atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu sekta
rainars
Iesūtīts: 2012.08.20 20:48:12
kas tā tāda?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 14 . 15 . >>
AutorsZiņas teksts
rainars
# Iesūtīts: 2012.08.20 20:50:06
kāpēc lietojam tādu vārdu , vai caur to teologi nostāda kristiešus pret kristiešiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.20 21:20:28
rainars
cilvēk, priekš kam taisīt vēl vienu bezjēdzīgu tēmu ar stulbām apsūdzībām, ja reiz ir kāda sakarīgāka - http://www.lelb.lv/forums/?fu=l&rid=5&id=210
dafne
# Iesūtīts: 2012.08.20 22:27:33
Visi tie,kas nedomā kā es...ir sektanti...
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.20 22:56:00
dafne
nu tā jau ir klasiskā sektas definīcija praksē
dafne
# Iesūtīts: 2012.08.21 00:25:49
Aivars jā,tas tā pēc novērojumiem,bet ja ta godigi...es ar īsti nezinu `sektas"definīciju...
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.08.21 10:41:11
Sektantisms ir interesants kā psiholoģisks fenomens,
jo teoloģiski ir salīdzinoši viegli noteikt,
kura draudze pastāv daudz maz ortodoksā trinitātes mācībā
un kura ne, kura mudina pārkristīties un kura ne.
Bet svarīgi ir redzēt vai draudzē tiek kultivēta garīga geto (mēs un viņi) mentalitāte (lai gan gluži no šī cilvēcīgā pretnostatījuma neizbēgt), vai arī tā ir labvēlīga pret citiem kristiešiem,
vai tā uzmanīgi izturas naudas lietās pret draudzes locekļiem,
vai arī mudina tos pārdot īpašumus un naudu atdot sektas līderiem etc.

Luteriska sektantisma paradokss ir aizrautīga lamāšanās pret citādi domājošiem, kas kariķētā veidā atspoguļo Lutera skarbo valodu pret pāvestu, sak, ja jau Luters tā darīja, tad arī drīkstam.
Klasiskais sektantisms, kas uzsver savējo svētumu iepretīm citiem, nesvētiem kristiešiem, parasti to neatļaujas.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.21 10:45:46
dafne
nu bet nav jau arī tāda viena definīcija. Ap kādu 1300. gadu šis vārds tika atvasināts no Latīņu vārda, kas apzīmēja ceļu, sekošanu, un tika izprasts kā `reliģiska skola, reliģisks novirziens`, bet 1570 gadā kā izcelsme tiek uzdots cits latīņu vārds, kas nozīmē `nocirst`, un sekta nu jau tiek interpretēta kā no baznīcas atšķēlusies grupa.

Nu tālāk jau vairs tikai katra paša izdoma, kā radīt formulu, kas trāpītu pa citiem, bet ne pa mūsējiem. Vieni sauc, ka sektu definē pārspīlēta līdera autoritāte (ha, tur laikam pāvests būtu pirmais), cits `dod pa purnu` ar mīļummetru (kā te vienā blakus diskusijā), un dažkārt, kā Ingara gadījumā, pat nevajag sarežģītu formulu, lai visus kristiešus, kas jebkādā veidā ir iesaistīti organizētās draudzēs pasludinātu par sektantiem.
Didzis Skuška [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.08.21 11:01:58
Esmu dzirdējis arī skaidrojumu, ka tas saistīts ar jēdzienu sektors. Proti, no visa ticības kopuma vai bibliskās vēsts tiek izrauts kāds mācības sektors, uzpūsts un nereti pat pretnostatīts pārējai mācībai.
dafne
# Iesūtīts: 2012.08.21 11:29:19
Man sekta vairak saistās..ar tadu noslepumiem apvitu organizaciju,par kuru vari uzzinat tikai ņemot dalību tajā...nav skaidras publiskas informacijas.Talak jau.. esi sasaistīts..nespēj no sīs organizacijas izstāties..tiek draudets..vai skalotas smadzenes vai ka citādi ietekmets.Protams...biedra nauda vai cita veida pienesumi.Līderis,kuram obligati japaklaujas..jaklausa.Dazadi apdraudējumi dzīvībai.
Hm..bet jā..sito var īstenot arī baznīcas aizsegā.
rainars
# Iesūtīts: 2012.08.21 14:15:22
http://www.youtube.com/watch?v=aTUh2_-3ltc
http://www.youtube.com/watch?v=1PP1-SKfyn8&feature=relmfu

... ko viņš dara, ļauniem vārdiem aprunādams mūs, un ar to viņam nepietiek, viņš pats neuzņem brāļus un neļauj to darīt tiem, kas to grib, un izstumj tos no draudzes. (3.Jņ)

Dažiem "apliekot " Pāvestu pašiem pielavījies pāvesta nemaldīgums.
Sludinot cilvēka brivo gribu tiek atprasīta pakļaušanās vadītājam nosaucot Ebr.13:17 un iebraucot tajā ko sauc par mērīšanu un atmērīšanu. Iedziļinoties ko nozīmē paklausīt saprotam to ar citu būtību.
Grieķu valodas vārds domāts ir paklausīt tam vārdam kas ir teikts runājot ar Svētā gara autoritāti. , jo kā Pēteris saka 2.vēst 1.nod beigās ka pravieši runājuši Svētā gara spēkā.
kaut kur teikts ka nav jāpaliek par cilvēku kalpiem, arī tas ka vadītājiem jāvada savs ganāmpulks ne kā gribētu valdīt par piešķirto, bet lai dara brīvprātīgi......... .
dafne
# Iesūtīts: 2012.08.21 20:01:34
Vienīgi sektantiem ir tik liela interese par sektas definīciju!
Grozies kā gribi, aste pakaļā, mīlīši!
(c)
tā Noosveidīgais
rainars
# Iesūtīts: 2012.08.21 20:35:10
Sāp sirds par to ka atrodas miesnieki kurui domā ka var sadalīt Kristus miesu, zākājot citus ar to domājot savu kažociņu paspodrināt.
Da visu grib definēt cilvēks, aizmirstot ka kristieša galvenā definīcija ir mīlēt.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.21 20:52:52
rainars
labi, miesniek, tad aizver savu tēmu un beidz zākāties
Ingars
# Iesūtīts: 2012.08.31 11:49:48
Bibliskā izpratnē sekta ir jebkāda veida sadraudzība, kas neietver sevī VISUS ticīgos. Apustuliskā ticības apliecība mums māca, ka ir Viena svēta kristīga Draudze, kurā ir svēto biedrība (biedrošanās, draudzēšanās, brāļošanās utt.). Respektīvi – visi, kas ir ārpus Draudzes tiek uzskatīti par nesvētiem, neticīgiem un neglābtiem, jo tā saka Dieva Vārds. No tā izriet sekojošais – ja kāda ticīgo grupa sevi nodala no pārējiem ticīgajiem uz kādas mācības pamata (pat ja viņu interpretācija būtu 100% pareiza), tad tas nozīmē, ka no viņu perspektīvas skatoties visi pārējie nepieder Kristum un ir nesvēti, neticīgi, neglābti. Ar vārdiem, protams, tiek apgalvots pretējais (viņi saka, ka pārējie arī ir ticīgi un glābti, tikai atrodas maldos), taču tie ir meli, jo pati nodalīšanās jau par sevi nozīmē visus pārējos turēt par pagāniem. Dieva Vārds mums atklāj skaidri, ka visi svētie, ticīgie un glābtie pieder Draudzei un otrādi – visi, kas pieder Draudzei ir svēti, ticīgi un glābti. Tātad vai nu Draudze ir tikai viena no visām konfesijām, denominācijām, brīvdraudzēm utt., vai arī tās visas ir sektas, proti, piemēram LELB nav Draudze, tāpat kā Romas Katoļu baznīca arī nav Draudze, jo nevienai no tām nepieder autoritāte visus, kas ir ārpus šīm organizācijām pasludināt par nesvētiem, neticīgiem un neglābtiem.
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.08.31 12:14:42
Ingars
Izskatās, ka Tu gribi uguni mest no Debesīm! Kādam Jēzum gribi sekot? Mans Jēzus grib glābt un Viņš mīl cilvēkus. (Lk.9:51-55) Vai vēl viens labs VD stāsts par Jona dusmām (Jona 3. un 4.nod.)
Ingars
# Iesūtīts: 2012.08.31 12:24:45
Kas ir Draudze? Cilvēki, kuri atzīst kādu noteiktu mācību un tradīcijas vai Cilvēki, kuri kristīti Jēzū Kristū, pieder Viņam un ir Kristus Miesa? Ko Dievs mums caur Pāvilu atklāj attiecībā uz pareizajiem novirzieniem? Dieva Vārds saka, ka to mērķis ir, lai taptu redzami ticībā rūdītie, nevis, lai izmestu no Draudzes ticības iesācējus un veidotu Draudzi tikai no rūdītajiem. Ko gan šiem nobriedušajiem darīt? Izpaust Dieva autoritāti, nevis censties ieviest kārtību caur miesīgām metodēm un diskusijām. Ja Luters būtu apstājies un gavēdams, lūgdams gaidījis uz Dieva vadību, tad Dievs caur viņu būtu izpaudis tādu autoritāti, ka pāvestiešiem nebūtu kur sprukt, bet ar kaunu nāktos atzīt savu maldīšanos. Bet tas jau ir ticības jautājums, proti – vai mēs ticam, ka Dievs to spēj, vai tomēr labāk uzticamies fiziskam spēkam un administratīvām metodēm? Dievs caur Pāvilu aicina ticībā rūdītos nenodalīties uz šī pamata no nepaklausīgajiem, bet gan apstāvēt Patiesībā un paļauties uz Dieva spēku, ka Dievs Pats spēs pārliecināt vai attīrīt Draudzi no tiem, kuri neļaujas Dieva pārliecināšanai. Tur arī parādās ticībā rūdīto garīgais briedums, ka viņi ir tik garīgi, ka spēj pretoties kārdinājumam uz miesīgiem risinājumiem. Gluži kā līdzībā par labību un nezāli – lai aug kopā līdz pļaujamam laikam un tad taisnie tiks atšķirti no netaisnajiem. Citādi vēl ravējot nezāli, var gadīties izravēt pa kādam taisnajam – tieši to dara institucionālā kristietība, pat vēl sliktāk, gadās arī tā, ka nezāles tiek atstātas, bet labība izravēta, jā visādi gadās, gan šā, gan tā, ja to dara pēc cilvēku prāta un izpratnes. Tātad, ja tu esi garīgs, nevis miesīgs, tad tu ticēsi, ka Dievs vislabāk spēj tikt galā ar nepaklausīgajiem, proti – Viņš taču noteikti parūpēsies par to, lai Patiesība tiktu skaidri atklāta un sadzirdēta tādā veidā, ka būtu neiespējami to neatzīt un paturēt dzīvu ticību sevī, ka būtu neiespējami noliegt Patiesību vienlaikus nenoliedzot Pašu Dievu.

Raimonds
Izlasi vēlreiz - es nelūdzu Dievu mest uguni uz sektantiem, es vienkārši norādu uz to, ko māca Dieva Vārds attiecībā uz Draudzi.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.08.31 12:29:38
Ingars
Tu pats esi Draudzē?
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.08.31 12:30:43
Mārtiņš
Paspēji pirmais!
Ingars
# Iesūtīts: 2012.08.31 12:48:56
Jā, esmu, jo Jēzus mani ir izglābis un es piederu Viņam. Ikviens, kurš pieder Jēzum, ir Draudzē.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.31 12:55:24
Ingars
Kas Tev liek domāt, ka Tu piederi Jēzum, bet Luters bija kaut kāds dulburs? Varbūt pamēģini pats apstāties un gavēt, lai ne vien pāvestiešiem nav kur mukt, bet arī pārējiem skumjš smīns iet secen
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 14 . 15 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 44 , pavisam kopa bijuši: 96