja viņas savas dzīves pamatā kā paraugu būtu ņēmušas Mariju (piemēram, Māte Terēze), tas nemaina faktu, ka viņas tik un tā ir paveikušas vairāk.
Un neba nu man Jums jāstāsta, ka kristietības pirmajos gadsimtos (kad Marijas kults vēl nepastāvēja) starp svētajiem mocekļiem bija arī daudzas sievietes, kas par savu pārliecību Kristū gāja mokpilnā nāvē (ja nevarat atminēties, pameklējiet internetā, gan jau šo to atradīsiet). Marijas, kā Pestītāja mātes, viņu vidū nebija. Kam gan citam, ja ne mātei būtu jābūt vislielākajai pārliecībai par sava dēla izcelsmi un nopelnu cilvēku labā (ņemot vērā, ka eņģelis Gabriēls viņai par to pavēstīja pašai pirmajai un nepārprotamā veidā)

Eņģeļu Marķīze
# Iesūtīts: 2007.01.31 20:06:53
Jānis Bitāns

- "atbildot uz manu jautājumu Eņģeļu Marķīzes vietā, tu darīji to, ko nemaz nesagaidīju, ka prātīgs cilvēks maz darītu." - vai tiešām Jūs iedomājieties, ka es izsakot savu viedokli, kas šajā gadījumā neapšaubāmi nesakrīt ar Jūsējo, būtu mazāk prātīga, jeb zemtekstā - nesaprātīga un blonda ? Ja tā - tad tas bija uzbrauciens...
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.01 16:15:09
Tieši tādēļ Tev Marija ir kādā īpašā vietā - starp Kristu un cilvēkiem

Kā Tu to domā? Man tādā pastarpinātā vietā ir mani vecāki, kā fiziskās dzīvības nesēji. Apustulis Pāvils un ikviens, kuru var saukt par skolotāju ir starp To par ko māca un starp to, kas mācās. Manuprāt tas bez visas tradīcijas ir kā 2 reiz 2. Tāpēc jautāju ko Tu saproti ar to, jo man ir aizdomas, ka Tu seko iemācītam šablonam, bet tas neattiecas tad uz mani. Vai manis pieminētajā starpniecības salīdzinājumā ir kas neparasts?
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.01 16:24:25
Eņģeļu Marķīze
Domāju, ka ir principā nesalīdzināmas kategorijas, tāpēc ir neprātīgi. Iespējams, ka Jūsu ausīm Dievmāte un princese Diāna izklausās o.k., bet ja tas nav aksiomātiski un intuitīvi uztverams, ka tas ir nesalīdzināmi, tad mana pārliecība nekādos argumentos Jums neko neizteiks.

Attiecībā par Marijas kultu. Ir elementi, kuru dēļ lieto tieši šo vārdu - kults un tieši negatīvā nozīmē, tas tiesa, tāda lieta nepastāvēja. Bet, kas attiecas uz cieņu un godu ar kādu Dievmāti teica, to es smeļos kā reiz no tradīcijas, kuras autentiskums un nepārtrauktība ir glabājusies baznīcā. Ja man jāizvēlas kam uzticēties, tad man šķiet, ka 21. gs elektroniskā tīmekļa nika Eņģeļu Marķīze frāze un liecība par to kā bija pirmajos gadsimtos, jāatrod par vieglu esam.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.02.01 16:46:47
Jānis_Bitāns
Lūdzu nejauc IV bausli ar I bausli.
No Ekumenes IP: V [81.169.137.209]
# Iesūtīts: 2007.02.01 17:37:45
Ir grūti saprast kādēļ cilvēki ar tādiem "autentiski, tradicionāliem maldu"uzskatiem kā Bitāna kungam tik spītīgi turās pie luterāņu mādcītāja vietas? Vai LELB satversme un LC tiešām nerada nekādas mokas viņu sirdsapziņai? Jeb varbūt viņi vienkārši sajūt, ka drīz tāpat šeit būs cita, ne LC apliecība?
Grēciniece
# Iesūtīts: 2007.02.01 18:41:43
No Ekumenes IP Sakiet, lūdzu, vai māc.Bitāna (un vēl kādu pārliecinātu luterāņu) godbijīgā attieksme pret sv.Mariju ir kaut kādā veidā nesavienojama ar luterisko identitāti?
No Ekumenes IP: V [128.197.11.30]
# Iesūtīts: 2007.02.01 18:58:00
Cien. Grēciniece godbijīga attieksme, manuprāt, aprobežojas ar Svēto Rakstu atklāsmi, bet te var pamanīt citādu atklāsmi, pat ar "neapbruņotu aci"
P.S. definējiet ko saprotiet ar "pārliecinātu luterāni"?
Grēciniece
# Iesūtīts: 2007.02.01 19:06:47
No Ekumenes IP]
"Pārliecināts luterānis" - šos vārdus par sevi saka pats māc.Bitāns, ja ir interese, varat pavaicāt viņam, gan saņemsiet izsmeļošu atbildi.
Varbūt būtu jāsāk jauna diskusija - kas ir luteriskā identitāte?
No Ekumenes IP: V [166.111.249.39]
# Iesūtīts: 2007.02.01 19:21:48
Grēciniece "No viņu darbiem tos var pazīt" nav nepieciešamas bezgalīgas subjektīvas apliecības par to, ko dažkārt katrs par sevi apgalvo, jo mācības jautājumos ir jānošķir subjektīvais no objektīvā.

Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.02.01 21:11:44
Jānis_Bitāns,

Sakiet, lūdzu, kur var izlasīt par Marijas vecākiem Annu un Joahimu?
Man tiešām interesē.
Saulespuķe
# Labojis Saulespuķe: 2007.02.01 21:19:50
Pārdomātājs Ja lasāt krieviski, ļoti īss ieskats http://days.pravoslavie.ru/Life/life6610.htm
http://days.pravoslavie.ru/Life/life3089.htm
http://days.pravoslavie.ru/Life/life1491.htm
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.02.01 21:33:05
Saulespuķe,
paldies, interesanti apraksti. Bet kur ir šīs informācijas avots? Kādi apokrifi vai senbaznīcas raksti?
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.02.01 21:42:23
Apokrifi tie nav, bet kur tieši būtu iespēja iepazīties ar dokumentālām liecībām un pirmavotiem, nezinu. Man ir vieglāk - un varu tik iedomāties jau pretreakciju šādai nostājai! - ir lietas, kam esmu izvēlējusies uzticēties un pieņemt ticībā, neprasot, lai tās tiktu līdz pēdējam teikumam pierādītas.
Ja ir vēlēšanās palasīt par Dievmātes dzimšanu - http://days.pravoslavie.ru/Life/life1479.htm, taču īpaši skaists ir viņas aizmigšanas apraksts - http://days.pravoslavie.ru/Life/life4444.htm Ja kādam tas liekas luterānim ļoti kaitīgi - var nelasīt, bet vērtējiet paši, vai tas ko dod dvēselei vai nē.
kristina [212.93.97.132]
# Iesūtīts: 2007.02.02 08:48:14
cien.Jāni Ginter,vai jūs esat Augusta d.,un vai jums ir pusmāsa Maija?ja jā, atrakstiet-ivanda.k @inbox.lv, esmu vinas jaunākā māsa.
Eņģeļu Marķīze
# Iesūtīts: 2007.02.02 11:42:34
Jānis Bitāns!

Jūs maķenīt maldāties, ja sakat ka man princese Diāna un Marija ir vienā līmenī. Tā nebūt nav! Viņas abas Dievs ir izredzējis un svētījis kādam noteiktam darbam un piepildāmam mērķim šajā pasaulē. Varu vien noliekt galvu viņu abu priekšā (un vēl daudzu īpašu sieviešu priekšā). Tomēr nevienu no viņām es negrasos godināt vairāk kā Kristu, un pilnīgi noteikti negrasos nevienu no viņām pielūgt.

Nesaprotu, ja priekšnieks (lasi Tēvs) man ir iedevis atslēgu (lasi ticību uz Kristu) uz viņa kabinetu (lasi Debesu valstību), tad kāpēc gan man būtu jāiet pie Viņa caur sekretāri (lasi Mariju)?
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2007.02.02 16:59:44
kristina , esmu Ādolfa dēls un man nav miesīgas māsas nedz brāļi, toties manas māsas Kristū ir arī Maijas un ne tikai viena vien. Vai nav skaisti!
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.02 23:39:44
Eņģeļu MarķīzeTomēr nevienu no viņām es negrasos godināt vairāk kā Kristu, un pilnīgi noteikti negrasos nevienu no viņām pielūgt.

Vai tad kāds to pieprasa?
Man tas atgādina kādu jaunekli, kurš diskusijā par otra vaiga pagriešanu pajautāja: "Tik tāpēc, ka Kristus māca pagriezt otru vaigu, man jāļauj kuram katram mani nodurt?"
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.02 23:43:27
Eņģeļu Marķīze
Nesaprotu, ja priekšnieks (lasi Tēvs) man ir iedevis atslēgu (lasi ticību uz Kristu) uz viņa kabinetu (lasi Debesu valstību), tad kāpēc gan man būtu jāiet pie Viņa caur sekretāri (lasi Mariju)?
Tā nav spīdoša līdzība, varbūt spīdoša nesaprašana par to kādā veidā tiek klasiski izprasta Baznīcā Dievmātes un svēto godināšana principā.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 92 , pavisam kopa bijuši: 35515