atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīgas vērtības
Aivars
Iesūtīts: 2013.06.13 23:28:03
Kad tevi saņem aiz ausīm
Un izrēķina, cik tevī gaļas,
Kā jūties mana māsa?
Tu vari izlikties nepilngadīga.
Tikpat labi tu vari dziedāt itāliski
Vai uzdoties par speciālisti krustvārdu mīklās.
Tev ir ausis, aiz kurām saņemt,
Un gaļa, ko notaksēt.
2:0 pretinieku labā.
Kā jūties, mana māsa?

/no Knuta Skujenieka "Madrigāls Trusienei"/

Šodien bieži, daudz nedomājot un neatšifrējot, tiek lietots jēdziens "kristīgās vērtības," bet ko tas nozīmē. Kas ir šīs vērtības. Un vai pašā, šķiet, no Nīčes nākušā relativizējošā komercvalodā, kas runā par `vērtībām` nevis `patiesību`, `Dieva gribu`, `Kristus prātu" utt., nav iekodēti tie `trīsdesmit sudraba gabali` no Caharijas 11, vai Mateja 26:15. Kas ko vērtē? Kas par ko iestājas? Kurš ir tas, kas kādu saņem aiz ausīm un noteic taksi?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 34 . 35 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2013.06.26 20:53:18
Confrater
Tad tavuprāt Kristus mācībai nav vērtības. Un arī tādu `kristīgo vērtību` ko Baznīca, izejot no tā, vare`tu piedāvāt sabiedrībai, nemaz nav. Vien bezcerība?
rednex [82.145.208.14]
# Iesūtīts: 2013.06.26 21:21:28
Nupat ASV augstākā tiesa atcēlusi laulību starp vīrieti un sievieti.
Vo , iet pa pieskari vēja spārniem un vēl kaut ko murmulē par savu misiju pasaulē. Milzene uz māla kājām.
Toties Krievijā sodīs par pervertu propogandu bērniem un jauniešiem. Lūk, kur valsts līmenī ciena kristīgas vērtības.
Confrater
# Labojis Confrater: 2013.06.26 21:43:05
Aivars, tavuprāt Kristus mācībai nav vērtības.
nu tu laid kā tas otrs Aivars - Lapšāns.
Un kāda tāda ciešanām pašām par sevi ir vērtība? Slimībām, nabadzībai, nesaticībai, kariem?
Nekāda.
Grēkā kritušās radības mocības.
Izmaitātā ģenētiskā koda novirzes.

Pārējais ir elementāri - ir Baznīcai autoritāte - valsts likumi atspoguļo kristīgās vērtības,
nav autoritāte - grēcīgais cilvēks savas fallistiskās "vērtības" pakāpeniski izvelk laukā un, atvaino, ieliek likumos un baznīcai.
(Pat kāds te laikmeta garam līdzi klāstīja, ka sevi par homoseksuālistiem apliecinošas personas derētu par mācītājiem, jo redzējies, viņa iecienīts autors vēl vienu jauku grāmatiņu par Jēzu sarakstījis daudzo jauko grāmatiņu klāstā, vai ne. Un tādi degradējoši procesi notiek gan Rietumu valstīs gan baznīcās kā velnam mazā pirkstiņa padošanas likumsakarība.)

Piedāvāt , nepiedāvāt sabiedrībai - tā ir retorika.
Bezcerība ir laba lieta, uz kuras fona Kristus Evaņģēlijs ir daudz skaidrāk saskatāms,
Kristus Evaņģēlijs, ko individuālas dvēseles uzklausa vai arī ne. Neatkarīgi no tā ir vai nav Baznīcai autoritāte.
Galvenais, ka Baznīca ar pašcieņu `sevī paliktu autoritāte.
Aivars
# Labojis Aivars: 2013.06.26 22:10:07
Confrater
Nu nez kā būs ar to laišanu, bet tas ir labs jautājums vai vērtība ir tikai veselībai vai arī neveselībai, jeb precīzāk - tikai veselajiem vai arī neveselajiem, bagātajiem, bet ne nabagajiem, utt...
Runājot, par Baznīcas autoritāti un vērtībām pats nupat ieklepojies par mežistrādes procentu novirzīšanu ..
par valsts likumiem, kas atspoguļo kristīgās vērtības.... nu teic tad,kas tās īsti ir? Tikpat labi tad var piesaukt hipohondrisko kvantu strūdeli, kas ir valsts likumu pamatā, jo tā kā neviens nezina, kas tā tāda, tad nevar pierādīt, ka tā varētu kā kaitēt.
Par `fallistiskām vērībām", pieņemu, ka domāji ko fallisku. Interesanti, ka daži to pārmet tieši kristiešu kopienai, saucot par `patriarhālismu` , `maskulīnismu`, `vīriešu šovinismu` un ko tik vēl ne. Kā dedzīgam sieviešu ordinācijas pretiniekam varu vien jautāt, vai tavuprāt, tava patreizējā kalpošana būtu atbalstāma, ja Dievs nebūtu tevi ar fallu apveltījis? Tik daudz par `falliskām vērtībām" likumos. Savukārt, ja runājam par to puisi, kura pieminēšanu man pārmet, nav ziņu, ka viņš kādreiz būtu pārkāpis celibātu, pat ja viņa vājība bija ne mantkārība, bet homoseksualitāte.
Piedāvājums sabiedrībai nav retorika, bet Baznīcas sūtība.
Ja piedāvājums ir Evaņģēlijs individuālām dvēselēm (kas tā varētu būt), tad kāpēc kaut ko dzejot par `kristīgām vērtībām` valsts likumos?
Skatos, ka piederi liberālās teoloģijas piekritējiem, kas kristietību izsaka humānisma mērvienībās : Kaut kur lasīju atziņu, ka kristietības asos stūrus nogludina elementāra cilvēku nespēja pildīt tās maksimālos uzstādījumus, visas šīs otra vaiga pagriešanas vai ienaidnieka mīlēšanas.
Līdz ar to tā nekādi nevar būt degradējoša vai mazohistiska, jo kaut kas no tuvākā mīlestības vēsts vai laba darīšanas ja ne ienaidniekam, tad vismaz draugam , aizķeras un paliek.
Vai tādā gadījumā valsts likumi jau kaut kā to neiedzīvina?
_Loki_ [87.99.74.216]
# Iesūtīts: 2013.06.26 22:19:47
Vai jau ir vērts lūgt kungiem kādu starprezultātu kristīgās vertības meklējumos? Jeb tas ir mazliet par ātru?
/jau laicīgi pateicos Aivaram, jo šķiet viņa viedoklis vismaz aptuveni ir saprotams/

Pie kristīgo vertību sarakstiņa, kā izskatās, varam piepulcināt kaut ko, ko var dēvēt par `patriarhālismu`, jo no šīs vertības netieši izriet arī Lapšāna kunga homofobija, kā arī Confrater mačoisms (ja es pareizi izssakos)?
Confrater
# Labojis Confrater: 2013.06.27 09:28:20
Aivars, Interesanti, ka daži to pārmet tieši kristiešu kopienai, saucot par `patriarhālismu` , `maskulīnismu`, `vīriešu šovinismu` un ko tik vēl ne. Interesanti, vai tu tāpēc esi nobijies, ka daži kaut ko pārmet kristiešu kopienai?

Un vari pieminēt n-tos puišus, vnk nevajag izdarīt dīvainus vispārinošus secinājumus no tā, ka viņi māk uzrakstīt grāmatas.

varu vien jautāt, vai tavuprāt, tava patreizējā kalpošana būtu atbalstāma, ja Dievs nebūtu tevi ar fallu apveltījis?
Tas tik pat labi attiecas uz tevi un visu brālību, vai ne.
Dievs zināja ko dara, mūs` apveltīdams, mačo.

Piedāvājums sabiedrībai nav retorika, bet Baznīcas sūtība.
Nu, ja Evaņģēlija pasludināšanu tu sauc par piedāvājumu sabiedrībai, tad jau viss kārtībā.
Vnk pamatīga retorika parādās tad, kad dzird runājam par to,
kā sabiedrībai to piedāvāt.
Jāizejot no mūriem ārā, jānokāpjot pie cilvēkiem,
bet kā tas īsti izskatītos na zemļe , laikam nemaz nav iespējams pateikt.
Door to door evaņģelizācija mormoņu&jehoviešu stilā?
Viskonsīnieši bija ko līdzīgu pamēģinājuši. Nulle rezultātu.
Grūti stādīties priekšā, piemēram, tevi (sevi, vai citus) klauvējam pie dzīvokļu durvīm.

_Loki_ [87.99.74.216] saki lūdzams, kāds būtu tavs viedoklis? Vuārisms?
Aivars
# Iesūtīts: 2013.06.27 10:15:33
Confrater
Tu drīksti likt sev aiz ausīm paša ieteikumu par dīvainiem vispārinošiem secinājumiem
Pirmkārt, es neesmu nobijies, bet norādu, ka ir ļaudis, kas tieši Baznīcai pārmet to, ko Tu modernajai pasaulei, attiecībā uz `falliskajām vērtībām`. Šķiet, drīzāk jau Tu baidies to atzīt, un tādēļ aizbrauc pretjautājumos. Var jau būt, ka `falliskās vērtības` mūsdienu kristiešiem pat ir aktuālas, jo ne velti Satversme tika precizēta, ka laulība ir tā, kurā ir viens falls un viena vagīna, bet atkāpes no tā Francijā un ASV tiek uzlūkotas kā `kristīgo vērtību` sagrāve. Tai pašā laikā, vai nav drusku aplami vienkāršu heteroseksualitāti nodēvēt par kristietības `jēgu` vai `pienesumu`?
Diemžēl, vēsture ir pierādījusi, ka ir arī homoseksuāli klēri, kas spēj savai grēcīgai kārībai neļauties, un ir arī heteroseksuāli, kuru instruments traucē smadzeņu asinsapgādi. Tādēļ nevarēšu piekrist Tavai pozīcijai, ka tādēļ ka Nouenu nevilka uz dāmām, viņa pienesumam nav `kristīgas vērtības`.
Saukļi par evaņģelizēšanu mēdz būt visdažādākie, un pieejas un pieredzes tāpat. Bet tā būs drusku cita tēma, kas šajā diskusijā nav gluži centrālā, vismaz runājot par metodēm. Taču, runājot par saturu, tur var padomāt par to, kā evaņģelizācijā uzsvērtais pārklājas vai nepārklājas ar t.s. "kristīgām vērtībām", un kādas konsekvences no tā izriet. Raimonda piedāvājumu par uzsvaru uz piedošanu un aktīvo pašaizliedzību, tu smādēji. Pieņemu, ka tiešām mūsdienu Latvijas sabiedrībā praktiskās psiholoģijas plaša patēriņa tirgū pēc šādām `vērtībām` nav pieprasījuma un tās ir grūti, ja ne neiespējami notirgot. Bet ko tad Tu piedāvā?
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2013.06.27 15:28:06
Agrāk vai vēlāk būs jāatgriežas pie "Kalna svētībām", jo (1) vai ar to nav pateikts kā Dievs sevi ir atklājis cilvēkiem? Un (2), ko tad nozīmē Dieva valstība? Kalna svētruna ir Kristus sludinātā bauslība, tā nav bauslība citiem, tā nav bauslība uz nāves robežas, tie nav Evaņģēliskie principi - gribu ievēroju, gribu neievēroju, bet manuprāt tas, kā Dieva valstība atnāk. Pirmkārt, piedošana ir atslēgas vards pestīšanai.

Var jau teikt, ko citi arī iesaka - kristietība ir ideoloģija: nenogalināt, nezagt, nepārkāpt laulību, bezierunām paklausīt valdošajiem, tam protams vienmēr atbilstoši "pēc deguniem" un partejiskās piederības atrodas izņēmumi, bet vai ar to pietiek? Jā, varbūt ko sagaidīt no paklausīgiem nodokļu maksātājiem un pavalstniekiem pietiek. Bet vai ar to pietiek pašiem kristiešiem? Tas ir viss no kristīgajām vērtībām?
Aivars
# Iesūtīts: 2013.06.27 15:46:16
Raimonda komentārs ar jautājumu par to, vai kristiešiem pietiek ar atsevišķām `pareizībām`, neviļus atsauca atmiņā Veidenbaumu:

Tomēr strādā apdomīgi,
Krietni, stingri, likumīgi.

Valdiniekiem godu rādi,
Lai tie būtu vai nu kādi.
Bagātniekus turi cienā:
Līdzēt var tie ļaunā dienā.
Tā tu dzīvo tikumīgi,
Stingri, cieti, likumīgi.

Būs tev nauda, būs tev vieta,
Dzīves grunte droša, cieta;
Cienīs tevi klanīdamies,
Strādās tevim lādēdamies,
Valdīsi tu tikumīgi,
Sodīs’ stingri, likumīgi.

Tad tu vari palīgsmoties,
Labi sevi pamieloties;
Paņemt sievu padevīgu,
Tuklu, dumju, paklausīgu;
Papriecāties tikumīgi,
Radīt bērnus likumīgi.


Jāsaka, diezgan briesmīgi būtu, ja "kristīgās vērtības" tiktu saprastas un prezentētas šādi. Cienījamā dzejnieka aizrādījumu gan jau arī šodien ir vērts acu priekšā paturēt garīga vingrinājuma nolūkā.
dafne
# Iesūtīts: 2013.06.27 16:30:56
Aivars
Ko tad ar Pāvila vēstulēm darīsim..tām nav "vērtība"? ok..nav jau Veidenbauma stilā bet tomēr,aicinājums uz kārtību..tikumīgu dzīvi ir izteikts.
Aivars
# Labojis Aivars: 2013.06.27 17:32:44
dafne
Vai Pāvils aicina uz vienkārši tikumīgu dzīvi, vai tomēr jaunu dzīvi Kristū? Bauslības lietās jau viņš, kā pats teicās, reiz bijis nevainojams, bet ... tālāk viņš šo it kā tikumīgo dzīvi nosauca par substanci, kurā labprāt neiekāptu
P.S.
Es domāju, ka izpratne par tikumību mēdz laika gaitā mainīties, jo pamatā jau to, kas ir `tikumīgs` vai `netikumīgs` atvasina no sabiedrības vairākuma noskaņojuma. Tā kā ir bijuši laiki, kad netikums skaitījās svārki, kas augstāki par potīti, vainadziņš, kas nesakrīt ar matu līniju, vai parādīšanās sabiedriskā vietā bez cepures, taču nebija iebildes pret pīpēšanu, verdzību/dzimtbūšanu utt., kamēr atkal šodien par netikumiem tiek uzskatīta `homofobija` , `dogmatisms`, utt, taču ne visādas jēlības un izlaidība, tad es neesmu pārliecināts, ka `tikumība` būtu tas īstais mērkoks kristietībai, lai gan nekādi neatbalstu nodevību laulībā, krāpšanos darbā utt..
_Loki_ [87.99.74.216]
# Iesūtīts: 2013.06.27 21:59:06
Confrater
Mans viedoklis būtu:
kristīgā vērtība ir Jēzus izpērkošais upuris un pestīšana no bauslības grēkiem caur šo upuri. Tikai es neredzu kā šo vērtību varētu iemuhļīt valsts uzbūves pamatā?
Domāts ka valsts ir tiesīga čakarēt savus pilsoņus, vajāt tos, nogalināt, apzagt un piesmiet? Taču regulāri amatpersonām valsts vārdā apmeklējot dievkalpojumus vai vairumtirdzniecībā iepērkot indulgences valsts jūtas pestīta no šiem grēkiem? Vai kā?
Es ļoti labi saprastu, ja Satversmē taptu ierakstīts kaut kā tā: valsts balstīta kristīgajā kultūrā (vai tradīcijās). Nu, es saprotu - Ziemas svētki ir valsts svetki, Lieldienas arī. Nedēļa ir 7 dienas, sestdiena-svētdiena ir brīvdienas (ne visiem, protams, jo tad valsts vienkārši pārstātu funkcionēt uz pāris dienām un tas nav pieļaujams), valsts himnā joprojām figurē Dievs un tā faktiski ir dievlūgšana nevis himna. Varbūt kaut ko var atmest, kaut ko klāt pielik
_Loki_ [87.99.74.216]
# Iesūtīts: 2013.06.27 22:04:27
Varbūt kaut ko var atmest, kaut ko klāt pielikt, bet šobrīd ir tā kā ir.
Un jā, es šai gadījumā labāk izvēlos būt vuārists, jo ne es tas biju, kam ienāca dullā ideja koriģēt Satversmi tā, kā itkā būtu smukāk, ne arī es esmu tas, kurš definē kristīgās vērtības. Es labprātāk redzētu atbildam par saviem vārdiem un rīcību tos, kuri TO darīja. Jo, manuprāt, viena no kristīgajām vertībām varētu būt spēja nest atbildību (atbildēt) par saviem vārdiem un savu rīcību. Ne tikai es, bet diezgan daudzi būs sarūgtināti, ja tā neizrādīsies patiesība.
_Loki_ [87.99.74.216]
# Iesūtīts: 2013.06.27 22:19:23
aivars lapsans [83.187.155.207]
pastāsti, cienītais, kā tu izproti mīlestību pret homīšiem, kā tu realizē šo mīlestību un ar ko šī mīlestība būtībā atšķiras no akla naida? Atvaino par offtopu, bet jau jau pats sāki runāt par Dieva pavēlēm un "viens otra mīlēšanu" - tad nu šāds jautajums neizbēgami saceļas!
aivars.lapsans [83.187.154.82]
# Iesūtīts: 2013.06.27 22:36:59
Aivars

Vai jau ir vērts lūgt kungiem kādu starprezultātu kristīgās vertības meklējumos? Jeb tas ir mazliet par ātru?
/jau laicīgi pateicos Aivaram, jo šķiet viņa viedoklis vismaz aptuveni ir saprotams/


Pie kristīgo vertību sarakstiņa, kā izskatās, varam piepulcināt kaut ko, ko var dēvēt par `patriarhālismu`, jo no šīs vertības netieši izriet arī Lapšāna kunga homofobija, kā arī Confrater mačoisms (ja es pareizi izssakos)?
aivars.lapsans [83.187.152.48]
# Iesūtīts: 2013.06.28 00:43:29
_Loki_ [87.99.74.216]

Kā kristietim man nākas kalpot arī pie homoseksuālistiem. Viss ir ļoti vienkārši.Nedrīkst attiekties pret tādiem cilvēkiem savādāk. Ja fleitēsi, Dievs nesvētīs un nebūs uzlabojumi tā cilvēka Dievuztverē. Ir vajadzīgs laiks. Pamatu pamats = lūgšanas par tādu cilvēku un viņa izglītošana pie Bībeles.
aivars.lapsans [83.187.152.48]
# Iesūtīts: 2013.06.28 00:59:46
_Loki_ [87.99.74.216]

Naids ? Nu, naids( lieku pēdiņās , jo ne tā tas viss jāformulē , kā naids utt.) ir pret agresīvo homoseksuālistu politisko grēku. Uzsveru , ne pret cilvēkiem , bet šo grēku. Viņi Uzspiež izmainīt domāšanu. Pat bērniem. Gan jau zini to grāmatu bērnu dārziem. Tas ir ļoti bīstams precedents Latvijā. Un to pieļaut nevar, ka agresīvie homoseksuālisti ķeras pie mūsu bērniem. Viņi kā vampīri neatlaidīgi lien virsū mūsu tautai ar visādiem marksisma projektiem. Gala rezultāts ir genocīds, fašisms , neiecietība. Tas mums kristiešiem ir jāuzrāda sabiedrībai un mēs to darām.
aivars.lapsans [83.187.152.48]
# Iesūtīts: 2013.06.28 01:04:02
_Loki_ [87.99.74.216]

Un ja kāds kristietis mani spēj apmelot par homofobu , tad viņš nepazīst mani un nodarbojas ar manis apmelošanu. Man ir draugi tajās aprindās un prātā pat nenāk uz viņiem izrādīt nepatiku. Es dzīvoju ar Jēzu un viņa mācību un pavēlēm.
dafne
# Iesūtīts: 2013.06.28 13:47:57
Aivars
nu,ja runa ir par kristiešiem,tad protams,ka jauna dzīve Kristū...labi,nu nesaukšu par tikumību..sātību,mērenību(bet nu ar jau,kas vienam mērenība,tas citam jau par daudz)...kaut kā tā.
Bet kas tad ir tas mērkoks?

Bet nevar but tā,ka pacēla šo jautājumu par kristīgām vērtībām,nobalsoja..nezinot kas tas ir.Kādi noteikti to zina...
Kaut gan,,kā Luters teicis"ar kristiešiem mēdz notikt neparastas lietas"
Aivars
# Iesūtīts: 2013.06.28 14:30:09
dafne
Es gan domāju, ka konkrētais Sinodes balsojums nav tas, kurš sniedz atbildi uz to, kas ir `kristīgās vērtības`. Šķiet ne velti, tādēļ arī bija divi balsojumi - viens `par pašu ideju`, otrs `par teksta uzmetumu`. Kā pie visiem balsojumiem, katrs pilnīgi noteikti to varēja saprast drusku pa savam. Kās sinodālis man blakus to formulēja: "lai taču tie pediņi iet bekot` Es pats pirmo balsojumu drīzāk uztvēru, kā nepieciešamību arī pašai Baznīcai apzināties, ka visa radība gaida pestīšanu, un pats Kungs sapņo, ka visa zeme ir Viņa atziņas pilna, kā jūras ar ūdeni. Šai ziņā reizēm der nokliegties dažkārt "rimstieties taču un atzīstiet, ka Tas KUNGS ir Dievs", un ja kādi jau atver Latvijas Satversmi, lai izdarītu labojumus, ko lobē kaut kādas vienas grupas, tad kristiešiem varētu būt pat pienākums atgādināt, ka ir arī citi cilvēki un citi ieskati, ne tik daudzlai kaut ko Satversmē ierakstītu, bet dotu mājienu padomāt divreiz; Taču ideja par tekstu, kas atsaucas uz mistiskām `kristīgām vērtībām`, kas tā kā saistītas, tā kā tomēr nošķirtas no latviskajām un līviskajām vērtībām, bet beigu beigās noreducētas tikai līdz heteroseksualitātei, mani neapmierināja, un tādu ierosinājumu es nevarēju atbalstīt. Liekas, redzēju vēl kādus, kas darīja līdzīgi, lai gan nezinu viņu motivāciju. Noteikti `Vilkam` vai `confraterim` būtu savs stāsts.
Tā kā pieņemu, ka tās motivācijas un izpratnes var būt visdažādākās, aiz konkrētiem balsojumiem. Taču cits jautājums, cik vienotas un skaidras tās ir, tā kā Tavs aizrādījums ir vairāk nekā vietā.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 34 . 35 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 37 , pavisam kopa bijuši: 4329