atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīgā meditācija muļķības?
Kaarlis
Iesūtīts: 2009.11.23 12:18:33
LKR 20. novembra raidījumā "Aktuāla diskusija" Tālbergs kristīgo meditāciju nosauc par muļķībām. Vai tas nav vandālisms, kas būtu bāla pravieša cienīgs ?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 25 . 26 . >>
AutorsZiņas teksts
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.11.24 10:47:38
S.R.(katole)

Nu ja liecību tev nav, tad ej pati mierā un necel paniku kur nevajag..?


Aivars
ka nav brīv nevienu apmelot, tas tā kā attiektos uz jebkuru tēmu, vai es varbūt maldos?
Klusā spamotāja
# Iesūtīts: 2009.11.24 10:50:41
-Jona-
pat tik daudz nesaprot, ka nav visumā citas enerģijas, kā tikai Radītāja radītā, no Viņa izejošā...

ka vienīgā atšķirībā ir pielietojumā/mūsu brīvajā izvēlē.

no kurienes šā`da informācija? mmmm? kāds ezotēriķis praktiķis ieskaidrojis?
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.11.24 10:58:50
Klusā spamotāja

mja, paspēju jau aizmirst, ka šajā forumā dāmas bija līdz paralēlam Radītājam arī aizdomājušās... nu tā jūsu problēma.

S.R.(katole)

pensis nav lamuvārds, bet saīsinājums, kā piem., leitis (no lietuvietis) vai šeit kad luterāņus sauc par luturiem utml.
Ja tavās ausīs tas skanēja nicinoši, tad atvainojos.
Klusā spamotāja
# Iesūtīts: 2009.11.24 11:02:40
-Jona-
kāpēc mana?
Tu neatbildēji uz manu iepriekšējo jautājumu, neatbildi uz šo?
tu no SR prasīji liecību, es pieprasu tava apgalvojuma pamatojumu. pamatojumu ar jums luterāņiem atzītiem avotiem. cik saprotu jums viss uz Rakstiem balstās? Nu tad uz priekšu. atbildi par saviem vārdiem.
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2009.11.24 11:03:13
-Jona-
atvainošanās pieņemta.
vēl, būtu jauki runāt par konkrēto tēmu šīs diskusijas ietvaros, nevis censties kādā veidā savus nepilnvērtības kompleksus kompensēt uz apkārtesošo rēķina.
paldies par sapratni. un piedodiet, ja vairs nekomunicēšu ar jums. vismaz kādu laiku.
Paulus
# Iesūtīts: 2009.11.24 11:05:29
Visiem sinkrētistiem. Visi ceļi NAV vienādi labi, visas garīgās prakses un tehnikas nav vienādi labas un izmantojamas un visas "enerģijas" nav no Trīsvienīgā Dieva!
"Bet Jēzus iesāka tiem sacīt: "Pielūkojiet, ka neviens jūs nepieviļ. Jo daudzi nāks Manā Vārdā, sacīdami: Es tas esmu; un daudzus pievils." (Mk. 13.5)
"Jo ne pret miesu un asinīm mums jācīnās, bet pret valdībām un varām, šīs tumsības pasaules valdniekiem un pret ļaunajiem gariem pasaules telpā." (Ef 6.12)
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.11.24 11:07:43
Klusā spamotāja

Iepriekšējais jautājums bija, vai I.K. man mācīja aiz šķūņa vai kur..?
Es to par jautājumu neuzskatu, un uz tukšām klačām neielaidīšos.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.11.24 11:10:50
Paulus
visas garīgās prakses un tehnikas nav vienādi labas un izmantojamas un visas "enerģijas" nav no Trīsvienīgā Dieva!

Bet te taču nemaz ar nav runa par kādu citu, no Jēzus atrautu garīgu praksi!
Enerģijas ir gan visas Dieva radītas, bet ja kāds pieņem elku vai tml. par savu autoritāti, nu tad... tak tēma jau ne par to?

resp., ja reiz tu esi pieņēmis elku, tad arī elku ar visu viņa enerģiju, bet tieši tas jau ir mūsu brīvās izvēles jautājums! Ja es vingroju, pieņēmis/usi Jēzu Kristu, tad apgalvot, ka mani tomēr apņems nez kādas tur elku enerģijas, ir līdzvērtīgi kā apgalvot, ka elks stiprāks par Kungu.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.11.24 11:28:38
Paulus

Reliģijas, protams, ka nav savienojamas (var gan atrast līdzīgus morāles principus). Bet ja mums uznāk panika tikai no tā, ka kaut kas citā valodā nosaukts, nu tad... nu tad tupam mucā un ārā nelienam.

mazliet līdzīgi kā ar piem su-džok metodiku (sk. manu kom.):
http://www.lelb.lv/forums/?fu=l&id=2151&rid=5&start=4

ak šausmas, no austrumiem tak nācis un aizspriedumainas tantes jau saķer galvas, bet patiesībā? Patiesībā to pamatu pamatos zināja jau mūsu senči, kad ziemā ārā bez cimdiem negāja! Ka ir svarīgi turēt siltas rokas un kājas, tad arī pašam būs silti un veseliba turēsies!
Kaarlis
# Labojis Kaarlis: 2009.11.24 11:32:04
Paulus, Vienlaikus, uzzinot, ka viens no šiem kungiem ir arī aktīvs cigun un fenšui skolotājs

Rubenis kaa otrs skolotajs tachu savukart iet zen-lugshanas celju. Es personigi pazistu daudzus katolju priesturus, kuru personiga lugshana ir zen un kuri citiem maca zen, bet kuri tapec nav budisti. Man personigi ari nav nekadu problemu 6 stundas uz vietas sedet (ja nu vienigi delj bailem no hemoroidiem), un neesmu pamanijis, ka no taa man butu pasliktinajushas attiecibas ar Jezu. Kas man pie zen un "para-zen" metodes un visam lidzigam (kaa Meina, piemeram) nepatik, ka vinji no vienas puses uzsver ontologisku parveidoshanos Dieva klatbutne, bet no otras nedod skaidru indikatoru, kaa taas paarmainjas pamanit. Saka, ka varbut pats nejutisi, kad iedarbosies. Tapec es labak izvelos tos lugshanu veidus, kur parmainjas varu konstatet.
Kaarlis
# Iesūtīts: 2009.11.24 11:57:08
Paulus, bet Rubenis shkjiet savu "zen" arii noklusee un slepjas aiz "meditacija", kuru nosauc par "tiro lugshanu". Nez vai par to zinaja Dekarts, kad rakstija savas meditacijas
Kombuļu Fans
# Iesūtīts: 2009.11.24 12:16:45
Seno kristiešu - tuksneša mūku prakse "isihasms" krieviski "умное делание" - tā pati joga vien ir.
http://ru.wikipedia.org/wiki/Исихазм
Kaarlis
# Iesūtīts: 2009.11.24 12:24:23
Manuprat, latviski to sauc par hesihasmu (vai varbut esihasmu). Taa ir kluseeshana pie neizkliedetas uzmanibas. Tapec joga jau nu noteikti tas nav.
Paulus
# Iesūtīts: 2009.11.24 12:30:33
Ja kāds praktizē Pareizticīgās baznīcas oficiāli atzīto isihasmu/hesihasmu manuprāt tas nerada nekādas problēmas. Jo pat neskatoties uz mistisko raksturu, tā ir kristietības prakse. Cita lieta, ja kāds praktizē cigun, fenšui un zen....
Kombuļu Fans
# Iesūtīts: 2009.11.24 12:34:33
Jāsaka, ka man - nezinot par "isihasma" pastāvēšanu - izdevās pašam kādā 1996-1997 gadā aptuveni to sasniegt un piekopt. Domāju, ka tas Visuma informatīvā lauka iespaidā, kurā glabājās visa informācija, vajag tikai noskaņoties - lai šos datus saņemtu, kurus citi ir uzkrājuši. Palīdzēja paša vēlmes uz to laiku (biju vīlies oficiālajā reliģija, gribējās papildus vēl ko) + dažas grāmatas, viena no tām "Lūgšanas nozīme" latviski, cita bija laikam viena tāda tuksneša mūka - domugraudi.
kauns, kauns, kauns! [78.84.220.69]
# Iesūtīts: 2009.11.24 12:52:34
Mārtiņam
Nepatiesīgais Georgs Indulēns pats visdrīzāk neatbildēs, lai arī izmisīgi meklēs, ko mums atbildēt, kādā no savām "gudrajām" grāmatelēm. Taču arī viņa "padomdevēji" nespēj noliekt (pie zemes) Kristu.
Paulus
# Iesūtīts: 2009.11.24 12:57:00
kauns, kauns, kauns
Kamdēļ tādas nevajadzīgas un smieklīgas emociju izpausmes un nomelnojošu īpašības vārdu piedēvēšana?
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.11.24 13:04:17
Kaarlis Rubenis shkjiet savu "zen" arii noklusee un slepjas aiz "meditacija", kuru nosauc par "tiro lugshanu"


"...Baznīcas joprojām reti piedāvā īpaši kristiešiem raksturīgus meditācijas veidus. ... Tās drīzāk savos semināros piedāvā vienkāršākus meditācijas veidus. Cilvēki vēlas gūt garīgos pārdzīvojumus. Tā ir pamatota interese. Tomēr baznīcas ir zaudējušas daudz no savām garīgajām – un tādēļ arī meditatīvajām – tradīcijām un tāpēc tās meklē iespējas tās atjaunot. Tās sāk piekopt budistu meditācijas veidus, piemēram “Zen” - vienkāršs vingrinājums klusumā bez budistu vai hindu konteksta un ar kristīgu vai neitrālu ievadu . Tās arī meditē, izmantojot kristietības tēlus* vai arī lasa īsu izvilkumu no Bībeles vai kristiešu mistikas un tad meditācijai izmanto to. Senas Atosa kalna grieķu pareizticīgo mūku meditācijas metodes ir minētas mūsu pamatteksta nodaļā "Klusums tuksnesī". Viņi elpas ritmā atkārto “kyrie eleison" ("Dievs, esi žēlīgs") Dziesmas un himnas arī var būt meditatīva rakstura. Veicot meditāciju senās baznīcās (ēkās), varētu būt iespējams izmantot arī pavairotos attēlus un gleznas. Vienkāršākais veids dažreiz baznīcām varētu būt pats efektīvākais, piemēram, bieži klusuma brīži; pirms lūgšanas, lūgšanu laikā, pēc lūgšanas - gaidot, lai sajustu kāda veida "atbildi" - un mācītāja sprediķa laikā. Bez šādām meditācijas metodēm, lai sagatavotos Dievam, visam mūsu dzīvē var būt meditatīvs raksturs – lai gan mūsu steidzīgajā laikā tas ir sarežģīti. Jebkurā gadījumā būtu absurdi un kā apliecinājums nezināšanai saukt visus meditācijas veidus kā “nekristiešu” (to varētu radīt nekristiešu grupu meditāciju iespaids, jo šīs grupas ir plašāk pazīstamas nekā kristiešu grupas). ..."
http://www.ways-of-christ.com/lv/m.htm
Kaarlis
# Labojis Kaarlis: 2009.11.24 13:47:53
-Jona-, par to, ko nozime "zen" kristieshu lugshanu prakse var but daudz aprakstu. Te ir atrasts apraksts "vienkarss vingrinajums klusumaa". Kadam tas ir vienkarss, citiem atkal ljoti gruts

Ja Rubenis kristigo meditaciju saprot un citiem stasta kaa par sho "vienkarsho vingrinajumu klusumaa", tad vins nepiemin simts parejas prakses, kuras ari varetu apzimet kaa "kristiigaa meditaacija", un taa luuk ir slepshanaas, nezinu, apzinaata vai neapzinaata.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.11.24 14:18:25
Kaarlis
kāda tur slēpšanās... izceļ no aizmirstības sen praksē pārbaudītas svētīgas lietas, kas jau Pirmbaznīcā piekoptas (bet varbūt gudrs taktisks gājiens lai piesaistītu eksotisko reliģiju apžilbinātos?)
nosaukums taču ir pakārtots jautājums.
Ja man būtu aimirsusies dakša, bet pa rokai irbulis, nu lietotu to. Tak tāpēc vien es par ķīnieti nepaliktu! Vai tad pietiek ar notes pēc lietotu svešu irbuli , tb ārēju formu lai cilvēkam momentā pagaistu - ticība, solījumi, Jēzus aizsardzība, nu viss viss...?

Ja skatamies to lietu otrādi, nu piem. budists Domā noskaita Tēvreizi, bet prātā (un jo īpaši sirdī) tomēr paturot Budu, vai viņš ar to pašu paliek par kristieti?


par to Budu es uzskatāmības labad protams parspīlēju, adekvāti būtu - ja budists Domā pret Bībeli ērti atstutē Budas bildi lai ikpalaikam pielūgsmē aplūkotu.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 25 . 26 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 102 , pavisam kopa bijuši: 34194