atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Sievas sludina Dievnamā
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2009.12.02 16:00:14
Lūkasa 2. 36 ir īss aizraujošs stāsts par ANNU , kura Dievnamā sludina par Jēzu .
Pāvila 1. 11.nod. ir stāsts par sievām , kuras sludina draudzes sapulcē.
Kāpēc daļa kristiešu nespēj pieņemt , to , kas pat Bībelē skaidri, tīri vēsturiski ir saprotams, neinterpretējot, ka Dievs visos laikos ir atļāvis sievām Dievnamos sludināt.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 19:45:37
Aivars Lapšāns

Vēlos aizrādīt visiem tiem, kas apsūdz mani kaut kādos noziegumos, ka es līdz šim neesmu ņēmis līdzdalību šajā diskusijā. Es nepiedalos šīs problemātikas risināšanā. Es tikai mēģinu skaidrot Rakstus un tās Rakstu vietas, uz kurām tu un daži citi atsaucas. Esmu ievērojis, ka jūs tās nepareizi interpretējat, tas ir, sagrozat. Tu un tavi piekritēji piešķiri vārdiem un situācijām nozīmes, kādas tur nav. Raksti tiek nepareizi skaidroti, ja mēs uz tiem raugāmies no šīsdienas pozīcijām. Mēs iebrauksim "auzās".

Tātad, evaņģēlija teksts ir ņemts no Lk. 2:22-39. Rūpīgi izlasiet šo tekstu, pirms strīdaties. Darbojošās personas: Jēzus Kristus, Viņa vecāki, Simeāns un Anna. Darbība notiek templī.

Jēzus tiek ienests templī: "tie Viņu nesa uz Jeruzālemi, lai to stādītu Tam Kungam priekšā pēc Tā Kunga bauslības priekšraksta: katrs vīriešu kārtas pirmdzimtais lai ir Dievam svētīts un lai nestu upuri pēc Dieva bauslības priekšraksta: vienu pāri ūbeļu vai divus jaunus baložus." (22-24) Tad ir rakztīts, ka tur, tātad, templī pie viņiem piesteidzās kāds vīrs vārdā Simeāns. Tiek uzskatīts, ka viņš bija Sinedrija vadītājs. Viņa tēvs bija Hillēls, bet dēls - Gamaliēls. Tas pats Gamaliēls, kas minēts apsutuļu darbu grāmatā un kas bija arī Pāvila skolotājs. Kurā vietā templī šī tikšanās notika? Mums ir jāzina tempļa sadalījums. Tas nav grūti. Ir pietiekoši daudz Bībeles atlasi izdoti, lai par to varētu pārliecināties. Pievērs vērību templim Jēzus laikā. Templis ir iedalīts trīs daļās: vissvētākā vieta, kurā reizi gadā varēja ieiet augstais priesteris; svētā vieta, kur notika šie rituāli, kas minēti Lūkas ev.; pagānu pagalms. Saskaņā ar bauslību, nevis tāpēc, ka jūdi gribētu pazemot sievietes, sievietes drīkstēja ieiet pagānu jeb tautu pagalmā.

Tālāk tiek minēta Anna. Kur viņa bija? Lūka saka: "tur" (6.) Tātad, templī. Bet kurā vietā templī? Saksaņā ar bauslību - pagānu pagalmā. (Un nevajag te taisīt muļķīgas pielīdzināšanas). Kā viņa kalpoja? Lūka saka: "kalpoja Dievam dienām un naktīm ar gavēšanu un lūgšanu." Viņa tika nosaukta par svēto. Anna nozīmē - Dievs apžēlo. Viņa bija Fanuēla meita. Panuēl - Dieva vaigs. Savukārt Ašera cilts - svētīgo cilts. Tie, protams, ir tikai īpašvārdi, bet tomēr raksturo šo veco sievu.

Šitas ir interesants: Kur tad Tu domā , Pāvils pēkšņi pie kādas pravietojošas lezbietes pa nakti līda pa logu iekšā , kura dzīvoja viena , un tad Pāvils viņai pateica : uzvelc lakatu ......?!. - tas parāda, cik tu paviršs esi. Kad Pāvils raks`tija vēstuli korintiešiem, viņš vispaŗ nebija Korintā tavai zināšanai.

Šitas arī ir interesants: Sludināšana ir jādara Svētā gara spēkā un tad šie vārdi nav atšķirami - vai tu rgibi teikt, ka visa tava runāšana ir Svētā Gara spēkā? Tā ir tikai tad, ja tu runā Dieva vārdu, bet kā tu vari runāt Dieva vārdu, ja tu nepazīsti Rakstus, kuros Dievs sevi ir atklājis? Jeb varbūt ir citas atklāsmes bijušas, par kurām es neko nezinu?

Nu , kaut Marta , kura Jēzum kājas slacīja ar eļļu , kas maksāja tajos laikos vina dārza kopēja gada algu. Nu , kaut sievas , kuras pirmās saņēma ziņu par Jēzus augšāmcelšanos. Kaut Jēzus māte Marija. Estere .....Kā ar Tevi ir ? Vai Tu Svētajam garam tici? Ja tici , tad neliedz citiem Dieva valstību. - nesaprotu, kādā sakarā tu to raksti? Ko tu ar to gribēji pateikt? Ja tavas dziesmas ir tik pat nesakarīgas, kā tavas domas šajā teikumā, tad domāju, ka tur Svētā Gara noteikti nav.

arī Tev , jo nekas nenotiek bez Viņa ziņas - piekrītu. Arī es tev.

Runa ir par piesmiešanu - kā un ko es esmu piesmējis?

Tu zaimo kristiešus - es vispaŗ nevienu nezaimoju. Es tikai tev atkārtoju, ko Kristus ir teicis. Tas,ka tu te visu laiku manipulē ar Kristus vārdu, nenozīmē, ka tas, ko tu saki un dari, ir Dieva vārds. Protams, Dievs var izdarīt arī tā, ka pat viņa ienaidnieki var pret viņu pašu gribu pasludināt Kristu.
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 19:47:22
Ctulhu

OK! Te nav runa par nekādiem deividiem. Brīnos, kur pazudusi pēkšņi tava apķērība?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.09 20:16:54
masiks [212.93.96.2]
Zini, man liekas, ka nav tik viegli vērtēt seno jūdu praksi, kas tā laika kontekstā galīgi neizskatās tā, kā šodien to daži mēģina interpretēt. Tiesa, Jēzus diezgan daudz robežas pārkāpj un izaicina. Bet šajā konkrētajā gadījumā runa vairāk ir par atsevišķu personu tendenciozitāti un agresīvi demagoģisku pieeju Sv. Rakstiem, visas tajos minētās sievas mēģinot aizmēzt ar `uzbraucieniem` par Korintiešu vēstulē nepieminētām pagānu tempļa prostitūtām, par kurām vēl daži strīdās. Vienkārši uzskatu to par prastu stilu, kas nav izmantojams, apspriežot sieviešu ordināciju.
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 20:28:43
skolniekss

Daudz. Tiešām daudz. Arī Pāvisl Debesīs. Pēteris. Stefans. Simeāns, Svētā Anna, Panuēla meita un daudzi daudzi tūsktoši.
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 20:30:16
Aivars

Vienkārši uzskatu to par prastu stilu, kas nav izmantojams, apspriežot sieviešu ordināciju. - jo mazāk mēs varam mērot to laiku notikumus peč šodienas kritērijiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.09 20:38:22
masiks [212.93.96.2]
Man jau liekas, ka tīri pamatota varētu būt arī versija, ka tur ir konkrēts aizrādījums konkrētām gaspažām. Zini, man pašam šonedēļ nupat bija darīšana ar vienu tādu, kas, kā vēlāk uzzināju, paspēja nobraukt pa ausīm visiem iesaistītajiem, izņemot mani. Interesanti, ka tajā pašā Pāvila vēstulē Timotejam, (lai arī daži to skaita pie deuteropaulīniskā korpusa un uzskata par tendenciozu), ir runa kā par presbiteriem, tā presbiterēm, kas tā kā iezīmē dažādu dzimumu personas ar autoritāti draudzē.
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 20:39:41
masiks [212.93.96.2]

a ņemt to laiku tradīcijas da notikumus par šodienas rīcības pamatu kaut kā jums tas netraucē - tas jau arī netiek darīts. Es vēreiz saku: diskusijā par sieviešu ordinēšanu / neordinēšanu es šeit nerunāju.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.09 20:39:58
Uldis
Es negribu to izvērst, bet nu šodienas cienīgtēvu izteicienus var vērtēt pēc šodienas kristīgas stājas kritērijiem.
kāmis [84.237.179.211]
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:03:34
masiks [212.93.96.2] Bet nenāktu gan par sliktu tos apšņīkāt - sievietes mācēs novērtēt atšķirību!
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:20:59
masiks [212.93.96.2]

toreiz tur tā bija pieņemts . Pāvils vienkārši nelauza TUR esošās tradīcijas, un būdams īstens jūds - diez vai iedomājās sagribēt to darīt - tieši otrādi, draugi mīļie. Sievietes priesteres tur bija pieņemta norma. Bet tā nebija norma , jo bija pretēji bauslībai, tātad, Dieva vārdam - Israelā. Nekādi š``ada veida izņēmumi nebija.

der tomēr izvērtēt - vai tās mums šodien der - tā skaitās jau Rakstu revīzija. Tādas pilnvaras cilvēkam nav dotas.
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:35:01
Aivars

bet nu šodienas cienīgtēvu izteicienus var vērtēt pēc šodienas kristīgas stājas kritērijiem - lūk, nekrietnas rīcības paraugs. Arguemnti pietrūkst, sākas mācītāju nomelnošana caur morāli.
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:38:06
masiks [212.93.96.2]

a tu esi apgraizīts? un ja nē - tad kāpēc? Bauslību nicini? Vai kā? - lūk, vēl viens nomelnošanas paraugs. To ņemiet vērā!
kāmis [84.237.179.211]
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:38:26
Gnidrologs "Vajadzība pēc mācītājiem vairs nav." tā nu vis nav. Tur, kur kāds negrib uzņemties atbildību par interpretāciju un kuram ir vajadzība pēc autoratīva skaidrojuma, šāds pieprasījums radīsies. Bet, kas gudrs, lai palasa Mateja ev. 25, 1-10.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:39:05
Uldis
sākas mācītāju nomelnošana
Jā, vecozēn! Kad salieku kopā dažu cienījamu mācītāji ar Taviem tekstiem par `tempļa prostitūtām`, cits vārds kā `nomelnošana` prātā nenāk.
kāmis [84.237.179.211]
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:40:58
kļūda. pareizi - Mat 23, 1-10.
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:41:55
Gnidrologs

Nebūtu visādi katehismi, kur garīdznieki ``tulko`` Bībeli priekš dumjajiem. Rakstos jau viss ir, to mūsdienās var lasīt jebkurš. Vajadzība pēc mācītājiem vairs nav. - Lūk, trešais nedievbijīgas attieksmes paraugs. Tik īsā brīdī trīs uzskatāmi paraugi. Kad pietrūkst argumenti, vispirms seko uzbrukumi sludinātājam. Kad tas nelīdz, sāk uzbrukumus Rakstiem. Viss tiek darīts, lai apšaubītu Rakstu autoritāti. ja tu uzbrūci katehismam, tad parādi, kur tas ir aplams!
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:43:56
Aivars

Saki, vai tu vispaŗ esi lasījis Pāvila vēstuli korintiešiem?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:47:56
Uldis
Zini, esmu gan. Uldi, rimsties, un salīdzini teiksim savu otrā kursā priekšlaicīgi saņemto krustu no LELB virsgana, un tālākos izgājienus, ar teiksim Bitēnas kalpošanu. Kas vairāk atbilst tempļa prostitūcijai?
Uldis
# Iesūtīts: 2009.12.09 21:55:24
masiks [212.93.96.2]

sieviešu priesterību/nepriesterību bauslībai piesaistīji - atvaino, bet priesterības jautājums ir bauslības jautājums. Palasi 3. un 4. Mozus grāmatu! Es vēlreiz tev saku, līdz šim neesmu u arī pagaidām netaisos diskutēt LELB problēmu. Es diskutēju par Rakstiem.

cik tu pats daudz bauslību ievēro - protams, ka es esmu grēcinieks, tāpat kā visi. Tomēr es cenšos pildīt bauslību. kaut arī to neesmu ne tuvu piepildījis, kā to Dievs prasa, tomeŗ es nebaidos no Dieva soda, jo Kristus manā vietā bauslību ir piepildījis, bet galvenais - es esmu kristīts Kristus vārdā. Jā, es pārkāpju visus Dieva baušlus. Bet man tiešām sāp, ka es tāds esmu: vājš, nespēcīgs, brīžiem kurls pret Evaņģēliju, brīžiem akls. Īsi sakot, vājs un nespēcīgs grēcinieks. Bet man ir žēlīgais Pestītājs. Viņš ir mans aizstāvis, kas mani aizstāv pret visām Sātana apsūdzībām. Sātans mani apsūdz Dieva priekšā nemitīgi, ka es esmu bauslības nepildītājs, bet Kristus saka: Tēvs, tas ir Mans bērns. Āmen!

Abet citiem prasi - no kura tad es esmu prasījis? Taču, no otras puses, kaut arī esam apz``eloti, tomēr neesam atbrīvoti no bauslības pildīšanas. Ja mēs tādi esam, tad esam pagāni.
Svētais
# Labojis Svētais : 2009.12.09 21:59:34
Dievs neprasa pildīt mums bauslību, bet tā gan ir cita tēma, tāpēc neiedziļināšos.

Bauslības pildīšana ceļ paša paštaisnību, bet Dievs piešķir taisnību ticībā Jēzum, jo bauslības gals ir Kristus. Tādējādi Dieva darbam nevar pielikt nevienu bauslības izpildīto noteikumu, jo tā nepanāk taisnību Dieva priekšā un Dievs to nemaz neprasa.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 29 , pavisam kopa bijuši: 20172