atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem garīdznieks
rainars
Iesūtīts: 2012.10.26 19:48:27
Kas tas tāds?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.30 16:29:58
Saprotu ka tā ir ticības lieta par to ko uzņem. Jāņa evanģēlija sākumā lasu:
Viņš(Dievs , Patiesā Gaisma,Taisnība) bija pasaulē, un pasaule caur Viņu radusies, bet pasaule Viņu nepazina. Viņš nāca pie savējiem, bet tie Viņu neuzņēma. Bet, cik Viņu uzņēma, tiem Viņš deva varu kļūt par Dieva bērniem, tiem, kas tic Viņa Vārdam, kas nav dzimuši ne no asinīm, ne no miesas iegribas, ne no vīra gribas, bet no Dieva.


Jēzus augstais prieteris lūdz pirms tiek vests uz Golgātu: Es vairs neesmu pasaulē, bet viņi ir pasaulē, un Es eimu pie Tevis. Svētais Tēvs, uzturi tos Savā Vārdā, ko Tu Man esi devis, lai viņi ir viens, itin kā mēs. Kamēr Es biju pie viņiem, Es tos uzturēju Tavā Vārdā, ko Tu Man esi devis, un pasargāju tos, ka neviens nav pazudis kā vien pazušanas dēls, lai raksti piepildītos. Bet tagad Es eimu pie Tevis; un par to Es runāju pasaulē, lai Mans prieks viņos būtu pilnīgs. Tavus vārdus Es tiem esmu devis, un pasaule viņus ir ienīdusi, tāpēc ka viņi nav no pasaules, tāpat kā Es neesmu no pasaules. Es nelūdzu, lai Tu viņus paņemtu no pasaules, bet lai Tu viņus pasargātu no ļauna. Viņi nav no pasaules, tāpat kā Es neesmu no pasaules. Svētī tos patiesībā; Tavi vārdi ir patiesība. Tāpat kā Tu Mani esi sūtījis pasaulē, arī Es viņus esmu sūtījis pasaulē. Un viņu labā Es pats svētījos nāvē, lai arī viņi būtu patiesībā svētīti. Bet ne par viņiem vien Es lūdzu, bet arī par tiem, kas caur viņu vārdiem Man ticēs . Lai visi ir viens, itin kā Tu, Tēvs, Manī un Es Tevī, lai arī viņi ir Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani esi sūtījis.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.30 16:34:24
Ingars
Tieši tāpēc ir labi apstāties un pajautāt Dievam, vai tas, kas tiek celts, tiek celts pēc Viņa prāta.
Tu esi to pajautājis? Ko Viņš Tev atbildēja?

Kristus vēl joprojām ir Kungs un Saimnieks un Viņa vienīgais pilnvarotais Pārstāvis Draudzē ir Svētais Gars, Kurš tad arī nosaka kurš kā kalpos, kurš kādus amatus ieņems utt.
Ko tad Tu cepies? Atnāks Kungs un Saimnieks vai Viņa vienīgais pilnvarotais pārstāvis un Tev sados pa ausīm, ka Tu lien ne savā kompetencē.
Ingars
# Iesūtīts: 2012.10.30 16:42:39
Tāpēc Jēzus neatstāja apustuļiem nekādu administratīvu varu, kādu pozīciju, kuras dēļ pārējiem būtu bez ierunām jāpakļaujas. Viņš visus, ne tikai apustuļus, padarīja pilnīgi atkarīgus no Dieva, vēl atkarīgākus, nekā zīdaiņi atkarīgi no mātēm. Tādā veidā tiek novērsta jebkāda veida nepareizas kontroles uzurpēšanās pār Draudzi. Tīri praktiski tas nozīmē, ka neviens bez Dieva pilnvaras neko Draudzē nespēj panākt, jo administratīva vara nav dota nevienam vispār, bet garīgai varai jāizpaužas reālā spēkā un autoritātē.
Ingars
# Iesūtīts: 2012.10.30 16:46:52
Ēvalds Bērziņš

Tu esi to pajautājis? Ko Viņš Tev atbildēja?

To, ko es tagad rakstu.

Ko tad Tu cepies? Atnāks Kungs un Saimnieks vai Viņa vienīgais pilnvarotais pārstāvis un Tev sados pa ausīm, ka Tu lien ne savā kompetencē.

Kur tad es lienu? Kas tad es esmu? Tik „papagailis”, kas atkārto to, ko Dievs jau sen atklājis.
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.30 16:47:25
Brāļi gribētos lūgt lai izsakamies bez personiski, mēs tak runājam par garīgām lietām, domājams ka garā sākuši nepabeigsim miesā, mēs tak runājam par kunga lietām, par pestīšanu kurā pat enģeļi kāro ieskatīties....
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.10.30 16:47:45
Ingars
Apustuļu darbi 13:1 tik tiešām ir apustuļa ordinācijas formula – tikai no Dieva dotas pravietiskas atklāsmes, ne no cilvēka gribas. To jau arī nozīmē pats vārds „apustulis” – tas ir „sūtnis”. Tātad, ja Dieva sūtnis, tad Dieva, nevis cilvēku un nav tur ko putroties.
Tu esi pārliecināts, ka 13:1 ir apustuļa ordinācijas formula? Tu droši vien domāji 13:3 viņi gavēja un lūdza Dievu, un, tiem rokas uzlikuši, tos atlaida. Bet šeit ne ar vienu vārdu nav minēts apustulis. Un, kas attiecas uz ordināciju, akurāt šādi tiek ordinēti visi garīdznieki - bīskapi, mācītāji utt.
Rūķis
# Iesūtīts: 2012.10.30 16:55:51
Interesanti, ka daži vispirms garīdzniekus izlamā kā sugu, bet kad Bērziņš reaģē, nekaunīgi pamāca neizteikties personiski un nepabeigt miesā, bet laikam taču uz palagiem
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.30 16:56:34
Ingars
Tīri praktiski tas nozīmē, ka neviens bez Dieva pilnvaras neko Draudzē nespēj panākt, jo administratīva vara nav dota nevienam vispār
Ja jau nespēj un nav dota, ko tad Tu pats lien no ādas ārā?

bet garīgai varai jāizpaužas reālā spēkā un autoritātē.
Nu tā arī izpaužas pie katra garīdznieka, pat pie necienīgajiem.
aivars lapsans [83.187.154.237]
# Iesūtīts: 2012.10.30 16:57:50
Ēvalds Bērziņš

Kurš tad ordinēja Arhibīskapu? Mēs ticam, ka Jēzus (caur Baznīcu). Un tas pats Jēzus dod arhibīskapam uzdevumu ordinēt citus (tāpat kā citi ordinēja viņu). Ja nu ordinē Jēzus, kā Tu uzdrošinies atšķelt Baznīcu no Jēzus, teikdams, ka Jēzus ordinē kaut kā augstāk, bet arhibīskaps ordinē zemāk? Vai Tu netici, ka Baznīcā visus ordinē Jēzus?

Varbūt noprecizēsim vēlreiz. Ir vairākas ordinācijas. Ir tāds jēdziens - ordinēts mācītājs. Ja arhibīskaps kādu mācītāju ordinē par ordinētu mācītāju - ok. Bet , ja arhibīskaps kādu mācītāju , kurš jau kalpo kādā draudzē ,ordinē par ordinētu mācītāju neprasot draudzes viedokli , tad arhibīskaps apiet Biblisko izpratni , ka Jēzus ir draudzes galva , bet viņš ieņem varu attiecīgajā draudzē un draudzei uzspiež mācītāju. Ja viņš ir ļauns cilvēks , tad sekas ir neprognozējamas. Es pēdējos gados redzu gaismu šajā jautājum
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.30 17:00:29
rainars
Brāļi gribētos lūgt lai izsakamies bez personiski
Brāli Rainar, Tu arī saproti, ko Tu lūdz?
Ingars
# Iesūtīts: 2012.10.30 17:02:44
Ēvalds Bērziņš

Ops, tiešām, kļūdījos – runa ir par 13:1-4
Kādam tad „darbam” viņi tika aicināti? Kā tad Pāvils sevi sauc par apustuli? Kā tad Jēkabs, Kēfa un Jānis sniedza viņam roku kopējam darbam? Kā tad viņš varēja veikt apustuļa kalpošanu?

Kas attieca uz bīskapiem, tad viņus katrā vietējā draudzē nozīmē apustuļi, bet mācītāji vienkārši kalpo saskaņā ar savām dāvanām.

Kurš starp tā saucamiem „garīdzniekiem” Latvijā ir akurāt šādā veidā ordinēts, kā Pāvils apustuliskai kalpošanai? Kur notiek tā, ka pravieši un mācītāji kādā vietējā draudzē saņem atklāsmi no Dieva par kāda brāļa izsūtīšanu darbā? Rādi man šurp to vietu, kur tas Latvijā tā ir bijis. Kur ir šo sūtņu darba augļi – vietējās draudzes uz Kristus Miesas pamata? Konfesijas ietvaros ordinēts „garīdznieks” neskaitās, jo viņš nekalpo Kristus Miesas celšanai, bet gan šķelšanai.
aivars lapsans [83.187.154.237]
# Iesūtīts: 2012.10.30 17:07:25
Ēvalds Bērziņš

Bet tas ir jānoformulē satversmē.

Kurš tad ordinēja Arhibīskapu? Mēs ticam, ka Jēzus (caur Bazn
īcu).

Uz šo jautājumu atļaušos Tev domāt tā - gan jau izproti apsustuļu dzīves stilu. Tagad salīdzini arhibīskapa dzīves stilu un izdari secinājumus.
Varbūt neformulēsim , ka Jēzus caur baznīcu , bet - nekas nenotiek bez Viņa ziņas - neko nenoslēpsim no Jēzus....Protams , ka Dievs mīl katru un dod iespēju kalpot katram savā amatā , arī arhibīskapam. Mums visiem tiek dots avanss. Varam kalpošanas laikā mainīties. Arhibīskaps arī ir tikai mans brālis un Tavs nekas vairāk un sinodē viņu pat varēja izbalsot....tur bija baigā spriedze. vai tad nezini? Ja kāds formulē , ka ir apustuļu pēctecis un ne viņa brālis...tad .....ir problēmas ar mācību augstskolā....
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.30 17:09:18
aivars lapsans [83.187.154.237]
Varbūt noprecizēsim vēlreiz. Ir vairākas ordinācijas.
Kādas, tavuprāt?

Ir tāds jēdziens - ordinēts mācītājs.
Labi, ir.

Ja arhibīskaps kādu mācītāju ordinē par ordinētu mācītāju - ok.
Ka tas ir? Mūsu Baznīcā par mācītāju sauc tikai to, kurš ir ordinēts.

Bet , ja arhibīskaps kādu mācītāju , kurš jau kalpo kādā draudzē ,ordinē par ordinētu mācītāju neprasot draudzes viedokli , tad arhibīskaps apiet Biblisko izpratni , ka Jēzus ir draudzes galva , bet viņš ieņem varu attiecīgajā draudzē un draudzei uzspiež mācītāju. Ja viņš ir ļauns cilvēks , tad sekas ir neprognozējamas. Es pēdējos gados redzu gaismu šajā jautājum�
Runā, lūdzu, saskaņā ar pastāvošo kārtību Baznīcā. Citādi tavu domu gaitu nevaru saprast.
Ingars
# Iesūtīts: 2012.10.30 17:10:30
Ēvalds Bērziņš

Ja jau nespēj un nav dota, ko tad Tu pats lien no ādas ārā?

Vai tad es izpaužu administratīvu varu?

Nu tā arī izpaužas pie katra garīdznieka, pat pie necienīgajiem.

Garīga autoritāte izpaužas saskaņā ar paklausības un brieduma mēru. Klerikālās sistēmas garīdzniecība pamatā balstās uz administratīvo autoritāti.
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.30 17:17:18
rE nu esam, tā vietā lai demonstrētu iecietību vienam pret otru uzskatot to augstāk ``reliģiskais līderis `` ``bliež tik virsū``, aizmirstot iejūtību un vēlēšanos izprast k``ada brāļa ne visai veiklo valodu...... .
Pasaki vēl ka nebiji aizdomājies ka ar šo īso sakāmo aiztaupīju laiku sakot ka nevajag personīgi aizvainot vai bakstīt. Varam tak pēc būtības runāt ne pēc ambīcijām kas no tā ego maisa lien ārā.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.30 17:20:21
aivars lapsans [83.187.154.237]

Bet tas ir jānoformulē satversmē.
Jānoformulē, kas?

EB: Kurš tad ordinēja Arhibīskapu? Mēs ticam, ka Jēzus (caur Baznīcu).
AL: Uz šo jautājumu atļaušos Tev domāt tā - gan jau izproti apsustuļu dzīves stilu. Tagad salīdzini arhibīskapa dzīves stilu un izdari secinājumus.

Par kādu stilu Tu runā?

Varbūt neformulēsim , ka Jēzus caur baznīcu , bet - nekas nenotiek bez Viņa ziņas - neko nenoslēpsim no Jēzus....
Kāpēc Tu pēkšņi baidies no Jēzus tiešuma? Sv.Gars sirdī ierunājās?

Protams , ka Dievs mīl katru un dod iespēju kalpot katram savā amatā , arī arhibīskapam. Mums visiem tiek dots avanss. Varam kalpošanas laikā mainīties. Arhibīskaps arī ir tikai mans brālis un Tavs nekas vairāk un sinodē viņu pat varēja izbalsot....tur bija baigā spriedze. vai tad nezini? Ja kāds formulē , ka ir apustuļu pēctecis un ne viņa brālis...tad .....ir problēmas ar mācību augstskolā....
A Tu Arhibīskapam pajautāji, vai viņš ir/nav apustuļu brālis? Ko viņš Tev atbildēja? Es drīzāk ieraugu problēmas ar patvaļbu.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.30 17:26:47
Ingars
Vai tad es izpaužu administratīvu varu?
Tādas varas Tev nav, paldies Dievam. Bet administrēt apsūdzības Tu gan esi liels varonis.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.30 17:32:01
Ingars
Garīga autoritāte izpaužas saskaņā ar paklausības un brieduma mēru.
Pareizi.

Klerikālās sistēmas garīdzniecība pamatā balstās uz administratīvo autoritāti.
Nepareizi. Garīdzniecība balstās uz Kristus pavēli un atslēgu varu, tātad paša Kristus autoritāti.
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.10.30 17:38:32
rainars
Varam tak pēc būtības runāt ne pēc ambīcijām kas no tā ego maisa lien ārā
Nu tad runā pēc būtības, nevis ņaudi kā niķumaiss. Apsūdzēt `reliģiskos līderus` esi varonis. Tad arī atbildi par saviem vārdiem. Un neaizmirsti, ka arī Dieva Vārds ir abpusgriezīgs zobens. Lietosi nepareizi, savainosies.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.30 17:49:20
http://izklaide.delfi.lv/dzivesstils/ballites/vecriga-liksmo-neratnas-mukenes-un-muki.d?id=42787578
Nezkādēļ to redzot, iedomājos, ka tieši tā varētu izskatīties ingara, rainara un lapšāna te proklamētā Baznīcas "kārtība"
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 82 , pavisam kopa bijuši: 11779