atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem vai kristība atkarīga no ūdens daudzuma?
Ingars
Iesūtīts: 2007.12.08 15:05:07
paraugs bībelē ir nepārprotams - tātad luterāņi krista nepareizi?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
moritz :)
# Iesūtīts: 2007.12.13 15:00:47
pavlusha jau arii labais: to dievs jamo neesot suutiijis kristiit... to gaju un krispu kristiijis...
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.12.13 15:10:45
moritz nu ir tač atšķirība starp "nesūtīja kristīt, bet kristīja" un "nekristīja un kristīja"

Pirmais nav loģiska pretruna, otrais ir

Nav datu, ka Dievs būtu Pāvilam aizliedzis kristīt... prosto Pāvila uzdevums bij misija, taču kā ikvienam krisitetim ir tiesības kristīt, tā arī acīmredzot Pāvils atseviškos gadījumos izveica kristību!
Protestants
# Iesūtīts: 2007.12.14 02:18:45
Ingars, neesi sapratis manis rakstīto, vai arī izliecies, ka nesaproti. Kaut gan zināt un saprast (izlasīto) ir 2 dažādas lietas. Zināšanām bez sapratnes nav nekādas vērtības (Jn5:39), un kā rāda Jaunā Derība, tas pat ir sliktāk, jo zināšanas var pat šķērslis būt pestītam. Arī gudrajam Saulam, līdz viņš nesastapa Jēzu, viņš bija garīgi akls (dega par VD Rm10:2), kaut gan VD zināšanu bagāža bija ļoti pamatīga.
Tālāk....tu saki, ka kristība glābj! Nu...es arī to pašu apliecinu, tikai ar vienu piebildi – IR dažādas Kristības. Ja runa ir par jaunpiedzimšanas kristībām (Jn1:12-13, Rom6:1-12; 1.Kor4:15; 1.Pet1:23, utt) kas nozīmē pagremdēšanu Jēzus nāvē un augšāmcelšana, tad šādas kristības patiešām glābj un vienīgā glābj. Ir tikai 1 glābjošā Kristība – tā ir šī jaunpiedzimšanas Kristība.
Bet savādāk ir ar ūdens kristībām. Ūdens kristības NEGLĀBJ, un tas ir pēc Rakstiem. Ūdens kristības ir vienkārši pakļāvība Jēzus pavēlei - iet un kristīt un likties kristīties Jēzus vārdā (in the NAME of Jesus). Nejauc, latviešu valodā personas vārds (name....Jēzus) un vienkārši vārds (word, Logos) rakstās vienādi. Grieķu, tāpat kā angļu „vārdam” ir dažādas nozīmes. Grieķu ir pat 3: 1)Logos (word); 2) Onoma (name), 3)rhema (word)...kā izrunāts mirkļa vārds.
Pēc visa šī teiktā tev arī jābūt skaidrībai, kāpēc Pavils 1.Kor 1:17 teica, ka viņš nav sūtīts kristīt, bet evaņģēliju sludināt. Vienkārši Pāvils šeit runāja par ūdens kristībām. Evaņģēlija sludināšana ir daudz svarīgāka, jo tikai caur to var notikt īstā, pestījošā Kristība – jaunpiedzimšanas Kristība Jēzus nāvē un augšāmcelšana 1.Kor4:15, Rm6:1:12). Ar jaunpiedzimšanas Kristību cilvēks tiek iecelts Neredzamajā Kristus Draudzē, Kristus Miesā.
Ūdens kristība ir cilvēku darbs – cilvēks krista (mācītājs) un jau ticīgs cilvēks liekas kristīties, tādā veidā iestājoties redzamajā ārējā draudzē/baznīcā.
Jaunpiedzimšanas Kristība ir Dieva darbs un tā ir NEREDZAMA realitāte, neredzams garīgs process. Cilvēks nevar pats sevi pagremdēt Jēzus nāvē, nomirt grēkam un pats sevi augšāmcelt tai par laikā. Bet Dievam viss ir iespējams, Mt 19:26. Cilvēks notic evaņģēlija vēstij, un Dievs no žēlastības PĒC TAM Krista šo cilvēku ar Jaunpiedzimšanas Kristībām (dzemdinot caur sevi, no Sevis, no Dieva – Jēzus nāvē un augšāmcelšanā).
Man tā liekas, ka viss ir vienkārši un saprotami.

Un vēl viena lieta. Pats apliecināji, ka tu biji pestīts pirms kristībām. Un patiešām, tas tā var būt...piekrtītu....ar vienu piebildi – tas varētu tā būt ja tu bija jau iepriekš pieņēmis evaņģēlija vēsti un biji saņēmis neredzamo jaunpiedzimšanas Kristību no Dieva.
Bet ja tu meklēsi pretargumentus šai sakarā, tad tev atkal ir jāuzdod sev tas pats jautājums: vai pestīšana ir iespējama bez Jēzus Nāves un augšāmcelšanas Kristībām, Rm6:1:12? Varbūt tev ir kādi varianti? Ceru, ka nav...

Lūdzu centies būt konsekvents savos komentāros, un mēģini tomēr rakstīt tā, lai tur nebūtu pretrunu katra teikuma galā. Ar sofismu labāk nenodarbosimies.
Protestants
# Iesūtīts: 2007.12.14 02:19:51
Paldies Mulder, ka centies būt konsekvents. Centīšos atbildēt pēc iespējas precīzāk.
Tu jautā: „no texta izriet, ka tu uzskati, ka Sv. Gars nāk TIKAI no Deiva Vārda pasludinājuma. Taču Raksti skaidri saka, ka Sv. Gars nāk arī Kristībā! Tas ko tu saņem ar Vārdu tieši tāpat tiek dāvāts Kristībā, objektīvi ar ūdeni, kas savienots ar Vārdu!”
Par ūdens kristībām atbildi atradīsi pie atbildes augstāk, Ingaram. Bet tu maldies ja saki, ka Sv.gars nāk tikai kristībā. Šeit tev ir piemēri:
- Dievs var izredzēt cilvēkus, piemēram, praviešus un būt Viņos...uz nepastāvīgu laiku (nemājo). Nu JD, piemēram, gadījums ar Jāni Kristītāju. Bet pat tas bija nepietiekoši, jo ir vajadzīgs kas vairāk, ir vajadzīga jaunpiedzimšanas Kristība, ko VD cilvēki nevarēja saņemt.
- Sv.Gars var būt dažādās formās ar cilvēku - būt PIE cilvēka; būt IEKŠĀ (IN) cilvēkā; būt UZ cilvēka.
Jn14:17 Patiesības Garu, ko pasaule nevar dabūt, tāpēc, ka viņa To neredz un To nepazīst; bet jūs To pazīstat, jo Viņš pastāvīgi ir PIE jums un mājo jūsos (IN you).
Tas pēdējais, IN you piepildījās, kad Jēzus iepūta viņiem Sv.garu (Jn20:22), pēc savas augšāmcelšanās.
Svarīgākā un pestījošā forma ir Patiesības Gara atrašanās IEKŠĀ cilvēkā, tad Dievs mājo cilvēkā un cilvēks ir VIENS ar Dievu. Tas ir tas, kas teikts Jn17:21-23, Rm8:9, 1.Kor6:17. Un atgādinu.....tādā formā neviens VD cilvēks nebija saņēmis Sv.garu. Tās ir tikai JD cilvēka privilēģijas – vispirms Jaunās derības sludinātais evaņģēlijs, tad jaunpiedzimānas Krisība, tikai pēc tam var būt derīga ūdens kristība un Sv.Gara kristība (Jēzus jau krista ar Sv.garu, kad Sv.gars nāk PĀR cilvēku, ApD2 nod).
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.12.14 10:26:51
Protestants, es nekur neteicu, ka Kristība ir vienīgais veids kā Sv. Gars nāk... Sv. Gars nāk ar Vārdu, bet Vārds var tikt nodots dažādi... tai skaitā Kristībā! Tu pagaidām neesi atzinis šo vienu NO veidiem!

Par Jāni Kristītāju - Luk 3:2 augsto priesteru Annas un Kajafas laikā, Dieva vārds nāca pār Jāni, Caharijas dēlu, tuksnesī.

Praviešu laikā cik nav lasīts "Pār X nāca Dieva Vārds"

Tu daudz jauki un skaisti sarakstīji, bet nespēj ticēt šai vienkāršajai lietai, ka Kristībā cilvēks objektīvi saņem Svēto Garu! (un es nesaku TIKAI kristībā). Kā arī ja palas Joēla pravietojumus, skaidrs, ka VD Sv. Gars bij exkluzīva dāvana ko Dievs dāvāja atsevišķiem cilvēkiem... Šodien Kristus šo dāvanu dāvina ikvienam! Un veids kā tas tiek izdarīts ir Vārds un Sakramenti, kas tas pats Vārds vien ir, savienots ar elementiem - objektīvai saņemšanai!

Bet nav Svētā Gara bez Dieva Vārda, ja kaut kur nav Dieva Vārds, tad Sv. Gara tur nav, ja nav kur ir Dieva Vārds, tur ir Svētais Gars.
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.14 10:31:33
Protestants - tev ir rakstīts - VIENA KRISTĪBA!!!!!!!
un šitāds jēdziens ūdens kristība ir ārkārtīgi nebiblisks, to harizmāti paši izdomājuši. Jo Jezus nteica - ir vairākas kristības, bet gan kristība Tēva, Dēla un Svētā Gara vārdā, kas dod grēku piedošanu un Svētā Gara dāvanu - kristība un jaunpiedzimšana ir nesaraujami saistītas lietas, kaut arī nenotiek vienlaicīgi.

tā kā mēs nevadamies pēc sajūtām, bet vajadzīga zīme no paša Dieva, tad nu tā zīme ir kristības sakraments, ka Viņš mūs uzņem Savā valstībā

un šito "IR dažādas kristības" tūliņ pat izmet no galvas, jo tas ir pilnīgā pretrunā ar rakstiem un ir velna meli. ūdenskristība, kristība Svētajā Garā, jaunpiedzimšanas kristība - tā ir viena unu tikai viena, un Jēzus pavēlēja tikai vienu kristību.

tas, ka tu apliecini savu ticību nav jaunpiedzimšana, bet jaunpiedzimšana ir tas, ka Svētais Gars caur evaņģelija vārdu tevi atdzemdina - atdzimšana ūdenī un Garā. Bet lai tu varētu zināt, tev ir dota zīme no Dieva, kurai klāt ir apsolījums, ka caur šo zīmi tev tiek dotas visas tās svētības, par kurām runā evaņģelijs - tā zīme nav mēlēs runāšana, bet gan kristība.



un arī tava spriedelēšana par to logoss un vārds - ir nebibliska un nekristīga, jo bībelē Kristus ir dzīvais Vārda iemiesojums

Ūdens kristība ir cilvēku darbs – cilvēks krista (mācītājs) un jau ticīgs cilvēks liekas kristīties, tādā veidā iestājoties redzamajā ārējā draudzē/baznīcā.

tās ir muļķības - mācitājs ir Dieva kalps un Dievs caur viņu izpilda kristīšanu un cilvēks nekur neiestājas, bet gan DIevs viņu izrauj no elles un pārceļ Sava Dēla valstībā - tas mums tiek sniegts kristībā. ārejā baznīca nav nekas Dieva priekšā - tā ir tikai laicīga organicācija. Patiesā baznīca ir Dieva valstība ticīgajos, kas ir baznīca, jeb Kristus miesa. baznīca ir ticīgie, kuri pulcējas ap Dieva vārdu, sakramentiem un apsolījumiem un nevienam nav tiesību uzņemt kādu baznīcā, kā vienīgi Dievam un Viņš to dara caur baznīcas, Kristus miesas locekļiem



Kristības sakraments pats par sevi neglābj, bet glābj tas ko Dievs caur to sniedz, tāpat arī tava ticības apliecināšana tevi neglābj, bet gantas ko DIevs tev dod caur šo ticību - tātad arī tas, ko jūs saucat par jaunpiedzimšanas kristību patiesībā ir tikai jau jaunpiedzimušas ticības augļi

šādā nozīmē tad mēs arī varam teikt, ka vienīgā glābjošā kristība ir jaunpiedzimšanas kristība un tā ir tikai viena, nevis vairākas. un līdz ar to arī vārds kristība nozīmē, ka tā varbūt tikai viena vienīga, nekādas tur ūdens un Svētā Gara atsevišķas kristības
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.14 10:42:25
Bet nav Svētā Gara bez Dieva Vārda, ja kaut kur nav Dieva Vārds, tad Sv. Gara tur nav, ja nav kur ir Dieva Vārds, tur ir Svētais Gars.

nu lūk un protestants acīmredzami noliedz, ka Svētais Gars darbojas kristībā, kaut arī Dieva vārds to apliecina.

jo ko tad nozīmē Kristīt (pagremdēt, piekāpjoties baptistiem) - iegremdēt Tēva Dēla un Svētā Gara vārdā/pēc pilnvaras. pēc protestanta vārdiem tā ir tikai "miesas netīrības mazgāšana" jeb paslapināšanās ūdenī. Bet bībele tā nemāca. tā kā trīsvienīgo Dievu mēs redzēt nevaram, bet jaunpiedzimušajam kristietim ticība ir jāuztur, lai viņš nešaubītos - a varbūt es tikai izdomāju, ka ticu, bet patiesībā nemaz neticu - kā to var zināt? vajag paprasīt tam, kurš izdala ticibas dāvanas - pašam Dievam. un Dievs arī atbildējis - lika apustuļiem uzrakstīt to, kā mēs varam būt pārliecināti - apliecinot ar savu muti ticību un saņemot kristību. Kas tic un top kristīts

starp citu protestant - rakstuvieta, ka kristība glābj, nebūt nenodala ūdens kristību no jaunpiedzimšanas kristības, bet apzīmē vienu vienīgu kristību. Ja neizrauj pantus no konteksta, tad to sapratīsi - jo ir rakstīts - viena kristība, viena ticība...un atceries, ka Dievam laiks un telpa neeksistē
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.14 11:05:33
protestants

Bet savādāk ir ar ūdens kristībām. Ūdens kristības NEGLĀBJ, un tas ir pēc Rakstiem.
Pēc rakstiem ir tikai viena Kristība! Nav divu kristību, tās ir izgudrojuši kādi fleitermaņi! Un šī Ūdens Kristība IR Jaunpiedzimšanas Kristība. Ar ūdeni mēs saņemam grēku Piedošanu un Sv. Garu, kas arī ir objektīvais iemesls pestīšanai! Nevis ūdens pats par sevi!


Ūdens kristības ir vienkārši pakļāvība Jēzus pavēlei - iet un kristīt un likties kristīties Jēzus vārdā (in the NAME of Jesus).

Nepareizi! Kristus pavēlēja vienu vienīgu Kristību Dieva Tēva Dēla un Svētā Gara Vārdā, un kristīt "Kristus Vārdā" ir kāreiz pavēle izpildīt šo vienīgo Kristus pavēlēto kristību, kur ar ūdeni tiek saņemta grēku piedošana un Sv. Gars.
Vai tiešām domā, ka Kristus pavēlēja izpildīt bezjēdzīgu kristību, kura neko objektīvi nedod. Vēl vairāk Kristus pēc pavēles Kristīt pasaka, ka kristība un ticība ir pestīšanas jautājums! Tātad runāts tiek nevis par kaut kādu pliku ūdens kristību, bet tieši šo, pestījošo kristību!


Pēc visa šī teiktā tev arī jābūt skaidrībai, kāpēc Pavils 1.Kor 1:17 teica, ka viņš nav sūtīts kristīt, bet evaņģēliju sludināt. Vienkārši Pāvils šeit runāja par ūdens kristībām.
Nē nav skaidrs! Pāvils patiesi bij Evanģēlists un viņa uzdevums nebij kristīt! To ka viņš atsevišķās reizēs dažus cilvēkus kristīja tas ir OK, arī jebkuram no mums var sanākt dzīvē, ka ir jākrista kāds cilvēks. Taču mēs neesam sūtīti kristīt - vismaz es nē!

Evaņģēlija sludināšana ir daudz svarīgāka, jo tikai caur to var notikt īstā, pestījošā Kristība – jaunpiedzimšanas Kristība Jēzus nāvē un augšāmcelšana 1.Kor4:15, Rm6:1:12).
Joprojām neesi sapratis, ka Kristībā mēs saņemam to pašu Evanģēliju, kas tiek sludināts ar vārdiem!

Ar jaunpiedzimšanas Kristību cilvēks tiek iecelts Neredzamajā Kristus Draudzē, Kristus Miesā.

Un tas notiek ar Kristus Pavēlēto Kristību, kurā viņš dāvā grēku piedošanu un Sv. Garu ar ūdeni un vārdu! Tieši kā apgraizīšana darīja cilvēku par Izraēla tautas dalībnieku, par Dieva tautas iedzīvotāju! Apgraizīšana ir īstenās kristības pirmtēls. Toreiz tā patiesi bij miesīga padarīšana, šodien tā ir īstenība - ūdenī saņemam Kristus dāvāto pestīšanu!

Ūdens kristība ir cilvēku darbs – cilvēks krista (mācītājs) un jau ticīgs cilvēks liekas kristīties, tādā veidā iestājoties redzamajā ārējā draudzē/baznīcā.

Nepareizi! Ūdens Kristība ir Kristus pavēle un tajā mēs saņemam grēku piedošanu un Svēto Garu, kas rada un uztur ticību! Dieva Vārds, kas pievienots ūdenim darbojas un rada ticību un visus ticības augļus. Ir tikai viena vienīga kristība - Kristus pavēlētā un to dara Kristus. Mācītājs ir tikai instruments un ūdens ir "Vārda Nesējs" apsolījuma elements, kas pliks pats par sevi neko nedara, taču savienots ar Dieva Vārdu dāvā pestīšanu un Sv. Garu

Jaunpiedzimšanas Kristība ir Dieva darbs un tā ir NEREDZAMA realitāte, neredzams garīgs process. Cilvēks nevar pats sevi pagremdēt Jēzus nāvē, nomirt grēkam un pats sevi augšāmcelt tai par laikā.
Jā jaunpiedzimšana un pestīšana ir neredzama, bet saņemam mēs to ļoti pat redzamā un objektīvā veidā. Līdzīgi kā uguni nevar iedot pašu par sevi, tā jādod ar sērkociņu vai oglēm vai kādu citu elementu. Cilvēks pats sevi nepiedzemdē, tāpat kā cilvēks pats sevi nepiedzemdē miesīgi, tāpat cilvēks sevi nepiedzemdē garīgi, to dara Dievs caur viņa paša iestādītiem Žēlastības līdzekļiem!

Bet Dievam viss ir iespējams, Mt 19:26. Cilvēks notic evaņģēlija vēstij, un Dievs no žēlastības PĒC TAM Krista šo cilvēku ar Jaunpiedzimšanas Kristībām (dzemdinot caur sevi, no Sevis, no Dieva – Jēzus nāvē un augšāmcelšanā).
Cilvēks nevar ticēt, ja Dievs nedāvā šo ticību! Tātad vispirms ri Deiva Žēlastība pēc tam Cilvēka jaunpeidzimšana... Šī žēlastība var būt Vārds vai Sakramenti. Tas, ka cilvēks kaut kad pieaudzis sāk apzināties un izprast Evanģēlija lietas, tas ir tikai turpmāks un stiprāks Dieva Darbs. Ir būtiska atsķirība starp ticēšanu un apzināšanos, ka tici! Ticība ir stāvoklis nevis intelekta darbība!

Man tā liekas, ka viss ir vienkārši un saprotami.

Tieši tā... ir tikai viena vieniga Kristība - Kristus Pavēlēta, jo Kristus pavēlēja tikai vienu Kristību un mums apsolīta no Kristus ir tikai VIena kristība, tādējādi šī pavēlētā Jēzus Kristība ir Dieva APsolījuma savienošanās ar ūdeni un objektīva šajos vārdos dāvātās pestīšanas dāvāšana cilvēkam!
Ja viņš pats reiz atmetīs Dieva Dāvanu, tā ir liela nelaime bet tas nepadara Dievu neuzticīgu! Dievs ir uzticīgs!
Un kā viņa dāvātā Kristība man bērnībā ir darbojusies manī un galu beigās aizvedusi tur kur es esmu, tā tā darbojas visur citur kur Dieva Vārds ir klātesošs!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.14 11:26:01
izrādās Ingars tieši to pašu ko es jau uzrakstīja!
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.14 11:33:54
un arī mūsdienās ir cilvēki, kurus saucam par misionāriem - gadās ka viņi arī kristī, taču ne pārāk bieži, bet ir iecelti katrā draudzē gani, mācītāji, kuru uzdevums tad nu ir turpināt mācīt un kristīt - ne velti Pāvils ļoti meklēja uzticamus cilvēkus, kuri varētu dzīvot uz vietas viņa veidotajās draudzēs un gādāt par pareizu mācību


šķiet protestants ieiet pretrunās ar sevi

Jaunpiedzimšanas Kristība ir Dieva darbs un tā ir NEREDZAMA realitāte, neredzams garīgs process. Cilvēks nevar pats sevi pagremdēt Jēzus nāvē, nomirt grēkam un pats sevi augšāmcelt tai par laikā

Bet Dievam viss ir iespējams, Mt 19:26. Cilvēks notic evaņģēlija vēstij, un Dievs no žēlastības PĒC TAM Krista šo cilvēku ar Jaunpiedzimšanas Kristībām (dzemdinot caur sevi, no Sevis, no Dieva – Jēzus nāvē un augšāmcelšanā).

ko viscaur bībele saka par tiem, kuri NOTIC evaņģēlija vēstij? vai ne to, ka viņi ir garīgi dzīvi? tas viss ir viens kopīgs un nedalāms process - ieticēšana un jaunpiedzimšana.

bet jēzus arī teica, ka daži ir akli, kurli un stulbi, jo klausīdamies nesadzird un skatīdamies neierauga - garīgi miruši. vai arī - viņiem nav dots, bet jums ir dots saprast šīs lietas.

Jo kam ir tam dos vēl, bet kam nav tam atņems ir to, ko tas tur par savu.

un šis visiem baptistiem, harizmātiem, pentakostiem un pārējiem, kuri sludina cilvēka pestīšanu no paša izvēles - jo kas tev ir tāds, ko tu nebūtu SAŅĒMIS, bet ja esi SAŅĒMIS, tad ko lielies, itkā nebūtu SAŅĒMIS (itkā jaunpiedzimšanu un gribu tapt pestītam nesaņēmis no Dieva bet pats no savas izvēles)

bet Dievs ir tas, kurš dod gribu un veiksmi pēc Sava labā prāta - kur paliek cilvēka dabīgā griba - tā mirs kopā ar miesu, jo noliedz to Kungu

tātad ne no cilvēka gribēšanas un skriešanas, bet viss no DIeva žēlastības - vai šeit apgalvots, ka ka paši izvēlamies piedzimt?

ne jūs Mani, bet Es jūs esmu izredzējis - vai šeit cilvēks pieņem Jēzu vispirms un tad tikai Jēzus viņu? bet kāds teiks - Jēzus jau dod pirmais, bet man jāpieņem. skatīt iepriekš - bet Dievs dod jums gribu un veiksmi, pēc Sava labā prāta. vai mirušajiem ir griba?
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.14 11:34:40
nē Mulder - tev ir labākas teoloģijas zināšanas un mani vajag palabot un pamācīt, jo mēdzu arī peldēt un līferēt
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.14 11:58:33
Ingars, varētu padomāt ka es un tu runātu dažādu Dievu vārdus

Viss kedās... BTW paldies, tu man apskaidroji to rakstu vienu par saņemšanu/nesaņemšanu... reiz biju to sapratis, tad aizslīdēja izpratne, un nu tu atkal (tak ne jau tu) to atkal man atklāji!

Bet ko nu mēs te viens otram godu dodam un pieņemam Pats zini kam gods pienākas un no kā to var saņemt
Protestants
# Iesūtīts: 2007.12.17 14:18:44
IngarsLūdzu, pataupi savas standarta luterāņu replikas pie sevis. Zinu oficiālās un pusoficiālās luterāņu mācības. Mani tikai interesē ekseģēze ar Sola Scriptura...jebkurai atziņai kas tiek pasniegta kā patiesība, t.i. ir jābūt loģisks pamatojums rakstos neizrauts no konteksta. Man un visiem pārējiem ir tiesības pārbaudīt, ka tas ko tu runā patiešām apstiprinās. Un man tā liekas, ka tas ir godīgi. Bet ko tu dari....? Tu savā atbildē praktiski nepiemini nevienu Rakstu vietu...vai tad tev galīgi nav ar ko pamatot? Labāk padomā par kristībām nopietnāk. Tā Kristība par ko es runāju ir jaunpiedzimšana, un jaunpiedzimšana nav nekāda zīme, bet garīgā realitāte, izlasi .....Rm6:2-5, 1.Kor12:13.
Protestants
# Iesūtīts: 2007.12.17 14:22:36
Mulders, Jaunajā Derībā, Sv.gars nāk pie cilvēkā tikai ar sludināšanu, un nekā savādāk. Mazliet netradicionāli bija tikai apustuļiem un Saulam-Pāvilam, bet arī tur bija sludināšana. Bet neskatoties uz šo Patiesības Gara „nākšanu” kopā ar sludināšanu, ar to vēl ir par maz, ar to vēl nepietiek...jo Patiesības garam vajag vēl iemājot cilvēkā „iekšēji” SUBJEKTĪVI.
Sai sakarā ir interesanti, ka tu Mulder raksti, ka kristībās cilvēks saņem S.Garu objektīvi... (nevis subjektīvi). Tādēļ rodas jautājums - ja jau tev Rm 6:2-5 Kristības (Jēzus nāve un augšāmcelšana) nodrošina cilvēkam Sv.Garu tikai OBJEKTĪVI tad kas nodrošina SUBJEKTĪVO S.Gara saņemšanu? Vai tad tu nezini, ka objektīvā Sv.gara saņemšana NAV jaunpiedzimšana (jaunpiedzimšanas Kristība Rm6:2-5) un pestīšana? Jaunpiedzimšana (Rm6:2-5) ir Sv.Gara SUBJEKTĪVĀ saņemšana IEKŠĀ, IEKŠĒJI, SUBJEKTĪVI IEMĀJO. Objektīva Sv.gara saņemšana to nenodrošina. Lai tev būtu saprotams, apskati un salīdzini subjektīvo Sv.gara saņemšanu (Jn20:22) vs objektīvo (Jn14:17). Vēl vari salīdzināt šai sakarā OBJEKTĪVO salīdzināšanu (Rm5:10, 2.Kor5:18-19) , ka Jēzus ir miris par visiem vs SUBJEKTĪVO (2.Kor5:20), kur subjektīvo var saņemt tikai daži...tie kas salīdzinās.

Ja runājam par S.Gara saņemšanu VD praviešiem, tad jāpiekrīt - Vārds nāca PĀR šiem cilvēkiem un pat bija viņos, TIKAI ĪSLAICĪGI. Un to noteica Dieva izvēle. Bet atkārtoju – tas bija īslaicīgi un neiet runa par to, ka viņi bija jaunpiedzimuši kur Sv.Gars mājotu viņos un viņi būtu VIENS ar Dievu. Tas viņiem bija nesasniedzams.
Paskaties kontekstu VD, kad Dieva Vārds nāca PĀR Dieva izredzētiem ļaudīm ir saprotams, ka Sv.Gara viņiem nebija visu laiku (tātad Sv.Gars nemājoja viņos, jo viņi bija grēcīgi). Parasti tai VD laikā, kad šis Dieva Vārds nāca PĀR viņiem, pravieši spēja īslaicīgi kaut ko pravietot, kā Dievs runātu caur viņiem (Eb1:1). Un vēlreiz uzsveru - Dieva Vārda nākšana PĀR viņiem parasti bija bez sludināšanas no ārpuses (dažreiz gan eņģeļi kaut ko īsi pateica... tu būsi tas un tas, dari to un to, utml). Nebija VD laikos vēl Kristus augšāmcelšanās, nebija vēl Kristus iepūtis nevienam Dzīvu darošo Garu (1.Kor15:45, Jn20:22) no kā cilvēki varētu jaunpiedzimt, un tad jau nodot piepildīto Vārdu tālāk citiem cilvēkiem ĀRĒJI (OBJEKTĪVI) sludinot.

Runājot par tevis pieminēto LUK 3:2, ir rakstīts, kā Dieva Vārds nāca PĀR Jāni! „PĀR” tas nozīmē OBJEKTĪVI, tādēļ Jānim trūka kaut kas svarīgs ....viņam trūka jaunpiedzimšanas lai dabūtu Patiesības Garu SUBJEKTĪVI sevī. Un to viņš nemaz nedabūja savas dzīves laikā. To arī apstiprina Jēzus vārdi, ka Jānis bija lielākais no VD praviešiem, bet tai pat laikā mazāks par JEBKURU jaundzimušu cilvēku JD laikā. VD praviešiem trūka Jēzus upura, Jēzus nāves un augšāmcelšanās.
Viss ir loģiski.

Runājot par ūdens kristībām, tad jāsaka, ka ūdens kristībās nenotiek nekāda Vārda nodošana, jo ūdens kristība ir cilvēku darbības process, pildīt Jēzus pavēli (kristīt, vai likties kristīties), lai ārēji apliecinātu citiem cilvēkiem, ka esi kristietis, lai normāli iestātos redzamajā draudzē. Cilvēks var veikt ūdens kristības tika un tikai tad, ja cilvēks IEPRIEKŠ ir jau jaunpiedzimis un no sirds tici augšāmceltajam Jēzum Kristum. Par šo vari vienkārši paliecināties ApD8:37, kur Filips vispirms sludina evaņģēliju par Kristu, tad prasa vai šis cilvēks tic. Un tikai tad kad šis cilvēks apliecina, ka tic pasludinātājam evaņģēlijam, Filips viņam dod atļauju kristīties ar ūdeni. Šai kontekstā vari vēl apskatīt Rm10:9, kur Pāvils saka, ka pietiek lai tiktu pestīts ar vienkāršu ticības apliecību. Vai tad Pāvils šeit būtu aizmirsis par Kristībām? Nekādā ziņā NĒE, kaut gan šeit ūdens kristības vai cita veida kristības netiek pieminētas. Vai varbūt Pālvils grib teikt, ka ja cilvēks var tikt pestīts BEZ pagremdēšanas Jēzus nāvē un augšāmcelts? Nē tak!!! Pāvils ļoti labi zināja, ka Kristību cilvēks šā vai tā saņems....bez variantiem...100% garantēti..., ja cilvēks noticēs. Pāvils zināja, ka ja cilvēks noticēs evaņģēlija vēstij, tad garantēti pats Dievs kristīs viņu kristīs ar neredzamajām jaunpiedzimšanas Kristībām – pagremdēšanu Jēzus nāvē un augšāmcelšanā.
Atkal viss ir loģiski.

Varu iedot vēl vienu piemēru. Vai tev patiešām neliekas jocīgi kāpēc Pāvils noniecina kristības un saka, ka viņš nekrista 1.Kor1:17, jo nav sūtīts kristīt, kaut gan pats iepriekš ir kristījis? Tu taču Mulder zini, ka luterāņi arī dzelžaini definē, ka Dievs Krista, nevis cilvēks. Pāvils ne tikai noniecina šeit kristības, bet arī piesavinās sev un cilvēkiem kristību veicēja darbu (es kristīju, es nekristu, lai citi krista). Tai par laikā 1.Kor4:15 Pāvils neko nesaka par kristībām, bet saka, ka viņš ar evaņģēlija sludināšanu dzemdina. Vai arī šeit Pāvils ir aizmirsis par Kristībām? Nē! Jo arī šeit Pāvils zina Dieva lielāko žēlastību: - ja cilvēks, kas uzklausa un NOTIC sludinātājam evaņģēlijam, tad cilvēks tiks Kristīts garantēti no Dieva ar neredzamajām jaunpiedzimšanas Kristībām – pagremdēšanu Jēzus nāvē un augšāmcelšanā (Rm6:1-12).
Atkal tas pats, viss vienkārši un loģiski.

Vēl gribu pieminēt pretrunas tevis teiktajā iepriekš. Iepriekš rakstīji, ka „kristībā mēs saņemam to pašu Evanģēliju, kas tiek sludināts ar vārdiem”. Un gribu šeit uzsvērt, ka tu to teici sakarā ar 1.Kor4;15 un Rm6:1-12.
Tad jautājums: vai tev neliekas, ka evaņģēlija sludināšana un pati jaunpiedzimšana ir tomēr 2 dažādas lietas? Tu tak zini, ka jaunpiedzimšanu veic Dievs, bet evaņģēliju sludina cilvēki...bet cilvēki nespēj augšāmcelt ne citus, ne paši sevi.


Vēl pretruna. Tu rakstīji, ka jaunpiedzimšana un pestīšana ir neredzama, bet saņemam to mēs ļoti pat redzamā un objektīvā veidā.
Te jautājums: vai tev neliekas, ka šajā teikumā ar loģiku kaut kas nav kārtībā? Saprotu, ka tu laikam gribēji runāt par ūdeni kristībā un šo kristību redzamo daļu....bet vienalga slikti izskatās ar loģiku. Par sērkociņiem un uguni nav diez ko veiksmīgs salīdzinājums, sevišķi ja luterāņi saka, ka kristības ir ekskluzīvi 100% Dieva (ne cilvēku) darbs.

Vēl viena pretruna. Tu rakstīji, ka Kristību veic Dievs. Bet raksti skaidri arī saka, cilvēks krista. Vai tad Raksti ir nepatiesi? Skat. kur kristības ir attiecinātas uz cilvēka darbu:
Mt 28:19 „Tāpēc eita un darait par mācekļiem visas tautas, tās kristīdami”
-ApD2:28 "Atgriezieties no grēkiem un liecieties kristīties”
-ApD8:38 „Filips un galminieks, nokāpa ūdenī, un viņš to kristīja”
-ApD10:48 - „un viņš pavēlēja tos kristīt”
-1.Kor1:16 – „es gan kristīju Stefana namu”
-1.Kor1:17 – „jo Kristus mani nav sūtījis kristīt”

Tur kur kristības veic Dievs, tādēļ ir Dieva darbs, piemēram:
-1.Kor12:11-13, 11p„visu to padara viens un tas pats Gars” – 13p„mēs visi esam vienā Garā kristīti par vienu miesu, gan jūdi, gan grieķi, gan vergi, gan brīvie; un mēs visi esam dzirdināti ar vienu Garu”
-Rm6:4, ar Rm8:11
-Kol2:12 „līdz ar Viņu aprakti un Viņā līdzi uzmodināti, ticēdami Dieva spēkam, kas Viņu uzmodinājis no miroņiem”
- Mt3:11; Mk1:8; Lk3:16; Jn1:33

Kā tu to saprotami izskaidrosi? Ceru tikai, ka pretrunu nebūs.
Protestants
# Iesūtīts: 2007.12.17 14:27:48
MuldersIngars
Mulderam un Ingaram. Speciāli izdalīju manu atbildi uz standarta luterāņu jājamzirdziņu – argumentu par Vienu Kristību, liekot ar to domāt, ka kristība var būt tikai viena vienīga. Šī tēze tiek pamatota ar vienu pantu Rakstos, Ef4:5.
Es savukārt saku, ka JD ir vairākas kristības: un tās ir:
1)JAUNPIEDZIMŠANAS KRISTĪBA, kas ir pagremdēšana Jēzus nāvē un augšāmcelšanas, Rm6:1-5, 1.Kor12:13. To veic Dievs.
2)ŪDENS KRISTĪBA, kas ir paklausīšana Jēzus pavēlei, un lai redzami jaunie kristieši varētu iestāties redzamajā draudzē, Mt28:19; ApD8:38, ApD10:48.
3) SVĒTĀ GARA KRISTĪBA, kad augšāmceltais Jēzus Kristus Krista cilvēku Sv.Garā, ApD1:5, 2:4, Mt3:11, Mk1:8, Lk3:16, Jn1:33.
Un kas ir svarīgi šeit saprasts ar šīm 3 pieminētajām kristībām: gan otrā, gan trešā kristība var notikt tikai pēc pirmās Kristības, t.i. jaunpiedzimšanas Kristības. Jaunpiedzimšanas Kristība vienmēr ir Pirmā, jo ir noteicošā, un vis, vis svarīgākā. Tikai Jaunpiedzimsānas Kristība sniedz cilvēkam Jaunpiedzimšanu un pestīšanu.

Runājot par 1 Kristību un Ef4:5 jāsāk ar to, ka Ebr vēstules autors izskatās piekrīt man, un saka, ka ir vairākas kristības. Ebr 6:2 „ar mācību par kristībām, roku uzlikšanu, miroņu augšāmcelšanos un mūžīgo tiesu.”
Kā redziet, skaidri ir rakstīts - , „kristībām” ,daudzskaitlī; arī oriģinālā ir daudzskaitlis, pārbaudiet.

Varbūt ar Rakstiem atkal nav kārtībā, līdzīgi kā ar ūdens kristībām un ApD10:47?

Esmu pārliecināts, ka ar rakstiem viss ir kārtībā. Ir vēl viena rakstu vieta, kura uzskatāmi dod atbildi un kur arī ir teikts par VIENĀM Kristībām, un tā ir 1.Kor 12:13 „Jo arī mēs visi esam vienā Garā kristīti par VIENU miesu, gan jūdi, gan grieķi, gan vergi, gan brīvie; un mēs visi esam dzirdināti ar VIENU Garu”. Latviešu teksts nav diezko precīzs tādēļ pārbaudām vēl ar kādu autoratīvu angļu versiju, NKJV 1Co 12:13 For by one Spirit are we all baptized into one body, whether Jews or Gentiles, whether bond or free; and have been all made to drink into one Spirit.
Kas veic šīs Kristības 1.Kor12? Atbilde – Gars. Tāpat kā Rm6:2-5, Kol2:12 to veic Gars.
Kur Gars krista to cilvēku? Atbilde – Kristū, Viņa Miesā (into one body); Atkal saskan ar Rm6:5;
Nu un tātad, kā 1.Kor12:13 Kristība saistās ar Ef4:5 VIENU kristību? Atbilde ir tāda, ka Ef4:5 nozīmē, ka ir tikai VIENA Kristība kas nodrošinās cilvēkam pestīšanu Jēzū Kristū, viņa Miesā. Un tā kristība ir tāda, ka Gars pagremdē cilvēku Jēzus Kristus nāvē un augšāmceļ. Pēc šī procesa, cilvēks jaunpiedzimst un kļūst jauns radījums un atrodas Jēzū Kristū, kas nodrošina viņam pestīšanu,Rm8:1. Neviena cita kristība šo nevar nodrošināt, jo pestīšanas kristība ir tikai VIENA - Jēzus nāve un augšāmcelšana Rm6:2-5.
Viss vienkārši un loģiski.

Bet ja Mulders un Ingars uzstāj, ka vispār ir tikai vienas kristības (nevar būt vairākas) un tās asociē ar ūdens kristību, pieskaitot tam arī Ef4:5 un 1.Kor12:13, tad rodas pretrunas. Pretrunas ir ar daudzām citām rakstu vietām saistībā ar kristībām. Godīga ekseģēze tādas lietas izbrāķētu. Rakstos ir teikts, ka cilvēki krista vai kristās, bet 1.Kor12:13 ir Gars, kas krista. Tad vēl ir pretrunas, ka ūdens kristības veic ūdenī un ar ūdeni, bet 1.Kor12:13 ir teikts, ka Gars krista un nogādā jaundzimušo Kristus Miesā.

Kā arī uz Ef4:5 pamata par VIENĀM Kristībam, vēlos pretargumentēt ar šo pašu Ef4:5 pašam Mulderam un Ingaram. Tas tāpēc, ka jūs sludināt 2 DAŽĀDAS jaunpiedzimšanas.
-PIRMĀ jaunpiedzimšana ko jūs sakāt ir kristībā sasniedzama. Jums Kristība ir viena vienīga un tā ir kristība ar ūdeni, un jūs sakāt, ka tā arī nodrošina jaunpiedzimšanu. Un jūs apgalvojat, ka Rm6:2-5 aprakstītā kristība (caur Jēzus nāvi un augšāmcelšanu) iet runā tieši par šo ūdens kristību, jo bez ūdens nevar būt neviena cita kristība.
Tādēļ lai vienkāršā saprastu, ieraktu formulu: jaunpiedzimsāna Nr1 = kristības ar ūdeni (un kristības var būt tikai vienas)

OTRĀ jaunpiedzimšana ir no sludinātā evaņģēlija sasniedzama, UN BEZ Kristībām, TĀTAD ARĪ BEZ pagremdēšanas Jēzus nāvē un augšāmcelsānas.
Tādēļ ieraktu formulu: jaunpiedzimšana Nr2 = evaņģēlija sludināšana caur ko tiek saņemts Gars, utt.

Nu sanāk, ka ir 2. jaunpiedzimšana tiek sasniegta BEZ pagremdēšanas Jēzus Nāvē un augšāmcelšanas, tātad BEZ kristībām. Un te prasās nopietns un loģisks skaidrojums no oponentu puses. Kā tas ir iespējams jaunpiedzimst BEZ Jēzus nāves un augšāmcelšanas?

Tikai lūdzu, rakstot esiet konsekventi pa tēmu... ar sofistiku nenodarbosimies.
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.12.17 14:53:42
Viss nāk un aiziet tālumā un sākas viss no gala...
Ir tikai viena kristība, kā arī apustulis Pāvils to māca. Mācība par vairākām kristībām tāpat kā zīdaiņu kristības noliegums vai arī noteikta ūdens daudzuma pieprasījums kristībām ir salīdzinoši nesenu laiku izgudrojums, pārprotot Pāvila mācību par kristību. Gars, jaunpiedzimšana, grēku piedošana - viss tiek saņemts vienā un tajā pašā kristībā. Ja grib, var nodalīt atsevišķas subjektīvas psiholoģiskas atgriešanās, jaunpiedzimšanas, reliģiskās dzīves intensificēšanās pieredzes, kas atšķirīgas viena vai otra kristieša dzīvē, bet objektīvais pamats kristīgai dzīvei ir un paliek kristība.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.18 12:01:38
Protestants, pretrunu nav, ja saprot kas vispaar ir Kristība! Un "kristības" daudzskaitlī ir normāla valoda kā mēs to lietojam ikdienā. Teiciens "Bijām meitas kristībās" - daudzskaitlis!

Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.18 12:57:59
protestants - tā visa ir tikai miesīga spriedelēšna. Nezinu, kurš tev šitā prātu saskalojis, bet nav vajadzīga teoloģiskā izglītība, lai saprastu pamatlietas.

ir tikai viena jaunpiedzimšana un viena kristība - kad un kā tas notiek, par to tev galva nav jālauza, jo tas ir tīri Dieva darbs. Mums vienkārši ticībā jāturas pie šī - te ar savu muti jāapliecina ticība, ja Dievs tev tādu ir devis un jātop kristītam Tēva Dēla un Svētā Gara vārdā. Tas ko tu tur sarakstīji to palagu, tas nebūt neatceļ Dieva vārdu, kurš saka - liecieties kristīties ikviens lai saņemtu grēku piedošanu un Svētā Gara dāvanu - pie tā arī aplaužas visa pašatpestīšanās mācība, ko māca baptisti un harizmāti.

Nevis kristības trūkums pazudina cilvēku, bet gan tās nicināšana. kristība vajadzīga lai jaunpiedzimušo Dievs uzņemtu Savā valstībā un nav tev jāspriež - kā tur ir, vai sanāk divreiz piedzimt utt. - tā visa ir tukša un miesīga spriedelēšana.

kristībā tu saņem visas tās lietas kuras tu jau esi saņēmis un tai ir pārlaicīga nozīme un Dieva vārds dara to ko tas saka. Bet sacīdams, ka kristība ir tikai ūdens kristība, tad tā ir Dieva zaimošana, jo tā tu noliedz Viņa darbību kristībā
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.18 13:09:04
un es pilnīgi piekrītu Indriķim - tas, ko tu izjūti un pādzīvo ir subjektīvas sajūtas un tu nevari būt pārliecināts vai tava ticība ir patiesa, vai tu to pats esi izdomājis. Ir vajadzīga zīme no Dieva un tā ir kristība. Ja kristība nav iespējama, tad pietiek ar ticības apliecināšanu un lūgšanu, balstoties uz apsolījumu, kur teikts, ja tu ar savu muti sirdī ticēdams apliecināsi Jēzu par savu Kungu, tad tu tapsi izglābts.

tas jāsaprot, ka nevis tavas apliecināšanas dēļ, bet otrādi - tava apliecināšana izriet no tā ko Dievs jau tevī padarījis - jaunpiedzimšana jau ir notikusi. kristība ir vēlviena papildus liecība no Dieva, lai mēs nebalstītos tikai uz savu mutisko liecību (lai gan arī tai ir klāt Dieva apsolījums) bet būtu arī no mums pilnībā neatkarīga zīme no Dieva, ka esam jaunpiedzimuši

visss viss viss balstās tikai un vienīgi Dieva vārdā un Viņa apsolījumos, bet tas ko cilvēks pats savā prātā izdomā, lai cik arī skaisti un labi tas neliktos - Dieva priekšā tas viss ir mēsli. Dievam der tikai un vienīgi Jēzus Kristus taisnīgums un tas, ko Viņš pats mūsos ir ielicis un tikai tā dēļ, ko Dievs mūsos ieliek Viņš mūs izglābs, jo lai arī kā Viņš mīl visus cilvēkus, tomēr neticīgos, kuri balstīsies uz savu taisnību un saviem darbiem - tos visus Dievs sodīs par grēkiem
meginashu palidzet [81.198.252.252]
# Iesūtīts: 2008.02.03 20:47:47
biibelee nav mineeets ka cilveeki jaakrista taa vai shitaa..Jaanis kristiitaajs sveetiija ar uudeni, turklaat Jezus ar sveeto garu. nav tur nekada saistiba ar udens sastavu .. tam es tiesam piekriitu , bet vai tiesam juus ljautinji domaajat ka kristot cilveeks tieshaam mainaas?! nee, tas ir tikai ticiiga cilveeka stiprinaajums vinja ticiibai. luuk taa
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 114 , pavisam kopa bijuši: 425