atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi kas ir laulība? TĒMA KRISTIEŠIEM
Ingars
Iesūtīts: 2010.01.17 12:15:17
Ar ko atšķiras kristīgā laulība no vienkārši sarakstīšanās vai vienkārši kopā dzīvošanas?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.01.18 23:48:33
Gnidrologs
Es biju domājis, ka dzīvot kristīgi nozīmē dzīvot pēc Kristus mācības, bet nu whatever. Sanāk, ka būt marksistam ir nevis dzīvot pēc Marksa uzstādītās ideoloģijas, bet ticēt Marksam.

Paradoksāli, bet tava ironija atklāj būtisku patiesību.
Tā tiešām ir - dzīvot kristīgi nozīmē ticēt Kristum un Evaņģēlijam (grēku piedošanai bez sava nopelna) un dzīvot saskaņā ar šo ticību. Savukārt dzīvot, ievērojot Jēzus mācībai līdzīgu morāli ētisku kodeksu - tas būtu kaut kas uz bauslības pusi.

Pēc tavas līdzības ar Marksu un marksismu - vairums proletariāta ne pārāk ieredz savus vagarus ne jau tamdēļ, ka piekrīt Marksam, bet tamdēļ, ka uzskata, ka buržuji ar viņiem netaisnīgi apietas. Savukārt marksists ir tāds indivīds, kurš piekrīt Marksa formulētajai dzīves stratēģijai, t.i., tic, ka Marksam ir taisnība. Tic - jo rīkojas saskaņā ar Marksa mācību pirms ir empīriski to pārbaudījis vai citādi ieguvis pārliecinošus faktiskus apstiprinājumus.

Līdzīgi arī mēs, kristieši, ticam, ka cilvēks Jēzus ir Dievs Kristus, un izejot no šīs atziņas konstruējam savu dzīvi.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.19 00:22:54
Gnidrologs
Ticēt Kristum nozīmē automātiski dzīvot saskaņā ar Kristus mācītājiem principiem (kas bija tās pašas jau sen iepriekš Dieva dotās norādes). Ticība nav intelektuāls akts (piem., piekrišana domās kādam viedoklim), bet aktīva pilnvērtīga dzīves pozīcija, kurā ietilpst gan intelektuālās atziņas, gan rīcība, gan attieksme, gan pašdisciplīna, gan vēl kaut kas.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.01.19 09:39:32
Gnidrologs
Speciāli tev precizēšu, ka būt kristietim jeb ticēt un apliecināt ticību Kristum tomēr nenozīmē automātisku pilnīgu svētumu, kā to, iespējams, varēja saprast no manis iepriekš rakstītā. Kristieša dzīves laikā Dievs kristieti pārveido, bet tā ir cita tēma.
Savukārt Torkvemada neattiecas uz šo tēmu, jo visi slavenie spāņi, kurus mēdz dēvēt šajā vārdā, dzīvoja celibātā.
Ja vēlies interesēties par teoloģisku tēmu, ko Dievs domā par nekristiešiem (ar to saprotot, kas vārdos neapliecina Kristu), bet dzīvo kristīgu dzīvi (t.i., kas dzīvo saskaņā ar Kristu), un vai šāds stāvoklis ir iespējams utt. - meklē agrākas diskusijas par `anonīmajiem kristiešiem`.
vilks
# Iesūtīts: 2010.01.19 16:41:30
klau, jaunieši, atgriezieties pie tēmas, jā?
Ingars
# Iesūtīts: 2010.01.21 12:38:11
Līdz ar to izriet, ka laulības baznīcā, solīšanās Dieva un cilvēku priekšā, Dieva Vārds un lūgšana ir tikai pakazuha.

Aivars
Ko tavā izpratnē nozīmē jēdzieni, kā "doties laulībā", "ko Dievs savienojis, to cilvēkam nebūs šķirt". Vai vienkārša saiešana kopā nozīmē, ka Dievs savienojis? Es nerunāju par neticīgo viedokli - tas man ir zināms, bet gan par to viedokli, kuriem bībele ir autoritāte.
Tas nozīmē, ka tas ko bībele sauc par grēku, to arī pats atzīsti par grēku. Pēc tavas loģikas sanāk, ka jebkura kopdzīve automātiski skaitās laulība? Tad kādā jēgā tiek runāts bībelē par saderēšanu, par kaut kādu pagriezienu, pirms kura skaitās neprecēti, bet pēc tam precēti? Kurš ir tas pagrieziens, tavuprāt? Sekss? parakstīšanās zaksā? ja tu sevi sauc par kristieti un saki, ka nav obligāt jālaulājas Dieva priekšā, tad vai nenonāc pretrunās?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.21 12:59:29
Ingars
Bībele viscaur runā par cilvēku atbildību Dieva priekšā visas savas dzīves garumā, pie kam neatkarīgi no cilvēka ticības, personīgā viedokļa utt. Grēks ir grēks vienalga kurš to dara, un Dievam tīkams darbs ir paliek tīkams arī tad, ja to dara neticīgais.
Es uzdrošināšos apgalvot, ka viena cilvēka labprātīgs solījums otram cilvēkam ir saistošs neatkarīgi no solījuma veikšanas formas, un Dievs šīs saistības redz - sekojoši tās ir Dieva priekšā. Tātad, spēkā esoša ir laulība ne tikai baznīcā, bet arī zagsā, un pat vēl vairāk - divi cilvēki, kas faktiski ir solījušies dzīvot kopā (apstiprinot to ar savstarpējiem mīlestības apliecinājumiem, dzīvojot kopā kā vīrs un sieva, ar kopēju mājsaimniecību, ar savos tuvajos un apkārtējos cilvēkos radītu viedokli, ka ir pāris) - Dieva priekšā ir laulībā.
Mēs, kristieši, esam priviliģēti pretstatā citādi un neticīgajiem, jo pazīstam patieso Dievu. Un tā ir gan milzīga prieka vēsts, gan vienlaikus arī atbildība, jo ar nezināšanu attaisnoties vairs nevaram. Ierosinu laulību baznīcā skatīt kā īpašu privilēģiju, kuru mums piedāvā Kristus, bet ne bauslīgu apgrūtinājumu vai draudu, ka to neizpildot, laulība ir automātiski sabojāta. Mums, luterāņiem, laulība nav sakraments.

Vakar mums baznīcā Bībeles studijā pacēlās līdzīgs jautājums. Mācītājs apstiprināja, ka laulība baznīcā ir laulību svinēšana savas draudzes lokā, kā arī, ka Dievam svarīgas ir visu cilvēku attiecības.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2010.01.21 13:31:49
vilks
argumentācija neprecēties ir "ka nav droši, vai attiecības ir uz mūžu."
vai nu slimīgi sakāpināta atbildības sajūta par nopietno lēmumu, vai nu vieglprātība - padzīvosim,paskatīsimies, nolemsim.
bet vispār manuprāt tas atkarīgs no konkrētā jaunieša izpratnes par paklausību Dievam.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2010.01.21 13:39:24
vilks
tā dīvaini jau nu skan - nav droši. par ko cilvēks vispār var būt drošs?
ziniet, ķieģeļi arī no gaisa reizēm krīt. drošības nekādas.
sica . [78.84.150.225]
# Iesūtīts: 2010.01.21 13:42:36
S.R.(katole)
vai nu slimīgi sakāpināta atbildības sajūta par nopietno lēmumu,

ja pieņem, ka laulība uz mūžu un dota viena iespēja, tad nebūt ne.... daudz tomēr pāru, kas pēc laulībām saprot,m ka nespēj viens otru paciest, ka tracina ikdienas sīkumi.....
nea tās manas domas, jo es līdz pēdējai sekundei nebiju pārliecināta, ka rīkojos pareizi... bet mošs tas tikai man tā,.... jo man gribas lai viss ir perfekti, bet diemžēl, labais paraugs ir tikai ļooooti veci cilvēki, bet vidusposms visi sķīrusies un ņēmusies un ... nu jā
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2010.01.21 13:43:24
masiks [212.93.96.2]
hi,hi. ja cilvēkam ir kāda slimīga tieksme, nu piemēram zagt, bet kriminālkodekss saka - nedrīkst! vai tādēļ kodekss ir vainu pastiprinošs apstāklis?
S.R.(katole)
# Labojis S.R.(katole): 2010.01.21 13:49:30
sica . [78.84.150.225]
jo vecāka palieku, jo skaidrāk saprotu - es nevaru paredzēt visu, izvairīties no visa un nodzīvot perfektu dzīvi. bet es varu censties to darīt tik, cik tas ir manos spēkos.
vēl ir jāņem vērā fakts, ka neviens cilvēks savos 20 nav tāds, kāds būs piemēram 50 gados. pamatiezīmes protams paliek , bet mainās cilvēki oi,oi,oi kā.
nu, un tad ir šī burvīgā iespēja - mainīties kopā.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2010.01.21 13:58:14
masiks [212.93.96.2]
tas ir skaidrs - nevar sēdēt uz diviem krēsliem - ēst ābolus un nenosist cilvēku.
kaut gan, es te īsti nevaru sataustīt loģisko saiti - baznīcā jau nevienu nost nesit, ja cilvēks ir izvēlējies nepaklausīt.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2010.01.21 14:25:11
masiks [212.93.96.2]
nebūs pareizi, tu gribi teikt, aiz bijības par to, ka iespējamā laulība varētu kļūt šķirta cilvēks uzreiz izvēlas dzīvot ārpus laulības tādā veidā pa taisno ieejot nepaklausībā(civillaulībā) ar ne mazāk bēdīgām sekām kā laulības šķiršana. abos gadījumos grēks paliek tas pats - laulības pārkāpšana.
neredzu loģiku šādai rīcībai. tā, tīri teorētiski.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2010.01.21 16:33:47
masiks [212.93.96.2]
eh, un kurā brīdī tad cilvēks sapratīs - jā, šitais man ir uz mūžu. nekādas klizmas nenotiks. nu nevar tā cilvēks nekad pateikt, var tikai censties dzīvot laimīgi.
kā tu pats domā?
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2010.01.21 17:05:52
masiks [212.93.96.2]
njā, es šajā diskusā ielecu pavisam nesen, nemaz nepaskatījos kas tur bija no sākuma. laikam ne par tēmu.
Donachka
# Iesūtīts: 2010.01.21 18:33:31
masiks [212.93.96.2]
nevar ļaut šausmīgi viegli salaulāties, un nevar ļaut šausmīgi viegli izšķirt laulību, taču to nedrīkst padarīt arī par nepārvaramu šķērsli.
Manuprat, gudri pateikts. Piekriitu.
sica . [78.84.150.225]
# Iesūtīts: 2010.01.21 18:36:23
es ar tam masikteicienam piekrītu
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.01.21 18:49:34
vilks
es atkal vakar aizdomājos par to, vai ir ok, ka kristiešu jaunieši dzīvo kopā neprecējušies, vai tomēr ne.
īpaši tāpēc, ka argumentācija neprecēties ir "ka nav droši, vai attiecības ir uz mūžu."


Kristiešu jaunieši ir pakļauti tiem pašiem pasaulīgajiem kārdinājumiem kā citi. Arī šī te nedrošība par to, vai šīs ir īstās attiecības, manuprāt, ir pielīdzināmas kārdinājumam "bet ja nu ar citu varētu būt foršāk, bet salaulājoties to vairs nevarēs pamēģināt". Un tas, kā tiek galā ar šo problēmu, lielā mērā raksturo ticību. Jo ticība Kristum sevī ietver paļāvību, ka tas, kas man ir Dieva dots, ir ne tikai gana labs, bet vislabākais. Pārbaudīt otru cilvēku "izmēģinājuma laulībā" varbūt ir pat pielīdzināma Dieva pārbaudīšanai, jo faktiski tiek apšaubīta Dieva izvēle. Bet, Dievs ir iecietīgs pret savu bērnu kļūdām, Viņš labprāt tās piedod tiem, kas pie Viņa meklē patvērumu.
Laulība dod iespēju kopā piedzīvot savstarpēju attiecību norūdīšanos, kopīgi piedzīvot prieku par pārvarētām grūtībām. Izmēģinājuma kopdzīve dod iespēju pārliecināties par otra cilvēka neperfektumu un savu mazspēju risināt grūtības.
noderēs [83.241.7.2]
# Iesūtīts: 2010.01.21 19:07:32
izlasiet Dītriha Bonhēfera laulību sprediķis
http://www.ebaznica.lv/?p=2909
Ingars
# Labojis Ingars: 2010.01.22 12:46:39
Mārtiņš

Lūk atšķirība starp kristīgu un nekristīgu laulību - ja tu tici, ka Dievs ir laulības Kungs un iedibinātājs, tad vienmēr, visiem bez izņēmuma ir jāatskaitās, jāsolās Dieva priekšā, jādod solījums Dieva priekšā un jāuzņemās atbildība Dieva priekšā, citādi tas ir tas pats, kad uzņēmuma valde slēdz kaut kādus mistiskus līgumus nerēķinoties ar akcionāriem, kas ir uzņēmuma īstenie saimnieki.

Otrkārt - kāpēc cilvēku priekšā - tāpēc, ka, ja esam kristieši, tad neesam vienpatņi, bet gan daļa no lielās Dieva ģimenes, kas gan nenozīmē, ka citiem būtu jājaucās divu cilvēku laulības dzīvē, bet gan, ka sabiedrība turpmāk viņus uztver kā ģimeni.

Kas notiek, ja vienkārši tā pa kluso, kā partizāni?
1. citi nezin, vai jūs esat vai neesat likumīgi Dieva priekšā solījušies
2. tā ir necieņa pret saviem līdzcilvēkiem, brāļiem un māsām Kristū
no tā izriet, ka, ja sakam, ka ticīgie ir vienas miesas locekļi, tad tas nozīmē, ka Baznīca (nevis organizācija, bet ticīgo kopums) ir Dieva valstības pārstāvniecība virs zemes, tātad mēs katrs esam atbildīgi Dieva un VIņa ģimenes priekšā, kā mēs pildām kristībā doto solījumu - atsacīt ļaunajam un paklausīt Dievam. Ja tu esi kristietis, tad dzīvo atklāti kristīgu dzīvi, ne jau sitot sev pie krūts un bļaustoties, bet gan pieklājīgi un cienīgi, neuzbāžoties citiem ar varu. Ja tu slēpies un slapsties, tad tas nozīmē, ka tu kaunies par to, ka esi kristietis

Protams - ja kādam nav ticības, tad viss augšminētais būs vienaldzīgs, bet tāpēc jau tēma ir kristiešu viedokļiem
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 146 , pavisam kopa bijuši: 36503