atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vatikāna ziņojums.
Ervīns
Iesūtīts: 2007.07.11 09:04:52
Vatikāns otrdien atkārtoti apstiprinājis savu viedokli, ka citas kristiešu denominācijas, izņemot Romas katoļus, nav patiesas Jēzus Kristus baznīcas.
16 lapaspuses garajā dokumentā, kuru sagatavojusi Ticības doktrīnas kongregācija, ko savulaik vadīja pašreizējais pāvests Benedikts XVI, pareizticīgo baznīcas tomēr atzītas par patiesām baznīcām, taču tām piemīt "vaina" - pāvesta virsvadības neatzīšana.
Reklāma
Taču šī "vaina ir vēl dziļāka" protestantu denominācijās, uzsvērts dokumentā, kas, domājams, vēl vairāk sarežģīs Vatikāna attiecības ar citām kristiešu baznīcām.
"Neskatoties uz faktu, ka šī mācība nav nodarījusi lielu kaitējumu..., tomēr ir grūti rast iespēju uz viņiem attiecināt apzīmējumu "baznīca"," norādīts Vatikāna izplatītajā dokumentā, kurā atkārtoti izklāstīts viedoklis, kas bija atrodams pretrunīgi vērtētajā tekstā "Dominus Iesus", ko 2000.gadā sagatavoja kardināls Jozefs Ratcingers, kurš, 2005.gada aprīlī kļūstot par pāvestu, pieņēma Benedikta XVI vārdu.
. 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Ervīns
# Iesūtīts: 2007.07.11 09:06:20
Jaunajā Vatikāna dokumentā norādīts, ka baznīca vēlējusies uzsvērt iepriekš pausto, jo daži katoļu teologi to joprojām pārprot.
Otrdien izplatītais dokuments jau ir otrais gadījums pēdējo četru dienu laikā, kad Vatikāns stingri uzsvēris sekošanu katoliskajai tradīcijai. Sestdien tika atjaunota latīņu mises lietošana līdztekus modernajai liturģijai.
Vienlaikus jaunajā dokumentā uzsvērts, ka dialogs ar citām kristīgajām denominācijām joprojām ir "viena no katoļu baznīcas prioritātēm".
Dokuments, kuru izdevis Benedikta sekotājs Ticības doktrīnas kongregācijas vadītāja amatā kardināls Viljams Levada, papildina dekrētu par latīņu mises atjaunošanu un tā mērķis ir labot "kļūdainās un divdomīgās" Otrā Vatikāna koncila interpretācijas.
Otrais Vatikāna koncils notika no 1962. līdz 1965.gadam, un baznīcas reformisti to tulko kā norobežošanos no pagātnes, kamēr konservatīvie, viņu skaitā arī Benedikts, to interpretē kā iepriekšējās 2000.gadus ilgās katoļu tradīcijas turpinājumu.
Dokumentā atzīts, ka arī citām kristīgajām denominācijām piemīt "daudzi svētdarīšanas un patiesības elementi", taču uzsvērts, ka tikai katolicismam piemīt visi patiesas Kristus baznīcas elementi.
Ticības doktrīnas kongregācijas sekretāra vietnieks tēvs Augustīns Di Noja norādīja, ka dokuments nemaina Vatikāna uzticību ekumēniskajam dialogam, bet domāts katoļu identitātes nostiprināšanai šajā dialogā.

Ko var piebilst šajā sakarā?....
kaut..
# Iesūtīts: 2007.07.11 09:18:45
Ja kāds uzskata ka ir vienīgais, varenākis, pareizākais cilvēku visdū ... tad tas jau velk uz sātana garu... tas viss ir pārāk liels orgāns lai to mainītu, tikai Dievam tas ir iespējams un ja Dievs to nedara, tad tam ir drošvien kādi iemesli... Un neskatoties uz visu katoļu vidū arī ir kriestieši...
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.11 11:25:31
Nu lai tak pazinjo, kuru tas uztrauc?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.11 12:40:05
Eu a nevar Pāvestu exkomunicēt?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.07.11 12:47:50
Mulder!
ekskomunikācijas jautājums ir ļoti cieši saistīts ar mācību par baznīcu. pāvesta baznīcā ekskomunikācija ir kaut kas tāds, uz ko ir tiesības pāvestam, tā kā tur viņu neviens neekskomunicēs
kaut..
# Iesūtīts: 2007.07.11 13:03:17
Mulder, manuprāt, luterāņi to savāziņā ir izarījuši un cik esmu runājusi ar pareizticīgiem, viņi ar neatdzīst pāvesta nemaldīgmu...
Ervīns
# Iesūtīts: 2007.07.11 13:12:01
"Tu esi Pēteris, un uz šīs klints es celšu savu Baznīcu un elles vārti to neuzvarēs. Un es tev došu debessvalstības atslēgas. Un ko tu saistīsi virs zemes, tas būs saistīts arī debesīs; un ko tu atraisīsi virs zemes, tas būs atraisīts arī debesīs." (Mt.16, 18-19)
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.11 14:33:36
Ervīns, āhā... tātad drīxt pāvestu exkomunicēt. Nu tak forši, sen vairs viņu neviens par pilnu neņem, tikai paši katoļi!
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.07.12 15:25:14
To, ka RKB ir pasaulē lielākā sekta ar baznīcas pazīmēm, viņi ir tikai apstiprinājuši kārtējo reizi.
Vai kāds šos par pilnu ņem, izņemot paši sevi?
Vai tad nopietniem luterāņiem tas kāds jaunums? Par Pāvesta varu un primātu, viss jau uzrakstīts.
Bet protestantu ekumēnistiem gan sāksies kārtējās lielās vaimanas, ka RKB šos neņemot pa pilnu.
Sieviete
# Iesūtīts: 2007.07.15 20:04:22
Ctulhu ... un uz ateismu tai skaitā, vai ne?
+Jānis
# Iesūtīts: 2007.07.16 00:03:55
"Ticības doktrīnas kongregācijas sekretāra vietnieks tēvs Augustīns Di Noja norādīja, ka dokuments nemaina Vatikāna uzticību ekumēniskajam dialogam, bet domāts katoļu identitātes nostiprināšanai šajā dialogā."

Lūk, to no šī dokumenta var mācīties arī luterāņi. Bez savas identitātes nav iespējams dot pienesumu ekumeniskajā dialogā. Tādēļ jau katoļu ekumēniķi man ir teikuši, ka augstu vērtē ar Misūri sinodes klātbūtni dialogā. Vismaz varot saprast, kas ir luterāņi un kam viņi tic.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.07.16 00:27:47
+Jānis. Tādā gadījumā varbūt ir vērts pārrunāt ar KLB - kas mēs sam, kam mēs ticiam? Nevis klaji izrādīt vienaldzību. Kāpēc meklēt dialogu ar Romu, ka nav atrisināti vis jautājumi Latvijā?
Balss
# Iesūtīts: 2007.07.16 01:46:38
Uldis Kādas gan sarunas ir iespējamas, ja visu laiku atskan necieņas pilni apvainojumi LELB visos nāves grēkos, argumenti netiek uzklausīti un pēc būtības analizēti? Sarunas ir iespējamas ar tādiem, kas tās risina pieklājīgi un argumentēti arī tad, ja katrs paliek pie sava atšķirīgā viedokļa. Taču pamatā jebkādām sarunām ir jābūt cieņai pret sarunu partneri un pieklājības likumu ievērošanai.
indriķis
# Iesūtīts: 2007.07.16 09:41:36
Ak naivajie, Romas katoļi šiem kārtējo reizi skaidri ierāda vietu pie "defektīvajiem"(tā CNN to nodēvēja),parādot izteiktu "cieņu pret sarunu partneri" , bet šie - sarunas, pienesums, dialogs.
Vēl nav sapratuši jebkādu Vatikāna sarunu, pienesumu un "dialoga" mērķi - viens gans (Romā) ar vienu ganāmpulku (RKB).
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.16 10:18:47
Ak naivajie (KLB), LELB šiem kārtējo reizi skaidri ierāda vietu pie "sektantiem"(tā Noasveidīgais to nodēvēja),parādot izteiktu "cieņu pret sarunu partneri" , bet šie - sarunas, pienesums, dialogs.
Vēl nav sapratuši jebkādu LELB sarunu, pienesumu un "dialoga" mērķi - viens gans (Rīgā) ar vienu ganāmpulku (LELB).
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.16 10:48:12
indriķis, turpini... lai piepildās 2 Tim 3:9
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.07.17 09:08:21
Redaktors no atvaļinājuma atgriezies tāds dusmīgs, ka dzēš ārā pat nevainīgus jokus jeb konsekrēts jauns redaktors no dusmīgo gala?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.07.17 11:36:31
+Jānis
tur jau tā lieta, k pāvestiešiem identitāte kā miets (diskutēt var par tās pamatu), kamēr luterāņiem tā ir krietni šaubīga, it i`paši, pateicoties pēdējo gadu "liturģiskajiem meklējumiem"
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.07.17 15:41:25
Voldemār , kā nu kuriem luterāņiem! Es par luterisko identitāti nesūdzos kur tas laiks. Piekrītu, ka problēma blakus citām lietām ir arī "meklējumos", turpretī labs "atradums" nekaitē, ja ar luterisko mācību viss OK.
tomass [81.198.122.59]
# Iesūtīts: 2007.07.18 16:09:25
Bet Viņš atgriezdamies sacīja uz Pēteri:Atkāpies no manis ,sātan,tu man esi par apgrēcību.Jo tu nedomā,kas Dievam,bet,kascilvēkam patīk.Mat.16.23
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 62 , pavisam kopa bijuši: 35780