atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mīlestību kristīgā teoloģija un jaunava Marija
Voldemārs
Iesūtīts: 2007.01.22 16:39:41
Kādu laiku atpakaļ Dievs man deva laiku un iespēju iedziļināties jautājumos par Mariju, Jēzus Kristus māti. Šis bibliskais personāžs ir viens no sarežģītākajiem Latvijas kontekstā, jo tepat blakus ir liela un ļoti laba Marijas kulta kustība, kas sasniedz savu augstāko kulmināciju ikgadus augusta vidū.
Esmu saskāries ar ļoti daudziem un dažādiem viedokļiem. Lielākoties, tos ir iespējams sadalīt 2 polāros skatos - par un pret.
Savu pētījumu gaitā sadūros ar to, ka nav tikai viena atbilde, bet Bībele liek iet ceļu, kur ir lietas par, bet - ir arī pret.
Labprāt padalītos ar viedokļiem par šo tematu, jo domāju, ka skatījuma punktu netrūkst.
No savas puses vēlos tik sacīt, ka mans izejas punkts ir tikai Rakstos balstīts, tādēļ, piedodiet, ja neesmu ar kādu vienā viedklī.
Jau iepriekš pateicos par piedalīšanos!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
Mirga
# Iesūtīts: 2007.01.29 15:31:09
Jānis Bitāns
Par tituliem, diemžēl, nezinu nekā teikt.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.01.29 15:36:57
Mirga
Par Mariju kā Dievdzemdētāju Jānis Bitāns saka patiesību.
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.01.29 16:45:00
Paldies, Voldemār
Tev ar es apziņu nav problēmu
Tagad Mirga pie Tevis kā patiesības mērauklas varēs tverties, tiešam ar labsirdīgu smaidu to saku. Savlaik baznica.lv Roberto visās ailēs bija pareizās mācības uzraugs un koments Tik neapvainojies, bet dikti līdzīgs tas stils.

Ja svini šos svētkus, tad lasījumi tajos dievkalpojumos ir no Rakstiem. Es pasen esmu atradinājies Rakstus valkāt, man tas jehoviešu stils alerģiju izraisa.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.01.29 16:53:35
Jānis_Bitāns
Atkal jau nepatika man teikums "pasen esmu atradinājies Rakstus valkāt", pat ja tas ir jehoviešu vai kādu citu stils, Raksti ir vienīgā lieta man kā kristietim, kas ir un paliek mēraukla un norma.
Eņģeļu Marķīze
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:00:30
Jānim Bitānam!

Mans niks Eņģeļu Marķīze nav tāpēc, ka es sevi vērtētu augstāk par eņģeļiem vai kādu citu. Tas vienkārši izriet no mana vaļasprieka kolekcionēt ēņģelīšu figūriņas (ko satarp citu dara ļoti daudzi cilvēki); reiz kāds cilvēks pajokojās nosaucot mani par Eņģeļu marķīzīti un tā arī šis niks pielipa. To tad arī izmantojo dažādās diskusijās, jo citu iesauku man vienkārši nav.
viens no Didžiem [85.115.119.139]
# Iesūtīts: 2007.01.29 22:54:40
Protestantam. Vai Kristus ir dalīts?
Protestants
# Iesūtīts: 2007.01.30 11:29:31
viens no Didžiem
Pirms Jēzus nāves un augšāmcelšanās Jēzus pats nepārtraukti sevi dalīja, runājot vēl pie tam 3.personā par celvēka dēlu un Dieva Dēlu. Pēc augšāmcelšanās Viņš jau ir vienots, un ir mūsu Kungs un arī Dievs.
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.01.30 11:34:16
Eņģeļu Marķīze!

Sievietes ar lielāku ticību un šķīstību, kas savu dzīvi veltījušas Dievam...
Vai varat tādas nosaukt? Es ar interesi dzirdētu šos vārdus, jo cik zinu svētuma spīdēkļus sieviešu starpā, tās visas Dievmāti vērtējušas kā kalngalu.

Es tik par to pamatojumu apgalvojumam vēlreiz iejautājos!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.01.30 17:54:07
Jāni!
Dievs nevērtē cilvēku darbus, bet no ticības mēs tiekam taisnoti, nevis no darbiem, lai neviens nelielītos (Ef.2:8,9) un tas ir tikai un vienīgi Dievs, kurš katru vīru un katru sievu dara ticīgu un šķīstu. Tādēļ, es labprāt Tev nosaukšu vienu sievieti, kura ar tādu pašu ticību un šķīstību (lielāks mazāks, tas ir cilvēku mērogos), savu dzīvi veltījusi Dievam kā Marija. Tā ir Gīzela Slenska. Es vēlētos uzņemties drosmi viņai līdzās saukt ikvienu kristīgu māti, kura apzinīgi pilda savus mātes un sievas pienākumus.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.01.30 19:01:20
Voldemār, sāc beidzot domāt, ko runā (vai apdomā, ko un kā Tu domā)! Piedod, ka tik asi, bet tik augstprātīgus (vai - nesaprātīgus) zaimus sen nav nācies lasīt! Tā nu ir vai nu totāla nekaunība, vai sava veida konfesionāla aprobežotība, ka var Dievmāti pielīdzināt "ikvienai kristīgai mātei, kura apzinīgi pilda savus sievas un mātes pienākumus", vai vēl kādai konkrētai personai. Nekādā veidā nenoniecinu tās vai citas sievietes ticības un ikdienas dzīves nopelnus, taču tikai akls var neredzēt to bezdibeni, kas ir starpā.
Vai tiešām var domāt, ka Dieva Dēla brīnumainā ieņemšana, iznēsāšana, audzināšana neatstāj NEKĀDU iespaidu uz sievieti, kas to darījusi? Kāpēc gan mēs dievnamu vai kādu citu vietu iesvētei, vai garīdznieka svētībai piešķiram tik lielu nozīmi, bet šeit, kur PATS DIEVS ir bijis tik ļoti fiziski klātesošs, tas neko nenozīmētu? Šis ir tikai viens no daudzajiem jautājumiem.
Bet laikam man tikai jāpiekrīt Kapteinim, ka ir lietas, kuras nemēra un nepierāda ar teoloģiskām zināšanām, bet satver ar sirdi.
"tikai un vienīgi Dievs, katru vīru un katru sievu dara ticīgu un šķīstu" - piekrītu ik vārdam, taču man neviens neiestāstīs, ka cilvēkam te nav NEKĀDAS līdzdaļas, ka visi savā svētdzīvē ir vienādi un ka Dievam ir pilnīgi vienalga, kā mēs Viņam cenšamies sekot! Lasu Bībeli un redzu, ka tas nebūt tā nav.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.01.30 19:11:36
SPuķe kamdēļ tu gribi, lai katra attieksme pret Mariju ir tāda pati kā tev. Un kādā ziņā Marija tiek zaimota, ja viņu pielīdzina ticīgajam. Vai tad būt par ticīgo ir zaimi? Vai būt par māti ir zaimi? Jā Mariju skāra pats Dievs, bet tas nav Marijas nopelns, nedz tamdēļ kāda cita sieviete vai māte ir kaut kāds tārps Dieva acīs. Dievs visu savu radību mīl, gan Mariju gan kādu citu ticīgu sievieti māti! Savukārt ja tu sāc mērīt kuru vairāk mīl, tad kaut kas nav kārtībā ar Dieva mīlestības izpratni. Tai nav gradācijas.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.01.30 19:22:39
Atvainojiet, lūdzu, emocijas, tiešām sašūmējos, ieraugot mēģinājumu salīdzināt nesalīdzināmas kategorijas, it īpaši tāpēc, ka tā ir visai tipiska luterāņu domāšana (vai arī kļūdos?).
Negribu tādu attieksmi kā manējā - ne tas ir atskaites punkts, bet gan tas, ka sv.Marija ir Dieva māte. Un šķiet, ka šoreiz mēs mazliet nesapratāmies, jo domāju, ka man ar Dieva mīlestības izpratni ir viss kārtībā, kā arī nekādā veidā nenicinu ticīgu sievieti-māti (it īpaši tāpēc, ka pati tāda esmu).
Un tieši tāpēc, ka Mariju skāra pats Dievs (un tā, kā nevienu), viņa IR ĪPAŠA, un ne jau sevis dēļ! Tāpēc jau arī viņu svētīgu teiks paaudžu paaudzes.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.01.30 19:38:11
Spuķe , tad Gods ir kam, skartajam vai Tam, kurš skāris? Bīstami Mariju ir tik ļoti glorificēt, ka aiz viņas dzīves mēs pazaudējam Dievu, kurš ir viņas svētības avots. Aceries Marijas lūgšanu, viņa dod godu Dievam. TAS padara viņu par svēto, ka viņa atzīst un dod godu Dievam, ka viņa norāda uz Dievu. Tas ir tas, kas padara cilvēku par svēto, viņa liecība par Dievu.
Bet es pilnīgi piekrītu, tik pat bīstami ir par Mariju runāt kā par staigājošu placentu, kā parastu gaļas blāķi, kuru Dievs izmanto inkarnācijā un tālāk "on your own". Jo Gars, kas bija viņā ir Dievs, un tamdēļ ne par velti VD stāv rakstīts "Novelc savus apavus, jo zeme uz kuras tu stāvi ir svēta". Tāpat var tulkot to šodien, pazemo savu sirdi, kad runā ar Dieva svaidītajiem.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.01.30 19:38:13
Man tāds naivs jautājums tiem, kas labi orientējas Baznīcas vēsturē - kāda ir bijusi attieksme pret Dievmāti, sākot no pirmajiem gadsimtiem? Un kurā brīdī un kurai Baznīcai tā kļūst līdzīga tai, ko vērojam arī šajā diskusijā - ~ka Dievmāte nav nekas īpašs. Varbūt, papētot vēsturi, būs skaidrāks skats uz lietām.
Pati gan esmu saskārusies ar to Baznīcas pieredzi, kas pret Dievmāti no laika gala izturējusies ar ļoti lielu godbijību.
Paldies.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.01.30 19:43:52
Mulder! NEKAD neesmu aiz sv.Marijas pazaudējusi Dievu, jo esmu piederējusi un piederu pie visai piesardzīgajiem ticīgajiem, kas labāk lietas daudzkārt pārbauda un apdomā.
Kopumā apsolūti pievienojas Tevis teiktajam abās rindkopās! Paldies!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.01.30 19:57:19
Spuķe, es atvainojos, ja liku tev justies apsūdzētai elkdievībā. Tas noteikti nebij mans mērķis, tās bij manas pārdomas par šauro ceļu.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.01.30 20:03:58
Mulder! Šis bija vairāk kā jauki no Tavas puses
Savukārt es vēlreiz lūdzu atvainot par nesavaldītām emocijām.
Un gaidīšu kādu lakonisku un objektīvu ieskatu Baznīcas vēsturē vai vismaz norādi, kur tādu var gūt.
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.01.30 21:46:28
Voldemār. Cienu tevis pieminēto sievieti, bet atbildot uz manu jautājumu Eņģeļu Marķīzes vietā, tu darīji to, ko nemaz nesagaidīju, ka prātīgs cilvēks maz darītu. Tad nu Tev jābūt drosmīgam uzrakstīt vēl Magnificat...

Dievs nevērtē cilvēku darbus, bet no ticības mēs tiekam taisnoti, nevis no darbiem, lai neviens nelielītos (Ef.2:8,9).
Nezinu vai kāds par to šaubās, kad runa par dabiem ir taisnošanas kontekstā. Taču Tiesas dienā grāmatas tiks atvērtas un tur rakstītajiem cilvēku darbiem būs liela nozīme, un ne jau priekš lielīšanās...
Jānis_Bitāns
# Labojis Jānis_Bitāns: 2007.01.30 22:38:30
Spuķe, man iepatikās šis saīsinājums.
Ir svarīgi saprast cik daudz katrs no diskusijā iesaistītajiem pazīst to baznīcas mantojumu, kas nav ietverts Rakstu lappusēs. No tā lielā mērā veidojas skats uz lietām. Vairāk gabaliņu puzlē dot citu bildi kopainā. Īpaši ja runa ir par Dievmāti, tad daudz kas vienkārši izskatās citādāk zinot viņas vecāku Joahima un Annas dievbijību. Viņas izraudzītība tad ir ne vien Rakstu liecība, ko pieņemam dievbijīgi ticībā, bet arī loģiski izprotamāka. Tad tā nav godīga jaunava vien uz kuru krita Dieva loze. Tavu zināšanu un garīgās pieredzes kontekstā tev Dievmātes godināšana faktiski ir iespēja vēl lielākā godībā un pārsteigumā redzēt Dieva želsirdību un cildenumu. Padomā, ka citā kontekstā tas izskatās citādāk, bet ne negodājoši. Dievs priecājas par virzienu nevis tehniku un ātrumu kādā mēs tajā virzāmies.
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.01.31 02:19:02
Jānis_Bitāns
Kur var izlasīt par Marijas vecākiem Annu un Joahimu?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 97 , pavisam kopa bijuši: 34089