atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem kur slēpjas harizmātu fenomens?
Ingars
Iesūtīts: 2007.12.11 12:46:58
pēc daudzām un garām diskusijām ar dažiem harizmatisko un pentakostu draudžu locekļiem, secināju, ka viņiem visiem ir viena kopīga sakne - sagrozīta mācība par jaunpiedzimšanu (pestīšanu, taisnošanu - sauciet, kā gribat)

un no šī tad arī izriet viss pārējais, kas savā pamatbūtībā jau ir biblisks un pareizs, bet viņu izpildījumā iegūst tādu mulsinošu formu.

cik sapratu, viņi nespēj pieņemt, ka jaunpiedzimšana ir tīri Svētā Gara darbs, bet gan kaut kas no cilvēka izvēles un akrivitātes atkarīgs.
tālāk balstoties uz šādu mācību nav grūti pamatot bērnu nekristīšanu, paša kristības sakramenta tikai simbolisku nozīmi, darīt Jēzu par savu Kungu, meklēt vēl papildus garīgus pārdzīvojumus un pārdabiskas Svētā Gara izpausmes, kā obligātas ticīga cilvēka liecinieces, bet tas viss izriet no šī - CILVĒKA IZVĒLE UN AKTIVITĀTE un Dievs viņu uztverē ir kā līdzeklis, kuru var izmantot
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Varbūt
# Iesūtīts: 2007.12.11 19:14:42
Vai grībās pamērīties ar krāniņiem? Labāk nemeklēsim skabargas citu acīs...Gan jau Dievs pats izšķirs kuram taisnība a kuram ne...beigu beigās taisnība būs Dievam un mēs ar savu taisnību varēsim iet dillēs
Kasis(Kaspars) [78.84.184.199]
# Iesūtīts: 2007.12.11 20:19:46
Vecīt, ar Tevi laikam tas pats kas ar Tāli no ebaznīcas. Tik pa harizmātiem vien cepies. Citus noliek tie, kas par sevi nav pārliecināti. Pat Tavā draugiem.lv profilā par "maldiem" rakstīts. Tu neuzcelsi savu ticības identitāti noliekot citus. Tas ir iznīcības un ļaunuma ceļš. Kļūsi tāds vēl tāds kā Tālis. Meklē savu identitāti, iedziļinies savā konfesijas mācībā, centies tās robežās atrast Dieva vadību.
Protestants
# Iesūtīts: 2007.12.11 20:25:48
Ingar, nedomāju gan. Jo liekas ka tu liec mīnusu tur kur jāliek plus.

Harizmātu fenomens slēpjas viņu pārliecinātajā, pacilātajā un aktīvajā darbībā. Arī runāšanā un sludināšanā viņi ir aktīvāki par parastajiem kristiešāiem, un tas ir fakts.

To ka harizmāti izceļ jaunpiedzimšau un cilvēka izvēli jaunpiedzimšani ir tieši plus, un pēc rakstiem. Bet nedomāju ka viņi šo visu labā līmenī, loģiski un pēc rakstiem to tev spēs paskaidrot. Bet tu pats vari ielikt bībeles online meklētājā vārdu "pieņēma", "uzņēma" dažādos locījumos. Varbūt būsi pārsteigts, cik daudz rakstu vietu no Jaunās derības tiks parādīts.

Bet esmu pārliecināts, ka arī tev šīs izvēles un jaunpiedzimšanas tēma ir diezko nesaprotama. Luterāņi ne neapskaužamā situācijā, jo uzskata ka izvēles nav, bet tai pat laikā nepiekrīt kalvinistiem par pilnīgo nolemtību. No otras puses brūk virsū arminiāņveidīgie ar savu cilvēka izvēli. Vienkārši ir jāatrod vidus ceļā un tas ir atrodams un pamatojams. Skat
Jn1:11 Viņš nāca pie savējiem, bet tie Viņu neuzņēma.
12 Bet, cik Viņu uzņēma, tiem Viņš deva varu kļūt par Dieva bērniem, tiem, kas tic Viņa Vārdam,

1Kor4:15 Jebšu jums būtu desmit tūkstoši pamācītāju Kristū, tad tomēr jums nav daudz tēvu; jo es jūs esmu, evaņģēliju sludinādams, DZEMDINĀJIS Kristū Jēzū.

Atrsisinājums visam šim ir Ticības likums (ja gribi Bauslība), kas pieminēts Jn1:12 un Rm3:27. Tas ir likums ko uzrāda un saka sluinātais Jaunās derības evanģēlijs par Jēzus nāvi un augšāmcelšanos:
Rm10:9 Jo, ja tu ar savu muti apliecināsi Jēzu par Kungu un savā sirdī ticēsi, ka Dievs Viņu uzmodinājis no miroņiem, tu tiksi izglābts.
Kasis(Kaspars) [78.84.184.199]
# Iesūtīts: 2007.12.11 21:19:59
Varbūt man šķiet, bet Artos tekstā jūtama tāda liela deva ironijas. Labs paraugs patiesai kristīgai pazemībai. Bravo!
Slaviks
# Iesūtīts: 2007.12.11 22:37:07
Kasis(Kaspars) [78.84.184.199] Ļoti labs komentārs! Jo vairāk cilvēks ieciklojas uz āvju un āžu škirošanu, jo dziļāk viņa identitāte sakņojas citus negācijā. Pieredze (kaut vai ar to pašu Tāli) rāda, ka aiz noteitkas robežas tikai spēcīgs Dieva žēlastības akts var šādu indivīdu atgriezt.
kaspars [78.84.184.199]
# Iesūtīts: 2007.12.11 22:57:34
Es reiz dzirdēju tādu salīdzinājumu, ka lai iemācītos atšķirt viltotu naudaszīmi no īstās, nav jāmācās/jāpēta un jāsistematizē visi iespējamie viltojumi. Lai atšķirtu viltojumu, jāmācās oriģināls, ko arī novēlu Ingaram. Tie patiesie kristieši, kas ir vārda darītāji un nevis tikai klausītāji vien, neiesaistās tukšos ticības strīdos, meklējot atšķirīgo citu konfesiju pārstāvjos, to, kas mūs šķir. Labāk meklēt to, kas vieno.
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:21:17
Bet nedomāju ka viņi šo visu labā līmenī, loģiski un pēc rakstiem to tev spēs paskaidrot.

jo rakstos nav pamatojuma šai mācībai, jo tā ir viltus - sagrozītais evaņģēlijs. Un nav nekādi tukši strīdi, bet gan patiesības noskaidrošana

Luterāņi nesludina predestināciju, bet gan, kā Jēzus un apustuļi mācīja, ka cilvēks nāk pie ticības un atdzimst Svētā Gara spēkā, nevis pamatojoties uz savām aktivitātēm. Tā harizmātu drudžainā rosīšanās ir drīzāk liekulības izpausme nekā ticības darbi mīlestībā. Un nevajag bāzt tos stereotipus par luterāņu zemo aktivitātes līmeni - prakse gan rāda ko citu.


Jn1:11 Viņš nāca pie savējiem, bet tie Viņu neuzņēma.
12 Bet, cik Viņu uzņēma, tiem Viņš deva varu kļūt par Dieva bērniem, tiem, kas tic Viņa Vārdam

to spēju uzņemt dod Svētais Gars
jo Dievs jums dod gribu un veiksmi pēc Sava labā prāta
tas nav no jums, bet tā ir Dieva dāvana
jūs esat piedzimuši ne no miesas gribas, bet no DIeva
jo ne no cilvēka gribēšanas un skriešanas, bet viss no Dieva žēlastības

Dievs dod savu žēlastību un Svētais Gars apgaismo un dara dzīvus tos, kuriem sludināts tiek evaņģēlijs, bet daži atsakās no pasaules Gaismas, no Vārda
Jēzus par tādiem teica, ka ja tie nebūtu dzirdējuši Viņa vārdus, tad tiem nebūtu grēka, bet tagad tie dzirdēja vārdus un redzēja darbus, bet neticēja, tāpēc viņu grēks paliek


Viscaur gan vecā gan jaunā derība runā par to, ka jaunpiedzimšana Garā ir paša Dieva darbs no sākuma līdz beigām, bet cilvēka lepnība nepieļauj, ka kaut kas varētu būt tāds, ko cilvēks nespētu, tā pieraksta Dieva nopelnus sev - lūk ko dara harizmāti

Cilvēks pats ar saviem spēkiem nespēj uz Jēzu ticēt nedz pie Viņa tikt - neviens pie Manis nevar nākt, ja tas viņam nav Tēva dots, tas ir DIeva darbs, ka jūs man ticat. bet cilvēks spēj tikai un vienīgi Jēzu noraidīt ar savu dabīgo gribu, jo visi - abet visi kā viens jau no mātes miesām ir garīgi miroņi, miruši Dievam un patiesībai pilnīgi un absolūti

harizmāti savukārt tic velna meliem, ka cilvēks nav pilnīgi miris Dieva priekšā, bet šis tas tomēr vēl palicis - jūs nemirsit viss - tā teica velns Ievai, bet viņa tomēr nomira, vispirms garīgi un tad arī fiziski


bet ne par velti ir rakstīts - kam ausis, tas lai dzird. Tie, kuri dzird Gana balsi ir tie dzīvie, augšāmceltie, ne no pašu gribas, bet Svētā Gara žēlastības uzmodināti.

bet nu apgaismotais cilvēks protams tagad jau var izvēlēties PALIKT žēlastībā, vai ATKRIST UN AIZIET no tās

Bet vai nav rakstīts tā - Viņš no jauna liek kādu dienu, šo dienu, caur Dāvidu runādams pēc tik ilga laika, kā jau iepriekš teikts: šodien, kad jūs Viņa balsi dzirdēsit, neapcietinait savas sirdis. - tas nozīmē, ka Dievs dod Savu žēlastību, ka spējam saprast un pieņemt patiesību, bet cilvēks var arī nocietināt savu sirdi. Bet ja var nocietināt, tad loģiski, ka pirms tam viņa bijusi mīksta. Kā tad viņa varēja būt mīksta, ja cilvēks bij garīgi miris? nu uz to brīdi, kad Viņa balsi dzirdēja, tad arī Svētais Gars to darīja mīkstu



26 Jo, ja mēs pēc patiesības atziņas saņemšanas tīši grēkojam, tad neatliek vairs upuris par grēkiem,
27 bet gan briesmīga tiesas gaidīšana un uguns karstums, kas aprīs pretiniekus.
28 Kas pārkāpis Mozus bauslību, tas mirst bez žēlošanas, diviem vai trīs lieciniekiem liecinot.
29 Cik gan smagāku sodu, jūs domājat, pelnīs tas, kas Dieva Dēlu minis kājām un derības asinis, ar ko viņš svētīts, turējis par nesvētām un žēlastības Garu nievājis.

kā redzam - evaņģelija noraidīšana ir kas briemīgāks, nekā māca harizmāti - tas līdzinās Svētā Gara zaimošanai. šeit nav runa par neticīgajiem, kuri nemaz nespēj citādāk, kā tikai noraidīt, bet gan par apgaismotajiem, kuriem Dievs devis ticību, bet kuri šo ticību atmetuši


Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:24:09
rom 9
1 Es runāju patiesību Kristū, es nemeloju, arī mana sirdsapziņa to apliecina Svētajā Garā:
2 man ir lielas skumjas un nepārtrauktas sāpes sirdī.
3 Es vēlētos būt nolādēts, atstumts no Kristus, par labu saviem brāļiem, kas pēc miesas ir mani brāļi,
4 israēlieši, kam pieder bērnu tiesa, dievišķā godība, derības, bauslība, kalpošana, apsolījumi, tēvi,
5 no kuriem arī Kristus cēlies pēc miesas, kas ir Dievs pār visiem, augsti slavēts mūžīgi! Āmen.
6 Tomēr nav sacīts, ka Dieva vārds ar to būtu zaudējis spēku. Jo ne visi, kas cēlušies no Israēla, ir patiesi israēlieši.
7 Ne arī tāpēc, ka tie cēlušies no Ābrahāma, visi ir viņa bērni. Nē! "Pēc Īzāka tavs dzimums tiks noteikts."
8 Tas jāsaprot tā: nevis miesīgie bērni ir Dieva bērni, bet apsolījuma bērni tiek atzīti par Viņa dzimumu.
9 Jo tie ir apsolījuma vārdi: ap šo pašu laiku Es nākšu - tad Sārai būs dēls.
10 Bet tas nav vienīgais piemērs; arī Rebeka, kad tā bija grūta no sava vīra Īzāka, mūsu ciltstēva,
11 vēl pirms viņas bērni bija piedzimuši, pirms tie bija darījuši ko labu vai ļaunu,
12 tā saņēma šādu apsolījumu: vecākais būs jaunākā kalps, -
13 kā ir rakstīts: Jēkabu Es mīlēju un Ēsavu Es ienīdu.
14 Kas no sacītā izriet? Vai Dieva rīcība ir netaisna? Nepavisam ne!
15 Uz Mozu Viņš saka: Es žēloju, ko Es žēloju, un būšu līdzcietīgs, pret kuru gribu.
16 Tātad ne no cilvēka gribēšanas vai skriešanas, bet viss no Dieva žēlastības.
17 Tā raksti saka uz faraonu: uz to Es tevi esmu nolicis, lai pie tevis parādītu Savu spēku un lai Mans Vārds tiktu daudzināts visā pasaulē.
18 Tātad, kuru Viņš grib, to Viņš žēlo un, kuram grib, tam apcietina sirdi.
19 Tu varbūt man iebildīsi: ko tad Viņš vēl pārmet? Kas tad spēj pretoties Viņa lēmumam?
20 Cilvēka bērns! Kas tu tāds esi, ka gribi ar Dievu tiesāties? Vai gan veidojums drīkst teikt savam veidotājam: kāpēc tu mani tādu esi radījis?
21 Jeb vai podniekam nav vara no tā paša māla darināt vienu trauku godam un otru negodam?
22 Un ko tu teiksi, ja Dievs, gribēdams parādīt Savu dusmību un zināmu darīt Savu varu, lielā lēnprātībā ir panesis pazušanai radītos dusmības traukus,
23 lai atklātu Savas godības bagātību pie žēlastības traukiem, ko Viņš iepriekš radījis godībai?
24 Par tādiem Viņš mūs ir aicinājis, ne vien no jūdu, bet arī no pagānu vidus,
25 kā jau Hozejas grāmatā teikts: Es saukšu par Savu tautu to, kas nav Mana tauta, un Savu nemīļoto par mīļoto,
26 un tai vietā, kur bija sacīts: jūs neesat Mana tauta! - viņus sauks par dzīvā Dieva dēliem.
27 Bet Jesaja izsaucās pār Israēlu: kaut arī Israēla bērnu skaits būtu kā jūras smiltis - tikai atlikums tiks izglābts!
28 Viņš pabeidz un ātri pabeidz vārdu; Tas Kungs to darīs uz zemes.
29 Un kā Jesaja to bija paredzējis: ja Kungs Cebaots mums nebūtu atlicinājis kādu sēklu, mēs būtu kļuvuši kā Sodoma un līdzinātos Gomorai.
30 Kas no tā izriet? Pagāni, kas nav dzinušies pēc taisnības, ir panākuši taisnību, proti, ticības doto taisnību.
31 Bet Israēls, kas dzenas pēc taisnības bauslības, to nav piepildījis.
32 Kāpēc gan ne? Tāpēc ka viņš meklēja taisnību nevis ticībā, bet paša darbos. Viņš atsities pret piedauzības akmeni,
33 kā rakstīts: redzi, Es lieku Ciānā piedauzības akmeni, klinti, pār kuru jāklūp; bet, kas uz Viņu paļausies, nepaliks kaunā!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:29:33
Ingars , kudī inčīgāks ir šī pati rakstu vieta no 10 panta jaunajā tulkojumā. Vecajā pus teikums ir pazudis, peitam teoloģiski ļoti būtisks teikums! To var ieraudzīt visos citos tulkojumos.

Protestants , kamdēļ tu teikumu norauj vidū un nepabeidz, kas rakstīts 13 pantā?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:29:52
Ingars
Tad iznāk, ka Dievs bīda cilvēku kā bandinieku, un cilvēkam pašam no sevis nav iespējams pat pieņemt, ka Jēzus sludināšana ir patiesība?
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.12.12 10:30:47
KN, Dievs cilvēkus dara dzīvus un šajā procesā miroņiem balss tiesības netiek dotas. Taču ikviens dzīvais ir tiesīgs un brīvs iešaut sev galvā svinu! Jo izvēles brīvība ir dzīvo nevis mirušo prerogatīva.
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:33:00
kāds varbūt iebildīs - bet Dieva prāts taču ir, ka visi tiktu izglābti - protams un šī rakstuvieta nemaz nav ar to otru pretrunā
jo šeit runa ir tikai un vienīgi par Svētā Gara apgaismotiem prātiem - tiem kuri dzirdējuši vai lasījuši Dieva vārdu un Svētais Gars arī dod spēju to saprast, pieņemt un ticēt. Bet tā nav nekāda burvestībaun cilvēks nav robots un viņam ir brīva izvēle arī to noraidīt

bet tas tikai tāpēc, ka Dievs dod gribu un veiksmi pēc sava labā prāta - lūk no kurienes mums tā spēja ticībā pieņemt Jēzu par savu Kungu un Pestītāju

un tagad iedomājatis visus tos grandiozos pasākumus, visu harizmātu ar putām uz lūpām apliecinājumus, visas pūles un centienus tapt pestītiem

16 Tātad ne no cilvēka gribēšanas vai skriešanas, bet viss no Dieva žēlastības.

un ja tomēr kādam vēl nepilec, tad varbūt der padomāt - vai tiešām tu tik lepns esi un iedomājies, ka no jelkādas tavas aktivitātes ir atkarīga Dieva žēlastība? ar kuru darbu tu to būtu izpelnījies? Ko tu vari dot par savas dvēseles atpirkšanu? domā, ka tas ka pasaki es pieņemu Jēzu ir kāds labs darbs? domā, ka tas tev dod pestīšanu? nē pestīšanu nedod tava rīcība, bet gan Tas, kurš izraisa tevī šos vārdus - Svētais Gars
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:34:38
tā lūk redzat, ka nav viss nekāda matu skaldīšana
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:36:20
Un pa tēmu runājot...

Bīstamais šajā visā pasākumā ir tas, ka tas nedod ultimate sirdsmieru. Ikviens arminiānis vienmēr var tikt ievests šaubās un neticībā ar elementāru jautājumu "Vai tiešām esi darījis visu pareizi, vai tiešām esi Kristu pieņēmis, vai tiešām nav tā, ka esi tikai sev iestāstījis, ar pašsuģestiju sevi piemānījis"

Jo jebkura lieta, kas ir atkarīga no cilvēka kļūst arī par šo šaubu un nedrošības avotu extrēmās dzīves situācijās... jo tad arī izlien īstenā ticība uz ko tad paļaujies...

Ja mūsu pestīšanas nosacījumos ir kaut viens "Ja... Tad... " tas nozīmē, ka cilvēks māju uz smiltīm ir uzcēlis.

Vēl Harizmātiem ir šis klasiskais "Ja ticēsi tad... " un ja kas neizdodas, tad tiek vainota mazticība vai pat neticība. Rezultātā cilvēks tik ļoti koncentrējas pats uz savu ticību, ka viņa ticība kļūst par viņa paša ticības objektu, galu beigās tā kolapsē pati uz sevi un ir trubā!

Tas tāpat ja jūs sāksiest klausīties vai jūs klausaties, jūs pārstāsiet dzirdēt! Ja jūs sāksiet domāt vai domājat, jūs pārstāsiet domāt!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:37:17
Mulders
Tak cilvēki nekādu dzīvību un izmaiņas nemana. Ko tur runāt par svina šaušanu galvā?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:38:51
Mulders
Ja mūsu pestīšanas nosacījumos ir kaut viens "Ja... Tad... " tas nozīmē, ka cilvēks māju uz smiltīm ir uzcēlis.

Vai tad "pieņemt pestīšanu" nav tas pats "Ja .."?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:39:42
Ingars, bet ir viena skaidra lieta...
Kad Harizmāts skaidri un skaļi apliecina Kristus peiņemšau, ticību, tad mēs Luterāņi varam būt tomēr mierīgi - jo lai arī Harizmāts domā, ka tas ir viņa darbs un par to viņam pestīšana pienākās, mēs zinām, ka šī pieņemšana ir Dieva Darbs, kas ir padarīts cilvēka sirdī, kad galu beigās cilvēks jau apzinās skaidri savu ticību un paļāvību...
Tas ir kā bērna kliedziens dzemdībās... taču Dievs dzīvību šim bērnam ir dāvājis jau 9 mēnešus iepriekš. Tas nozīmē, ka Dieva Vārds pie harizmāta jau savu darbu ir padarījis, nedomāju ka Kristus īpaši apvainojas, ja cilvēks saņēmis viņa pestīšanu to sauc par savu, jo tā jau arī ir mūsu pestīšana un mēs to varam saukt par savējo, jo Kristus to mums uzdāvina, lai mēs Kristus taisnību varētu saukt par savējo!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:40:19
> Tak cilvēki nekādu dzīvību un izmaiņas nemana.

Es arī nekādu īpašas izmaiņas un veslības uzlaojumus nemanu, kad man iešpricē pretgripas poti!
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.12.12 10:42:59
KarotesNav, ir... tamdēļ šāda pieņemšana ir avots šaubām extrēmās situācijās! Luterismā nav šādu Ja Tad

Luterismā ir sekojoši

1. Kristus mani ir Kristījis Dieva Tēva Dēla un Sv. Gara Vārdā
2. Dievs nemelo
3. Esmu pestīts

2i nesatricināmi fakti un 3ais nesatricīnāms deduktīvs izvedums no šiem faktiem. Bez jebkādiem Ja... Tad...

Luterismā Ja... Tad... parādās pie "JA es to noraidu TAD pestīšana ir apdraudēta", redz Luterisms ir tā uzbūvēts, ka šaubas par pestīšanu momentā Luterāni atsviež pie pārliecības par pestīšanu, pie kristību sakramenta un Dieva nemainīgā un stabilā apsolījuma objektīvās īstenības! Tieši tamdēļ Luterismā Kristību Sakraments ir ļoti ļoti dārgs ikvienam kristietim, jo tajā mēs atrodam personīgi mums teiktā apsolījuma piepildījumu!

Un līdzko tu šo pateiksi Harizmātam, Katolim, Baptistam vai pat Kalvinistam... viņš vienu no šitiem noraidīs vai uzskatīs par nepietiekošu!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.12.12 10:43:39
Mulders

Es arī nekādu īpašas izmaiņas un veslības uzlaojumus nemanu, kad man iešpricē pretgripas poti!
Jā, un kā tad tu pretojies tai potei? Kur te var "iešaut svinu sev galvā", pretgripas potes līdzībā?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 127 , pavisam kopa bijuši: 36484