atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kā dievkalpojumā izpaužas luterāņu prieks?
eglīte
Iesūtīts: 2012.04.09 05:42:32
Gadījies dzirdēt no brīvbaznīcu ļaudīm - esot grūti pamanīt, ka tradicionālo konfesiju ticīgie tiešām priecājas par Kristus nopelnu, par mūžīgās dzīvības cerību. Kā tas izpaužoties?

Neapspriežot dažu jauno kustību sanāksmēs sastopamās neparastās prieka izpausmes, tomēr rodas jautājums, kā jaunpienācējam kādā luterāņu (katoļu, ortodokso) dievkalpojumā ir saredzams, sajūtams, piedzīvojams šis prieks.

Tradicionālajām konfesijām ir dziļa teoloģija, bagāta liturģija, senas tradīcijas, dažādi garīgās pieredzes vingrinājumi, bet kur izpaužas prieks tādā redzamā, dzirdamā, jūtamā veidā?

Kad svētku dievkalpojumā draudze no lapiņas ar pūlēm velk līdzi ērģelēm kādu senu, mazpazīstamu, grūti izdziedamu vācu melodiju ar gari stieptu apgalvojumu, ka tai ir "pri-āks", tad gan ticīgajam ir pagrūti savu prieku izpaust, gan kādam svešiniekam to samanīt un sadzirdēt.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 22 . 23 . >>
AutorsZiņas teksts
rainars
# Iesūtīts: 2012.04.22 15:51:52
Bija jau gan arī pirmajai (derībai) kalpošanas noteikumi un laicīga svētnīca, ........ tie ir tikai ēdieniem, dzērieniem un dažādām mazgāšanām uzlikti miesīgi likumi līdz pareizas kārtības laikam...... Kristus, atnācis par nākamo labumu augsto priesteri, caur lielāko un pilnīgāko telti, ne rokām taisīto, tas ir, ne šai radībai piederīgu, ..... Jo Kristus nav iegājis rokām taisītā svētnīcā, patiesās attēlā, bet pašās debesīs, lai tagad par mums parādītos Dieva vaiga priekšā
rainars
# Iesūtīts: 2012.04.22 16:38:31
man domāt ka katras konfesijas mācība nevar kalpot par aizsegu katra paša nepilnībai ar ko oponēt tiem kas pielūdz garā un patiesībā un tas notiek sirdī katru mirkli , ne tikai pa svētdienām kaut kādā debesu lietu apveida priekšā.
Sirdī Dieva priekšā.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.22 17:37:21
rainars
nu tad aizmirsti par savas nepilnības apsegšanu un mūžīgo opozīciju visiem tiem, kas pielūdz Garā un patiesībā!
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.22 17:43:28
rainarsman ka vienkarsam cilvekam paskaidro lūdžu kā notiek ta Dieva pielugsana gara un patiesībā...sirdī
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.04.22 21:27:19
sinagogā runāt cilvēks tika īpaši aicināts .. tempļa dievkalpojumā .. ja nebiji levīts, varēji stāvēt pie ratiem
----------------

Apmēram tā ... bet ja mazliet sīkāk par dievkalpojuma vēsturi – tā, kā ž.īdi to saredz …

Norādes uz par noteiktu kārtību Dieva pielūgsmē atrodamas jau pie praviešiem -
Ābrahāms lūdzās no rītiem 1.Moz 19:27;
Īzaks vakaros 1.Moz. 24:63;
kas tad tiek uzskatīti par 69. Psalmā (14. p) minētajiem „Dievam patīkamajiem lūgšanu laikiem” – ar atsauci uz Jēkaba cīņu pie Bēteles (1. Moz. 28:10) šiem tiek pievienota nakts.

Tā veidojas Saiešanas Telts / Tempļa dievkalpojumu cikls: Shacharit – no rīta, Minchah - pēcpusdienā un Ma’ariv – vēlu vakarā.

Levīti bija sadalīti 24 sardzēs – katrai no tām vajadzēja vadīt upurēšanu vienu nedēļu pusgadā. Tāpat 24 grupās bija sadalīts arī viss Israēls – tiem vajadzēja sūtīt savus pārstāvjus (Anshei Ma’amad) līdzi priesteriem, lai tie būtu klāt pie upurēšanas (Korban Tamid), lasītu tās laikā Toru, dziedātu … tikai tas ir Tempļa dievkalpojums, kas notiek cilvēku sirdīs – teikts Talmudā. Tie no pārstāvjiem, kas attiecīgajā reizē nebija varējuši doties uz Saiešanas Telti / Templi, savus kalpošanu veica turpat savās dzīves vietās … ja klāt bija arī kāds priesteris, tad turpat – līdzīgi kā Teltī/Templī – viņš teica arī Ārona svētīšanu … Līdz ar ko praktiski jebkurā senās Izraēlas apdzīvotā vietā notika intensīva dievkalpošana 2 nedēļas gadā … cilvēki savu personīgo dievbijību saskaņoja ar šo paraugu – kā teikts 55. Dāvida dziesmā (18. p): vakaros, rītos un dienvidū es nopūtīšos un žēlošos, un Viņš uzklausīs manu balsi.

Šo pašu kārtību ž.īdi saglabāja Babilonijas trimdā: viņš nometās trīs reizes dienā ceļos, pielūdza un slavēja savu Dievu, kā viņš to visu laiku kārtīgi bija darījis (Dan. 6:10)

Pēc atgriešanās no trimdas Ezra atjaunoja 3 reizējo upurēšanu Templī un tai pieskaņoti dievkalpojumi kļuva par neatņemu garīgās dzīves sastāvdaļu katrā lokālajā sinagogā: mēs atnesīsim ziedam nevis vēršus, bet mūsu lūpu upurus (Hoz. 14:3)

Sabatos parastajam dievkalpojuma centram – 18/19 daļīgajai lūgšanai (Shemonesh Esrei) – līdzās nostājās Derush (meklējums, skaidrojums) sprediķim līdzīga uzruna, kurā Raksti tika skaidroti saskaņā ar to klausītāju ikdienas dzīvi un tās izaicinājumiem. Šādas uzrunas sniedza nevis vietējais rabīns, bet īpaši uzaicināts runātājs Maggidim (stāstnieks). Vēl 19. gs. beigās Lietuvā un Latvijā esot varēts sastapt klejojošus Maggidim, kas pulcinājuši plašus klausītāju pulkus vietējās sinagogās.
Lūkas ev. 4. nodaļā aprakstītais Jēzus sprediķis Nācaretes sinagogā ir šīs prakses izpausme un Viņa sprediķis „Šodien šis jūsu ausīm dzirdētais raksts ir piepildīts” ir klasisks Derush
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.22 21:39:43
Juris Saivars
Stāsta, ka upuri Templī tika pienesti dažās noteiktās stundās, tai skaitā tajā, kurā Jēzus ar Savējiem nobloķēja visu satiksmi, iztrenkājot tempļa biznesmeņus, un kurā vēlāk mira pie Krusta. Tas gluži nenotika ne rītos, ne vakaros, nedz arī mellā naktī
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.04.22 22:07:09
Aivars
Var jau būt, ka tai reizē, kad Jēzus gāza baložu būrīšus, dziļāk Templī notika upurēšana ... cik miljoniem jēriņu Pashā svētkos rīkli grieza? Tam konveijeram vajadzēja strādāt bez pārtraukuma ...

Par Tempļa upurēšanu un dievkalpojumu laikiem - tur vairāk uzticos ž.īdu rabīniem un viņu atsaucēm uz Talmudu .. kā Louis Jacobs, Hayim H. Donin ... no laicīgajiem - Herman Wouk

Viņu skaidrojums - kalpošana notiek tad, kad dabā norisinās acīm redzamas pārmaiņas, kas rosina pārdomas par aiz tām stāvošo Radītāju ... šādas redzamas/sajūtamas pārmaiņas esot: rīts, vakars un pēcpusdiena, kas Palestīnā mainās vējš un iestājas "vakara vēsums" - kas tiek salīdzināts ar 1.Moz. 3:8 ... pēdējo reizi, kad cilvēks skatīja Dievu ...
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.04.22 22:11:08
Juris Saivars
nu daži stāsta, ka tā "sestā - devītā stunda" gluži nebija nejauša
Lai gan, jāatzīst, ka cik nācies izsekot, teorija par centrālā upura paralizēšanu no Jēzus puses izvirza vispirms N. T. Wright
Bet jēriņu miljoni nez vai varēja būt, jo israēla tomēr nav tik liela (ok, jus ņuņurkā esat biezākā slānī, nekā Latvijā, aiz kā tā ekoloģiskā pēda zaudē realitāti), un, ja ņem vērā, ka tas jēriņš bija jānovārē maltītes laikā, tad (ņemot vērā ieteikumus, ka šašliku pareizi būtu rēķināt 200-300 gramu uz rumpi) apaļojot uz augšu, nez vai pat pārsimts tūkstoši to jēru būs bijuši
eglīte
# Iesūtīts: 2012.04.23 00:00:57
Godātie brāļi, man šķiet, ka jūs esat aizpeldējuši visai tālu offtopā.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.23 16:49:00
eglīte
par dievkalpojumu jau vien runas turpinās
Ingars
# Iesūtīts: 2012.04.23 22:20:17
Pater Henricus

Kur tas pamatots Bībelē? Nav jau nekāda bībeliska pamatojuma, vai ne? Ir tikai atrunas, jo īstenībā garīdznieki vairs nesaprot, kas notiek. Kāpēc prakse nesaskan ar Dieva Vārdu? Bet Dieva Vārds jau arī vienkāršoti saka:

1.korintiešiem 12:28 Un dažus Dievs draudzē ir iecēlis, pirmkārt, par apustuļiem, otrkārt, par praviešiem, treškārt, par mācītājiem, tad devis spēkus brīnumus darīt, tad dāvanas dziedināt, sniegt palīdzību, vadīt un runāt dažādās mēlēs.

Efeziešiem 4:11 Viņš arī devis citus par apustuļiem, citus par praviešiem, citus par evaņģēlistiem, citus par ganiem un mācītājiem,
12 lai svētos sagatavotu kalpošanas darbam, Kristus miesai par stiprinājumu,
13 līdz kamēr mēs visi sasniegsim vienību Dieva Dēla ticībā un atziņā, īsto vīra briedumu, Kristus diženuma pilnības mēru.

Šodien mums vairs nav apustuliskās un pravietiskās autoritātes, kas apklusinātu miesas trokšķošanu, tāpēc ari šķelšanās, tāpēc arī no apustuļu mācības ir uztaisītas simtiem dažādu savstarpēji pretrunīgu mācību un nav neviena apustuļa, ne pravieša, kam būtu dievišķa autoritāte nolikt pie vietas visus miesīgos sludinātājus. Lai gan, jāteic godīgi – ir jau gan vienmēr bijuši apustuļi un pravieši. Tādi ir pat šodien, BET problēma ir sekojoša – apustuliskā un pravietiskā kalpošanas ietver visu Draudzi, taču Draudze ir sašķelta un ja apustulis vai pravietis nepieder tai vai citai konfesijai, ja viņš nesludina saskaņā ar tādas un tādas konfesijas doktrīnu, tad jau viņu neatzīst un nepieņem.


Ēvalds Bērziņš

Nu tad salīdzini manu runu ar Bībeli. Es atzīstu, ka ne vienmēr runāju pareizi, ne vienmēr attiecos pret cilvēkiem pareizi, taču tas, par ko es šeit runāju nav vis manis paša izdomāts, bet gan Dieva atklāts caur citiem brāļiem, kuri stingri balstās Dieva Vārdā. Kur Bībelē ir kaut netieši minēts, ka vietējo draudžu sapulces norisinājās pēc kādas iepriekš sastādītas liturģijas?

Tu saki, ka visu Baznīcu viegli pievilt, bet atšķēlušos cilvēkus vēl vieglāk, bet Baznīca jau pati par sevi kā tāda ir sašķelta!!! Baznīca jau pati par sevi ir pievilta, jo tā ir nepaklausībā attiecībā pret Dievu. Vai tad tā nav nepaklausība, ja mums ir pavēlēts būt vienotībā, bet mēs nodalāmies viens no otra un sagrupējamies pa pulciņiem – katoļiem, luterāņiem, baptistiem, harizmātiem un visiem citiem istiem un āņiem.

Tu man liec priekšā “2000 gadu gaitā radītas un pārbaudītas vērtibas”. Es tev teikšu nevis 2000, bet gan 1900 gadu gaidā sistemātisku nepaklausību. 1. gadsimta Draudzes pieredze un autoritāte ir daudz pārāka par pēdējo 19 gadsimtu radīto tradīciju, doktrīnu un liturģiju autoritāti. Labi – tev ir 19 gadsimtu ilgi radīta, veidota, nostiprināta un iesakņota tradīcija, bet es tev piedāvāju to, ko Dievs Savai Draudzei devis caur Svētajiem Rakstiem – tur nav liturģijas (mūsu izpratnē), cilvēciskas tradīcijas, baznīcu ēkas un garīdzniecības hierarhijas, kādu to mēs pazīstam. Ja netici, paskaties Bībelē – tu tur neko tādu neatradīsi? Vai tad tev nav lielāka bijība pret Dieva Vārdu, nekā pret vairākus gadsimtus iesakņojošām tradīcijām?


Jānis Kalniņš

Tas, ka Pāvils deva vispārējas vadlīnijas un principus, nenozīmē, ka viņš gribēja, lai draudzes sapulces tiktu veidotas pēc kādas iepriekš sastādītas kārtības, tieši otrādi – Viņš taču piebilda, ka nevajag tāpēc uzreiz apslāpēt Gara dāvanas un liegt to brīvu lietošanu, taču tam jānotiek saskaņā ar Dieva gribu un vadību, viņš uzsver, ka dāvanām jātiek lietotām tā, lai tās celtu draudzi, nevis pagodinātu dāvanu lietotājus. Nekādus citus ierobežojumus viņš neuzlika, kā vien tos, kas ierobežo miesu un velnu draudzes sapulcēs. Tie bija principi un vadlīnijas, nevis aicinājums sastādīt liturģisku sapulces kārtību.

Otrkārt – kāpēc tu centies pielikt Dieva Vārdam savu viedokli? Ja Dieva Vārds mums neliek pravietošanu iepriekš saskaņot ar draudzes mācītāju, tad kādas tev tiesības to pieprasīt? Ja Dieva Vārds saka, ka, ja kādam, kas tur sēd, nāk atklāsme, tad pirmais lai cieš klusu – kā tad tu vari šo Dieva doto principu pārveidot pēc sava prāta? Vai tad tu neuzticies Dievam, ka Viņš spēj vadīt sapulci pēc Sava prāta un apklusināt bez tavas cilvēciskās iejaukšanās jebkuru miesas vai dēmonisku manifestāciju? Kāda tad tev, brāli ir autoritāte Ugālē – vai tu esi viens no vietējās draudzes vecajiem vai tikai kādas konfesionālas draudzes mācītājs? Ja tikai tas otrais variants, tad tev gan ir kāda teikšana attiecīgās konfesijas draudzē, saskaņā ar statūtiem, bet tev nav Dieva dotas autoritātes vietējā Ugāles draudzē, bet tu tikai veicini šīs vietējās draudzes šķelšanos, jo atzīsti tikai tos ticīgos, kuri pieder tavai konfesijai.

Aivars

Ja tu bauslībā gribi kļūt taisns, tad tev ir jāizpilda tā visa, citādi tu esi pazudis. Bet vai tad tu nezini, ka Vecajā Derībā Svētais Gars tika dots tikai īpaši izredzētiem cilvēkiem, taču, saskaņā ar pravietojumu, pēc Jēzus Kristus misijas piepildīšanas, Svētais Gars ir izliets pār visiem ticīgajiem?
Joēla 3:1 Un tad notiks, ka Es izliešu Savu Garu pār visu miesu un jūsu dēli un jūsu meitas pasludinās nākamas lietas, jūsu vecaji redzēs atklāsmes sapņos, bet jaunie redzēs parādības.
2 Arī pār kalpiem un kalponēm Es izliešu tais pašās dienās Savu Garu.
3 Es parādīšu brīnuma zīmes pie debesīm un virs zemes: asinis un uguni, un dūmu mākoņus;
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.23 22:50:52
Ingars Es atzīstu, ka ne vienmēr runāju pareizi, ne vienmēr attiecos pret cilvēkiem pareizi, taču tas, par ko es šeit runāju nav vis manis paša izdomāts, bet gan Dieva atklāts caur citiem brāļiem, kuri stingri balstās Dieva Vārdā .
tev kur pamats domat,ka Luters,piemeram,stingi nebalstijas Dieva Vārdā..vai kads no sodienas macitajiem?tik tapec,ka redzamas vienotibas nav?...tu butiba taisi "savu konfesiju augsa"..ar savu macibu..dari to pašu.
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.04.23 22:58:04
Ingars
ko tu tur muldi? tas jums abiem ar rainaru pa visām porām spraucās, ka esat iedomājušies Svēto Garu prihvatizēt ij burkā iesprostot, cerībā, ka jūsu - sektantu aktivitātes spēj paturēt maģisku varu pār Trīsvienīgo Dievu Nu nav Sv. Gars jūsu ķēdes sunītis, kas rej un zobus griež uz visu Baznīcu, jums uzticīgi paklausot.
Ingars
# Iesūtīts: 2012.04.24 00:22:30
Piedodiet, brāļi par manu aso toni, man neklājās jūs rāt, bet mīļi pamācīt, es vienkārši sirds dedzībā aizmirsu par mīlestību. Ja jums šķiet, ka tādēļ manis teiktajam, nav vērtība - tas, lai paliek katra paša ziņā, es vienkārši nožēloju, to izteiksmes veidu, kā rakstīju, jo nerakstīju mīlestībā, tomēr lieciet vērā - tā ir patiesība, vienkārši padomājiet par to.

Lai Dievs jūs svētī!
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2012.04.24 09:07:39
Ingars ir tāds vecs teiciens - vai ola mācīs vistu?
Neaizmirsti, aiz mums ir 2000. gadu sena Svētā Gara svētīta dievišķa gudrība un pieredze,
bet tev ir tikai nu jau par tradicionālu palikusī sektantiskā baznīcu kritika. Pirmām kārtām tā ir psiholoģisks fenomens.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2012.04.24 13:08:30
Ingars

Zini, mīļais - man te bija darīšana ar vienu "gara" vadītu "Dieva bērnu". Viņa teoloģija un priekšstati par dievkalpojumu bija identiski tavējai - tikai vēl radikālāka tajā ziņā, ka viņš pasludināja, ka Dievs jau iepriekš nolēmis, kuri tiks izglābti un tas galīgi nav atkarīgs no cilvēka vēlēšanās, tādējādi nav jēgas nevienu vest pie ticības, jo ja Dievs būs lēmis, tad attiecīgais indivīds kļūs ticīgs arī bez mūsu sludināšanas, ja nē - tad pat gribēdams, tas nabadziņš netiks ticīgs un nolemts ellei.

Tam cilvēciņam Dievs(?) kādu dienu teica, ka šodien nav jānāk darbā, citā reizē viņambija atklāsme, ka vajag padedzināt skaidas darbnīcas teritorijā utt. Mēs jau šķīrāmies draudzīgi, bet manviņuno sirds žēl. Man arī žēl Tevis, jo varu iedomāties, cik grūti Tev ir atrast īstu "vietējo draudzi". Tu varbūt varētu atklāt, kurā Latvijas vietiņā darbojas kāda tāda "īsta" kristiešu draudze,kurā nav neviena cilvēka autoritāte,kurā nenotiek kādas vēlēšanas vai jautājumu izlemšanas balsošanas ceļā, kurā pirms dievkalpojuma itin nekas netiek sarunāts - piemēram, netiek sagatavotas dziesmas, par kādu kori nemaz nerunājot, kurā sludinātājs nelasa nekocitu, kā vien Bībeli un vēlams, lai neviens no sludinātājiem vai runātājiem nebūtu absolvējis neko vairāk par sākumskolu, jo savādāk viņiem varētu pārmest kādu zināšanu izmantošanu sludināšanā un tā vairs nebūtu tīra Svētā Gara vadība. Protams - nevar būt nerunas par to, ka šie cilvēki lasītu ziņas vaiskatītos TV, klausītos radio ko citu kā vien kristīgos raidījumus. Jādomā, ka Tu internetā arī apmeklē tikai kristīgās lapas.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.24 16:18:17
Jānis Kalniņš ko tu, nedrīkst īsteni kristieši apmeklēt internetā kristīgās lapas vai klausīties kristīgos raidījumus, jo tie var nebūt īsteni kristīgi a la Ingars.

Es pats reti klausos kristīgo radio, jo viņi pret kafiju cīnās, dzirdēju pat šādu raidījumu, bet man kafija garšo...

Ingars, kāpēc tu aprobežojies ar Baznīcas kritiku, ķeries pa taisno pie visu lietu cēloņa - Dieva, cilvēku Viņš taču nespēja pasargāt no čūskas kārdinājuma un Visuvarens arī tikai potenciāli, ne reāli.
Pamāci Viņu, ko un kā darīt, ne mūs, varbūt Viņš pieņems tavu padomu.
Jo mēs neesam visuvareni ne potenciāli ne reāli un līdz ar to mainīt arī neko nevaram, kāds tev labums ar mums dzesēt mēli.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.04.26 01:02:36
Ingars
Nu tad salīdzini manu runu ar Bībeli.
Bībeli citēt jau nav nekāda māksla. Bet runāt pēc Bībeles, neņem ļaunā, Tu vēl tikai mēģini. Lai Tev veicas.

Es atzīstu, ka ne vienmēr runāju pareizi, ne vienmēr attiecos pret cilvēkiem pareizi, taču tas, par ko es šeit runāju nav vis manis paša izdomāts, bet gan Dieva atklāts caur citiem brāļiem, kuri stingri balstās Dieva Vārdā.

Kā Tu zini, ka tas ir no Dieva? Izklausās drīzāk, ka jūties pāršāvis pār strīpu un nu gribi visu atbildību novelt uz Dievu un citiem brāļiem.

Kur Bībelē ir kaut netieši minēts, ka vietējo draudžu sapulces norisinājās pēc kādas iepriekš sastādītas liturģijas?
Kaut vai šis piemērs: Ap.d. 3:1 Pēteris un Jānis gāja uz Templi ap lūgšanas stundu, tas ir, devīto.
Dievbijīgam jūdam bija jālūdz Dievs 3x dienā plkst 9., 12. un 3. dienā, turklāt viņi uzskatīja, ka lūgšanai Templī ir lielāks spēks. Divi no visredzamākajiem apustuļiem tātad ievēro senās paražas. Viņi kristīgās ticības dēļ tās neatmeta un labi saprata, ka šīs lietas ir saskanīgas.
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2012.04.26 16:28:22
Ingars, varu pachuxteet vienu affigennu nosleepumu.

Rakstos ir ljoti maz runaats par lietaam, kas sho rakstu lasiitaajiem bij pashsaprotamas... piemeeram, kaartiiba kaadaa norisinaas dievkalpojums JD auditorijai nebij gluzhi jaaproponee.

Probleemas kaareiz rodaas no visai pieticiiga izgliitiibas truukuma, un tad kad cilveeks secina, ka trigonometrija rakstos nav piemineeta, taa juutaas Sv. Gara apdvests pasludinaat, ka PI ir apmeeram 3.21

Taadeejaadi viena (no n-tajaam) jaunjuusmotaaju probleemaam vispaar Rakstus lasot un Sv. Garu klausoties ir elementaaru lietu nezinaashana un taadeejaadi to ignoreeshana, kas noved pie taa, ka Dieva Vaardu tu pat nevari ielikt tajaa kontextaa kuraa tie ir teikti, un tuksha vieta ilgi tuksha nepaliek... cilveeki pashi izdomaa shos kontextus un kaa maaciija vecais labais Irenejs - cilveeki sadauza statuju, no atliekaam sastikjee kaut kaadu fufeli un pazinjo, ka tas fufelis ir origjinaalaa statuja

Kristus maaceklji, ja neesi pamaniijis, vairaakus gadus dien dienaa izgajaa sistemaatiskaas teologjijas maaciibu pie Dieva Deela un tas bij pa virsu vinju "parastajai izgliitiibai", kas ietveer Sv. Rakstu VD zinaashanu praktiski no galvas ar klaat esosho rabiinisko maaciibu - skat Paavils. Taadeejaadi, lai kaa tev tas nepatiktos, tachu Sv. Gars runaaja un darbojaas caur gana izgliitotiem ljautinjiem, laigan jaa vinju izgliitiiba ne vienmeer bij pasauliigaa... bet vismaz Dieva Deela izgliitiba...

Tieshi taapeec mees - parastie laji - prasaam lai muusu maaciitaaji arii buutu izgaajushi vismaz kaadu skolu... un kad kaut kaads no cepures izleecis pashdarbnieks pasludina, ka Sv. Gars vinju ir apdvesis... tad vispirms dereetu paarbaudiit vinju ar Rakstiem...



Cita lieta ko juuseejie vareetu iemaaciities... un tas neattiecas tikai uz Rakstiem bet vispaar uz jebkuru textu... neputrot imperatiivus ar narratiiviem.
rainars
# Iesūtīts: 2012.04.26 22:36:22
Brāļi ! man izdevās izlsīt Ingara atvainošanos un piedošanu.
Rodas jautājums , vai ir vajadzīgs cilvēku pēc tam noriet?
Mēs tak mācam citus , bet paši iskatās negribam mācīties ka uz zaimiem ar zaimiem neatbild, gadījies lasīt vecajā drukā kur zaimu vietā lietots vārds lamas-lamāšanās, tas prekš tiem kas nesaprot ko nozīmē zaimot , kā arī es pirms nezināju.
Mēs te mēram un lamājam citus par citu nesaprašanu aizmirstot ka dieva vārds ir griezīgs no abām pusēm un var arī pašu sagriezt , jo ir tak teikts arī ka ar ko citus mēram pašiem tiek atmērīts un vēl klāt pielikts.
Vēl arī nācies izlasīt ka ja kāds ir pieķerts pārkāpumos atgriezt brāli ar lēnprāta garu un skatīties ka pats nekrīt.
Svarīgāka par atdziņām tak ir mīlestība, nu tas no pāvila teiktā 1. kor.13 nodaļā.
Svētības un mīlestības vēlējumi katram kas grib un kalpo Dievam ar to ticības mēru kāds nu katram iedots un vairāk jau nevar prasīt.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 22 . 23 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 62 , pavisam kopa bijuši: 268