atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Draudzes attīstība
vilks
Iesūtīts: 2012.03.17 12:01:21
Kas jūsu pieredzē ir lietas, kas veicina draudzes attīstību? Un no kā noteikti jāizvairās?

Lūdzu konkrētākas atbildes par "lasi Bībelē" (nu vismaz iecitējiet konkrētas Rakstu vietas )
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 49 . 50 . >>
AutorsZiņas teksts
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.18 12:08:11
nu-nu [213.226.131.133]
nu, svētīgajam Luteram patika "svētās dusmās" lamāties.
Viņš pats atzina savu nepilnību, ka ļauj tam vaļu.
(Un lielā mērā no tā tas mūžīgi polemiskais elements un matu skaldīšana ir iegājusies, brīžam paliekot par tādu kā neirozi konfesionāli ticēt gribošiem.)
Un ja jau reiz pāvests viņu ekskomunicēja,
tad šis arī neklusēja par pāvestu.
Kāds man teica, ka tā lamāties esot švābiski.
Bet kristīgās ticības ass negrozās tikai starp Luteru un pāvestu un viņu komunikācijas problēmām.
nu-nu [213.226.131.133]
# Iesūtīts: 2012.04.18 12:08:43
Aivars
Principaa es beidzu. Vismaz centiishos attureeties.
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2012.04.18 12:10:49
Aivars , šķiet, ka nu-nu jau ir ielogojies, bet ne kā nu nu-nu.
Zem sekundāra nika arī gribās parunāties kā pilnīgi anonīmam.
bitukas
# Labojis bitukas: 2012.04.18 12:14:00
Pater Henricus
Es jau neesmu mulkis, necereeju, ka nepaziis
Tacju taa jautraak. Pie reizes nebuutu tik liels kauns, ja nepreciizi atcereetos Lutera vai luteraanju teologu spaarnotos izteicienus.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.18 14:00:21
bitukas nu ja, mēs te veci foruma adepti, varbūt nezinām vien viens otra vārdus un uzvārdus, bet pārējo esam izrunājuši ot i do
. Kādreiz jau prasās domu pateikt tāpat vien arī anonīmi - kā tīru domu, bez tiem mūžīgajiem apakšjautājumiem - ko gan viņš ar to gribēja pateikt.
P.S.Vai latvju šrifta Tev nav?
rainars
# Iesūtīts: 2012.04.18 22:50:05
Bet kristīgās ticības ass negrozās tikai starp Luteru un pāvestu un viņu komunikācijas problēmām.

Āmen|! mans priecīgais gavilējošais Āmens uz šo foršo atdziņu.
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.04.18 23:41:10
Pater Henricus
Vavei - Morituri Te Salutant
bitukas
# Iesūtīts: 2012.04.19 01:47:25
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.19 10:02:39
Runājot par draudzes attīstību - Latvijā tagad ir vēl viena luterāņu baznīciņa Rīgas ATA Augšāmcelšanās draudzes veidolā - sadraudzībā ar Sārelā ( viņa "Mazais katehisms un kristīgā mācība" varētu nebūt sveša arī LELB ) Somijas konfesionālo luterāņu baznīcu, kuri draudzei ordinēja mācītāju - bijušo LA studentu.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.19 10:06:29
Pater Henricus
Kas tas par augšāmcēlušos Rīgas Ati? Vai rada vecajai Ģertrūdei ?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.19 11:01:10
Nē, bijušā KLB draudze (ATA - Augsburgas Ticības apliecība ) ,
pirms tam - bijušā LELB Bulduru draudze,
kas toreiz ar to paziņojumu aizgāja kopā ar Ķekavas draudzes daļu.
Ingars
# Iesūtīts: 2012.04.19 21:15:05
Pater Henricus

Brāli - nekādā gadījumā es negribu upurēt kristīgo mīlestību, jo, kā reiz, tieši par to ari ir runa. Taču kā gan lai tā mīlestība izpaužas, ja mācības, interpretācijas, tradīciju, kultūras un visādas citādas atšķirības traucē kristiešiem būt vienotiem pēc būtības? Man sirds sāp uz to visu skatoties. Tu runā par mīlestību un tai pat laikā tu apliecini, ka tava un kāda cita brāļa nepilnīgās atziņas ir pietiekams iemesls, lai kristiešiem vajadzētu vajadzētu sašķelties dažādās grupās pēc šīm atziņām. Ja jau mīlestiba ir pāri visam, kāda tev problēma paciest otra brāļa vājības? Tev jau nav jāpieņem visas nepareizības, taču vai tev šķiet, ka tu un vispārīgi visu konfesionālo baznīcu līderi ir gudraki par 1.gadsimta Draudzes apustuļiem, praviešiem un mācītājiem? Kāpēc 1. gadsimtā kristieši spēja iztikt bez dalīšanās konfesijās un denominācijās, neskatoties uz to, ka viņi tāpat bija cilvēki ar dažādām garīgā brieduma pakāpēm, dažādām pieredzēm un dažādām atziņām? Kur kaut vienā vietā Bībelē ir apstiprināts, ka dažādība nozīmē kristiešu dalīšanās grupējumos pēc atziņām, tradīcijām un mācību interpretācijām? Vai tik tur nav runa vienīgi par dažādību kalpošanu un dāvanu daudzveidībā? Vai tev šķiet, ka Dievs atklāj dažādām ticīgo grupām savstarpēji pretrunīgas lietas? Bet te jau tālāk ir runa par nepaklausību, jo visas daudzveidīgās dažādības, kas ir no DIeva ir kā vienas Miesas locekļi, kas, kaut ārēji izskatās atšķirīgi, tomēr perfekti sader kopā. Konfesijas un denominācijas nesader kopā, jo tām ir savstarpēji pretrunīgas mācības, pretrunīgas tradīcijas un prakses, tām ir katrai savas atsevišķas programmas, savi ceļi, savas atsevišķās kalpošanas, savi līderi...viss tā itkā šie kristiešu grupējumi būtu nevis viena Miesa, nevis viena ģimene, bet gan atsevišķas, bieži vien savstarpēji naidīgas organizācijas, reizēm arī kā biznesa korporācijas tās sadarbojas, taču nekad tās nenojauc barjeras un nekļūst par vienu Ģimeni, jo, gluži vienkārši to daudzveidīgā dažādība nav no Dieva - tā nesaienojas vienā kopējā Miesā. Dažādību, kas ir no Dieva ir iespējams savienot kopā, jo dažādie elementi, neskatoties uz dažādībām, izrādās, ka tie ir speciāli paredzēti saslēgties kopā, tie spēj viens otru papildināt. Konfesijas un denominācijas to nespēj, citādi tām nevajadzētu katrai savu atsevišķu organizāciju, atsevišķas struktūras, atsevišķus līderus utt.

Protams, ka DIevs vēl joprojām darbojas arī caur sašķeltu Draudzi, jo cilvēku neuzticība neatceļ Dieva uzticību. Un tomēr Viņš neatstās Savu Draudzi šādā stāvoklī - Viņš to atjaunos pēc tās oriģinālā parauga, kādu VIņš Pats to bija iesākumā gribējis radīt.
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2012.04.20 13:02:02
Ingars, nu kad papiņš Romā grib vienot šķelto Draudzi , tad jums pirmajiem spuras gaisā.
Kas attiecas uz šiem- Dievs atklāj /Dievs neatklāj uzskatiem, Baznīca ir dievišķi cilvēcīgs iestādījums, kurai Dievs jau ir atklājies caur Vecās un Jaunās Derības Svētajiem Rakstiem.
Neapšaubāmi, ka kādām kristiešu grupām, arī tavējai, ir komunikatīvas dabas problēmas attiecībās ar Dievu caur Svētajiem Rakstiem.
Neko jaunu jau arī jūs nepiedāvājat, vēl vienu grupu jeb denomināciju ar pretenzijām uz reliģiskā piedāvājuma skatuves un ar tās "konfesiju"-pulcējaties ar mums ap mūsu atziņu. Ne tu pirmais ne pēdējais ar šādiem uznācieniem.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.04.20 14:42:19
nu-nu [213.226.131.133]
Pater Henricus
Benedikts 16 ir antikrists vai nav?
Tas atkarīgs, kā tulko anti - pret vai vietā.
Pirmajā gadījumā tā kā nebūtu, bet otrajā ir.
Turklāt pāvests oficiāli ir Kristus vikārs (vicarius - vietnieks, aizstājējs).
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.20 16:20:21
Ēvalds Bērziņš tas atkarīgs no tā vai turpināt atkārtot citu uz citām personām attiecinātus simtiem gadus vecus pieņēmumus ,
vai arī papētīt mūsdienu faktus ar savu un svaigu galvu.
Kā tad tu tulkosi Lutera sirsnīgo apgalvojumu, ka mēs esam mazie kristi viens otram?
Ja to paņem tā "ortodoksi" un skarbi, tādu apsūdzību herēzē varētu uzbūvēt...
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.04.20 18:05:44
Pater Henricus
ar savu un svaigu galvu.
Tā kā Ingars?

Kā tad tu tulkosi Lutera sirsnīgo apgalvojumu, ka mēs esam mazie kristi viens otram?
Nu, Lutera sirsnīgais apgalvojums tomēr nav uzcelts par Baznīcas dogmu. Mazais vikārs Kaut kā nav dzirdēts.

Ja to paņem tā "ortodoksi" un skarbi, tādu apsūdzību herēzē varētu uzbūvēt...
Ortodoksi jau arī to dara. Bet, ja vairāk pie tēmas, tad Romas baznīcai visvairāk ir veicies ar attīstību (izplatības ziņā).
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2012.04.20 18:41:32
Ēvalds Bērziņš Ingars jau nedomā ar savu, bet ar visu to personāžu, ko viņš vienviet nosauca, atziņām.
Par Benediktu 16. vnk palasīju, ko tad vīrs saka un raksta. Pietiekami, lai neuzskatītu viņu par antikristu. Tas viņa vikariāts īpaši netraucē un acīs nekrīt.
Ingars
# Labojis Ingars: 2012.04.23 20:53:32
Pater Henricus

Brāli, protams, ka tas nav nekas jauns, bet gan pamatīgi aizmirsts "vecais" un tomēr tai pat laikā tas ir arī kaut kas jauns - viss atkarīgs no tā, kā uz to skatās. Ja mēs skatāmies hronoloģiski no šī laika perspektīvas, tad runa ir par aizmirstām un sen atmestām vecumvecām lietām. Ja skatāmies no garīgās perspektīvas, kas ir ārpus laika un telpas - tas ir tas jaunais "vīna trauks", kurš vienīgais spēj saturēt sevi "jauno vīnu". Nenoliegšu, ka šo pašu atziņu ir izkropļotā veidā paudušas tā teikt "nesektantisma sektas". Jā, ir iespējams radīt šķelšanos vienotības vārdā, lai cik arī absurdi tas neliktos. Tie ir līdzīgi tiem, kuri Korintas draudzē par sevi teica - es turos pie Kristus - itkā pārējie pie Viņa neturētos.

Patiesība ir tāda, ka tu vari kādās lietās maldīties, taču, ja tavs pamats ir Jēzus Kristus, Dieva Dēls, Kungs un Pestītājs, tad tu, neskatoties uz saviem maldiem, tomēr piederi pie vienīgās un patiesās Dieva Draudzes. Tev nav tiesību atstumt brāli vai māsu, kuru Dievs ir pieņēmis un Viņš pieņem visus, kas pie Viņa nāk.

Vai tikai tu, brāli, neesi kļuvis par ciniķi, jo esi pievīlies šajā bābeliskajā sistēmā, kā arī es reiz tajā vīlos, tādēļ tu vairs netici pilnīgi visam, ko saka Dieva Vārds, bet centies lietas, kas nesaskan ar realitāti, pielocīt un pievilkt tā, lai vēlamo uzdotu par esošo. Tu skaties uz Bībeli caur savām konfesionālajām brillēm un interpretē Svētos Rakstus savas konfesionālās doktrīnas kontekstā, kur tev vajadzēja tieši otrādi - izvērtēt jebkuru doktrīnu, jebkuru esošo realitāti Svēto Rakstu gaismā un atzīt Patiesību, lai cik sāpīga un tavai konfesijai iznīcinoša tā arī nebūtu.

Kāda jēga no tā, ka Romas pāvests kopā ar citu konfesiju/denomināciju līderiem cenšas sasiet kopā baznīcu torņus un organizēt vienotību, ja visupirms netiek meklēts Dieva Vaigs un Viņa vadība? Tā vietā viņi cenšas Draudzi noorganizēt saviem cilvēcīgajiem spēkiem, ko nekur neatrodam Bībelē. Vai Romas katoļu baznīca ir tā vienīgā pareizā? Vai visu konfesiju/denomināciju organizatoriskā vienotība būs tā vienīgā un pareizā? Drīzāk tas atgādina Frankenšteina zombiju, kas ir kaut kas līdzīgs cilvēkam, bet katram skaidrs, ka tas nu nav gluži cilvēks.

Galu galā - cilvēks rada, vada un organizē Draudzi vai Dievs? Jā VIņš šajā procesā lieto cilvēkus ar Gara dāvanām, taču cilvēks šajā gadījumā ir kalps, izpildītājs, nevis organizētājs un vadītājs. Un kā tad Romas katoļu baznīca cer to vienotību panākt? Pārtaisot visus par katoļiem? Vai varbūt sasaukt garīgo līderu megasinodi un vienoties par doktrīnām, kuras pieņemt, kuras atmest? Kur tajā visā ir Jēzus kā Draudzes Galva?

Ingars jau nedomā ar savu, bet ar visu to personāžu, ko viņš vienviet nosauca, atziņām.

Kopš kura laika mums ir aizliegts uzklausīt garīgi nobriedušāku brāļu, kuriem ir mācīšanas un pravietošanas dāvanas, mācības un pravietojumus? Bet pārliecinies pats - Apustuļu darbu grāmatā, evaņģēlijos un vēstulēs tu atradīsi precīzi to pašu. Toties nekur tu Bībelē neatradīsi, ka tiek atbalstīta šķelšanās pēc atziņām, mācībām un tradīcijām, tieši otrādi - tas tiek saukts par miesīgumu. Jūs esat miesīgi, ja turaties katrs pie savas konfesijas/denominācijas/brīvdraudzes, katrs pie saviem līderiem, doktrīnām, atziņām un tradīcijām, un nodalāties no pārējiem ticīgajiem brāļiem un māsām Jēzū Kristū.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.23 22:06:33
Ingars, atvaino, gharlaicīgi. Šķiet, ka agrāk biji nomierinājies, bet tagad atkal uzvilcies.
Tev jau nav ko piedāvāt kristietības vietā - izņemot jūsmīgu parunāšanu.
Ar to jau šeit forumā nodarbojamies visu laiku.
Runājot par nezin kādām mistiskajām un ideālistiskajām vienojošajām draudzēm,
tu piemirsti galveno lietu - mūsu piederība ir Debesīs.
Un krieviem ir labs sakāmvārds - lai tev zeme paradīze neliktos.
Tā kā par problēmām šai bēdu lejā - zemē lai domā Viņš, kas ir Draudzes Galva - Kristus.
Mēs, sekojot svētītā Lutera piemēram, labāk kādu alu iedzersim.
Ingars
# Iesūtīts: 2012.04.23 22:38:36
Pater Henricus

Tas, ka mēs, Dieva Valstības pilsoņi, atrodamies svešā valstībā, nenozīmē, ka mums nav jādzīvo pēc Dieva Valstības likumiem. Vai tad es ko sliktu tev gribu iesmērēt, vai tad es tevi mudinu uz kaut kādām nejēdzībām? Piedod, ja esmu bijis nepacietīgs, es tiešām neko ļaunu negribēju. Es tāpat arī nesaku, ka tev ir automātiski akli jāpiekrīt visam, ko es saku. Bet pārbaudi Bībelē un pārliecinies pats, kas un kā tur ir rakstīts.

Protams, ka visas Debesu svētības, pat ne mazu daļiņu mēs šajā pasaulē nepiedzīvosim, tikai kādu nanodaļiņu varbūt, taču brāļu mīlestībai un vienotībai Svētajā Garā tā kā būtu jāparādās jau tagad.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 49 . 50 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 76 , pavisam kopa bijuši: 35794