atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem par kristietību un citām reliģijām
+jean
Iesūtīts: 2013.02.27 12:23:01
Raimond, tu rakstīji tēmā par laulību: Es ceru, ka mūsu kristietība no tā neko nav aizguvusi?

Nav nācies iedziļināties senēģiptiešu rituālos. Tomēr viena atziņa man ir, caur kuru kā prizmu raugos uz visām reliģijām pasaulē. Tā saistās ar to, vai kristietība nav ko aizguvusi no citām reliģijām, jo tā tiešām ir liela skāde tajās vietās un laikos, kur tas tā notiek.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 26 . 27 . >>
AutorsZiņas teksts
+jean
# Iesūtīts: 2013.03.02 16:14:31
Aivar, lasām vēlreiz vēstules ebrejiem tekstu par Ābelu: Ticībā Ābels ir nesis Dievam labāku upuri nekā Kains; tās dēļ par viņu ir liecināts, ka viņš ir taisns , kā Dievs par viņa dāvanām ir liecinājis;

=> Tīcībā, tās dēļ viņš ir taisns.

Šeit nav rakstīts, kas tā ir par ticību. Nav sīkāk paskaidrots. Taču skaidrs, ka runa ir par glābjošo, taisnojošo ticību, ko Raksti skaidro citur (arī turpat vēstulē ebrejiem), un šis skaidrojums apkopojumā veidā ir noformulēts Apoloģijā, kur tas tiek apskatīts didaktiskā formā.

Nekas cits par Ābelu nav paskaidrots, kāpēc viņa upuris Dievam bija tīkams. Taisnošana ticībā to arī nozīmē, ka nekas cits nav vajadzīgs. Ticība NAV darbs. Izlasi Apoloģiju (droši vien arī Konkordijas formulu, no galvas nepateikšu), tur viss ir skaidri pateikts.

Manas attiecības ar Uldi lai paliek manā un viņa ziņā, labi?? Aiziet, nekur neaizgāju, bet kā ir, tā ir. Tomēr, ja nebūtu noticis tā, kā notika, tad nebūtu iepazinis un ieguvis jaunus draugus Somijā un citur. Nezinu, kāds ir Dieva plāns, tomēr taciņa, kurp doties vienmēr tiek atklāta.

Starp citu, jums LELBā citreiz vajadzētu arī apsvērt, ka KLB pastāvēšana ietilpst Dieva plānā,.... arī jūsu labad.
rainars
# Iesūtīts: 2013.03.02 17:21:52
Tīcībā=>taisns.

Izevās te saklausīt romiešu vēstules 4. nodaļā ka Ābrams ieticēja tam Dievam kas taisno grēciniekus, un to tad arī viņam pielīdzina par taisnību.............

Tad tālāk saklausu ka ne no darbiem Dieva priekšā taisnoti.
Ja stāvam taisnojošā Dieva priekšā kas ir taisnojis mūs un citus cilvēkus no sirdsapziņas mokām tad arī par citiem domājam ka tie arī tāpat tiek taisnoti.
Tas ir tāds Dievs kas aicina tevi savās kāzās ar sevi slēgt laulības līgumu un ja līdz kāzām tevi valdīja likums ka nevari mīlēt , jo likums aizliedza , tad tagad likuma plīvurs ar Kristu ir nost un tu vari atļauties mīlestībai , tai mīlestībai kas mīl grēciniekus un tos tādejādi atraisot ................
Tas nav no likuma tas ir no žēlastības.
Atļausimies iziet no grēcinieka statusa un sākt palikt svēti šajā Dieva Svētajā īpašībā taisnojot cilvjus visapkārt un atcerēties ka paši esam taisnoti bez nopelna un tad arī varēsim citus attaisnot bez nopelna , bez darbiem
Nu ta lai veicās un svaidījums lai ir uz katra no Svaidīti Iezīmētā Glābēja Svētā Gara.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.03.02 18:18:14
+jean
Tu kaut kā allaž aizej no sarunas. Es kaut kā nemanu, ka vēstule Ebrejiem Kainu pasludinātu par neticīgo reliģijas tēvu, un vēl jo mazāk 1. Mozus grāmata. Bet redzi pats, kā jocīgi sanāk. Nesadalījāt dievkalpošanu ar brāļiem, konfliktu neatrisinājāt, tai pat laikā ir čujs, ka muti brūķēt nebūtu pareizi. Bet Kainu, kurš tāpat nesadalīja dievkalpošanu ar brāli, gribēdams Dievam patikt, tu uzreiz pasludini par visu maldu mācību ciltstēvu, un brīvi operē ar jēdzienu `Kaina baznīca`. Jā, Kains bija ļauns, rīkojās briesmīgi, bet kaut kā taču pielūdza to pašu Dievu, ko Ābels. Jeb tavā Bībelē ir citi burti?
Patīk vai nepatīk, bet Dieva Valstības tīklā gadās visādi fišiņi
+jean
# Iesūtīts: 2013.03.02 18:29:56
Rainar, tu runā savādā teoloģiskā valodā: Tas ir tāds Dievs kas aicina tevi savās kāzās ar sevi slēgt laulības līgumu un ja līdz kāzām tevi valdīja likums ka nevari mīlēt , jo likums aizliedza , tad tagad likuma plīvurs ar Kristu ir nost un tu vari atļauties mīlestībai , tai mīlestībai kas mīl grēciniekus un tos tādejādi atraisot ................

Likums aizliedza mīlēt?? Klausies, Israēl, Tas Kungs, mūsu Dievs, ir vienīgais Kungs. Un tev būs To Kungu, savu Dievu, mīlēt no visas savas sirds, no visas savas dvēseles un ar visu savu spēku. (5. Moz. 6)

Pirms Kristus valdīja tie paši likumi, kas pēc Kristus. Kristus teica: Es esmu atnācis atmest bauslību vai praviešus. Es neesmu nācis tos atmest, bet piepildīt. (Mt. 5)

Un kā redzam no vēstules ebrejiem citāta un tevis pieminētas vietas no vēstules romiešiem, tad cilvēki tika taisnoti ticībā arī pirms Kristus, tāpat kā pēc Kristus.

Par valstiskiem laulības līgumiem neko nezinu, vēl mazāk par tiem, kurus Dievs aicinātu slēgt. Jēzus pie krusta teica: Viss piepildīts! Es redzu, ka Baznīca vēl ir saderinātās statusā, Līgavainis viņai ir apsolījis Debesu valstību - dzīvošanu ar Viņu kopā ne ticībā (kā pašreiz), bet redzēšanā. Šis Līgavainis nelauž solījumus, tāpēc varam būt droši par šo apsolījumu.
+jean
# Iesūtīts: 2013.03.02 18:37:17
Aivar,
ja es būtu to izdomājis par Kainu, tad būtu viena lieta. Es to izlasīju M. Lutera 1. Mozus grāmatas skaidrojumā, un es redzu, kas tas pareizi izskaidro Rakstu jēgu un saturu.

P.S. Tev taisnība. Diemžēl konfliktu neatrisinājām.
rainars
# Iesūtīts: 2013.03.02 19:23:15
+jean paldies ka pamanīji manu savdabīgo valodu.
Nu jā piedodiet ka nepiemetināju klāt ko domāju ar to nedrīkst mīlēt.
Pēc likuma grēcinieku kas pieķerts laulības pārkāpumos bij jānomētā ar akmeņiem...........
Vai mīlestībā nogalina? Laikam ar to atšķiras Jaunā derība. Mīlestībā dāvā nepelnīto žēlastību.
Jēzus attaisnoja sievieti .........
Dievs Jēzū domāt parāda ka viņš taisnībā ir arī žēlīgs ..... .
Jēzus Mt. 23. nodaļā pārmet farizejiem ka atstāj novārtā svarīgāko bauslībā , tiesu žēlastību un ticību.
Apžēlosimies viens par otru ar šo Ābrahāma ticību ka ticam ka Dievs taisno grēcinieku, ja katru no mums , tad otru arī......
Dzīvosim atraisīšanā ne sasiešanā ......
Dosimies cīņā, zobenu nevicinot( kas zobenu ceļ no tā iet bojā ), par taisnību sargājot lēnību un patiesību un atcerēsimies ka Jēzus ir ceļš patiesība un dzīvība un ka pie tēva netiek kā caur Jēzu . Jēzu tika uzņemoties mūsu vainas . Nu tad arī mēs uzņemsimies cita vainas un izrādīsim nepelnītu žēlastību un nebojāsim otra acis velkot skabargas , bet padalīsimies par tēmēm ar iejūtību un vienam otru uzskatot augstāk par sevi........ Uz to tak esam aicināti? Nu ta jauku un mīļu vakaru paciešot pašus citajā cilvēkā un apvaldot sevi ar dāvāto ticības līmeni.
+jean
# Iesūtīts: 2013.03.05 20:54:40
Rainar, ar to nedrīkstēja mīlēt un ka tagad drīkstot mīlēt, tu putrojies.

Gan toreiz, gan tagad drīkstēja mīlēt, bet tāpat gan toreiz, gan tagad grēks ir jānosoda.

Izlasi desmit baušļus, ko Dievs pats bija uzrakstījis uz akmens plāksnēm! Vai tur ir teikts nedrīkst mīlēt? Nē.

Bet, kas tad tie par likumiem, kas noteica, ka ir gadījumi, kad jānomētā ar akmeņiem? Rainar, tie bija jūdu tautas civil jeb valstiskie likumi.

Tie vairs neattiecas uz kristiešiem. Tomēr uz kristiešiem attiecas to valstu likumi, kurās viņi dzīvo. Un tie nosaka sodus par pārkāpumiem. Mēri un pārkāpumi atšķiras, tomēr principi, nē. Vēl nesen mums kā augstākais soda mērs bija nāvessods (ne gluži nomētāšana ar akmeņiem, bet šķiet - nošaušana). Tagad Eiropa mūs ir piespiedusi atcelt nāves sodu. Rainar, vai domā tas ir kristīgas mīlestības solis Eiropā???

Jēzus neattaisnoja tās sievietes grēku. Viņš redzēja, ka bauslība ir savu paveikusi un šī sieviete ir sapratusi, ka ir grēkojusi. Tāpēc Viņš viņai piedeva un novēlēja turpmāk izvairīties no šī grēka. Jēzus arī nenorādīja pārējiem, ka viņi darījuši nepareizi, izvedot šo sievieti laukā. Viņš tikai viņiem pašiem pasludināja bauslību: kas bez grēka, lai met pirmais.

Ja tu, Rainar, sāksi sludināt, ka tagad atšķirībā no Vecās Derības visi grēcinieki ir jāmīl un viņus nedrīkst nosodīt, tad tu būsi grāvī, kurā ne viens vien ķeceris baznīcas vēsturē ir iebraucis.

Gan grēks, gan grēcinieki ir jānosoda līdz viņi saprot, ka bez Dieva žēlastības ir pazuduši grēcinieki, kas pelnījuši nāvi (ne tikai nomētāšanu ar akmeņiem, bet mūžīgu nāvi elles ugunīs!).

Tāpēc nesteidz nosodīt Vecās Derības praksi un civillikumus. Acīmredzot (lai vēstures zinātāji pasaka precīzāk, kā bija), nomētāšana ar akmeņiem bija nāvessoda veids ne tikai jūdu vidū, bet arī pie citām tautām, jo kā vēstulē ebrejiem lasām ticības vīri ticības dēļ tika mocīti, nepieņemdami atsvabināšanu, lai iegūtu augšāmcelšanos. Citi izcietuši izsmieklu un pātagu sitienus, pat arī važas un cietumu. Viņi tika akmeņiem nomētāti, pārbaudīti, sazāģēti, mira no zobena, staigāja apkārt aitu ādās, kazu ādās, trūkumu ciezdami, spaidīti, mocīti.

Jā, to, ko Jēzus iespējams pārmet tiem farizejiem Mt. 23 ir tieši tas, ka viņi bauslību un sodus izmanto bez sajēgas, JO viņiem jau saskaņā ar Vecās Derības priekšrakstiem pienācās ievērot - tiesu, žēlastību un ticību .

Dievs ir bijis žēlīgs visos laikos. Dievs ir nemainīgs. Ko Viņš apsolīja Ādamam un Ievai, to Viņš arī piepildīja!!!
Aivars
# Iesūtīts: 2013.03.05 21:05:13
+jean
skaidrs, ka rainars putrojas, bet nu tu arī kaut kādu puteni raksti: Viņš redzēja, ka bauslība ir savu paveikusi un šī sieviete ir sapratusi, ka ir grēkojusi. Tāpēc Viņš viņai piedeva un novēlēja turpmāk izvairīties no šī grēka. Jēzus arī nenorādīja pārējiem, ka viņi darījuši nepareizi, izvedot šo sievieti laukā. Viņš tikai viņiem pašiem pasludināja bauslību: kas bez grēka, lai met pirmais.
Tāds baigi gaudens Jēzuliņš tev zīmējas
rainars
# Iesūtīts: 2013.03.05 22:07:14
Gan grēks, gan grēcinieki ir jānosoda līdz viņi saprot, ka bez Dieva žēlastības ir pazuduši grēcinieki, kas pelnījuši nāvi (ne tikai nomētāšanu ar akmeņiem, bet mūžīgu nāvi elles ugunīs!).

Jāsoda , labi . Nu tad rodas jautājums kam tas ir jādara?
Ma ir izdevies izlasīt Svētajos Rakstos , ka lai atstājam tiesāt tam kas spriež taisnu tiesu.
Nu te atradās arī vēl viens jautājums , vai ir kādi cilvēki uz ko neattiecas, ar ko citus mērosi atmērīs un vēl pieliks klāt?

Tad te vēl kāds jautājums kas izriet no šodien izlasītās Galatiešu vēstules, kas tā ir par kalponi Hagari , kas līdzībās teikts no Sinaja Kalna kura dzemdē verdzībai.

`Pāvils raksta ka neviens kas balstās bauslībā netiek taisnots, bet atrodas zem lāsta , jo nav neviens kas baušļus spējīgs piepildīt izņemot Jēzu.

Nu jā grūti jau ir Rakstu Meistariem nepiesieties Jēzus brīnuma darbiem pie cilvēkiem , jo Dieva Brīnumus paliek Dieva brīnums , kurš darbojas ticībā.....
+jean
# Iesūtīts: 2013.03.05 23:53:39
Aivar,
vislabāk ir pateikts pašos Rakstos:
Bet Jēzus, pie zemes noliecies, rakstīja ar pirkstu smiltīs.
Kad nu tie uzstāja Viņam ar savu jautāšanu, Viņš pacēla galvu un sacīja: "Kas no jums ir bez grēka, tas lai pirmais met akmeni uz viņu!"
Un, atkal noliecies, Viņš rakstīja smiltīs.
Bet tie, to dzirdējuši, aizgāja cits pēc cita, sākot ar vecajiem. Un Jēzus palika viens līdz ar sievu, kas vidū stāvēja.
Un Jēzus, atkal galvu pacēlis, sacīja viņai: "Sieva, kur viņi ir? Vai neviens nav tevi pazudinājis?"
Viņa atbildēja: "Neviens, Kungs!" Tad Jēzus sacīja: "Arī Es tevi nepazudinu; ej un negrēko vairs!"
Aivars
# Iesūtīts: 2013.03.06 00:29:26
+jean
Nu Rakstos ir stipri feināk
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.03.06 09:53:24
+jean
Gan grēks, gan grēcinieki ir jānosoda līdz viņi saprot, ka bez Dieva žēlastības ir pazuduši grēcinieki, kas pelnījuši nāvi (ne tikai nomētāšanu ar akmeņiem, bet mūžīgu nāvi elles ugunīs!).

Tu saki, ka grēcinieki ir jānosoda, lai saprastu Dieva žēlastību?
Un vēl saki, ka šie pelnījuši nāvi elles ugunīs (un nomētāšana ar akmeņiem arī ir pelnīta)?

Ar ko šie postulāti atšķiras no citām - nekristīgām - reliģijām un kultiem, kuros grēcinieki arī pelnījuši nāvi, kuros šie jānosoda, lai laikus pasargātu no dievu vai dievību dusmības?
+jean
# Labojis +jean: 2013.03.06 17:12:25
Jā, Mārtiņ, grēka alga ir nāve.

Ar ko atšķiras kristietība atšķiras no nekristīgām reliģijām? [[Te gan uzreiz jāpiebilst, ka liela daļa no ārēji redzamās kristietības savā būtībā ir nekristīga. Tāpēc runa ir par patieso kristietību.]]

Nu, pirmām kārtām, ar to, ka kristietība pielūdz un atzīst patieso Dievu, to Dievu, kas jau Ēdenes dārzā apsolīja Pestītāju, un to Dievu, kas ienāca šai pasaulē kā Jēzus Kristus.

Apsolījums un tā piepildījums ir kristīgās vēsts unikalitāte. Tomēr tas nenozīmē, ka bauslībai vairs nav nozīmes. Tā arī ir patiesā Dieva dota. Jāsaprot tikai tās pareizais pielietojums.

Nedomājiet, ka Es esmu atnācis atmest bauslību vai praviešus. Es neesmu nācis tos atmest, bet piepildīt.


Jo no žēlastības jūs esat pestīti ticībā, un tas nav no jums, tā ir Dieva dāvana. Ne ar darbiem, lai neviens nelielītos.
+jean
# Labojis +jean: 2013.03.06 17:22:09
Rainar,

par kalponi Hagari izlasi 1. Moz. 16., 17. un 21. nodaļās.
Ja vēlies mazliet plašāk, tad izlasi Lutera komentāru (par šīm nodaļām ir 2. grāmatā).

Stāsts ir par apsolījuma gaidīšanu un par uzticēšanos Dievam - ja Dievs tā ir teicis, tad uzticies un gaidi, Viņš piepildīs; ja Dievs saka, ka kalpone un tās dēls ir jāsoda par augstprātību un vēlmi ieņemt cita vietu, tad, lai cik tas būtu cilvēcīgi sāpīgi -- Dievam ir vairāk jāklausa...
Aivars
# Iesūtīts: 2013.03.06 17:43:33
+jean
ja Dievs saka, ka kalpone un tās dēls ir jāsoda par augstprātību un vēlmi ieņemt cita vietu, tad, lai cik tas būtu cilvēcīgi sāpīgi -- Dievam ir vairāk jāklausa...
Vai Tu jau galīgi izliecies? Negribi tomēr palasīt Bībeli kādreiz un arī padarbināt to pelēko masu, kas zem cepures?
+jean
# Iesūtīts: 2013.03.06 18:20:00
Un Sāra redzēja kalpones, ēģiptietes Hagaras, dēlu Ismaēlu, kuru viņa bija dzemdējusi Ābrahāmam, smejamies.
10 Un viņa sacīja Ābrahāmam: "Padzen šo kalponi un viņas dēlu, lai šīs kalpones dēls nebūtu mantinieks kopā ar manu dēlu Īzāku."
11 Bet šis vārds ļoti nepatika Ābrahāmam sava dēla dēļ.
12 Un Dievs runāja uz Ābrahāmu: "Lai tas nav netīkami tavam prātam nedz zēna dēļ, nedz arī tavas kalpones dēļ: paklausi Sārai visās lietās, kā viņa tev saka, jo no Īzāka tiks dēvēti tavi pēcnācēji.
13 Bet arī šīs kalpones dēlu Es darīšu par tautu, jo tas ir tavs dzimums."
14 Un Ābrahāms nākamā rītā cēlās, lai dotos ceļā; viņš paņēma maizi un ūdens trauku un deva tos Hagarai un lika uz viņas pleciem arī zēnu, un aizraidīja viņu; un viņa aizgāja un klīda pa Bēršebas tuksnesi.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.03.06 18:21:32
+jean
grēka alga ir nāve.

Jā. Ievēro, ka nāve ir grēka alga.

Ar ko atšķiras kristietība atšķiras no nekristīgām reliģijām? [[Te gan uzreiz jāpiebilst, ka liela daļa no ārēji redzamās kristietības savā būtībā ir nekristīga. Tāpēc runa ir par patieso kristietību.]]

Tu neatbildēji. Nosodīšana un sodīšana, nāves sods par katru nepaklausību - tas ir daudzās reliģijās.
Un šaubos, ka tu ar nosodīšanu panāksi, ka grēciniekam pielec Dieva žēlastība.
Aivars
# Labojis Aivars: 2013.03.06 18:28:23
+jean
Un kur, dārgais bīskap Žani, Tu te redzi, ka augstprātīgais Ismaēls vēloties ieņemt cita vietu pierunā Ābrahamu pārgulēt ar Hagari, kādēļ Dievs nolemj to sodīt?
+jean
# Iesūtīts: 2013.03.06 19:19:33
Aivar, izlasi no Lutera komentāra par 1. Mozus grāmatu tās dažas lpp., kas veltītas šiem notikumiem. Un tad pastāsti, kam tu nepiekrīti, labi?

Protams, ka Sāra pierunā Ābrāmu, bet izlasi, kā to izstāsta Luters...
rainars
# Iesūtīts: 2013.03.06 19:29:30
Nu re nu skatīties uz Mozu varam caur Kristu, Pāvils galatiešiem caur šo notikumu izskaidro bauslibas varas izbeigšanos, pamatojot ka no Sinaja kalna līdzībā nāk kalpone, kura jāpadzen.
Kaut kur citur piemin ka jūdi kuri dzinušies pēc bauslības taisnošanu to nav mantojuši , bet pagāni kas pēc tā nav tiekušies ir dabūjuši ticībā dāvāto taisnību.
Taisnība ir TICĪBĀ ne bauslībā!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 26 . 27 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 128 , pavisam kopa bijuši: 33152