atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīgā meditācija muļķības?
Kaarlis
Iesūtīts: 2009.11.23 12:18:33
LKR 20. novembra raidījumā "Aktuāla diskusija" Tālbergs kristīgo meditāciju nosauc par muļķībām. Vai tas nav vandālisms, kas būtu bāla pravieša cienīgs ?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 25 . 26 . >>
AutorsZiņas teksts
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:46:05
Labi, ka es zinu, ka man ir attiecības ar Dievu un sadraudzība ar viņu, kad meklēju Viņa vaigu lūgšanās un Vārdā. Tā arī ir mana meditācija. Neticu, ka ir nepieciešamas kādas metodes, kā to darīt. Ticu, ka Dievs ir dzīvs Dievs, un jebkurš kurš komunicē ar Dzīvu personu saņem arī atpakaļ saiti, mieru , prieku, mīlestību, sadraudzību, un Dieva aplaimojošo klātbūtni. Protams, ka jāiepazīst Kungs ir katru reizi vairāk un vairāk. Bet, ja kāds saka, ka ir speciāla metode, tad manā skatījumā, tās ir blēņas. Jo Dievs ir attiecību Dievs un izveidot ar viņu kontaktu var tikai un vienīgi esot ikdienā Viņa vaiga priekšā un sadraudzībā ar viņu lūgšanās ( bet ne bombardējot debesis) un Vārdā.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:47:31
Ctulhu, nu es tāpēc saku Kristietībā šāda meditācija noteikti nevar būt pestīšanas priekšnosacījums, vai vispār priekšnosacījums tam, ka cilvēks nāk saskarsmē ar Dievu... Taču ar "inkubatora apstākļiem" es nedomāju to, ka kāda mācība ir dziļa un bagāta... bet gan to, ka tā ir nenoturīga pret ārējām maldu perturbācijām... kas diez vai būtu attiecināms uz Kristietības lūgšanu praksi!
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2009.11.23 16:48:15
Svētais, bet arī tava lūgšana ir metodiska tā vai citādi...

Pietam "Māci mūs lūgt... " nav nemaz tik nedabisks jautājums, ko vērst pret Kristu Viņš arī dod superīgu atbildi! Vaine? Vai tad tā nav "metode" - Tēvreize ir lūgšana, kas ir tik pat sena un nezūdoša kā pati Kristietība!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:49:52
Svētais
Man jau liekas, ka te ir ne tik daudz pretenzijas uz to, kā ar pareizu tehniku Dievam likt klausīties, bet kā mācīties pašam klausīties Dievā, t.i., apslāpēt savu hiperaktivitāti ar kādu tehniku
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:51:12
Ctulhu,

Y

Georgs Indulēns
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:51:37
Paulus
ka pirmo gadsimtu svētie runā par un izmanto tādu pašu meditācijas tehniku kā budisti?
Budistiem ir ļoti daudz dažādu meditāciju veidu.
www.jesus.lv/biblioteka/Cassians1.jpg
www.jesus.lv/biblioteka/Cassians2.jpg
Paulus
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:52:30
Izlasīju pasen Dienā publicētu interviju ar Lorensu Frīmenu. Nu nez, nez, kaut kā nav Kristocentriski šī vīra publiskie vārdi. Varbūt viņš kautrējās no liberālā medija dēļ Kristus. Bet pat uz jautājumu, kas atšķir kristīgo meditāciju no New Age uc., viņš nepasaka skaidri un gaiši`- Jēzus Kristus, Dieva Dēls ir tas Kurš atšķir, jo kristietībā Viņš ir centrā, New Age nav.
Tā vietā viņš saka sekojošo bla-bla-bla:
"Kā nošķirt kristīgo meditāciju no, teiksim, New Age ezoterikas un narkotiku transa?

Dažas New Age kustības, manuprāt, ir reakcionāras, vēloties atgriezties pie kādas neracionālas attīstības pakāpes, no kuras mēs esam izauguši. Patlaban mēs esam ļoti racionālā attīstības pakāpē ar akcentu uz zinātni, tehnoloģiju utt. Taču mums jāattīstās tālāk. Mēs dodamies uz postracionālo apziņas attīstības līmeni. Ko tādu, ko var nosaukt par garīgu līmeni. Reizēm mēs iestrēgstam racionālajā, zinātniskajā un domājam, ka zinātnei ir visas atbildes un tehnoloģijas mūs izglābs. Bet tā nav noticis. Par katru mācību mums jājautā, vai tā ved mūs atpakaļ, vai tā patur mūs pašreizējā mirklī, vai tā ved mūs tālāk. Lielās reliģiskās tradīcijas saprot, ka arī tās var iestrēgt laikā, taču tās satur sevī cilvēku evolūcijas pilnu vīziju. Es nenoliegtu visu New Age, bet es vēlētos saprast, kur tā mūs ved."

Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:56:27
Lūgšana "Mūsu Tēvs... ir principi , kurā parādīts, kā Dievam patīk , kad Viņam tuvojas, ar slavu sākumā un beigās un vajadzību izteikšanu pa vidam. Tā nav maģiska formula, kuras rezultātā Dievs atbildēs. Dievs atbild uz sirds stāvokli, savienotu ar ticību un izteiktiem vārdiem, nevis noskaitītu "pareizu" lūgšanu. Es neesmu pret šo lūgšanu, jo pats viņu draudzē lūdzu. Bet Dievam ir svarīgākas tā lietas, kuras es uzskaitīju. Metodiska viņa ir tik daudz cik es lūdzu pēc Rakstiem, un protams, ka viņa ir pateicības pārbagāta, bet lūgšanas galvenais mērķis nav dabūt kaut ko vai saņemt no Dieva, bet būt Viņa tuvumā dalīties ar Viņu mīlestībā un sadraudzībā!

Pašam kluaīties Dievā viennozīmīgi ir svarīgi! Tāpēc svarīgi cilvēkam izveidot šīs attiecības ar Dievu. Jo dziļākas tās, jo labāk var dzirdēt no Dieva. Bet, ja tu neiepazīsti Doevu caur Viņa Vārdu, tad tu vari mehāniski skaitīt "pātarus" , kam Dieva acīs nebūs nekādas nozīmes.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:58:09
Ctulhu, triks tajā pasākumā ir tas, ka "agape" nav patvaļīga personīgo iedomu projekcija Tāpēc es tik viegli tev "Y" atbildēju, jo Kristus slēpjas tajā "agape"...

Ja kāds noliedz Kristu, viņš jau automātiski ir ārpus "agape" prakses... jo ir noliedzis kāreiz faktiski vienīgo leģitīmo agapes paraugu Vēsturē, tādējādi viņš nevar praktizēt to, ko pac noliedz... Cilvēkiem ir tendence Kristu pieņemt "par tik par cik... ", nesaprotot, ka Kristus agape ir pārāka par mūsu izpratni par šo agapi, tādējādi, ja mēs gribam kvalificēties kā agapes praktiķi, bez ticības neiztikt, jo racionālais prāts nespēj aptvert visu Kristus darbu un lielumu, tas ir lielāks nekā mēs... Tāpēc Agape bez ticības uz Kristu nekad nebūs pilnīga un nesasniegs to stadiju, kad tu būsi brīvs pentagrammas zīmēt... tieši tavs nedaļots līdz Kristus agapei ir tā vieta, kur pentagrams ir kaitīgs (es te runāju alegoriski principā)...

Kāds svētais teica - Mīli un tad vari darīt ko gribi! Tas ir faktiski Kristīgais Koāns... jo tas kurš mīl, nedarīs neko ļaunu un pat negribēs neko tādu, kas kvalificējas kā ļauns, tāpēc jebkas, ko viņš gribēs un darīs būs šīs agapes diktēts viņš būs brīvs savā agapē...
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 17:00:06
Svētais, pareizi tu runā tieši to par ko es teicu... Ja Cilvēks pats nav klātesošs savā lūgšanā ar Dievu, nu tad viņa tur arī nav... Dievs jau nesarunājas ar tukšu gaisu...
Un tad, kad tu esi ar Dievu attiecībās, tad kāreiz Tēvreize ir vislabākā lūgšana... Kristus jau kāreiz to pretstata pagānu "pātariem"
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 17:00:35
Svētais
Bāc! Lūgšana "Mūsu Tēvs... ir principi , kurā parādīts, kā Dievam patīk , kad Viņam tuvojas, ar slavu sākumā un beigās un vajadzību izteikšanu pa vidam. - tā ir parodija par lūgšanu izpratni. Kaut kāda alerģija pēdējos gados radusies pret šitiem `principu` teologiem.
Galvenais, ka pēc tam tik skaisti pasaki, ka galvenais ir būt Dieva tuvumā un dalīties sadraudzībā. Bet šitie principi, kā `manipulēt` Dievu... Ja tas ir pirmais, kas par Tēvreizi sakāms...
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2009.11.23 17:02:58
Aivars, Svētais...

Jā tas tā ir... un šie "principu teologi" piemēram ir pie Jehovas Lieciniekiem, rezultātā - viņi šo lūgšanu nekad neskaita, jeb skaita visai reti! Lūgšanu padarot būtībā kāreiz par šo "papļāpāšanu" pret kuru Kristus kāreiz iestājās, liekot priekšā savu lūgšanu!

Ja mans Tētis ir pateicis kā man pie viņa griezties, kad es ar viņu gribu runāt, tad tas ir pareizi un labi... kāpēc man to padarīt par banalitāti un velties pie Tēva kabinetā jebkurā mirklī - pa logu - sak, galvenais, ka es pie Tēva nāku un man taču ir ar viņu attiecības... Neaizmirstam... mums ir darīšana ar Visuma Radītāju un viņa labvēlība ir viņa iniciatīva, nevis mūsu nopelns.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.23 17:04:53
Tēvreize nav maģiska formula pat kā lūgšana. Jēzus iedibināja principus, pēc kuriem Viņš vēlas sadraudzību. Ja cilvēks liek uzsvaru uz lūgšanu kā tādu, tad Dievs brīdina, ka šī tauta mani godā tikai ar lūpām, bet viņu sirdis ir tālu no manis. Dievs šāda veida pieeju neatbalsta, un nekad nav atbalstījis.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 17:05:22
Jošs Mulders
Zini, man ir pazīstami daži kadri, ar kuriem grūti sarunāties tieši tādēļ, kā šie nemitīgi tarkšķ vairāk kā pieci pusaudži kopā ņemti, un nav raduši klausīties. ĪStenībā pat nerunā par savu dzīvi vai problēmām, bet par visādiem niekiem, pat varbūt paši no sevis bēgot. Man šķiet, ka šamo meditāciju var arī pozitīvākā veidā no šāda aspekta aplūkot.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.23 17:06:14
Par manipulāciju, tieši tas, ko es saku, ir jāizvairās lūgšanu padarīt par līdzekli un instrumentu, lai manipulētu ar Dievu, pat ja tā ir tēvreize. Tāpēc es to arī saku!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 17:08:27
Svētais, vienkāršs jautājums... vai Kristietis drīxt lūgt ar tiem vārdiem, kurus Kristus viņam ir mācījis? Kristus mācīja konkrētus Vārdus, nevis principus... Dieva Vārdu tu nevari atcelt. Tieši šie "principi" ir novirze no Dieva Vārda un Dieva Vārdu padara par cilvēka daiļrunības un lepnības paraugstundu... kurš krutāk izrunāsies!
Jā ar negantu sirdi var sabojāt jebkuru lūgšanu, bet vismaz ŠĪ lūgšana nāk no paša Kristus, tāpēc tai ir paša Kristus Vārda segums, kur jebkura cita lūgšana ir tā teikt - tava grēcīgā prāta interpetācija par Kristus Dotajiem "principiem" Uz ko labāk paļauties, uz Kristus dotiem vārdiem, jeb uz savu šo vārdu interpertāciju?
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.11.23 17:08:33
Vēl viens aspekts:
Meditācija visdrīzāk ir iespēja "izjust" Dievu, just Dieva klātbūtni. Kāpēc to nosaukt par muļķībām? Drīzāk jau vai nebūs taisnība, ka formālie svētdienas kristieši nemaz uz meditāciju nav spējīgi, jo tā prasa vairāk patiesas, īstas attiecības, nevis mehānisku pātaru skaitīšanu? Mehāniski skaitīt ir tiešām grūti, bet to pašu darīt ar prieku, to formālists nemaz nevar!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 17:09:54
Ctulhu, nav jau šī padarīšana melns vai balts... ikviens cilvēks kaut kādā mērā spēj piepildīt bauslības prasības...
Tavu sirdi es nevaru iztiesāt, neredzu to... to tikai pats Dievs redz ar kādu "funktieri" tu "praktizē agapi"... Pietam neaizmirsti, tu esi Rietumu kristīgās civilizācijas kontextā dzimis un audzis, civilizācija kuras morāles pamatā daudzkur ir Kristietība kas tevi definē, arī tavu izpratni par sistēmu komplexitātēm - neatkarīgi vai tu to apzinies vai nē...
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.23 17:10:06
Jošs Mulders Es nesaku, ka šī lūgšana ir nepareiza, un ka viņa nav jālūdz. Es saku, ka Dievs ir vairāk ieinteresēts tavā sirds stāvoklī šīs lūgšanas laikā. Jo, tas, ko teicu, Dievs ir pret, ka mēs godājam viņu ar lūpām ( jebkura lūgšana) , un mūsu sirdis ir tālu nost no viņa.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 17:10:44
Par manipulāciju, tieši tas, ko es saku, ir jāizvairās lūgšanu padarīt par līdzekli un instrumentu, lai manipulētu ar Dievu, pat ja tā ir tēvreize. Tāpēc es to arī saku!

Vēlreiz... KURŠ deva ticīgajiem Tēvreizi? Ar kādiem vārdiem viņš novēlēja šo lūgšanu? Pameditē ne tikai par pašu Tēvreizi, bet par to kādā kontextā un ar kādiem vārdiem tās autors mums to nodod!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 25 . 26 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 41 , pavisam kopa bijuši: 1229