atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Svētā Gara kristības
Ingars
Iesūtīts: 2007.11.29 18:17:41
derētu reiz tad noskaidrot - kas un kā tur īsti ir ar to pentekostu mācību. man lasot bībeli ir grūti atspēkot mācību par Svētā Gara kristībām, jo ļoti daudz kas norāda vairāk par nekā pret šo mācību un praksi.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 27 . 28 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 13:23:27
Svētais
Pēc kādām pazīmēm tu izšķirsi, vai `mēlnieks` ir Sv. Gara vai dēmonu pārņemts?
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.03 13:27:41
Aivars
"mēlnieks" nevar patvaļīgi jaukt dievkalpojuma kārtību. Tad tas nebūs no Dieva Gara. Mēlnieks nevar patvaļīgi lūgt mēlēs jebkurā publiskā vietā, jo jārunā tikai sev un Dievam. Te var būt un var arī nebūt dēmonisks gars iejaukts, jo piem., korintiešiem deva pamācību kā ir pareizi jālieto ši davana. ja kāds tikko saņemis to sāk nepareizi lietot( ne pēc aprakstītas kārtības Bībelē) , tad viņam jāmāca pareizā kārtība. Bet ir k`adi , kas saka, ka viņi nevar apstāties, jo lūk, Dieva gars viņus mudina runāt utt., tad tas nav no Dieva Gara, vai ir parasta nepaklausība Rakstu noteiktajai kārtībai. Ja mēlnieks saka, ka vins nevar kontrolēt šīs izpausmes, tas nav no Dieva Gara, jo praviešu gari praviešīem klausa utt..
Tēvs Indriķis
# Iesūtīts: 2011.05.03 16:55:38
Raimonds , Jā šī ir sensitīva tēma, jo ir dzirdēts, ka Latvijas laikos kādā no kolektīvās mēles praktizējošām draudzēm ienākot svešvalodas zinātājam, gadījās, ka šie šajā svešvalodā zaimoja Dievu.
Tāpat ir dzirdēts, par ieteikumu tiem, kas nerunā mēlēs, bubināt pakaļ tiem, kas runā. Par kādu gara dāvanas autentiskumu šādā gadījumā var runāt.

Ja vēl pieliekam atsevišķu kustību, kā k.Heigena "ticības kustības" kultisko raksturu īpatnām "labklājības evaņģēlija", "harizmātisko līderu", "obligāto dziedināšanu" un tml. doktrīnām, arī var jautāt, kas tas ir par garu.
Zviedrijā kādu laiku atpakaļ esot caurkristusi vesela tml. grupa, kas reāli esot bijusi vien šāda h. līdera seksa, varas un materiālas labklājības avots. Bet "mēlēs" rāvuši vaļā uz nebēdu.

Tāpat esot pētījumi, ka cilvēku smadzenēs esot kāds nervu centrs, kas atbild par valodu. Skaidrs, ka šo centru var kairināt dažādi kairinātāji.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 20:58:29
Arī interesants materiāls no Latvijas ārēm - http://www.youtube.com/watch?v=YZ1TncQjbCY&feature=related
dafne
# Iesūtīts: 2011.05.05 14:15:40
Aivars
es nezinu kapec,bet skatoties sito rolliku man uz agresiju pavilka,gribetos iebelzt tam vaditajam..patiesam,sita ar cilvekiem speleties
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.05.05 14:53:44
Tāpat esot pētījumi, ka cilvēku smadzenēs esot kāds nervu centrs, kas atbild par valodu. Skaidrs, ka šo centru var kairināt dažādi kairinātāji.

Es tak to n-kaart teicu... ka sho neartikuleeto "valodu" var izraisiit gan Sibiirijas shamanji gan muusdienu hipnotikji. Tas ir "tesiens" pa valodas centriem, kad atkriit valjaa kaut kaadi kanaali un cilveeks var "gjenereet" valodu, kurai ir gramatika, bet absoluuti nav semantikas...

Tas ir taapat kaa es varu uzprogrammeet progzu, kas gjeneree latiinju vaardus izmantojot latiinju gramatiku, tikai semantika tajos buus tuvu 0

Tachu... taa kaa shie cilveeki to nesaprot, vinji to noraksta uz Sv. Gara daavanu... kas taa taada, protams nav... jo Sv. Gara daavanas ir draudzes celshanai un Dieva Vaarda izpaltiishanai dotas, nevis... atvainojos... pashapmierinaashanaas noluukaa.
rainars
# Iesūtīts: 2011.05.05 18:20:06
es nezinu kapec,bet skatoties sito rolliku man uz agresiju pavilka,gribetos iebelzt tam vaditajam..patiesam,sita ar cilvekiem speleties
Piedodiet , es laikam maz ko saprotu! Uz ko šitas velk? No kāda gara?

Es zinu ka tas brālis Kristū pēc piedzīvotā, starp citu zinu viņu personīgi, diez vai tā teiks , jo viņš ir piepildīts ar Dieva garu un mīlestību pret citiem cilvēkiem un brāļiem īpaši.

Tachu... taa kaa shie cilveeki to nesaprot, vinji to noraksta uz Sv. Gara daavanu... kas taa taada, protams nav... jo Sv. Gara daavanas ir draudzes celshanai un Dieva Vaarda izpaltiishanai dotas, nevis... atvainojos... pashapmierinaashanaas noluukaa.


Klau brāl Mulder. Vai tev piems biji personīgi pazīstams ar vēsti par pestīšanu Dieva Dēlā Jēzū arī tak pretojies tam. Nu re ar šo lietu tāpat. Zinu brāļus no luteriskām draudzēm kam ir personīgi piedzīvojumi šajā jomā un tāpat izsakās kā var pretoties šādai Dieva dāvanai.
Apustulis Pāvils ar tak raksta , ka viņš vairāk kā visi runā mēles un ka mēlēs runātājs ceļ sevi. Nu re sevi uzcēlis vai pacēlis Svētajā garā spēj pacelt arī draudzi. Mēlēs runātājs runā garā noslēpumus Dievam.
Mazāk vajag skatīties labāks vai mazāk labāks, domāt vairāk skatīties kā uz Dieva brīnumiem , noslēpumu ,tainstvo(kr. val).
Tur kur Pāvils saka dzenieties , krieviski tūlkots revnijtje, kas nozīmē skaudiet. Arī grieķu orģinālā lietots vārds skaudība labā nozīmē.
nevajag arī pārlieku sevi šaust un citus ir tak daždas dāvanas un viens pats Dievs kas katram dod kā gribēdams un kas mēs tādi esam lai ar Dievu strīdētos.
Ef.1:3 Lai slavēts mūsu Kunga Jēzus Kristus Dievs un Tēvs, kas mūs Kristū ir svētījis ar visāda veida garīgu svētību debesīs.
4 Viņā Tas mūs pirms pasaules radīšanas izredzējis, lai mēs būtu svēti un nevainojami Viņa priekšā mīlestībā.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.05.06 09:57:53
rainars... par to jau bazars... Paavils paarmet Koriontas Draudzei, ka taa nodarbojas ar pashcelshanos, nevis citu celshanu... un ka izkjeezii Meelju Daavanas ne tam, kam taas domaatas... respektiivi, liecinaashanai citaam tautaam...

Tu ar savaam meeleem, kam liecini? Kuras tautas valodaa tu runaa?

Tu saki, ka runaa Engjelju meelees, kuras neviens nesaprot, tad KAA tu zini, ka taas ir engjelju nevis deemonu meeles? Kaa tu zini, ka tas nav tavas runas centru reflektiiva darbiiba.


Un teikt "es to piedziivoju, es to jutu" tas ir juusmibas gars... arii Demoni un Ziilnieces Gars skaljaa balsii sauca - "Tu esi Dieva Deels" vai "Juus esat visaugstakaaa Dieva pravieshi"... nerunaaja jau neko nepareizu, tik Gars bij pavisam ne Sveetais!

Taakaa beidz nu fleiteet vienreiz... un saac ticeet Dievam, nevis pac savaam sajuutaam! Bet taa kaa mees zinaam, ka harizmaatu ticiibas objekts ir nevis Dieva Vaards, bet vinju pashu sajuusma... nu tad neko dariit... mums vienkaarshi ir dazhaadas autoritaates, kam mees ticam!
dafne
# Iesūtīts: 2011.05.06 13:36:06
rainars
es nez no kada gara,tas bij manas sajutas skatoties so rolikuko nu tagad darisim?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.06 14:02:07
dafne
Nu man jau arī viens otrs šis videomateriāls izskatās drīzāk pēc zaimošanas, nevis Sv. Gara darbības. Bet varbūt, ka ir runa vienkārši par psihiskām problēmām cilvēkiem?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.05.06 14:14:42
Lasot šo diskusiju, rodas jautājums, vai Rakstu tulkojumos vārda "mēles" vietā nebūtu prātīgāk lietot pārpratumus mazāk radošu apzīmējumu "valodas", varbūt pat ar paskaidrojošu apzīmētāju atkarībā no konteksta - piem., "svešas valodas". Citādi tāds "mēles", kurš šodienas latviešu valodā tiek lietots samērā reti, rada daudz neskaidrību un pat ir izveidojusies jauna nozīme, kas apzīmē šo īpatnējo nesaprotamo skaņu izdošanu. Tādejādi riskējam, ka lasot JD "runāja mēlēs" tiek ielasīta pilnīgi cita nozīme nekā sākotnēji vēstīts.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.06 14:21:56
Mārtiņš
Domāju, ka problēma ir ne tikai ar to, ka `mēlēs runāšana` jau ir jēdziens, kas daudzu apziņā neglābjami sasaistījies ar buldurēšanu, bet arī Kristība Sv. Garā automātiski tiek saistīta ar dažu harizmātu interpretāciju.
Tu uzdod ļoti labu jautājumu par riskiem ielasīt Sv. Rakstos kaut ko tiem svešu. Cits jautājums, kāda varētu būt metode, ar kuras palīdzību būtu iespējams no tā izvairīties.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.05.06 14:32:07
Aivars
Vispār, cik esmu mazdrusciņ dzirdējis par JD tulkošanas norisēm, nojaušu, ka ar metodi īstenībā problēmu nav, un nav arī problēmu ar terminiem. Bet problēmas sākas to akceptēšanā - aiz kaut kādām bažām, ko tauta teiks par radikāli atšķirīgu literāro izteiksmi (un pat dažu nianšu nozīmi) no vēsturiski pierastajiem tulkojumiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.06 14:40:43
Mārtiņš
Jāsaka gan, ka arī tulkojums vienmēr ir sava veida interpretācija, kas ne vienmēr ir brīvs no tulkotāja paša personīgās teoloģijas. Bet taisnība jau ir, ka jāņem vērā, ko `tauta teiks`, jo kā redzi, Svētais labi demonstrē, ka ir pat iespējams pēc vēlēšanās ievest jaunus terminus kā `lingvistiskās-nelingvistiskās` mēles vai valodas, un vezums atkal nekust.
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.06 15:13:41
Mēles un valodas ir divas atšķirīgas lietas. Tās abas divas ir sastopamas kā pārdabiskas dāvanas no Dieva, ko saņēma viņa ļaudis. Neviens nevarēja pamatoti izskaidrot un argumentēt tos faktus, kurus es minēju Rakstu kontekstā.

Turklāt valodas Bībeles kontekstā nav tās valodas, kurām ir nepieciešams tulks. Nevienā piemērā Bībelē šīs valodas netika tulkotas no tulka puses. Tā bija pārdabiska dāvana runāt valodā, ko runātājs pats nebija mācījies, bet kuru saprata klausītāji. Un tās nebija mēles. Jo ja būtu, tad būtu nepieciešams tulks jeb izskaidrotājs. Taču nebija. Tātad te nav runa par valodu un tulkošanu kā mēs to saprotam saskaroties ar to šodien, kad atnāk runātājs, kas runā svešvalodā, kas nav saprotama klausītājiem un viņa runu tulko.


Raimonds
# Iesūtīts: 2011.05.06 16:35:07
Svētais
Mēģināsim atbildēt uz dažiem jautājumiem. 1. Vai apustuļi Vasarsvētkos runāja mēlēs, resp., tā kā šodien praktizē harizmātu draudzēs?
2. Vai Jēzus, kurš bija ar Garu piepildīts, runāja mēlēs?
3. Vai mēs Rakstos atrodam Jēzus pavēli apustuļiem un mēcekļiem runāt mēlēs?
4. Vai mēļu dāvana bija izšķiroša pestīšanai?

Uz šiem jautājumiem lielākā daļa kristiešu atbildēs ar NĒ. Jo šī mēļu dāvanas prakse ir pieminēta tikai korintiešu vēstulē un jau tajā laikā tas bija iemesls korintiešu sašķeltībai. No tā vien, ka šeit pieminēta šī dāvana un visai negatīvā kontekstā, mēs nevaram izdarīt secinājumus, ka tā ir vispārēja pirmdraudžu prakse. Korintā, jā, kaut kas no tā bija, bet ne citur. Kā piemin Korintā bija dažādi mistiski-ekstātiski kulti un prakses. Citās savās vēstulēs Pāvils un nemaz nerunājot par pārējiem apustuļiem Pēteri, Jāni, Jēkabu, viņi par šo mēļu dāvanu klusē.
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.06 16:38:57
Raimonds
Mēlēs dāvana, kā norāda Pāvils ir laba un svētīga lieta, ja to pielieto pareizi. Ja kāds grib ieraudzīt negatīvo, tad viņš to saskatīs jebkur. Tas, ka korintiešu draudze bija visproblemātiskākā gan grēku ziņā, gan garīgo dāvanu pielietošanā, tas ir fakts!
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.06 16:39:30
Svētais
Tā ir ļoti neparasta un jaunmodīga skaidrošana. Oriģināltekstā valoda ir un paliek valoda, nevis `nevalodu valoda` un `valodnieciskā valoda`.
Te nesen uzdūros arī kādai adventistu autora apcerei par tēmu - http://biblicalresearch.gc.adventist.org/documents/speaking%20in%20tongues.pdf
Jāsaka, daudz kas līdzīgi ir ticis skaidrots pie luterāņiem. Tas liek domāt, ka nav tā, ka tikai klasiskie luterāņi ir baigi aizspriedumaini, bet bažas par to, vai Sv. Gara vārds netiek lieki valkāts šī fenomena sakarā, ir gana izplatītas.
Varbūt, palasi, tālākai diskusijas ierosmei, ja iznāk brītiņš laika?
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.06 16:47:48
Aivars
mans skaidrojums nebalstījās ne uz ko citu kā vieņīgi uz Rakstvietām to kontekstā. Ja kāds vēlas ieraudzīt nepareizo tajā bez Rakstu argumentācijas, tad šī pieeja neiztur kritiku.
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.05.06 17:19:05
Svētais
Ja ņem vērā, ka Pāvils šo dāvanu korintiešiem pilnībā "ieliek" privātās dievbijības dzīves daļā ( tikai sev un Dievam 4., 28.p.); tāpat šī dāvana pilnībā tiek izslēgta no draudzes publiskās kalpošanas vai liecināšanas ( ja nav kas tulko, lai draudzē klusē 28.p.), tad kur šeit vairs paliek vietas Gara kristībām un citām mēļu dāvanu acīmredzamām garīgām izpausmēm?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 27 . 28 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 133 , pavisam kopa bijuši: 8485