atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Apustuliskā dziedināšana
Juris Saivars
Iesūtīts: 2012.06.25 06:59:01
APUSTULISKĀ DZIEDINĀŠANA 1) Svaidīšana ar eļļu. Pie apustuļiem un pirmdraudzē.

Jaunās Derības vēstījumā sacīts, ka Jēzus deva saviem apustuļiem dziedināšanas dāvanu: Mt. 10:1 Viņš tiem deva varu pār nešķīstiem gariem tos izdzīt un dziedināt visas sērgas un slimības .
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.10 14:25:25
Aivars
Nu tavs ačgārnais mēģinājums ietučīt bausli tur, kur par to nav runa, liek domāt, ka neredzi atšķirību starp dzīvības sargāšanu, kas ir cilvēka kompetencē, un augšāmcelšanu, ko laikam gan vienīgi Dievs spēj.
Neko es netučīju, bet velku loģiskas paralēles. Tu tiešām neredzi kontinuitāti starp dzīvības sargāšanu un augšāmcelšanu, turklāt Baznīcas kontekstā?

Taču tas dod mājienu par tieksmi pat Dieva brīnumus pārvērst jaunā bauslībā.
Vai Tu noliedz to pašu svaidīšanu ar eļļu vai cita veida dziedināšanas brīnumus?

Rakstos es nekur neredzu ka būtu kāds dziedināts tam uz pieres pasmērējot bīskapa svētītu olīveļļu
Ja apustuļi nebūtu bīskapi, Tev varētu formāli piekrist. Tagad ieraudzīji?

Tā kā, nevajag uzdot par bibliski pamatotām tiešām diskutablas paražas, vēl jo vairāk piekabinot vārdu `apustulisks`
Nu tad tikpat labi arī bērnu kristīšana ir diskutabla paraža, un neapustuliska, jo, spriežot pēc Tavas loģikas, par maz Rakstos aprakstīta.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.10 14:37:33
Ēvalds Bērziņš
kāda vēl kontinuitāte? Runa ir par bauslības funkcijām un robežām.
Es tiešām neredzu jēgu bauslības piesaukšanai šajās spekulācijās, kur mēģini `pierādīt` ka kauliņi dziedē

Taču tas dod mājienu par tieksmi pat Dieva brīnumus pārvērst jaunā bauslībā.
Vai Tu noliedz to pašu svaidīšanu ar eļļu vai cita veida dziedināšanas brīnumus?

Nē, jau atkal tu mal tikai savu!

Ja apustuļi nebūtu bīskapi, Tev varētu formāli piekrist. Tagad ieraudzīji?
Nē, neieraudzīju!


Nu tad tikpat labi arī bērnu kristīšana ir diskutabla paraža, un neapustuliska, jo, spriežot pēc Tavas loģikas, par maz Rakstos aprakstīta.

Jā, šī prakse patiesi ir raisījusi diskusijas Baznīcā! Tādēļ tai ir nepieciešams vai nu teoloģisks pamatojums vai atspēkojums. Un teoloģisks pamatojums tai ir. Tikai mēģināt manipulēt ar vārdiņu `apustuliska` ir pilnīgi lieki. Un vēl glupāk ir šo vārdiņu piekabināt visam, kas kaut kad Baznīcā ir darīts bez īpaša pamata, un ko nespēj teoloģiski argumentēt

Aivars
# Labojis Aivars: 2012.07.10 20:32:11
izskatās interesanta grāmatiņa diskusijas sakarā - http://www.amazon.com/Furta-Sacra-Patrick-J-Geary/dp/0691008620/ref=tmm_pap_title_0
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.10 22:35:55
Aivars
Taču tas dod mājienu par tieksmi pat Dieva brīnumus pārvērst jaunā bauslībā.
Vai Tu noliedz to pašu svaidīšanu ar eļļu vai cita veida dziedināšanas brīnumus?
Nē, jau atkal tu mal tikai savu!

Bet Tu savu tā skaidri arī nepasaki. Tad apustuļi Kristus priekšā nodarbojās ar muļķībām, Viņam neko neiebilstot, vai nē?
Es tikai brīnos, ka gan bibliski pašam Kristum un apustuļiem ir pamatojums, bet tagad kāds izdomā, ka tomēr nav. Nu nelīmējas kaut kas.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.10 22:58:52
Ēvalds Bērziņš
Nelīmējas tas, ka Tu un vēl daži no pirksta izzīž praksi, ka apustuļi esot ar īkšķi pasmērējuši eļļu uz kādu pierēm un tā tiem atgriezuši veselību, un ka tā tam būs būt
Tas ir tikpat `pamatots` kā izlasot, ka draudze palika `maizes laušanā` un lūgšanās, tagad kāds uzstātu, ka jāēd biezpienmaize (tikai jālauž un nerīkst griezt) , lai lūgšanas tiktu uzklausītas.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.10 23:22:18
Aivars
Nelīmējas tas, ka Tu un vēl daži no pirksta izzīž praksi, ka apustuļi esot ar īkšķi pasmērējuši eļļu uz kādu pierēm un tā tiem atgriezuši veselību, un ka tā tam būs būt
A kuru īkšķi, labo vai kreiso?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.10 23:32:33
Aivars
Tad bija Kristus atzīta eļļas svaidīšanas prakse pie apustuļiem vai nebija? Tu vari vienreiz atbildēt?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.10 23:38:29
Ēvalds Bērziņš
nu nebrīnītos, ja jūsējiem pienāktos jau ar kreisās kājas labo īkšķi un labās auss kreiso skripstiņu, vai ne?
Tad tas izskatītos bladī impossible un līdz ar to automātiski svēti
Labāk pasaki, kas tev ir pret `apustulisko` biezpienmaižu laušanu un kāpēc tu to nepraktizē, un vai esi gatavs balsot par `otra vaiga iepļaukāšanas liturģiju`, `apustuliskās` kārtības labad.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.10 23:47:42
un vispār, palasies tā aptrakušā eļļotāja, uz kura grāmatiņu ieliku saiti pagājušā diskusijā, apceri, ka pat pashā jēra asinis `ņipričom`, jo īstā štelle bija īzapa eļļiņā, kas no nāves glāba israēliešus ēģiptē, tāpat kā izrādās austrumu gudro nestā mirru eļļa esot dzemdību sāpes atvieglojusi Marijai. Anahronisms un aiz matiem pievilkti panti gan nav mana stihija, bet nu tas puisis vismaz apcer gan kadiķu, gan rīcineļļas dziedinošo dabu
Tur vismaz kristiešiem ir reāli ieteikumi kāda eļļa pret ko palīdz, un ja nav iespēja tikt pie `autorizētajām`, tad ar ko izlīdzēties no ajūrvēdas bodītēm
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.10 23:59:02
Aivars
Tu nebāz man savu biezpienmaizi, bet atbildi uz jautājumu, bija Kristus atzīta eļļas svaidīšanas prakse pie apustuļiem vai nebija?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.11 00:01:45
Ēvalds Bērziņš
nebāz man savu parodiju par pierītes smiņķēšanu, un būsi brīvs no manas biezpienmaizes teorijas
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.11 00:05:30
Aivars
Neizlokies. Es Tev neprasīju par kādu parodiju, bet par eļļas svaidīšanu kā tādu, bija vai nebija?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.11 00:07:43
Ā! Es vienādiņ nesapratu
Klau, vai labāk nebūtu pārcelties uz slēgto forumu, kur varētu tiešā tekstā runāt?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.11 00:12:33
Aivars
Nu, ceļamies.
dafne
# Iesūtīts: 2012.07.11 13:22:43
Štrunts par eļļu uz pieres,galvenais,lai "eļļa vienmēr būtu lukturos"
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.11 23:33:12
dafne
Nu tas jau laikam tikai dāmām aktuāli. Īsti "apustuliskajiem" večiem vajag eļļu bārdā
dafne
# Iesūtīts: 2012.07.12 12:49:01
Aivars
kāpec tikai dāmām?
es par Mat.25:1-13
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.12 14:16:32
dafne
Nu ja! Bet tur jau ir runa par dāmām, ne onkuļiem. Austrumu pasaulē cienījama sieviete riskē ar reputāciju krēslā bez gaismekļa staigājot, savukārt vīra cilvēks var čāpot arī pa tumsu. Un tā kā `apustulisko` sieviešu ordināciju `apustuliskās` kantes turētāji neatzīst, tad `apustuliskā` eļļa lukturos ir neaktuāla.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.12 15:26:03
Aivars
Bauslība ir viena un Evaņģēlijs ir viens, un paliksim pie tā, neeksperimentējot poēzijas vārdā ar `citu`
Atcerējos vienu trāpīgu poēziju šai sakarā.
Есть мистика. Есть вера. Есть Господь.
Есть разница меж них. И есть единство.
Одним вредит, других спасает плоть.
Неверье — слепота, а чаще — свинство.
(Иосиф Бродский
dafne
# Iesūtīts: 2012.07.12 16:24:16
Aivars
aij,aij šitā var sanākt,ka tikai dāmas tiek izglābtas
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 65 , pavisam kopa bijuši: 504