atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par Baznīcu un kristīgo konfesiju vienotību
Viesturs
Iesūtīts: 2006.11.25 14:14:27
Baznīca ir aicināta uz vienotību:
"Lai visi ir viens, itin kā Tu, Tēvs, Manī un Es Tevī, lai arī viņi ir Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani esi sūtījis. Un to skaidrību, ko Tu Man esi devis, Es esmu devis viņiem, lai viņi ir viens, tāpat kā Mēs esam viens." Jāņa Ev. 17:21-22
Mūsdienās vairs neder virspusīgs oikumēnisms pieklājības frāžu un konferenču veidā. Laiks ir pārāk nopietns, lai šķeltos un otrai konfesijas vai kristīgai denominācijai meklētu vainas. Te nav runa, protams, par maldu sludinātājiem, kas neatzīst mūsu Kunga Jēzus Kristus dievišķīgumu vai Trīsvienības dogmatu. Runa ir par vienotības trūkumu, ko viegli pārvarēt, tuvāk iepazīstot otra uzskatus. Kas mums, tavuprāt, jādara lietas labā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .
AutorsZiņas teksts
eskaliburs [62.23.223.80]
# Iesūtīts: 2007.02.20 18:03:39
Vienādi ticoši kristieši-brālis Voldemārs un citi nopietni luterāņi; LELB dīvaiņi-diskutanti, kuriem Luteriskās TA ir kā sarkana lupata - dod viņiem gavēni, sukcesiju, Pēteri, visu ko; tik ne LTA, uzreiz diskutē- radusies vesela subkultūra tamlīdzīgu kaunīgo, atšķirīgi ticošo luterāņu. Sarunas humorpilnas un dzīvas; ko var darīt, ka puiši bauda svabadības garšu pēc LELB spriedzē pavadītajiem gadiem.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.02.20 19:58:39
eskaliburs, a ko tagad nedrīkst runāt par gavēni u.c. lietām. Mums ir divas grāmatas LC un Bībele, un neko citu īsteni ticīgs kristietis nedrīxt lasīt un ja viņš kaut iečiepstas par Avicennas darbu saturu, tad viņš ir jāsadedzina! Šaurs tev skatījums uz teoloģiju vispār!
Varu saderēt, ka tu tūlīt mani un LELB apvainosi brīvdomībā, kas pieļauj kristietībā Islama vērtības!
eskaliburs [83.16.178.220]
# Iesūtīts: 2007.02.20 23:47:04
Jūs, Mulder, man vārdus no mutes izņēmāt, jo kur gan vēl labāk var atrast paralēli īstenticīga LELB mullas dedzīgu gavēšanas apoloģijai, kā ramadans. Vai tiešām Luterisko ticības apliecību pieminēšana izsauc vēlmi diskutēt, piesaukt veco labo Aristoteļa pazinēju Avicennu un brīvdomību. Pasakiet man, kur Ticības apliecībās mācīts: "Es ticu uz vienu svētu gavēšanu.", un tad nosodiet gavēņa propogandas pretiniekus. Nevienam nav aizliegts gavēt tāpat kā mēlēs runāt u.c., bet tie nav ticības artikuli. Man mīļa mana brīvdomība adiaforos jautājumos, bet ja man prasa ticību gavēnim, es to nosodīšu.
Merlins
# Iesūtīts: 2007.02.21 10:01:32
eskaliburs, to taču katrs redz, ka tu te nosodi pa labi un pa kreisi, kur tev vispār neviens neko neprasa. Kurš tev prasa ticību gavēnim? Tu te pats bāzies ar saviem nosodījumiem kā katrai pudelei korķis. Varbūt tu augstu vērtē savu brīvību, bet citiem to saduļķo un apgrūtini sirdsapziņu ar saviem nosodījumiem par viņu mīļajām adiaforām. Un piedod par atpalicību, bet kad, piemēram jūsu Meļķis citus sauc par pretīgiem liekuļiem un stulbeņiem, man tas neliekas humorpilni. Bet tev laikam humora izjūta kā Boratam.
Kārlis
# Iesūtīts: 2007.02.21 10:13:51
Eskalibur ,
ja jau arī šeit pieminēts gavēnis, tad atkārtošu arī šeit, ko teicu mūsu sarunā nodaļā par gavēni. Konkordijas formulā ir teikts: "Mēs noraidām un nosodām arī to, ka šādas adiaforas lietas tiek atceltas, tā, it kā tās nebūtu lietojamas Dieva draudzē brīvi, katrā laikā un vietā atbilstoši apstākļiem, tā kā tas baznīcai kristīgā brīvībā, lietojot vienu vai vairākas no tām, ir visnoderīgāk."

Man tas liekas negodīgs paņēmiens - vilkt paralēles starp tiem, kas atzīst gavēņa vērtību LELB un ramadanu islamā. Analoģijas un paralēles vispār ir ļoti slidena lieta, sevišķi vērtībspriedumos. Manuprāt ar to jūs veicat garīgu varmācību pret kristīgo brīvību, kuru aizstāv Luteriskās TA.

Mulders
# Iesūtīts: 2007.02.21 11:29:14
eskaliburs
Nevienam nav aizliegts gavēt tāpat kā mēlēs runāt u.c., bet tie nav ticības artikuli
---
Tad es būs palaidis garām to vietu, kur kāds Gavēni zīmē par ticības artikulu. Atvainojos. Varat uzrādīt...
eskaliburs [83.16.178.220]
# Iesūtīts: 2007.02.21 11:29:37
Kāli, islamu piesauca Mulders, es tikai centos argumentēt viņam saprotamā veidā - ar paralēlēm, līdzībām u.t.t.
Burvi Merlin, vai jums pašam kāds kaut ko prasīja? Jūs pieslēdzaties diskusijai otro reizi un tik autoritatīvi uzmetaties par advokātu vieniem un ķeraties pie pārmentumiem citiem. Ne es zinu, kāda ir jūsu teoloģiskā pārliecība, ne draudzes piederība. Boratu neesmu redzējis, bet jūsu ieintriģēts, noteikti aiziešu. Kas attiecas uz gavēni, kāds foruma dalībnieks deva ieskatu gavēņa tēmas evolūcijai LELB kalendārā pēdējos desmit gados. Es esmu kopā ar tiem, kas nedomā sekot teoloģiskajai modei un skriet līdzi katram jauninājumam un pārmaiņai. tai pat laikā man nav nekas iebilstams pret teoloģiski rūpīgi izsvērtām pārmaiņām.
Kārlis
# Iesūtīts: 2007.02.21 15:32:08
Eskalibur ,
es ļoti labi atceros laiku no savas jaunības, kad luterāņi gāja pie dievgalda reizi vai divas reizes gadā. Kad mūsu draudzē dievgaldu sāka turēt reizi mēnesī, bet pēc tam arī katru svētdienu, tad arī mēs žēlojāmies un sūdzējāmies, ka dievgaldu padara par ēdamgaldu, ka nav vairs tās svētsvinības izjūtas, bet galvenais - ka tā ir taisīšanās pakaļ katoļiem. Tagad, cik varu spriest, dievgalds gandrīz visur ir katru svētdienu. Arī tā ir attīstība, kas notikusi pēdējos desmit, piecpadsmit gados. Manuprāt tās ir bijušas labas pārmaiņas, kaut ārēji izskatās kā pielīdzināšanās katoļu baznīcai raksturīgai kārtībai.
Balss
# Iesūtīts: 2007.02.21 16:20:40
eskaliburs Iesūtīts: 2007.02.21 11:29:37!

Ir daudzi Foruma lasītāji, kas gan lasa, bet nepiedalās visās diskusijās. Uzdrošinos teikt, ka dažam labam diskusiju vērotājam Merlina komentārs par Jūsu stilu liekas trāpīgs un vietā.

Vai tāpēc, ka kāds nav piedalījies diskusijā no paša sākuma , tam nebūtu atļauts runāt?
eskaliburs [83.16.178.220]
# Iesūtīts: 2007.02.21 16:59:16
Kārli, dievgalda atjaunošana ik svētdienu bija svētīga atteikšanās no cvingliānisma prakses, kas bija ielavījusies luteriskā Baznīcā no ūnijas ar kalvinistiem Vācijā. Reakcija uz unionismu ir konfesionālais luterisms un vienmēr tāds būs.
Kā jau es teicu, mani neuztrauc gavēnis kā kristīgu indivīdu dievbijīgs paradums, bet "paradigmu nomaiņa"jeb akcentu pārlikšana no Kristus ciešanām uz Lielo gavēni veselā Baznīcā. Un tas situācijā, kad absolūti lielākā Baznīcas daļa negavē. Vai pareizticīgo Baznīcā un RKB ir maz problēmu ar vispārēju gavēni kā reliktu 20.un 21.gadsimtā?
Kārlis
# Labojis Kārlis: 2007.02.21 18:12:41
Eskalibur ,
Manuprāt nav nekāda pamata runāt par akcentu pārlikšanu no Kristus ciešanām uz Lielo gavēni. Baznīcas gadā gavēņa laika saturs tieši ir Kristus ciešanu pieminēšana un iedziļināšanās tajās. Kulmināciju tas sasniedz pēdējās divās nedēļās, kad uzmanība ir vērsta tieši uz Jēzus nodošanu, apcietināšanu mokām un nāvi. Iespaids par akcentu pārlikšanu varētu rasties vienīgi kādam vērotājam no malas, kas apskatās gadagrāmatu, bet neiet uz dievkalpojumiem un nedzird, ko tur stāsta.
Pirms 10 gadiem lielākā daļa baznīcas negāja pie dievgalda. Tagad iet. Varbūt pēc desmit gadiem būs arī vairāk cilvēku, kas gatavojas dievgaldam kā agrāk bija - ar lūgšanu un gavēni. Arī to es vēl no agrākiem laikiem labi atceros.
eskaliburs [83.16.178.220]
# Iesūtīts: 2007.02.21 23:15:31
Kārli, par gavēni pirms dievgalda esmu dzirdējis, daži LELB mācītāji paģērot 3.stundas pirms Sv. Vakarēdiena neēst. Nedomāju, ka tāds ``gavēnis`` būtu īpaši noderīgs un baznīca ko iegūtu, ja tas paliktu par vispārēju praksi. Vien apgrūtinātu sirdsapziņu tiem, kas tomēr paēstu. Gadagrāmata ir labs ceļvedis kārtējām jaunajām vēsmām LELB virzībā.
Redzu, ka tev un tev līdzīgi domājošiem nav šādu problēmu, bet zinot dažu(JB) gavēņa (un ne tikai ) entuziastu, ieradumu uztiept citiem sev mīļas lietas, par akcentu pārlikšanu tomēr ir jābažijas.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 8 , pavisam kopa bijuši: 36532