Aivars
|
Iesūtīts:
2011.08.18 12:13:41
Mateja 16:13 Bet, kad Jēzus nonāca Filipa Cezarejas robežās, Viņš vaicāja Saviem mācekļiem un sacīja: "Ko ļaudis saka par Cilvēka Dēlu, kas Viņš esot?" 14 Un viņi atbildēja: "Citi saka: Jānis Kristītājs, citi: Ēlija, vēl citi: Jeremija vai kāds no praviešiem."
Diskusija kristiešiem |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.08.18 12:15:48
Vai Jēzus te vaicā, kādi ir cilvēku viedokļi par Viņu, vai arī kas ir tās personas, ar ko cilvēki saistījuši Debesu Valstības nākšanas cerības? |
Mārtiņš |
# Iesūtīts: 2011.08.18 12:34:40
Šķiet, ka Jēzus lūko, vai ir pamanīts Tēva Gars, kura spēkā un vadībā Jēzus dzīvo un dara. |
dafne |
# Labojis dafne: 2011.08.18 12:40:59
Aivars kaut ka vairak sliecos domat par 2.variantu... tur interesanti ka to pasu jautajumu Jezus uzdod saviem macekliem un sanjem pavisam citu atbildi... |
Mārtiņš |
# Labojis Mārtiņš: 2011.08.18 12:51:02
Tālākos pantos parādās interesants pretstatījums, vaicājot "bet ko jūs sakāt?". Un kā izrādās, vismaz Pēteris saka pareizo atbildi.
Un te vietā ir jautāt, vai pareizi atbildēt (atpazīt Dievu) var, ja ar Viņu kopā nav dzīvots, ja Viņš personīgi nav pieredzēts?
P.S. Dafne paguva ierakstīt to pašu |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.08.18 12:55:53
Mārtiņš dafne Bet ievēro, ka pēc tam Jēzus vaicā nevis, ko jūs sakāt par Cilvēka Dēlu, bet ko jūs sakāt, kas es esmu |
Mārtiņš |
# Iesūtīts: 2011.08.18 13:02:16
Aivars Pirmais jautājums laikam ir atsauce uz VD, gaidāmo Mesiju - uz ko cilvēki cer. Bet otrais it kā jau satur norādi, kur to meklēt. ? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.08.18 13:02:25
Ir skaidrs, ka saruna ir par Jēzus atpazīšanu, bet kaut kā liekas, ka tie divi jautājumi veido savu secību. 1) Ko dažādi cilvēki saka, ar kurām personām tie saista Daniēla 7 aprakstīto vīziju par Cilvēka Dēlu, kura Valstība pieliek punktu pasauli plosošajām lopiskajām, necilvēciskajām varām un to valstībām 2) ko tad mācekļi saka, kā viņi redz Jēzu šajā ainā
Pat ja Hērods Jēzu kur nosaucis par augšāmcēlušos Jāni Kristītāju, grūti iztēloties, kādā sakarā Jēzu kāds sauktu par Jeremiju utt |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.08.18 13:02:47
Mārtiņš Jā, man arī tā liekas |
edijs |
# Labojis edijs: 2011.08.18 15:31:04
Var ielūkoties paralēlajās vietās. Ja šis ir tas pats ko Lūka apraksta 9, 18-22 tad šķiet ka runa ir kā ļaudis Jēzu redz šajā ainā, nevis ar ko viņi saista Cilvēka Dēlu Vd no dan.7. Tur Jēzus jautā: "ko ļaudis saka Mani esam?".Ja šis ir cits notikums, ad iespējama arī cita atbilde. Arī Mk. lieto līdzīgu valodu. Bet jautājums protams ir vai šis ir viens un tas pats notikums. Mas sliecas domāt, ka ir. tad atbilde skaidra. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.08.18 16:49:54
edijs Bet Lūka jau sakās vācam materiālu, kurpretī Matejs tā kā pretendē uz aicinātā muitnieka liecību. Tas, ka draudzē vienā brīdī `Cilvēka Dēls` viennozīmīgi tiek saprasts kā Kristus, ir skaidrs. Vai Lūkas versija neizklausās pēc redakcijas varianta? |
edijs |
# Iesūtīts: 2011.08.18 17:12:55
AivarsVarbūt, bet tā jau ir spekulācija Katrā ziņā šķiet Lūka ir tuvāk tam, kā šo Mateju saprata tā laika klausītājs. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.08.18 17:22:00
edijs Vienkārši Mateja notikuma apraksts atklāj detaļas, kas teiksim pie tā paša Lūkas izpaliek, kādēļ spekulācija varetu nebūt tikai spekulācija. Pilnīgi piekrītu, ka Lūka lieliski demonstrē, kā Mateju saprata tā laika klausītājs. Taču nevajadzētu tādēļ ignorēt Mateja teoloģiskos uzsvarus, kurš tomēr gana rūpīgi cenšas atsaukties uz VD pravietojumiem un apsolījumiem |
edijs |
# Iesūtīts: 2011.08.18 17:24:56
Aivars Piekrītu. |
:: Pievienot komentāru
|