atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu "Augsburgeri"
Svilpaste
Iesūtīts: 2006.12.08 08:53:27
Kā jūs domājat- kādi bija konfesionāli luteriskās baznīcas jeb Augsburgas ticības apliecības draudžu atšķelšanās no LELB iemesli?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . >>
AutorsZiņas teksts
talyc [195.20.126.33]
# Iesūtīts: 2007.01.29 10:11:30
celsmīgums ir meklējams pie "labākas nākotnes/baznīcas" celtsniekiem
- - -
[ tas ir jautājums par to, kas ceļ/uztur baznīcu, (?) > Dievs vai cilvēki?]
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.01.30 01:31:11
Žēl, ka tie, kam gribas pačatot, piesārņo sarunu telpu ar īsiem, aprautiem, tikai viņiem vien saprotamiem mājieniem...
domātājs_Par [212.138.64.174]
# Iesūtīts: 2007.01.30 10:13:43
jā, žēl gan, ka dažiem ir tikai tendence pamācīt, taču iztrūkst konstruktīvu risinājuma variantu
Guncha [195.5.102.5]
# Iesūtīts: 2007.01.30 17:33:56
Patiešām žēl, ka LELB teologi nav atraduši iespēju piedalīties šajā diskusijā. Cik noprotu LELB teoloģijas komisija būtu tā, kurai tas būtu jāuzņemās, t.i. Komisijas vadītājs: Indulis Paičs; Komisijas locekļi: Arhibīskaps Jānis Vanags, Juris Rubenis. Bet laikam viņi nenodarbojas ar forumu pārlūkošanu.

Varētu arī šajā sarunā bieži pieminētais A.Bite piedalīties. Būtu ļoti interesanti sadzirdēt viņa viedokli, kāpēc viņš var palikt LELB.

Varbūt Pāvils, kurš Brūvers, kā sabiedrisko attiecību komisijas vadītājs varētu mēģināt piesaistīt kādu no šiem cilvēkiem diskusijai?
Guncha [195.5.102.5]
# Iesūtīts: 2007.01.30 17:43:27
Aigar , Jūs savā īsajā vēstures atskatā minējāt, ka līdz 19.gs, kad luteriskās baznīcās sāka zelt liberālisma sēkla, dzīve bija gadrīz vai idille, t.i. ja es pareizi sapratu, baznīcā bija vienprātība? Vai tādā gadījumā jau 16.gs. mūsu ticības tēviem būtu nepieciešams sarakstīt tādu svētīgu TA, kā konkordijas formulu, kurā ir pilns ar kontroversēm, un minēti vesela rinda arī "luterisku" teologu, kuru paustie uzskati ir noraidīti?
Tālivaldis Skuja
# Labojis Tālivaldis Skuja: 2007.01.31 11:28:55
ar ticības apliecībām allaž ir (ir bijis) tā, ka tās netiek apliecinātas apliecināšanas dēļ... vai tamdēļ, lai ticīgajiem būtu ap ko apvienoties [drīzāk gan ir tā, ka vietā, kur ticība apliecināta, rodas plaisa...(nošķiršanās no neticības)t.s. šķelšanās]
- - -
tātad ticība stājas pretīm maldiem (redz`, ne tamdēļ, lai atmaskotu tos, kas pie tiem pieķērušies..., bet gan...) lai atsoguļotu patiesību
= = =
savukārt klausītājam(jiem) allaž paliek izvēle : a) pieķerties patiesībai un atgriezties no maldiem vai...
... vai, vai
b) uzbrukt maldiem ar savu taisnību
- - -
un cik gan dusmīgi kļūst gudrie, kad tiem tiek pret-uzbrukts ar viņu pašu ieročiem
(palas.Kol.3:2; Fil.3:19; Jņ.3:12)
[un cik gan taisni kļūst taisnie, kad tie tiek taisnoti pēc viņu pašu taisnības]
Guncha [195.5.102.5]
# Iesūtīts: 2007.01.31 11:54:23
un cik gan dusmīgi kļūst gudrie, kad tiem tiek pret-uzbrukts ar viņu pašu ieročiem
Amen, Tāli, āmen.

Tāli, es jau varu pajautāt arī savādāk. Tātad 16.gs. "luterisko" teologu vidū bija izplatījušies dažādi maldi, pret kuriem bija jāvēršas, lai paustu patiesību, kurai ticīgie varētu pieķerties un atgriezties no maldiem?
Tālivaldis Skuja
# Labojis Tālivaldis Skuja: 2007.01.31 12:03:58
jā, gunča, tev atkal taisnība
tik gribēju vēl precizēt sevis teikto (ka nebūtu nekādu pārpratumu)

parasti ir tā, ka cilvēks papriekšu nāk pie ticības (to dāvā Dievs) un pēc tam (ticībai pieķēries) atrod citus ticīgos (nāk vienpātībā ar citiem Kristum ticošajiem) un tad pieķeras arī ticības apliecībai (piemēram Liber Concordia)
= = =
otrādāk nekā
[ačgārni tas izdodas tikai liekuļiem]
Jānis Gaisiņš [81.198.179.8]
# Iesūtīts: 2007.02.01 21:50:54
Kad nu mans kolēģis mani iepazīstināja ar šo diskusiju, tad man no tālās Kurzemes bīskapijas labpatikās atdarīt muti un teikt savu vārdu. Pirmkārt, vai baznīcai jābūt baznīcai (kur Kristus Evaņģēlijs tiek pareizi pasludināts un Saskramenti pareizi izdalīti) te un tagad, vai kādā neparedzamā nākotnē. Pirmo varu attiecināt uz savu KLB, otro uz LELB, kur kā uz mesiju tiek gaidīts, ka kāds nāks un visu sakārtos (sadraudzības, kalpošanas amata mācību un visu citu) Otrkārt, ir patiess baudījums būt mācītājam baznīcā, kur var netraucēti pildīt savu amatu, neatskatoties uz mašinēriju (draudzes padomes,valdes,konsistorija) , kas LELB vairāk izskatās, domāta, lai Evaņģēliju ieliktu slazdā. Ja KLB kas nākotnē varētu apdraudēt, tad tieši sistēma,kas kopētu LELB (Dievs pasarg`). Treškārt, daudz vienkāršāk pastorālo darbu daudz vienkāršāk ir veikt, ja vienā baznīcas kopībā nepastāv pretrunīgas mācības. Man prieks par Ve
Jānis Gaisiņš [81.198.179.8]
# Iesūtīts: 2007.02.01 21:52:53
ntspils draudzes locekļiem, kas garīgi izaug, būdami konsekventi luteriskie kristieši.
interese [193.41.33.65]
# Iesūtīts: 2007.02.04 12:22:59
man interesē,kāpāc KLB nepiedalās ekumēniskos dievkalpojumos? paši negrib Dieva kalpošanu kopā ar maldu mācītājiem(kaut gan ir redzēti KLB pārstāvji, kuri apmeklē šos dievkalpojumus) vai arī viņus neviens negaida unneaizcina!???
Svilpaste
# Iesūtīts: 2007.02.04 13:21:13
Jānim Gaisiņam . "patiess baudījums būt mācītājam baznīcā, kur var netraucēti pildīt savu amatu, neatskatoties uz mašinēriju (draudzes padomes,valdes,konsistorija) , kas LELB vairāk izskatās, domāta, lai Evaņģēliju ieliktu slazdā" Vai KLB nav draudzes padomes un valdes? Mācītājs viens pārvalda draudzi?
Jānis Gaisiņš [87.110.5.126]
# Iesūtīts: 2007.02.05 16:18:25
KLB draudzēs satversmes atšķiras, jo katrai draudzei ir bijis savs sākums, bet sekulārās biedrošanās princips nav iecelts svētās govs kārtā.
Mācītājs tiek aicināts amatā draudzes kopsapulcē un viņu var atcelt vien maldu mācības vai nekristīgas dzīves dēļ.
Virsmācītājs ir mūsu arhi-bīskaps, bet katrs mācītājs bīskaps savā draudzē.
"Izēst"mācītāju praktiski nav iespējams. Protams, ka tas rada pozitīvu psiholoģisku mikroklimatu draudzes un mācītāja attiecībās.
Aigars Dāboliņš
# Iesūtīts: 2007.02.05 16:48:20
Interese, KLB nelīdzdalība ekumeniskos dievkalpojums izriet no visa, kas līdz šim diskutēts šajā un otrajā mums veltītajā diskusijā. Arī Latvijas Luterāni par to daudz rakstīts - kāds ir luterisma ieguldījums kristīgā ekumenismā, un arī to, kāda ir konfesionālu luterāņu attieksme reālo politekumenismu un tamlīdzīgu konjuktūru.
Aigars Dāboliņš
# Iesūtīts: 2007.02.06 22:04:45
Satversmes KLBL draudzēs daudz neatšķiras, tās ir veidotas pēc viena modeļa, bet laika gaitā ir radušās savas izmaiņas. Draudzēs tāpat kā visur ir priekšnieki, svētdienas skolas skolotāji, ērģelnieki. Man vienā draudzē ar statūtiem ir arī palīgs. Mācītāja aicināšana notiek tādā kārtībā: divas svētdienas pēc kārtas tiek izziņota pilnsapulce ar šo tēmu, tad trešajā tā sanāk kopā. Tas, kas ir vēlams, ir nevis vienkāršs balsu vairākums, bet vienprātība. Tas nenozīmē, ka visi obligāti ir vienisprātis. Mācītājs tiek stādīts priekšā utt. (ja draudze viņu mazāk pazīst) un tad apstiprināts ar kopēju "jā". Ja kādam ir pretenzijas, tas lai runā. Ir arī vispār paredzēts arī viņa ievešanas dievkalpojums. Mācītāja atcelšana arī ir paredzēta satversmē un tās galvenais kritērijs ir sludinātās mācības neatbilstība luterāņu konfesionālajiem dokumentiem, nevis vienkārša patvarīga darbība. Nu tas tā aptuveni, es, Svilpaste, tiešām esmu noguris. Bija daudz darba. Parakstīšanās kļūdas tāpēc nerediģēšu.
Gaisiņš Jānis [81.198.179.22]
# Iesūtīts: 2007.02.07 10:31:02
Jāni Ginter, vai tiešām komentārs " pazemīgais no pazemīgajiem un nesvēti vārdi, tu viedi svētais," ir bezjēdzīgas ņirgas, jeb ironiska refleksija par +Jāņa vārdiem "...visstulbākie un mazsvarīgākie komentāri" un mums vēl esot LA studentiem bieži piesaukto notes pazemību, kad mēģinājām runāt par nebūšanām. Atvainojos, ja kāds jūtas aizskarts.
subjektīvs komentārs [195.175.37.71]
# Iesūtīts: 2007.02.07 10:57:05
Gaisiņ Jāni, vai tad tu vēl neesi sapratis, kurš šajā forumā var visu, bet pārejie var tikai to, kas patīk tam, kurš var visu
Jānis Gaisiņš [81.198.179.22]
# Iesūtīts: 2007.02.07 11:05:38
Kas attiecas uz mašinēriju, vēl kalpojot LELB es novēroju, kādas ilgstošas un sāpīgas brūces draudzēs rada situācija, kad par katru cenu ir jānokomplektē birokrātiska struktūra ar N.tajiem amatiem un kā draudžu cilvēkus sanaido šī birokrātija darbībā. Nepiemirsīsim, ka baznīca ,pirmkārt, ir ap Kristus Evaņģēliju un Sakramentiem pulcējošos cilvēku kopa, ne "mazais uzņēmums".
Gaisiņš Jānis [81.198.179.22]
# Iesūtīts: 2007.02.07 11:13:52
Sub.com. Nu jā, bet mazi aizskārumi palīdzot vingrināties pazemībā, baznīctēvi māca. Jau iepriekš atvainojos...
Ivo Odītis [194.153.79.122]
# Iesūtīts: 2007.02.07 11:30:17
Jāni Gaisiņ, lasot tavus komentārus, man rodas sajūta, ka tu LELB esi kalpojis kaut kādās dīvainās draudzēs... Cik nu es esmu saskāries ar šo jautājumu, tad visur amati ir komplektēti tik, cik konkrētajai draudzei tas ir nepieciešams. Savukārt, tas, ja šādu amatu komplektēšana draudzei kļūst svarīgāka par Evaņģēliju, visdrīzāk ir mācītāja vaina.

Tas, kas patiesi ir smaga LELB draudžu nasta, ir to īpašumi. No vienas puses liela bagātība, bet no otras - lieliska iespēja piedauzībai Pieņemu, ka KLB gadījumā šāda problēma nepastāv, jo NAV mantotā īpašuma, neuzrodas tādi, kuri to vienkārši grib "sadalīt" u.c.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 30 , pavisam kopa bijuši: 5259