atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi ciešanas
Mulders
Iesūtīts: 2007.09.17 11:59:48
Šeit pāris vārdi par slaveno "arguments no pastāvošā ļaunuma"
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.09.17 12:08:35
Daudzi cilvēki ir novērsušies no Dieva un daudzi nepievēršas Dievam jo viņiem traucē klasiskais "arguments no ļaunuma existences", lai ticētu un paļautos uz Dievu.
Klasiski arguments skan apmēram šādi:
1. Dievs ir visuvarens un Dievs ir absolūti mīlošs.
2. Pastāv ļaunums.
3. Dievs nav visuvarens, jo būdams mīlošs viņš noteikti ļaunumu novērstu
4. Vai arī Dievs nav mīlošs, jo būdams spējīgs novērst ļaunumu to nedara!

Viena, manuprāt, no galvenajām lietām ko cilvēki neņem vērā šādi spriežot ir Dieva būtiskā un principālā atšķirība no savas radības. Šeit būs pāris argumenti ar ko padomāt... tie nav absolūti, tie neatbild uz visu un galu galā, neitnteresants ir Dievs, kuru var izskaidrot vienā postā!

1. Mēs spriežam lokāli, bet Dievs rīkojas globāli!
2. Mēs neesam pozīcijā, lai no Dieva prasītu kādu rīcību, it īpaši, saskaņotu ar mūsu izpratni par "ciešanas/ļaunais/mīlestība&quo.. t;. Dievs ir suverēns un prasa no mums uzticēšanos arī tad, kad šī uzticība iet šķērsām ar mūsu vēlmēm, jo nav māxla uzticēties, kad viss tāpat notiek pēc mūsu prāta! Uzticība parādās tieši krīzes situācijās!
3. Cilvēki par ļaunumu nereti uzskata ikvienas ciešanas vai sāpes, kas ir neloģiski un nepareizi, Dievs nav apsolījis savai radībai bezsāpju existenci šajā pasaulē. Jeb citiem vārdiem sakot, sāpes nebūt nenorāda uz NE-mīlestību vai ļaunumu, jeb mīlestība netiek definēta kā sāpju neesamība lokāli!
4. Šis ir mans mīlākais arguments - kad cilvēks cieš, viņa īstā daba parādās - viens kļūst par īstanu Elles dēmonu no kura pats Velns šarahtājas, bet cits vienkārši pārstāj grēkot. Tādējādi ciešanās Dievs atdala tēraudu no izdedžiem, tai pat laikā pasargājot cietēju no grēka!

Tās pārdomas fixi skrienot pāri Ījabam!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.09.17 12:34:49
1.2 = tā mēs varam "attaisnot" jebkuru Dievu. Mums tad arī nav tiesību pārmest citiem, ka viņu Dievs nežēlīgs, bezjūtīgs utml. Es te domāju Baalu, kam upurēja mazus bērnus, sadedzinot tos vara vērša vēderā; vai acteku dievības, kurām upurēja tūkstošiem cilvēku.
Atbilde ir "Viņš ir labs, bet tu neredzi visu bildi".
3. Līdzīgi kā 1.2, bet ar piebildi "ko gribu ar jums, to daru".
4a. Neiet cauri mazu bērnu ciešanu gadījumā.
4b. Ir zināmi pretēji piemēri - neticīgais sāk interesēties par Dievu, bet tad ar viņu notiek nelaime, un viņš novēršas.
4c. Pēc nelaimes un ciešanām ir arī tādi, kas palika, kur bija. Nekas viņu attieksmē pret Dievu nemainījās.

Man pieņemamāks ir cits skaidrojums:
1. Šī pasaule pēc dabas ir virtuāla, spēles vide.
2. Būtne pati izvēlas šeit spēlēties - brīva izvēle. Tad tikai būtne eksistē pirms šīs pasaules (mājieni uz reinkarnāciju vai vismaz priekšeksistenci).
3. Dievs visādi mēģina pierunāt būtni beigt spēli, jo redz, ka tā sagādā ciešanas. Tomēr ar varu nost "virtuālo ķiveri" no galvas nost nerauj.
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.09.17 12:40:10
KarotesNav, ir atsķirība starp "pieļauj ciešanas" un "rada ciešanas". Tākā Bāali atkrīt uzreiz. Varbūt arī tas ir konflitks daudziem, ka neredz starpību šajā aspektā.

Pietam es jau pateicu, ka visu manas pārdomas neizskaidro, tās tikai pārdomas! Ciešanas ne vienmēr ir ļaunums. Un otrādi, ne viss patīkamais ir labs!

Tavs skaidrojums ir visai neadekvāts, jo ciešanu izbeigšana kļūst par mērķi, kad ciešanas ir izbeigtas, tad mērķis tiek definēts kā sasniegts... tas saucās - opija loģika!

Tamdēļ vēl jo skaidrāki kļūst Pētera 1 vēstules vārdi 4 nodaļā

1 Kad nu Kristus ir cietis miesā, tad apbruņojieties arī jūs ar to pašu prātu, jo tas, kas ir sācis ciest miesā, ir mitējies no grēka,
2 tā ka viņš miesas dzīvē atlikušo laiku vairs nedzīvo cilvēku kārībām, bet Dieva gribai.

Ne velti vissvētākie vīri un sievas ir arī vislielākie ciešanu nesēji!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.17 12:47:51
a_masiks

1. Lokāls ļaunums globāla labuma sasniegšanai, ij šitais jāskata pārējo punktu aspektā
2. Nepareizi saproti. Bērns mierīgi par ciešanām var uzskatīt sēdēšanu skolas solā un aizliegumu spēlēties laukā slapjās zeķēs vai Pokemonu seriāla skatīšanos, tas uzreiz nav ļaunums!
3. Vēl labāku pasauli sasolīja... lai ir uz ko tiekties. Taču cilvēki grib savas ciešanas nostumt malā (tā sagādājot tās citiem) un izveidojot savu lokālo paradīzi šeit, to iemaina pret globālo TUR!
4. A vai tu un citi cilvēki zin tavu īsteno dabu? Dievs ta zin, bet mēs paši nereti nezinām. Vai neaceries bērnībā to puiku lielīšanos - ja man pienāktu bandīts, tad es ar kāju šitā, ar roku šitā un viņš būtu gar zemi. Dievs dažreiz ļauj cilvēkam ciest, lai cilvēks pats iepazīst sevi un citus un tai skaitā arī Dieva žēlastību... Tas ir budistisks paradox, bet ciešanas kā nekas var demonstrēt Dieva žēlastību, bet to nevar pastāstīt, to var piedzīvot!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.17 12:49:20
Ctulhu,

par 4 punktu... Tērauds jau ir, un ir arī izdedži, tik mēs paši nereti to nezinām, skat atbildi a_masikam par šo punktu! Tērauds ir tērauds arī tad, kad ir "netīrs" un izdedži ir ārā metami arī ja tie sastāv no tā paša elementa no kā dimants!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.17 12:53:11
Ctulhu, tērauda dēļ!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:00:41
> Mulders
Nebūs tik vienkārši. Ja jaunajam kristietim, romieša dēlam, jāizvēlas ciešanas arēnā vai Kristus noliegums, tad - ciešanas (paša kristieša fiziskās, viņa vecāku un draugu garīgās) tiek radītas vai pieļautas?

Ja manā skaidrojumā mērķis ir ciešanu izbeigšana, tad ko tu pats piedāvā? Vai kristiešu paradīze nav tieši tā paša ciešanu izbeigšana? Tas pats mērķis vien sanāk.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:15:20
KarotesNav, bet Kristiešu mērķis ir globāls ciešanu izbeigšana, nevis lokālas "ērtības"! Skaidrs, ka globālais ietvers arī lokālo... tamdēļ mērķim jābūt globālam nevis lokālam.
Lokālā mērogā nereti tieši jāuzņemās ciešanas, lai globāli tās mazinātu! Tie nav vienādi sasieti jēdzieni!
Tamdēļ mums uz sejas ir lokālas bezgalīgas Kristus ciešanas, globāla tāda paša bezgalīga labuma dēļ!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:27:39
> Mulders
Manā piemērā ir precīzi tas pats mērķis - globālas ciešanu izbeigšanas, tiekšanās izvilkt visus no spēles ārā!
Arī lokāli - ieej spēlē un "ciet", lai kādam palīdzētu saprast spēles būtību.
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:39:11
KarotesNav, bet Kristiešu mērķis ir globāls ciešanu izbeigšana, nevis lokālas "ērtības"! Skaidrs, ka globālais ietvers arī lokālo... tamdēļ mērķim jābūt globālam nevis lokālam.
Lokālā mērogā nereti tieši jāuzņemās ciešanas, lai globāli tās mazinātu! Tie nav vienādi sasieti jēdzieni!
Tamdēļ mums uz sejas ir lokālas bezgalīgas Kristus ciešanas, globāla tāda paša bezgalīga labuma dēļ!

Šitas gan pēc dumībām izklausās. Jāuzņemas ciešanas, lai tās mazinātu... incanti, KĀ tas izpaužas praksē?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:39:15
KarotesNav, tu neesi tālu no Dieva Valstības, vēl tev jāsaprot, ka Kristus to ir jau izdarījis... šodien mēs esam post factum stāvoklī! Tas ir noticis! Kā Kristus pats teica "Viss piepildīts". D Diena ir situsi, NOrmandijas kauja ir uzvarēta un Nacisti ir zaudējuši karu, lai arī dūmi vēl nav pār fronti izplēnējuši! Tie, aks netic, ka karš ir uzvarēts, vēl kaut ko cīnās, tie kas bij Nacistu pusē, netic ka karš ir zaudēts un nes vēl postu. Daudz kur ir kara izpostītas mājas, kurās vēl dzīvo cilvēki, kas nezin, ka karš ir beidzies un Dievs ir uzvarējis... Mums vairs nav jāatgriežas šeit uz Zemes, jo pēc šīs Zemes dzīves mūs sagaida Nirvāna, Paradīze whatever, jo kāds paņēma Karmas Ratu uz mums savās ciešanās!
Tu taču tici līdzsvara principam... Nevar Karmas likums mums uzlikt vairāk ciešanu nekā tās ir pasaulē... bet tās kas ir ir paņēmis Kristus labprātīgi, jo viņš ir Kungs pār Karmu!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:40:53
>Šitas gan pēc dumībām izklausās. Jāuzņemas ciešanas, lai tās
>mazinātu... incanti, KĀ tas izpaužas praksē?

Tā ka tu maxā no savas kabatas par tava dēla izsisto logu kaimiņiem. Ar tavu nāvi uz ceļa, kad tu skrienot pāri ceļam pagrūd cilvēku no ceļa nost, viņš savas muļķības un neuzmanības dēļ paliek dzīvs, bet tu, būdams liels filantrops, ej bojā zem autobusa riteņiem!
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:50:16
Tā ka tu maxā no savas kabatas par tava dēla izsisto logu kaimiņiem.
Nu, īsti ciešanas tās tomēr nav, tikai neplānoti izdevumi. Bez tam - izsists logs NAV globāla problēma.
Tad jau labāk būtu izvēlējies piemēru `cilvēks kas visu savu mantu izdala nabagiem un pats nonāk nabadzībā, no kā cieš`. Odnako, šitādas lietas realitātē nav diez ko bieži novērotas.
Ar tavu nāvi uz ceļa, kad tu skrienot pāri ceļam pagrūd cilvēku no ceļa nost, viņš savas muļķības un neuzmanības dēļ paliek dzīvs, bet tu, būdams liels filantrops, ej bojā zem autobusa riteņiem!
Atkal - globālas problēmas neesamība, bez tam, ja es eju bojā uz vietas, kādas tur ciešanas?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:51:37
> Ctulhu
Bet ciešanas! Tās nav patīkamas, arī Matrosovam. Fiziskas un garīgas ciešanas un cilvēka dzīves ierobežojumi.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:53:48
> Sheksna
Vai der piemērs par sāpīgu zoba urbšanu, lai tādā veidā novērstu lielākas ciešanas visādu sastrutojumu un sarežģītu vēl sāpīgāku žokļa un deguna dobumu operāciju veidā?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:57:37
Sheksna, bet ideju tu saprati
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.17 13:59:37
Ctulhu, Avatārs ir kaut kas, kas neesi tu... kā geimā... mana asociācija ar spēļu "orku" ir tikai iluzora un neīsta.
Kristietības gadījumā Dievs reāļi kļūst par cilvēku... iemiesojas cilvēkā, nevis no malas vēro kā lellīte dara viņa gribu! Kad cieta Kristus, tas bij Dievs kas cieta. Kad Kristu sita krustā, tas bij Dievs kas asiņoja pie krusta! Kad Logos par miesu tapa, tad tapšana bij īsta nevis iluzora kā to māca Gnostiķi!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.09.17 14:00:56
> Ctulhu
Es arī. Taču tad nevarētu pie sevis piesaistīt veselu baru cilvēku, priekš kuriem nozīme ir tikai tam darbam, kur darba veicējs nopūlās sviedros mirkdams, vai pat pakrīt beigts! Vienkārša "cancel" pogas nospiešana viņiem nav pieņemama.
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.09.17 14:01:46
Vai der piemērs par sāpīgu zoba urbšanu, lai tādā veidā novērstu lielākas ciešanas visādu sastrutojumu un sarežģītu vēl sāpīgāku žokļa un deguna dobumu operāciju veidā?
Neder, jo arī TĀ nav globāla problēma.
Sheksna, bet ideju tu saprati
Tipa sapratu, bet noraidīju, ibo zajavai `ar ciešanām A lokālā līmenī mēs likvidējam ciešanas B globālā līmenī` realitātē ne vienmēr kaut kas atbilst.
Labi piemēri būtu tas pats Matrosovs vai Černobiļas likvidatori. Bet tagad ieslēdzam smadzenes režīmā `turbo` un padomājam, kā izskatītos ciešanu transfers tajā pašā Černobiļas gadījumā, ja likvidatori būtu VISVARENI?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.09.17 14:05:58
> Mulders
Avatāra ciešanas ir arī spēlētāja ciešanas. Spēlētājs var tik dziļi iedzīvoties savā tēlā, ka sajutīs pat bultas ieurbšanos savā "orka ķermenī".
Pārbīlis jau nu noteikti ir iespējams pat mūsu primitīvajās spēlītēs. Es tā vienreiz mierīgi gāju pa doomveidīgo spēli, viss kārtībā, bet te pēkšņi izlec viens monstrs!

Tādi spēlētāji šeit ir visi, taču Dievam spēle nav saistoša, un viņš var palikt malā, vienmēr atceroties, ka atrodas "ārpus spēles".
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 128 , pavisam kopa bijuši: 30250