atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīgā meditācija muļķības?
Kaarlis
Iesūtīts: 2009.11.23 12:18:33
LKR 20. novembra raidījumā "Aktuāla diskusija" Tālbergs kristīgo meditāciju nosauc par muļķībām. Vai tas nav vandālisms, kas būtu bāla pravieša cienīgs ?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 25 . 26 . >>
AutorsZiņas teksts
S.R...
# Iesūtīts: 2009.11.23 15:57:32
Georgs Indulēns
atbilde ir izvairīga. es jautāju konkrēti - vai jūs kā meditācijas skolotājs iesakāt saviem sekotājiem to darīt? ierādāt, kā tas jādara? jā vai nē?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:00:27
Jošs Mulders
Ir jāuztaisa atsevišķa tēma par mūziku, ja kas runājams. Varētu būt interesanta. Bet oriģinālo tēmu nevajadzētu norakt.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:01:29
Indulēns, citiem vārdiem dažkārt rodas iespaids, ka šī visa meditācija pati par sevi kļūst mērķis, ticības objekts un elks...

Ja veids, kā mēs nonākam pie Dieva maxā naudu, tas ir jāapgūst n-tos gadus un tam ir spec technikas, tad atvainojos... huļi tas Kristus te kāpa uz Zemi, ja mēs tādi kruti, savu torni protam uzcelt līdz pat debesīm? Tik pareizi jāprot mantras atkārtot... ? Ar to arī Kristietība atšķirās no Austrumu reliģijām, ka Kristietībā Dievs nāk pie cilvēka (un kādas technikas viņš lieto, tas mums pat nav svarīgi) - nevis cilvēks ar saviem vingrinājumiem un stāvēšanu uz ausīm nonāk pie Dieva! Dievs ir klātesošs tur, kur viņš apsolījās būt - Savā Vārdā un Sakramentos... un tā ir Dieva iniciatīva, ne mūsējā... tādējādi... ja kādam gribās būt kopībā ar Dievu - lūdzu - sakramenti un Dieva Vārds, lasi Rakstus un Dievs būs klātesošs... neatkarīgi no pozas, technikas u.c. parametriem... pat enatkarīgi no tā vai tu tam maz tici, ka viņš ir Klātesošs...
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:02:02
Ctulhu, nevajag dereilot tēmu...
S.R...
# Labojis S.R...: 2009.11.23 16:02:15
Aivars
tieši tā, ir sevišķi tagad, kad atnācis ir Indulēns un mums var visu paskaidrot.
Mulder
nelamājies, uzvedies pieklājīgi!
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2009.11.23 16:02:26
Georgs Indulēns
Paldies par atbildi! Tas priecē! Jo to zinot, daudz no tā, kas šeit sarakstīts vispār atkristu. Baāla priesteri mums šodien, piekrītu, nav jāmeklē un jāsit!
Paulus
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:04:00
Georgs,
jā, mani arī interesē, vai Jūs kā meditācijas skolotājs pats praktizējat un citiem mācat budisma meditācijas tehniku - lotosa pozas, koncentrēšanos uz elpošanu utt?
S.R...
# Labojis S.R...: 2009.11.23 16:05:26
Raimonds
bet nevar jaukt visu kopā vienā putrā un teikt, ka tā ir skaidrā mācība!

uff... vienreiz būs jānoskatās, jānoklausās tas raidījums. neesmu vēl iepazinusies.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:06:05
Indulēns, turpinu...

Bet lai nedomātu, ka es noraidu dajebko kur teikumā ir vienkopus "kristīgs" un "meditācija", pateikšu, kādu meditāciju es saskatu Rakstos un Vēsturē kā labu un pareizu... Tā ir pārdomas par Dieva Vārdu... Ja meditācijai klāt nav Dieva Vārds un Cilvēka paša Sirds un Prāts šajos vārdos iekšā, tad tā nav laba meditācija... Aicināt "atslēgt prātu" kā līdzekli izmantojot Dieva Vārda fragmentus īsus, pietam ne savā valodā (saucam uzreiz - tās ir mantras) - tad tas neskaitās - tā nav kristīga meditācija, tāpat kā nav kristīga dziedināšana, kad visādas burvju tantiņas izvieto ikonas un Rakstus un izsauc nezināmus garus... pār tiem!

Dieva Vārds - kāds rakstu fragments - kā tavu pārdomu centrs, tā būs pareiza kristīga meditācija... tur arī Dievs ir klātesošs, jo viņš apsolījis būt Savā Vārdā, tam es ticu!
Tas ko Rubenis savā grāmatiņā aicina - kāreiz skaitīt mantras, ieteicams ne latviešu valodā, jo pasarg Dievs prāts sāks tās pārdomāt, un prātu palaist "brīvsolī"- pārāk atgādina to Rakstu vietu, kur Cilvēks tiek izsslaucīts tīrs un Dēmoni atgriežas izslaucītā namā ar visu savu rodņu!

Georgs Indulēns
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:08:07
Mulders
Rubenis runā par spec pozām, kaut ko par vēderu runā... runā par elpošanu... un kas galvenais, runā par Rakstiem nevis kā lietu pašu par sevi bet tikai kā norāde uz `lietu`, tas ir, ka Dieva Vārdā nav pats Dievs, bet tie ir tikai tā... texts, kas varbūt var aizvest pie Dieva! Lūk tas ir garām... Kā arī... cilvēkā mīt grēks nevis Dievs, ja mēs varētu sevī ielūkoties, mēs tur neredzētu skaistu Debesu Gaismas apgaismotu zāli, kuras vidū skaistas baltas auras ieskauts sēž Kristus... Mēs atrastu pussagruvušu puspagrabu, kurš pilns ar pusbeigtām žurkām, vardēm, krupjiem u.c. rāpuļiem... un Kristu mēs tur atrastu rosāmies pilnā sētnieka ekipējumā ar slotu un šķipeli nomālējušos līdz ausīm tīrot to visu ķezu un smirdoņu, ko mēs esam tur sastrādājuši...
Nu, nesodiet tik stingri, tā ir pirmā latviešu autora grāmata par tēmu. Tas ir "ievads", un grāmata ir domāta plašai auditorijai. Cilvēkos, kas aktīvi nebija praktizējuši ticību, ta mudināja atkal pieverst uzmanību kristietībai.
Jā, var pamatoti pārmest, ka mazā grāmatā nav viss katehisms iekšā un likties, ka nav pietiekoši uzsvertas lietas, kas mums ir aktuālas. Bet ir citas grāmatas.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:08:09
Ctulhu, nu demonoloģija jau nav ikdienas kristieša prakse un meditācija!
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:08:21
S.R...
nevar jaukt visu kopā vienā putrā un teikt, ka tā ir skaidrā mācība!
Jā, nevar jaukt! Bet pirms tam ir labi parunāties un saprast, ko katrs domā un kāpēc viņš tās vai citas lietas tā skaidro. Un tad atkritīs daudzi pārpratumi.
S.R...
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:09:42
Raimonds
piekrītu.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:12:53
Indulēns, tāpēc laikam es piekrītu šeit Kārlim, ja gribēja veidot ievadu un ievest Kristiešus lūgšanu dziļumos, tad vajadzēja sākt ar tulkotiem darbiem... tos onkas iztulkot, kas sen pirms mēs pa zemi staigājām, jau to visu bij pārdomājuši, praktizējuši un to likt priekšā izvērtēšanai...

Un ar "ievadiem" ir jābūt ļoti uzmanīgam, tas, kurš sāk iet pa ceļu, jau neredz kur tas aizved tur tālumā... tikai viena maza novirza ceļa sākumā pēc 100km var izvērsties par ļoti pat garām aizgājušu taciņu... Tāpēc labi ir, ja šādus darbus izvērtē nopietni teologi un viņi var saskatīt dziļāk un tālāk... Viņi arī varētu šos tulkotos darbus izvērtēt labāk!

Par Katehismu runājot... Luterāņiem RKB katehisms nav saistošs, un jau tevis pieminētie pāris fragmenti par lūgšanu iededzināja uzmanības spuldzīti... RKB maldu mācību mēs jau vienreiz iznesām pa Vitenbergas durvīm ārā, nevajag to mēģināt pa logu atkal atpakaļ ienest... Bet tas tā... offtops! Ar domu, ka šeit Latvijā ir tā teikt "luterāņu inkvizīcija" kas skatās uz pirxtiem katram, kas grib mūs mācīt... īpaši no RKB katehisma!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:15:17
Jošs Mulders
Ja ieskatījies tajos linkos, tad tur katoļu katehisms apraksta arī Tevis minēto meditāciju, tā ka nav tik ļauni Neizskalosim zīdaini ar visu vannas ūdeni.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:17:42
Aivars, nē es nesaku ka tie linki ir slikti... tik mana acs pamanīja pāris tādus punktus, kurus... hmmm... kā lai pasaka... ja pašu par sevi fragmentu ņem, nav ne vainas, bet zinot plašāku RKB katehisma kontextu un RKB mācības kontextu vispār, ir skaidrs kāpēc tas tur ierakstīts un uz ko tas vedina...

Galu galā RKB nav jau nekāds vakarējā sekta... puikiem ir 1000 gadu pieredze... ar viņiem cīxtēties nav tik viegli un atklāt viņu viltības un it kā nevainīgi ierakstītus vārdiņus... norīsi vienu otru āķi, un viss... ATA 4ais artikuls aiziet pa skuju taku!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:18:41
Ctulhu, apmēram!

Var runāt par prāta pārnešanu citos līmeņos... domāt "out of box", kreatīvi un tā... bet izrubīt to pavisam... nu var jau, pirms gulētiešanas...
Georgs Indulēns
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:19:55
S.R... Paulus
atbilde ir izvairīga. es jautāju konkrēti - vai jūs kā meditācijas skolotājs iesakāt saviem sekotājiem to darīt? ierādāt, kā tas jādara? jā vai nē?
vai Jūs kā meditācijas skolotājs pats praktizējat un citiem mācat budisma meditācijas tehniku - lotosa pozas, koncentrēšanos uz elpošanu utt?

Es tomēr iesaku, bet uzsveru, ka tas nav obligāti (lūgties/meditēt var arī tāpat) mazgāt rokas pirms ēšanas, iet dušā, apģērbt tīras drēbes, sakārtot istabu, izdarīt visu iespējāmo lai ķermenis (kas ir Svēta Gara templis) ir vesels un labā stāvoklī. Tam var palīdzēt arī vingrošana, dažādi sporta veidi, elpošanas prakses.
Ka kristiešiem mums ir pazīstamas dažādas klasiskās pozas lūgšanai: stāvus, sēžus, uz ceļiem utt, bet poza ir tikai otršķirīgs līdzeklis, kas palīdz mums lūgties.
Es pats nepraktizeju budisma meditācijas tehniku un nemācu to.
Paulus
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:21:02
Bet man šķiet, ka pat šajā diskusijā joprojām ir jēdzieniska putra un klasiska kristīga kontemplācija, klusa Dieva apcere un pielūgsme ar Svēto Rakstu tekstiem un citas gadsimtiem lietotas prakses tiek jauktas ar šo jauno praksi - kristīgo meditāciju. Nu nemetiet visu vienā katlā un nepamatojiet šī jaunā virziena patiesumu ar tekstiem, kuros runāts par kristīgo kontemplāciju. Jo šī ir būtiski atšķirīga prakse, kad kā meditācijas tehnika, kā meditācijas "rāmis" tiek izmantotas budisma tehniskas, vingrinājumi, cenšoties nomainīt to "kodolu" vai mērķi - nirvānas vietā Kristu. Tā ir nopietna atšķirība un tādēļ nederēs vienkārši argumenti par to, ka klusu apceri un kontemplāciju kristietība pazinusi jau gadu simtiem. Šādu meditācijas tehniku kristietība pazīst vien labi ja kādus 30 gadus
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:21:12
Jošs Mulders
Protams, vienmēr jābūt savai daļai veselīgas piesardzības, bet mani vairāk pārsteigtu, ja Georgs Indulēns šeit citētu kādas luteriskas autoritātes, ja pats nav luterānis. Viņš atsaucas uz to, ko labāk pārzin, argumentējot, ka šī prakse nav pretrunā ar Baznīcas (vismaz tās daļas, ko pārstāv Roma) izpratni par lūgšanām.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 25 . 26 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 45 , pavisam kopa bijuši: 1233