bitukas
|
Iesūtīts:
2011.10.22 11:55:33
|
skolnieks. |
# Labojis skolnieks.: 2011.10.25 12:30:34
Memekija nezinu vai pareizi uztvēru, bet mana pārliecība, ka ja vien cilvēks vēlas būt labs un meklē un tveras pēc palīdzības, Dievs nedos viņam pazust, nedos. Šim cilvēkam noteikti būs iespēja ieraudzīt un pieņemt piedāvāto pestīšanu. |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.10.25 12:37:28
skolnieks. un, nez kāpēc ,man tāds čujs, ka viņa tomēr var tikt piedāvāta dažādos veidos, katrā reliģijā, kas nu konkrētajam cilvēkam ir tuvākā un pieejamākā. tāpat, es nedomāju, ka ļaudīm no kristīgām ģimenēm vajadzētu īpaši meklēties pa austrumiem vai vēl kur citur, ja viss tas pats ir atrodams arī kristietībā. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.10.25 12:38:59
dafne Es domāju, ka ir taisnība gan Tev, gan Mārtiņam, gan bitukam. Rubeņa publicistika būtībā ir kristīgās apoloģētikas žanrs. Ja lasīsi agrīnos kristiešu apoloģētus, tad arī redzēsi, ka līdzīgi kā apustulis Pāvils tie bez problēmām citē arī pagānu filosofus un nereti pat mītus, norādot uz intuitīvām Dieva nojausmām, ilustrējot Evaņģēliju utt. Tas ir drīzāk dialogs ar nekristīgo pasauli, ne katehisms kristiešiem. Kādreiz tas izdodas veiksmīgāk, kādreiz ne tik veiksmīgi un pat pārprotami. Atsevišķi izteikumi, konkrētajam pagānismam norietot, mēdz izklausīties bezjēdzīgi, nesaprotami. Līdzīgi kā arī Reformācijas tēvu ilustrācijas par magnētiem un ķiploku sulu, fēniksiem, pelikāniem-vampīriem utt.. Interesanti, ka arī Luters dažā sprediķī izmanto metaforas, kas balstās grieķu-romiešu politeismā. Tajā pašā laikā viņa doma ir ļoti skaidra. Attiecībā uz šo Rubeņa rakstu, domāju, ka arī tas ir labi, ja kristieši to vērtē, analizē, norāda uz problemātiskiem izteicieniem, un varbūt pat patur aizlūgšanās kā pašu autoru, tā arī raksta lasītājus. Tikai jau tur, kur sadzirdi, ka kāds tavs formulējums ir pārprasts, nākamreiz vari atrast vēl precīzāku izteiksmes veidu. Bet šķēpus laust par `augšanu` gan te ir muļķīgi |
Zive. |
# Iesūtīts: 2011.10.25 12:48:52
Memekija Vot šite gan man grūti Tev piekrist Reliģijas tomēr ir dažādas un priekšstats par Dievu dažādās reliģijās atšķiras. Un tā pilnība, kas ir kristietībā, nav atrodama citās reliģijās. Bet tas ir mans uzskats un tieši tāpēc jau arī es esmu kristiete. |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.10.25 12:53:27
Zive. priekšstats par Dievu a vo tur jau tas sāls, ka priekšstats par Dievu ir atšķirīgs, bet pats Dievs tad ir tas pats. Tas ir kā ar tiem aklajiem, kuri aptaustīja ziloni katrs no savas puses un viņiem radās priekšstats par to, kāds tas zilonis izskatās. Un tā pilnība, kas ir kristietībā, nav atrodama citās reliģijās. vai tu tiešām tik labi pazīsti citas reliģijas? Nu, bet man arī kristietība ir tā tuvākā. |
Aivars |
# Labojis Aivars: 2011.10.25 12:56:55
a vo tur jau tas sāls, ka priekšstats par Dievu ir atšķirīgs, bet pats Dievs tad ir tas pats. lūk šeit Tev atfutbolēt atpakaļ pašas jautājumu - vai tu tiešām tik labi pazīsti citas reliģijas?
Tas ir kā ar tiem aklajiem, kuri aptaustīja ziloni katrs no savas puses un viņiem radās priekšstats par to, kāds tas zilonis izskatās - vienmēr ir interesējis, no kuras ziloņa ķermeņa daļas šīs līdzības autors šo domu ir pasmēlis , jeb kas īstenībā bija tas, gar ko nogrābstoties viņš iedomājās, ka atšķirībā no visiem pārējiem durakiem, viņš ir nekļūdīgi atpazinis, ka tas ir zinolis |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:01:19
Aivars vai tu tiešām tik labi pazīsti citas reliģijas? Nē, bet tikai es nesaku, ka tas zilonis pavisam noteikti ir tikai aste, un viss pareizums ir vienīgi astē, ja es nezinu, kāda piem. izskatās viņa auss. |
dafne |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:02:41
Aivars nu tapa skaidrāks bet to rindkopu par Sv.Garu visās religijās..var tiešām pārprast |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:04:36
Memekija Bet varbūt tā ir tā Tava problēma, ka Tu esi iedomājusies, ka tur ir zilonis, bet īstenībā tiešām tur ir kolonna, aizkars un virve, un esi nevis zoodārzā, bet teātrī? |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:04:45
Aivars viņš ir nekļūdīgi atpazinis, ka tas ir zinolis Viens to zinoli nosauc par zinoli, cits - kaut kā savādāk un domā, ka tās ir atšķirīgas lietas un, ka noteikti tam otram nav taisnība |
dafne |
# Labojis dafne: 2011.10.25 13:07:48
Memekija dialogs jau nesanaktu ja katrs savos vardos sauktu lietas |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:10:46
dafne Nu, manuprāt, šajā ,rakstā pieminētajā konferencē viņi visi bija tik redzīgi, ka saprata, ka par vienu zinoli iet runa |
dafne |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:17:14
Memekija nu tad jau vinjiem vajadzetu but kristiešiem |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:19:17
dafne kpc? |
dafne |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:22:35
Memekija pag,tu ar zinoli doma..mieru? |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:24:28
dafne Bet, vai miers bez Dieva ir iespējams? |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:27:09
dafnenu, atšķirīgie priekšstati par Dievu, protams, traucē, bet aiz viņiem ir kopīgais. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:27:51
dafne Žetons! Bija slinkums rakstīt, bet tieši to pašu jautājumu gribēju uzdot |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.10.25 13:31:36
Aivars kas te- žetonu vakars? kuru jautājumu tu domāji? |
Pater Henricus |
# Labojis Pater Henricus : 2011.10.25 13:33:03
Aivars , ka zini apslēptas motivācijas? Publiski pieejamiem tekstiem kā reiz nav nepieciešams zināt apslēptas motivācijas. Un tie šķiet populistiski. Uzskati to par manu subjektīvu iespaidu, par manu viedokli.
|
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus
|